Gå til innhold

Ernæringsfysiolog vil ha forbud mot store sjokoladeplater


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns det høres mer ut som galskap og lite gjennomtenkt. For blir det bare salg av små sjokoladeplater så kjøper jo folk bare flere, ja hvis hun ikke har ønsker om å begrense antallet pr kunde da. Jeg tror ikke dette er noe hun får gjennomslag for. Hun mener det er for å beskytte de sårbare som ikke kan styre seg. Ærlig talt, når man er voksen så bestemmer man jo selv hvor mye sjokolade man vil ha. Og voksne burde kunne si nei til barna sine.  Man kan ikke ha forbud mot alt man ikke liker. Høres like dumt ut som hun som ville ha forbud mot sukkerspinnmaskin på kjøpesentere. Hva tenker andre her om et sånt forbud?

Anonymkode: bb02a...f82

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt tussete. Folk overspiser og legger på seg av makaroni, ris og annen pasta også. Også solgt i store poser.

Og dessuten, hva hjelper det å ha forbud på det når man kan kjøpe så mye man vil i løsvekt av smågodt? Og store flasker brus og saft?

Anonymkode: 1a9e4...f31

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å få gjennomslag for det uansett. Det er ikke akkurat store sjokoladeplater som er skyld i overvekt. 

Anonymkode: c8e7b...a62

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toskeskap.

Hvorfor skal jeg som har viljestyrke nok til å ta 2 striper på en lørdag og så la resten av sjokoladen ligge i flere uker bli nektet i å kjøpe en stor plate eller 3 på salg  som er billigere enn å kjøpe flere små? Fordi andre må trykke i seg hver rute så fort de kommer innenfor husets fire vegger så skal det gå utover oss med selvkontroll?

For noe tull.

Anonymkode: 53b67...ca7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig. Hvis man virkelig skal begynne å forby ting, bør man jo starte med alkoholen, som virkelig er skadelig.

Anonymkode: b6efc...798

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være det dummeste jeg har hørt fra en ernæringsfysiolog. Hun av alle burde jo vite at overvekt og fedme sjeldent er pga godteri og sjokolade i seg selv. Det er som oftest mat som blir overspist, og mye ultraprossesert mat. 
 

Dette er en ernæringsfysiolog som er redd for sukker, det er sikkert og visst.

Anonymkode: 57260...77a

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg syns det høres mer ut som galskap og lite gjennomtenkt. For blir det bare salg av små sjokoladeplater så kjøper jo folk bare flere, ja hvis hun ikke har ønsker om å begrense antallet pr kunde da. Jeg tror ikke dette er noe hun får gjennomslag for. Hun mener det er for å beskytte de sårbare som ikke kan styre seg. Ærlig talt, når man er voksen så bestemmer man jo selv hvor mye sjokolade man vil ha. Og voksne burde kunne si nei til barna sine.  Man kan ikke ha forbud mot alt man ikke liker. Høres like dumt ut som hun som ville ha forbud mot sukkerspinnmaskin på kjøpesentere. Hva tenker andre her om et sånt forbud?

Anonymkode: bb02a...f82

er egt enig. Halvere sjokoladeplater, lag også mindre chipsposer så som i sverige. Slik at man kan spise 40-60 g også holder det! 

Anonymkode: 48d80...e77

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kilde?

Anonymkode: 5ecd4...45d

Får ikke til å legge ut link. Men det står på sol.no

Anonymkode: bb02a...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å forby ultraprossesert mat.

Og stenge Mc.Donalds og Burger King.

Egentlig kan vi bare forby sukkervarer, brus og chips. Ingenting av dette gir næring, er bare bortkastede kalorier og ressursene som er brukt for å lage det er massive.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest saken. Men jeg har tenkt tanken mange ganger. Max 100 grams sjokoladeplater. Max 1 liter brusflasker.. sikkert mer som kan reduseres og ha max størrelse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette og gikk rett til kjøkkenet og hentet en bit av sjokolade jeg har. Kjøper inn masse når det er 5 for hundre.

Hu kan bare klappe igjen nebbet, så klare det fleste andre oss fint selv.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får ikke til å legge ut link. Men det står på sol.no

Anonymkode: bb02a...f82

Kan vel ikke legge ut navn her inne. Men det sto for noen dager siden hvertfall.

Anonymkode: bb02a...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det høres ut som en god idé, alt usunt kommer i større og større porsjoner. Vi lo av "super size" i USA, men vi følger like etter. 

Anonymkode: 98e76...d88

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert fordi mannen har vært utro. Det er iallefall det som er konklusjonen i de fleste andre trådene her inne.

Anonymkode: 869a9...cd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna hennes får nok ikke lørdagsgodt nei.

Anonymkode: bb02a...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er sikkert fordi mannen har vært utro. Det er iallefall det som er konklusjonen i de fleste andre trådene her inne.

Anonymkode: 869a9...cd5

Ok?

Anonymkode: bb02a...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kiloprisen på melkesjokolade (og andre ting i samme kategori) hadde vært lik i alle størrelser så tror jeg salget av store plater hadde gått ned. 

Anonymkode: 2ab59...063

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Latterlig. Hvis man virkelig skal begynne å forby ting, bør man jo starte med alkoholen, som virkelig er skadelig.

Anonymkode: b6efc...798

Har du noen forskning som tilsier at alkohol er mer skadelig enn f.eks brus (evt. sjokolade) - sånn på lands eller verdens-basis?  Spør fordi det hadde vært interessant å vite :) 

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...