Gå til innhold

Vin når ungen har overnattingsgjester.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det greit at foreldrene tar seg et glass vin på kvelden når ungen har overnattingsgjester? Alder på barna er 7 år. Hvorfor, hvorfor ikke?

Anonymkode: 28ce9...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg gjør det. Har ikke lappen så om nor skjer må det bli taxi uansett.

Anonymkode: 0bc11...b69

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er helt greit. Man skal selvfølgelig ikke bli beruset til et slikt punkt at man ikke kan ta ansvar for små og store ting som kan skje med barn i hus (uavhengig av om det er gjester eller ikke), men så lenge man er i stand til å i verste fall ta en drosje til legevakten eller lignende, tenker jeg det er helt greit. 

Anonymkode: 252ca...4b1

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det er greit etter at de har lagt seg, men ikke særlig mer enn ett lite glass eller to. Om overnattingsgjesten skulle våkne og være engstelig, så er det ikke noe særlig med berusede voksne.. 

Anonymkode: cb4c9...f20

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrient å droppe vin den ene kvelden???

Anonymkode: 2889d...322

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så klart det er greit. Å drikke seg full er ikke greit. 

Anonymkode: 0a306...c55

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (5 minutter siden):

Er det så vanskelig å la være? 

Er det vanskelig å svare på innlegget?🤔

Ts.

Anonymkode: 28ce9...a36

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeeiiii! Skjul alt av alkohol! Slik at barna vokser opp i den tro at drikking av alkohol kun skal gjøres i skjul og er forbundet med skam. Virker sunt og fornuftig det.

Anonymkode: c5cd3...b63

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du selv ikke føler at det er innafor så vet du selv grunnen til det. Da bør du kanskje la være? For meg hadde det ikke vært noe spørsmål og istedenfor å ta et lite glass eller to som en foreslår her, så tar jeg ett stort! Men jeg ville ikke gjort det om barna var under 12 år tror jeg. Stoler ikke helt på unger og formidling før den alderen 🙂

Endret av servitrise&suppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er greit. Fint at barna blir vant til å se voksne drikke I små mengder, så lenge dere ikke blir fulle. Ett eller to små glass, og kanskje ikke rett foran dem liksom. Men ikke noe problem om de kommer inn der dere er og drikker, bare ikke ved middagsbordet!  :)

Endret av CatPerson123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke. Da har du faktisk ansvar for flere enn kun egne barn. Jeg hadde hentet barnet øyeblikkelig hvis jeg fikk vite at foreldre drakk alkohol når de passet barnet mitt.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig ikke. Da har du faktisk ansvar for flere enn kun egne barn. Jeg hadde hentet barnet øyeblikkelig hvis jeg fikk vite at foreldre drakk alkohol når de passet barnet mitt.

En eller to små glass?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle dere som svarer ja, hadde en joint vært like greit? 

Barn skiller jo ikke på legal og ikke-legal rus, og for en som røyker ofte ville ikke en liten joint påvirket mer enn et/to glass vin. 

 

Anonymkode: 0ba66...558

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig ikke. Da har du faktisk ansvar for flere enn kun egne barn. Jeg hadde hentet barnet øyeblikkelig hvis jeg fikk vite at foreldre drakk alkohol når de passet barnet mitt.

Seriøst?? 🙄🙄

Til TS: Selvfølgelig er det greit, de som skriver her, er tydeligvis folk som drikker for å bli fulle. De forstår ikke at det er mulig å drikke alkohol uten å bli full/merkbart beruset. 

Anonymkode: dce5a...00b

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du det er okei at barnehageansatte drikker på jobb? Nei, jeg syns ikke der er innafor når man har ansvar for andre sine barn. Husk at noen også syns det er ubehagelig at voksne drikker alkohol, det trenger ikke nødvendigvis være at man er synlig beruset.. lukten, synet og usikkerheten som kommer kan være triggende nok. 

Anonymkode: ca56f...e24

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...