Gå til innhold

Skal folk virkelig drive å si gønne på i 2023 også, meldiger meg snart ut. Hvilket språklig ugress skulle du gjerne blitt kvitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal folk virkelig drive å si gønne på i 2023 også, meldiger meg snart ut. Hvilket språklig ugress skulle du gjerne blitt kvitt?

Anonymkode: dacd4...b18

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaste under bussen

proaktiv

I forhold til (når det ikke er en sammenligning)

Mammahjertet

misforstå meg rett 

Anonymkode: 3760f...04a

  • Liker 22
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tikke inn. 
Nei, meldinger tikker ikke inn. 🧐

Anonymkode: 2811b...bf1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tikke inn. 
Nei, meldinger tikker ikke inn. 🧐

Anonymkode: 2811b...bf1

Meldinger tikket inn på teleksmaskiner, på samme måte som man «slo på tråden» på tidlige telefonlinjer.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snok1 skrev (Akkurat nå):

Meldinger tikket inn på teleksmaskiner, på samme måte som man «slo på tråden» på tidlige telefonlinjer.

Det er lenge siden. 

Anonymkode: 2811b...bf1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gønner på der det er verd å gønne på. Beklager at det er plagsomt, men inntil videre vil det fortsette.

Jeg sliter voldsomt med tomme fyllord som faktisk og relativt, men har lært meg å puste med magen. Det siste er ment som et tips.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nipler 

Hen.

Det er fortsatt en han selv om han fysisk etterligner en hun. Noe som er helt ok for meg, men kall en spade for en spade.

Fremsnakke... Er det virkelig nødvendig ord å benytte seg av? Det er bare irriterende. Man prater og så er det noen som baksnakker/ prater dritt som ikke tåler dagens lys, må man ha et begrep for å prate sosialisert?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 93e6a...c03

  • Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er lenge siden. 

Anonymkode: 2811b...bf1

Det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit, klein, innafor, boomers,shaming,  Karens og lignende greier. Heldigvis er det få i min krets som sier det men på KG er det i omtrent hver eneste tråd. 

Anonymkode: 2709a...5e3

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Teit, klein, innafor, boomers,shaming,  Karens og lignende greier. Heldigvis er det få i min krets som sier det men på KG er det i omtrent hver eneste tråd. 

Anonymkode: 2709a...5e3

Signerer denne. Aner ikke hva Karens, Chads eller boomers er, men nå hører jeg aldri slike uttrykk utenfor KG. Tror det er en rimelig stigmatisert gruppe som vanker mest her inne.

Anonymkode: 10c09...8ce

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart at når noen som blir såret eller krenket og sint på noen alltid skal si at de syns "synd på" fordi de som krenker dem "umulig kan ha det godt med seg selv"  Eller de tar den andre versjonen av at de "bare må le" av dem. 

Hvorfor kan de ikke bare si at noen faktisk ( beklager du der oppe i kommentarfeltet ) sårer dem isteden og at det går innpå dem? Merkelig å bruke en slags hersketeknikk eller forsvarsmekanisme som jo alle skjønner er falsk. De fremstår jo bare enda mer såret. 

Endret av servitrise&suppe
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Karens

"Å please", cringe etc

Harry (ødelagt ord fordi det slenges i alle retninger)

Livets harde skole

Alle begrep politikere bruker for å være kule. "hard i klypa" var populært en stund. Er du politiker så er du ikke kul, og det er helt greit.

Jeg liker ordet "klein" som er litt nytt. Det  låter greit på norsk og har en funksjon. 

Endret av Isambard
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tikke inn. 
Nei, meldinger tikker ikke inn. 🧐

Anonymkode: 2811b...bf1

de tikker inn like mye som vi trekker i snora, skrur på lyset og legger på nå vi er ferdig med en telefonsamtale. Jeg liker sånne uttrykk som består, samtidig som de gir et lite gløtt inn i teknologiutviklingen.

  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucille skrev (3 minutter siden):

de tikker inn like mye som vi trekker i snora, skrur på lyset og legger på nå vi er ferdig med en telefonsamtale. Jeg liker sånne uttrykk som består, samtidig som de gir et lite gløtt inn i teknologiutviklingen.

«Tikke inn» gjør vondt i øra mine. Jeg driter i at du liker det. Man spurte etter hver enkeltes mening, ikke at man skal gosya noe på grunn av historien bak, da vettu. 

Anonymkode: 2811b...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...