Gå til innhold

Vin når ungen har overnattingsgjester.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, CatPerson123 said:

Der skjønner jeg godt. Man kan jo spørre foreldrene. Nå tenker jeg at hvis man har en 7åring på overnatting kjenner man vel foreldrene godt, men kanskje ikke...Ja, hadde ikke sett sånn på det. Takk for det. 

 

Men mitt poeng er at å skjerme barn fra det ikke er lurt, untatt med veldig spesielle situasjoner, fordi de vil bli kastet ut i det når de blir eldre. Og hvis det de forbinder med alkohol er å bli full, sånn som 16 åringer fester nå, er det ikke så fint. Bedre at de forbinder det med å drikke litt iblant. 

Nå tenker jeg jo at det å drikke med barn i huset ikke er et problem. Men ja, helst ikke rett foran dem. Men om de kommer inn på kjøkkenet og ser det, er det sjeldent et stort problem.

Enig i dette. Samtidig er det helt greit å ta seg et glass vik til søndagsmiddagen uten å måtte gjemme seg på kjøkkenet. Tenker det er lurt å vise barn hvordan man skal oppføre seg rundt alkohol. Et glass ja, fem glass nei. Som en skrev over her.

Anonymkode: 1d301...4d8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enig i dette. Samtidig er det helt greit å ta seg et glass vik til søndagsmiddagen uten å måtte gjemme seg på kjøkkenet. Tenker det er lurt å vise barn hvordan man skal oppføre seg rundt alkohol. Et glass ja, fem glass nei. Som en skrev over her.

Anonymkode: 1d301...4d8

Ja, er enig. Tenker ikke man skal gjemme seg, men med andres barn på besøk, kanskje ikke ved middagsbordet... Ellers synes jeg selvfølgelig det er helt greit med middagen. Kommer sikkert an på hvor godt man kjenner barnet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg ikke gjort. 
En har plutselig fått ansvar for minst et barn til,  og da må en gjøre seg tilgjengelig i tilfelle det skjer noe som gjør at du må holde fokus og eller  evt ut og kjøre 

Anonymkode: 79058...7ac

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, det hadde jeg ikke gjort. 
En har plutselig fått ansvar for minst et barn til,  og da må en gjøre seg tilgjengelig i tilfelle det skjer noe som gjør at du må holde fokus og eller  evt ut og kjøre 

Anonymkode: 79058...7ac

Jeg har ikke bil og må uansett ta taxi. Kan fint ta vare på et barn med ett glass i magen. Tenker det går helt fint.

Anonymkode: 1d301...4d8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg har ikke bil og må uansett ta taxi. Kan fint ta vare på et barn med ett glass i magen. Tenker det går helt fint.

Anonymkode: 1d301...4d8

Om det skjer noe så er det vel ikke smart å lukte alkohol når foreldrene feks måtte komme og hente ? 
Feks ved akutt sykdom ? 

Anonymkode: 79058...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Om det skjer noe så er det vel ikke smart å lukte alkohol når foreldrene feks måtte komme og hente ? 
Feks ved akutt sykdom ? 

Anonymkode: 79058...7ac

Jeg har overhode ingen problemer med å «lukte» av ett glass vin nei. Om man er bekymret for at man lukter etter noe som er så lite og så greit har man kanskje et anstrengt forhold til alkohol? Jeg synes det blir å lage et problem av noe som ikke er et problem.

Anonymkode: 1d301...4d8

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og med at de drakk alkohol mener du ett glass vin? Ikke innafor med ett glass en gang?

Anonymkode: 1ae83...a40

Hvordan skal man vite at det bare er et glass/enhet?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke bil og må uansett ta taxi. Kan fint ta vare på et barn med ett glass i magen. Tenker det går helt fint.

Anonymkode: 1d301...4d8

Om det skulle skje noe, så må det vel være flaut å ikke kunne kjøre feks, pga at man har drukket? Har man ikke lappen/bil, så er det en ting, men om man har drukket, så er det noe annet. Og jeg hadde undret meg om noen ikke kunne latt være å drukket alkohol når de har ansvar for barn. 

Anonymkode: f86a6...545

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan skal man vite at det bare er et glass/enhet?

Om det skulle skje noe, så må det vel være flaut å ikke kunne kjøre feks, pga at man har drukket? Har man ikke lappen/bil, så er det en ting, men om man har drukket, så er det noe annet. Og jeg hadde undret meg om noen ikke kunne latt være å drukket alkohol når de har ansvar for barn. 

Anonymkode: f86a6...545

Det høres i overkant hysterisk ut. 1-2 små glass vin er ikke et problem. Om det hadde skjedd noe som krevde at barn måtte til legevakten ville jeg uansett ikke tatt sjansen på å kjøre selv, ville vært altfor redd og bekymret.  Ungen min har mange venner og jeg hadde aldri hatt et problem om de voksne drakk vin eller øl om ungen min var på overnatting. Alle er oppegående og fornuftige, ville ikke reagert om jeg visste at de hadde drukket.  

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville latt være bare sånn i tilfelle. Men så har jeg drukket ganske lite etter jeg fikk barn uansett. 

Anonymkode: cd580...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Er det vanskelig å svare på innlegget?🤔

Ts.

Anonymkode: 28ce9...a36

Det er jo det hun gjør. 🤦🏼‍♀️
Har du drukket så mye at hjernen din er ødelagt? 

Anonymkode: eaa6d...08b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg hadde droppet det, av den enkle grunn at jeg ville vært kjørbar tilfelle barnet plutselig ville hjem f.eks. Det kan jo også være barnet hadde sagt hjemme at jeg satt og drakk vin, og foreldrene kan jo ikke vite da at det bare var et glass og ikke et par flasker liksom 😅 noen foreldre reagerer også mer enn andre, så ja jeg hadde droppet det. Er jo ikke noe stort problem å la være. 

Anonymkode: ed15e...b56

Jeg og far tok en munkholm til maten og barnet hadde sagt at vi drakk øl. De reagerte ikke så mye på det, men fortalte at barnet hadde sagt det da han skulle fortelle at vi hadde hatt taco til middag på kvelden. 
Hvis man reagerer på noe barnet forteller så må man jo spørre om det var slik det var? 
 

Anonymkode: 1bd8d...9d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ville jeg ikke gjort. Det er mye man kan tillate seg med egne barn som man ikke skal gjøre med andres barn. Mine barn får se filmer med høyere aldersgrense enn alderen deres, men jeg ville aldri vist disse filmene med vennene deres på besøk (uten å evt avklare det på forhånd). På samme måte kan vi godt ta et glass vin om kvelden eller noe sånt når barna våre er hjemme, men det gjør vi ikke med andres barn til stede. Jeg vet ikke hvor andres barns grenser går og hva de tåler. Er man så desperat etter alkohol at man ikke kan la være å drikke når barna har venner på besøk har man faktisk et alkoholproblem!

Anonymkode: c44f3...6fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør ikke det, har en barriere der, men reagerer ikke på om

noen tar seg et glass vin selv om mine barn er

på overnatting hos de. 

Anonymkode: abdaf...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg og far tok en munkholm til maten og barnet hadde sagt at vi drakk øl. De reagerte ikke så mye på det, men fortalte at barnet hadde sagt det da han skulle fortelle at vi hadde hatt taco til middag på kvelden. 
Hvis man reagerer på noe barnet forteller så må man jo spørre om det var slik det var? 
 

Anonymkode: 1bd8d...9d8

Ja, men det er jo litt inntrykket de kanskje får da, om ungen kommer hjem og sier noe. Er ikke sikkert de spør om det var slik eller slik heller. 

Jeg personlig bryr meg ikke om foreldre drikker et glass til maten eller på kvelden, jeg kan gjøre det selv også jeg, men akkurat ved overnatting hadde jeg nok latt være. 

Anonymkode: ed15e...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke greit.

Hvorfor er det så viktig akkurat denne ene dagen?

Man vet ikke hvilket forhold det andre barnets foreldre/familie har til alkohol - og hvorvidt dette trigger barnet negativt.

Det må jo gå an å droppe en eneste kveld uten alkohol? 🤷‍♀️

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Er det greit at foreldrene tar seg et glass vin på kvelden når ungen har overnattingsgjester? Alder på barna er 7 år. Hvorfor, hvorfor ikke?

Anonymkode: 28ce9...a36

Spør foreldrene til barna som skal overnatte.

Anonymkode: e80e6...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er jo det hun gjør. 🤦🏼‍♀️
Har du drukket så mye at hjernen din er ødelagt? 

Anonymkode: eaa6d...08b

Nei det gjør hun ikke. Har du drukket så mye at su ikke kan lese?🤷‍♀️

Anonymkode: 6b0f3...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ekstremt sjelden selv, men om venninnens foreldre tok seg et glass vin en lørdag kveld min 7 år gamle datter overnattet der hadde jeg aldri brydd meg om. Setter pris på at de oppfører seg akkurat som de pleier (så lenge det er normale, oppegående folk på et vis). Noe helt annet om de drakk jevnt hele kvelden og ble brisne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (44 minutter siden):

Absolutt ikke greit.

Hvorfor er det så viktig akkurat denne ene dagen?

Man vet ikke hvilket forhold det andre barnets foreldre/familie har til alkohol - og hvorvidt dette trigger barnet negativt.

Det må jo gå an å droppe en eneste kveld uten alkohol? 🤷‍♀️

Den ene dagen? Tja mulig det er en dag for deg men dor andre kan det være hver helg 

Anonymkode: 6b0f3...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...