Ænema Skrevet 14. mai 2023 #2041 Del Skrevet 14. mai 2023 er det noen som vet hva de stemte utenfor europa? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 14. mai 2023 #2042 Del Skrevet 14. mai 2023 (endret) 5 minutter siden, IDGAF said: Kan skjønne den litt og da. Hun visste godt at hun ikke var folkets vinner. Jeg haddsyntes det hadde vært en klein situasjon å stå i selv hvertfall, kleint og ubehagelig å visse masse glede over å ha vunnet mens salen roper på en annens sang. Det kan ikke ha vært så gøy å vinne. Det er som at to konserter skal holdes. Finland får dobbelt så stort publikum. Mens Sverige vinner med langt mindre publikum. Det er som å se en stappfull konsert og en halvfull konsert. Loreen er for all del uskyldig. Men slik er resultatet. Finland stakk av med publikumet. Endret 14. mai 2023 av Eloise12345 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vixella Skrevet 14. mai 2023 #2043 Del Skrevet 14. mai 2023 Just now, Ænema said: er det noen som vet hva de stemte utenfor europa? Aner ikke. Vil tro det er publisert info om det noen steder, men har ikke sett noe info om det. Til at de snakket så mye om at resten av verden skulle stemme, synes jeg det fikk overraskende lite - ingen - oppmerksomhet når stemmene først ble talt opp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 14. mai 2023 #2044 Del Skrevet 14. mai 2023 IDGAF skrev (2 minutter siden): Kan skjønne den litt og da. Hun visste godt at hun ikke var folkets vinner. Jeg haddsyntes det hadde vært en klein situasjon å stå i selv hvertfall, kleint og ubehagelig å visse masse glede over å ha vunnet mens salen roper på en annens sang. Ja, enig. Men trist likevel. Ut med juryen! Er så idiotisk at stemmene fra noen få forståsegpåere skal bety så mye. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 14. mai 2023 #2045 Del Skrevet 14. mai 2023 3 minutter siden, Jobbermedbarn said: Absolutt, men de finner nok en løsning på det hvis de vil🙌 Det tror jeg. Vi lever i 2023. Det tar ikke SÅ lang tid å verifisere noen folkestemmer. Og de klarte det fint før. Jeg bare føler at det er grunnen til at de bruker så lang tid på jurystemmene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 14. mai 2023 #2046 Del Skrevet 14. mai 2023 IDGAF skrev (2 minutter siden): Kan skjønne den litt og da. Hun visste godt at hun ikke var folkets vinner. Jeg haddsyntes det hadde vært en klein situasjon å stå i selv hvertfall, kleint og ubehagelig å visse masse glede over å ha vunnet mens salen roper på en annens sang. Det er sant, det må føles veldig vondt for artistene også å stå og synge en sang de vet at publikum ikke har stemt frem som favoritt... De jurygreiene er vondt for alle. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vixella Skrevet 14. mai 2023 #2047 Del Skrevet 14. mai 2023 Just now, jukkapalme said: Ja, enig. Men trist likevel. Ut med juryen! Er så idiotisk at stemmene fra noen få forståsegpåere skal bety så mye. Spesielt når disse forståsegpåerne har klare favoritter uten å engang se opptreden først. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 14. mai 2023 #2048 Del Skrevet 14. mai 2023 1 minutt siden, Vixella said: Aner ikke. Vil tro det er publisert info om det noen steder, men har ikke sett noe info om det. Til at de snakket så mye om at resten av verden skulle stemme, synes jeg det fikk overraskende lite - ingen - oppmerksomhet når stemmene først ble talt opp. Jeg har også prøvd å finne dette, men finnes det ikke noe sted! Det har vært ekstremt lite info om det i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 14. mai 2023 #2049 Del Skrevet 14. mai 2023 (endret) 3 minutter siden, Blåttvann said: Det er sant, det må føles veldig vondt for artistene også å stå og synge en sang de vet at publikum ikke har stemt frem som favoritt... De jurygreiene er vondt for alle. Enig! Dette er vondt for alle. Endret 14. mai 2023 av Eloise12345 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 14. mai 2023 #2050 Del Skrevet 14. mai 2023 Fant hva resten av verden stemte på Wikipedia. Jeg leste et sted at folk regnet med at alle amerikanerne kom til å stemme på Israel, og det stemte. Her er stemmene: Israel - 12 Finland - 10 Armenia - 8 Sverige - 7 Albania - 6 Ukraina - 5 Norge - 4 Kroatia - 3 Spania - 2 Frankrike - 1 Kilden er Wikipedia-artikkelen til årets Eurovision (på engelsk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hadet Skrevet 14. mai 2023 #2051 Del Skrevet 14. mai 2023 (endret) I umk (Finlands utvelgelse) talte jury-stemmene 25%. Det er slik det burde vært I Eurovision. Helt galskap at en gjeng på fem stykker skal ha så mye makt. Endret 14. mai 2023 av hadet 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. mai 2023 #2052 Del Skrevet 14. mai 2023 Eloise12345 skrev (5 minutter siden): Enig! Dette er vondt for alle. vondt og vondt. Det er bare en sangkonkurranse 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vixella Skrevet 14. mai 2023 #2053 Del Skrevet 14. mai 2023 Just now, Maleficenta said: vondt og vondt. Det er bare en sangkonkurranse Det var "bare" en sangkonkurranse tidligere, men jeg synes i hvert fall at Eurovision har blitt klart mer politisk de siste årene. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. mai 2023 #2054 Del Skrevet 14. mai 2023 Eloise12345 skrev (18 minutter siden): Jeg får virkelig avsmak av eurovision. Jeg mener at Eurovision bør beklage stemmesystemet sitt. Noe er feil når det ender med så mye kritikk og protester i sosiale medier. Til og med Allesandra mente at stemmesystemet var dumt. selvsagt mente hun det. Hun vant ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soeuh Skrevet 14. mai 2023 #2055 Del Skrevet 14. mai 2023 Ctrl skrev (1 time siden): Juryene kom til for å nøytralisere politikk, reklamekampanjer og naboforhold fra konkurransen med å tilføre resultatene "ekspertise" og da få konkurransen mer musikalsk objektiv. Men så viser det seg at juryene blir enda mer påvirket av politikk, reklamekampanjer og naboforhold enn folket, og med sin enorme makt fordelt på 5 stk pr. land så har vi har endt opp med å få ESC så subjektiv som det aldri har vært før. I tillegg flyter verden over av korrupsjon, og juryen gjør et rigget resultat svært enkelt å få til. Man kan ikke stole på juryene. Dette kan ikke fortsette. Og sånn sett er jeg glad for at reaksjonene fra folket mot både vinner og jury kommer nå. Vi trenger et slikt opprør for å få bort juryene. Jeg skjønner for øvrig ikke hvorfor det er jurystemmene som er i fokus når man ringer rundt til landene for å avgi stemmer. Det er da mye mer interessant å se hva folket stemmer. Har tenkt på dette jeg også. Folkestemmer er mye mer interessant, men de bruker mer tid på jurystemmene. Når jeg tenker over det, er det kanskje for å skjule hvor mye innvirkning juryen har? Se for deg at de tok folkestemmene først (da ville Finland ledet lenge), for så å ta jurystemmene (som da ville snudd på resultatene). Gjør de det for å prøve å skjule hvor mye jurystemmer teller? At det virker som folkestemmene teller mer når de kommer sist, og at de får flere hundre poeng om gangen. Samtidig som at den som får flest folkestemmer ikke får ledet lenge, før de blir tatt igjen på målstreken av jurystemmer. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. mai 2023 #2056 Del Skrevet 14. mai 2023 Vixella skrev (Akkurat nå): Det var "bare" en sangkonkurranse tidligere, men jeg synes i hvert fall at Eurovision har blitt klart mer politisk de siste årene. har alltid vært politisk. Spesielt når sovietunionen var. Da stemte alle østblokklsnd kun på hverandre og oss fra vest stemte kun på hverandre. Norge gav alltid 12 poeng til danmark. ingen til sverige... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vixella Skrevet 14. mai 2023 #2057 Del Skrevet 14. mai 2023 Just now, Maleficenta said: har alltid vært politisk. Spesielt når sovietunionen var. Da stemte alle østblokklsnd kun på hverandre og oss fra vest stemte kun på hverandre. Norge gav alltid 12 poeng til danmark. ingen til sverige... Eurovision er politisk når det passer seg. Italia fikk marsjere inn med regnbueflagg, men nåde den som holder opp "Free Palestine". Så det er veldig selektivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 14. mai 2023 #2058 Del Skrevet 14. mai 2023 Maleficenta skrev (3 minutter siden): vondt og vondt. Det er bare en sangkonkurranse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 14. mai 2023 #2059 Del Skrevet 14. mai 2023 (endret) 3 minutter siden, Vixella said: Det var "bare" en sangkonkurranse tidligere, men jeg synes i hvert fall at Eurovision har blitt klart mer politisk de siste årene. Det er sant. Men jeg mener bare at det er kjedelig å følge med når det blir sånn som det ble. Beklager, feil å bruke ordet vondt. Vi blir bare litt skuffet 😊. Endret 14. mai 2023 av Eloise12345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vixella Skrevet 14. mai 2023 #2060 Del Skrevet 14. mai 2023 Just now, Eloise12345 said: Det er sant. Men jeg mener bare at det er kjedelig å følge med når det blir sånn som det ble. Beklager, feil å bruke ordet vondt. Nei, jeg er enig med deg altså. Jeg synes jurystemmene er noe forbanna herk, og det burde ikke vært noen jurystemmer i det hele tatt. Makt til folket! 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå