Gå til innhold

Dans oppå bordet! Men spark vekk duken!


TheHairyToothfairy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

TheHairyToothfairy skrev (12 timer siden):

Idag feirer vi bursdagen til Justin Timberlake og Johnny Rotten! Måtte de få masse kake og mange harde gaver.

Idag er også dagen Sovjet sendte opp Luna9, Storbritannia mistet to ubåter etter en kollisjon i voldsom tåke - hvor også flere andre britiske marinefartøy kolliderte, og Guy Fawkes ble henrettet sammen med tre andre. Det er også 3 år siden Storbritannia forlot EU. 

Dagens sang. 

 

Timberlake💙

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (Akkurat nå):

Guttungen har boka som heter tassen har fått seg høne 😁

Tidlig krøkes..😮

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Agent smith skrev (8 minutter siden):

Guttungen har boka som heter tassen har fått seg høne 😁

Høres ut som sønnen til agenten ja 🤣🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvakkekyllingen skrev (1 time siden):

Slå til! 

Skal jeg slå Tassen??! Makan! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvakkekyllingen
TheHairyToothfairy skrev (49 minutter siden):

Skal jeg slå Tassen??! Makan! 

😁 Nei du får la han være en liten tass fortsatt. Husker jeg leste Tassen-bøker i barnehagen 🥳 De er fremdeles populære ser jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
Kvakkekyllingen skrev (14 minutter siden):

😁 Nei du får la han være en liten tiss fortsatt. Husker jeg leste Tissen-bøker i barnehagen 🥳 De er fremdeles populære ser jeg. 

😲

(Ja jeg er utrolig barnslig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus skrev (15 timer siden):

Er det Elin Tvedt som sitter bak han der ? 

Nei, det er denne dama: https://en.wikipedia.org/wiki/Angelica_Bridges Var jo ikke litt lik Tvedt engang. 
 

Hei. Jeg foretrekker å late som om jeg bare kjenner folk. Er så kleint med bli kjent-fasen. Men får jeg henge når jeg er frekk i første bokstav? 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvakkekyllingen
Agent smith skrev (1 time siden):

😲

(Ja jeg er utrolig barnslig)

Neimen i svarteste svingende 😡 Din, din, din elefant! 

Mamma kalte pappa det en gang hun var skikkelig sint 😁 🐘Det verste hun har sagt i sitt liv 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ikke sove så da kan vi like godt fyre igang dagens sang. Og nå skal jeg være utfordrende og vanskelig, akkurat som jeg liker å være. Utfordringen er at du som leser faktisk skal høre gjennom hele sangen. Anbefaler god lyd og den MÅ høres i stereo for å nytes i sin fulle rett. 

Vi skal snakke opera. Nærmere bestemt Guiseppe Verdis fantastiske Rigoletto. Rigoletto er en litt atypisk italiensk opera, men inneholder alle de klassiske musikalske kjennetegnene og også selve historien er ikke særlig uvanlig i oppbygging. Det som er uvanlig er hvor mye vold og sex den inneholdt for sin tid, Verdi ble kalt både for geni og kjetter for Rigoletto. Rigoletto var faktisk beskrevet som satans verk da den var ny fordi den inneholdt så mye synd og ondskap. 

Kort fortalt handler historien om klovnen og underholderen Rigoletto som klarer fornærme de rette folkene, særlig da en far kommer og anklager Rigolettos arbeidsgiver, Greven av Montua, for å ha bragt skam over hans datter med sex og synd. Og det hadde han jo. Flere ser seg lei på Rigolettos spydigheter og tyster til greven at han har en flott elskerinne han holder hellig for resten av hoffet. Greven klarer finne denne elskerinnen, i kirken såklart, og forfører henne til sengs og litt til. Dropset i historien er at det er ikke Rigolettos elskerinne, men hans datter. Du skjønner hvor dette går hen

La donna e Mobile fremføres her av Juan Diego Flóres i rollen som Il Duce e Montua. Utenfor lusker Rigoletto som akter vise sin datter Gilda hvilken sjarlatan greven er, og vi er ved vertshuset til mannen som senere blir hyret av Rigoletto til å ta livet av greven. Se og nyt! 

 

Selve teksten i La Donna e Mobile handler om hvor svak kvinner er som er til for å nytes, men ikke ikke bør gis for mye tillit. Og, hvor lette de er å narre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått med deg at det har begynt å komme «mystiske» nyheter om kent? 
22 april er dukket opp som dato 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvakkekyllingen skrev (8 timer siden):

Neimen i svarteste svingende 😡 Din, din, din elefant! 

Mamma kalte pappa det en gang hun var skikkelig sint 😁 🐘Det verste hun har sagt i sitt liv 🥳

🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Agent smith
Kvakkekyllingen skrev (10 timer siden):

Neimen i svarteste svingende 😡 Din, din, din elefant! 

Mamma kalte pappa det en gang hun var skikkelig sint 😁 🐘Det verste hun har sagt i sitt liv 🥳

Hehe. Berit er veldig mild og snill altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
TheHairyToothfairy skrev (9 timer siden):

Jeg får ikke sove så da kan vi like godt fyre igang dagens sang. Og nå skal jeg være utfordrende og vanskelig, akkurat som jeg liker å være. Utfordringen er at du som leser faktisk skal høre gjennom hele sangen. Anbefaler god lyd og den MÅ høres i stereo for å nytes i sin fulle rett. 

Vi skal snakke opera. Nærmere bestemt Guiseppe Verdis fantastiske Rigoletto. Rigoletto er en litt atypisk italiensk opera, men inneholder alle de klassiske musikalske kjennetegnene og også selve historien er ikke særlig uvanlig i oppbygging. Det som er uvanlig er hvor mye vold og sex den inneholdt for sin tid, Verdi ble kalt både for geni og kjetter for Rigoletto. Rigoletto var faktisk beskrevet som satans verk da den var ny fordi den inneholdt så mye synd og ondskap. 

Kort fortalt handler historien om klovnen og underholderen Rigoletto som klarer fornærme de rette folkene, særlig da en far kommer og anklager Rigolettos arbeidsgiver, Greven av Montua, for å ha bragt skam over hans datter med sex og synd. Og det hadde han jo. Flere ser seg lei på Rigolettos spydigheter og tyster til greven at han har en flott elskerinne han holder hellig for resten av hoffet. Greven klarer finne denne elskerinnen, i kirken såklart, og forfører henne til sengs og litt til. Dropset i historien er at det er ikke Rigolettos elskerinne, men hans datter. Du skjønner hvor dette går hen

La donna e Mobile fremføres her av Juan Diego Flóres i rollen som Il Duce e Montua. Utenfor lusker Rigoletto som akter vise sin datter Gilda hvilken sjarlatan greven er, og vi er ved vertshuset til mannen som senere blir hyret av Rigoletto til å ta livet av greven. Se og nyt! 

 

Selve teksten i La Donna e Mobile handler om hvor svak kvinner er som er til for å nytes, men ikke ikke bør gis for mye tillit. Og, hvor lette de er å narre.

Sangen er jo nydelig, hører på den ofte, men visste ikke hva den handlet om før nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (20 timer siden):

Du er tilgitt og sånn, men ikke gjør det igjen.

Når du sier det sånn så får jeg jo litt lyst til å gjøre det et par ganger til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
AliceNextDoor skrev (7 minutter siden):

Når du sier det sånn så får jeg jo litt lyst til å gjøre det et par ganger til.

Ja, vet jo at du blir trigget av det, du liker jo å gjøre det motsatte av det jeg befaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...