Gå til innhold

Vin når ungen har overnattingsgjester.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

sommermor skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig ikke. Da har du faktisk ansvar for flere enn kun egne barn. Jeg hadde hentet barnet øyeblikkelig hvis jeg fikk vite at foreldre drakk alkohol når de passet barnet mitt.

Drikker dere ikke alkohol foran barnet i andre settinger?

Ts.

Anonymkode: 28ce9...a36

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Seriøst?? 🙄🙄

Til TS: Selvfølgelig er det greit, de som skriver her, er tydeligvis folk som drikker for å bli fulle. De forstår ikke at det er mulig å drikke alkohol uten å bli full/merkbart beruset. 

Anonymkode: dce5a...00b

Ja seriøst. Heldigvis så har det aldri vært aktuelt, jeg har heldgvis venner som ikke drikker alkohol.

Anonymkode: b4594...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn hadde blitt hentet hvis jeg visste at dere drakk. Men jeg er i den ene grøfta når det gjelder alkohol og barn.

 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Drikker dere ikke alkohol foran barnet i andre settinger?

Ts.

Anonymkode: 28ce9...a36

Nei . Er totalavhold.

Anonymkode: b4594...298

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja seriøst. Heldigvis så har det aldri vært aktuelt, jeg har heldgvis venner som ikke drikker alkohol.

Anonymkode: b4594...298

Hva med foreldrene til ungene sine venner? Er de alle avholds?

Ts.

 

Anonymkode: 28ce9...a36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er overhode ikke greit! Du vet ikke hvordan gjesten(e) reagerer på alkoholpåvirkede og derfor bør du virkelig klare å holde edru når dere har besøk! Så små gjester bør få slippe å se venners foreldre påvirket, og joda, de kan merke det selv etter bare ett glass!

Anonymkode: 0d038...911

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Drikker dere ikke alkohol foran barnet i andre settinger?

Ts.

Anonymkode: 28ce9...a36

Det er forskjell å drikke foran egne barn og å drikke foran andres barn! 

Anonymkode: 0d038...911

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Syns du det er okei at barnehageansatte drikker på jobb? Nei, jeg syns ikke der er innafor når man har ansvar for andre sine barn. Husk at noen også syns det er ubehagelig at voksne drikker alkohol, det trenger ikke nødvendigvis være at man er synlig beruset.. lukten, synet og usikkerheten som kommer kan være triggende nok. 

Anonymkode: ca56f...e24

Når skal barn lære at man kan drikke uten å bli full? Ellers kommer de til å lære av russetiden, noe som er enda verre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville holdt meg unna. Om jeg så skulle tatt taxi til en legevakt, ville det blitt for dumt å troppe opp med alkohol i blodet.

Men så skal det nevnes at jeg ikke har verdens største toleranse, så barn og alko har aldri passet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle dere som svarer ja, hadde en joint vært like greit? 

Barn skiller jo ikke på legal og ikke-legal rus, og for en som røyker ofte ville ikke en liten joint påvirket mer enn et/to glass vin. 

 

Anonymkode: 0ba66...558

Selvfølgelig er ikke det ok. Det er som du selv skriver: illegalt. 
 

Jeg tenker det er helt ok med et glass vin. Jeg pleier selv å la være om vi har overnatting av barn der jeg vet at de kan våkne på natten og ville hjem og liknende (noen der dette har skjedd flere ganger). Er også edru om gjesten overnatter for første gang. Men om bestevenninnen til eldste overnatter for hundrede gang, så behandles hun som min egen unge og jeg tar meg gjerne et glass vin. 

Anonymkode: e9f22...809

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig er ikke det ok. Det er som du selv skriver: illegalt. 
 

Jeg tenker det er helt ok med et glass vin. Jeg pleier selv å la være om vi har overnatting av barn der jeg vet at de kan våkne på natten og ville hjem og liknende (noen der dette har skjedd flere ganger). Er også edru om gjesten overnatter for første gang. Men om bestevenninnen til eldste overnatter for hundrede gang, så behandles hun som min egen unge og jeg tar meg gjerne et glass vin. 

Anonymkode: e9f22...809

Om det hadde vært legalt, hadde det da vært greit?

 

Anonymkode: 0ba66...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Seriøst?? 🙄🙄

Til TS: Selvfølgelig er det greit, de som skriver her, er tydeligvis folk som drikker for å bli fulle. De forstår ikke at det er mulig å drikke alkohol uten å bli full/merkbart beruset. 

Anonymkode: dce5a...00b

Helt enig i dette. Det er null problem å ta seg ett par glass vin. 
 

Men det er klart at enkelte her inne ikke klarer å holde seg til ett glass eller to, og tømmer en hel boks når de først er i gang. Da bør de selvsagt la vær. 
 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Syns du det er okei at barnehageansatte drikker på jobb? Nei, jeg syns ikke der er innafor når man har ansvar for andre sine barn. Husk at noen også syns det er ubehagelig at voksne drikker alkohol, det trenger ikke nødvendigvis være at man er synlig beruset.. lukten, synet og usikkerheten som kommer kan være triggende nok. 

Anonymkode: ca56f...e24

Om ett barn hadde blitt så ekstremt trigget av lukt og syn av alkohol, ville jeg virkelig vært bekymret for hvordan dette barnet hadde det hjemme. Om noe ville det vært positivt at jeg da hadde tatt meg ett glass vin, for å få avdekket hvordan dette barnet faktisk har det. 

Forøvrig skal man ikke nyte alkohol i arbeidstiden i Norge. Fritiden er annerledes. 
 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Alle dere som svarer ja, hadde en joint vært like greit? 

Barn skiller jo ikke på legal og ikke-legal rus, og for en som røyker ofte ville ikke en liten joint påvirket mer enn et/to glass vin. 

 

Anonymkode: 0ba66...558

Om du ikke skjønner forskjellen på væremåten til voksne etter å ha røykt en joint kontra å drukket ett glass vin eller to, blir jeg bekymret. Hva om man ender opp med feks en hasjpsykose? 

 

Anonymkode: 3670c...cbf

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CatPerson123 skrev (5 minutter siden):

Når skal barn lære at man kan drikke uten å bli full? Ellers kommer de til å lære av russetiden, noe som er enda verre.

Det handler aldeles ikke om å være full/ikke full. Har du vokst opp med foreldre som er alkoholiker? Har du bodd med noen som er rusavhengig? Poenget er at dine egne barn vet du hva takler, andre sine barn vet du faktisk ikke hvordan har det hjemme. Har selv hatt alkoholiserte i familien og for meg er det triggende nok å se at noen tar seg et glass vin forran ungen min. Syns det er helt forkastelig. Jeg tar meg gjerne en fest (og ja, jeg kan drikke meg rimelig bedugget), men ALDRI forran barn. 

Anonymkode: ca56f...e24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit litt avhengig av alder. Er de 10+ år og man kjenner både barn og foreldre godt stiller det seg anneledes enn om barna er 6-7 år og på sitt første overnattingsbesøk.

Barn merker rus i MYE større grad enn voksne vil inrømme for seg selv så litt avhengig av alder bør man virkelig greie å drikke noe alkoholfritt eller si fra om at det ikke passer med overnattingsgjester.


Man velger å ta på seg ansvaret for andres barn og skal da ta det ansvaret på alvor. Barn trenger ikke å lære om alkohol fra venners foreldre, det kan deres egne foreldre få lov til å styre selv.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om det hadde vært legalt, hadde det da vært greit?

 

Anonymkode: 0ba66...558

Det blir jo et hypotetisk spørsmål. Jeg er sterkt imot alle narkotiske stoffer, så nei, på ingen måte: Hasj ødelegger hjernen din, er for mange inngangsporten til verre stoffer og det kan gjøre deg psykotisk ved første gangs bruk om du er riktig uheldig. Måtte det aldri bli lovlig i Norge. 

Anonymkode: e9f22...809

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Vrient å droppe vin den ene kvelden???

Anonymkode: 2889d...322

Jeg har bare lyst på et glass vin hvert skuddår. Så ja egentlig litt kjipt å la være den ebe kvelden når det blir nesten 700 døgn til neste gang ja. 

Anonymkode: a3453...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Er det greit at foreldrene tar seg et glass vin på kvelden når ungen har overnattingsgjester? Alder på barna er 7 år. Hvorfor, hvorfor ikke?

Anonymkode: 28ce9...a36

Nei. Det bare føles ikke riktig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på . 

Jeg og mannen har gjerne hver vårt  glass rødvin foran tvn i helga , de halvstore barna er i kjellersua  og spiller fortnite .

 Om man drikker et glass vin kl 20 så er man kjørbar til kl 23. 

Komme an på barna , foreldrene og avstanden  til huset  til foreldrene tenker jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Vrient å droppe vin den ene kvelden???

Anonymkode: 2889d...322

Her har vi overnatting nesten hver helg, så det er ikke snakk om den ene kvelden ;)

Anonymkode: e9f22...809

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...