Gå til innhold

Vin når ungen har overnattingsgjester.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville ikke gjort det, men sånn egentlig så skader ikke ett glass vin annet enn at en ikke kan kjøre.

Men vet du med 100% sikkerhet at ingen av besøkets nærmeste misbruker alkohol? Og at besøket da i såfall kan reagere med veldig utrygghet om det drikkes noe som helst.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke gjort det, men jeg drikker så sjelden at jeg blir full av to glass vin. Skjønner at alle ikke er som meg, men om man må droppe vinglasset en lørdag bør jo ikke det være et problem. Når ungene en dag begynner å dra på fest må man uansett være kjørbar omtrent hver helg. 

Anonymkode: 6e1e3...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Den ene dagen? Tja mulig det er en dag for deg men dor andre kan det være hver helg 

Anonymkode: 6b0f3...b3b

Og? Ta en vinglass på søndagen da. Eller man-fre ila resten av året alle dager ungene ikke har overnatting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig, hvis jeg har lyst på det gjør jeg det.🤷‍♀️Og det gjør foreldrene til barnas venner og…

Jeg tåler absolutt 1 stykk øl eller ett glass vin!

12 åringen her sover til og med over hos venner som drikker MER ENN ett glass og😲😅

Barna mine er ganske vandt til å se voksne drikke alkohol, MED MÅTE! 
Det de ikke er vandt til er å se drita fulle voksne!

Om sommeren har vi ofte gatefester, og da ser de også at mamma og pappa tar seg en røyk ut på kvelden til og med 🤣 På 11 år, har det enda ikke skjedd at noen har blitt dritas, snøvlet og snublet rundt😊 
 

Det går faktisk ann å drikke alkohol MED MÅTE!

 

Når det er sagt, så hadde jeg lett droppet det om jeg visste at foreldrene ikke likte det, eller av noen grunn hadde ett anstrengt forhold til alkohol👍🏻

Jeg kan lett gå uten alkohol i flere måneder, drikker heller ikke på julaften (Eller drikker 1 stk Hansa juløl til julematen da), drikker heller ikke  på nyttårsaften, for da er det fyrverkeri)

Bor på ett sted ‘’alle kjenner alle’’. Type lærerene til barna er med gatefestene våre😊

Avslutter med å gjenta meg selv;

Det går ann å nyte alkohol med måte! 

Og igjen; jeg hadde SELVSAGT ALDRI rørt alkohol om jeg var klar over at noen foreldre ikke følte det trygt..

Kanskje det hadde vært anderledes om vi bodde på ett større sted og vi ikke kjente ‘’alle’’ veldig godt🤷‍♀️

Anonymkode: 78c9a...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AprilLudgate skrev (10 minutter siden):

Og? Ta en vinglass på søndagen da. Eller man-fre ila resten av året alle dager ungene ikke har overnatting. 

Ja for man skal jo ikke andre ting i løpet av uken 

Anonymkode: 6b0f3...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja for man skal jo ikke andre ting i løpet av uken 

Anonymkode: 6b0f3...b3b

Om man bruker den argumentasjonen - «overnattingsgjester HVER helg alle årets helger - derfor MÅ jeg drikke i helgene» så hadde jeg jo antatt du hadde et seriøst grenseproblem. 
 

Så da hadde jeg vel helt enkelt foreslått at barnet heller overnattet hos oss. 
 

Som en høflig måte å unngå overnatting hos den som uttaler sånt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av oss dripper om vi har gjester eller barna våre sover borte, tilfelle de angrer seg og plutselig vil hjem. Har skjedd både med våre og andres barn.

Anonymkode: 32a21...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg og far tok en munkholm til maten og barnet hadde sagt at vi drakk øl. De reagerte ikke så mye på det, men fortalte at barnet hadde sagt det da han skulle fortelle at vi hadde hatt taco til middag på kvelden. 
Hvis man reagerer på noe barnet forteller så må man jo spørre om det var slik det var? 
 

Anonymkode: 1bd8d...9d8

Ja nemlig. Er man paranoid på hva barn forteller er det best å ikke ha fremmede barn på besøk i det hele tatt 😅

Har du barn hatt på besøk, kan du være sikker på at de forteller noe hjemme som ikke helt samsvarer med virkeligheten. Dette vet jo alle foreldre? Så det er et dårlig argument. 
Legevakt-argumentet er også litt søkt. Hva er sjansen for at noe skjer og du må kjøre på legevakta? Aldri skjedd her. Det som har skjedd er at barn hadde villet hjem på natta, da er det foreldre som har kommet for å hente selv om jeg har vært kjørbar. 
Ser noen argumenterer med at man ikke viser filmer med for høy aldersgrense, synes ikke det er sammenlignbart. 
 

Det sagt, har ikke hatt for vane å drikke alkohol hver helg. Greit å ta hensyn ved fex mindre barn som overnatter for første gang, For ikke å snakke om barn der du vet eller mistenker at foreldrene har et stort forbruk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det planlagt på forhånd vil nok jeg avstå fra alkohol, men mannen tar sikkert et par øl. Utfordringen er at overnatting ofte her blir spurt om impulsivt når vennene er innom på besøk og er det sommer og varmt har jeg kanskje allerede tatt meg et glass kald alkohol. 
 

Jeg ville ikke reagert om foreldrene der barna overnatter hadde tatt et glass vin til maten. 
 

En liten digresjon/ tanke: om barna har tatt med venner hjem etter skolen fredag og de blir til fredagstacoen (men ikke overnatter) - er det da innafor å ta den ølen du har lyst på fredag til middag? 

Anonymkode: 33cf5...ee5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe spesielt behov for verken øl eller vin på kvelder/helger så ikke noe tap om jeg dropper det. Mener man har alkoholproblem om man MÅ ha vin en helgkveld.

Anonymkode: edac5...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg passet mine tantebarn forrige helg, foreldrene skulle ut på middag. De viste meg takeaway menyene, og hvor var vinen som ikke var til lagring. Om jeg fikk lyst på et glass. 
 

Anonymkode: 36d8a...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (42 minutter siden):

Om man bruker den argumentasjonen - «overnattingsgjester HVER helg alle årets helger - derfor MÅ jeg drikke i helgene» så hadde jeg jo antatt du hadde et seriøst grenseproblem. 
 

Så da hadde jeg vel helt enkelt foreslått at barnet heller overnattet hos oss. 
 

Som en høflig måte å unngå overnatting hos den som uttaler sånt. 

Gud bedre 

Anonymkode: 6b0f3...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...