Gå til innhold

Hvordan tørr egentlig så mange å sette på lydløs /flymodus på natta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mobilen er lydløs mellom 23 og 07, med unntak av særboer og mitt nærmeste familiemedlem. Det alle mine andre kontakter kunne kontaktet meg om i det tidspunktet er ikke viktigere enn en god natts søvn.

Anonymkode: a6d5c...469

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har på ikke forstyrr om natta. Da slipper jeg plinging og varsler, MEN telefonen ringer om det ringer mer enn 1 gang på rad, noe folk ofte gjør hvis det er krise og de trenger å oppnå kontakt. 

Anonymkode: ba657...964

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hører stadig vekk fra venner å slekt at de setter tlf på lydløs eller flymodus på natta. Dere som gjør dette, er dere ikke redde for at noe skal skje type ulykke, brann, noe ille har tilstøtt familie osv og folk må ha tak i dere? Ofte skjer jo disse tingene på nattestid. Hvordan klarer dere å sove godt?

Anonymkode: c70e4...c97

Har på lydløs døgnet rundt. Går ikke å bekymrer meg for alt som kanskje kan skje (men mest sannsynlig ikke). Er kanskje derfor jeg sover godt 🤷 men man kan altså velge nr som skal ringe selv om tlf er på lydløs. Og selv om det skjer noe fælt mens jeg sover, hva skal jeg kunne gjøre med det? Viss noen trenger ett sted å være så vet de hvor jeg bor å er flere nøkler til leiligheten i omløp, så det ordner seg ihvertfall. Ellers får de banke på soveromsvinduet så jeg kan våkne å slippe dem inn. 

Viss sønnen er ute på natta så skal jeg nok ha på lyd, men da ligger jeg neppe å sover uansett. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har telefonen på lydløs 24/7. 

Har små barn og baby, så er våken flere ganger per natt uansett. Skjelden noen trenger å ha tak i meg, og alle vet at dersom de trenger øyeblikkelig kontakt med meg, så ringer de samboer, han har alltid lyd på mobilen sin. 

Anonymkode: e45f1...0f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett lydløs 24/7

Om det er noen i nød får de ringe nødnummer, satser på at de er raskere enn meg.. 

Anonymkode: ef286...067

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hører stadig vekk fra venner å slekt at de setter tlf på lydløs eller flymodus på natta. Dere som gjør dette, er dere ikke redde for at noe skal skje type ulykke, brann, noe ille har tilstøtt familie osv og folk må ha tak i dere? Ofte skjer jo disse tingene på nattestid. Hvordan klarer dere å sove godt?

Anonymkode: c70e4...c97

Jeg har «ikke forstyrr» på tlf, men tillatt anrop fra mor, samboer og jobb.

Hvis noen sender meld, eller andre enn disse ringer, er det sannsynlig ingenting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg setter alltid mobilen på "Ikke forstyrr" nattestid.

Har noen ytterst få kontakter som vil kunne ringe meg, som er satt som "unntak".

Har også alltid alle varsler på alle apper slått av.

Og: jeg har telefon for at jeg skal være tilgjengelig når jeg ønsker det, ikke for at du skal kunne få tak i meg når det passer deg.

Anonymkode: cafcf...19d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydløs 24/7. Og om natta - kl 01 til 07 står den på "ikke forstyrr" hvor kun 3 tlfnr slipper igjennom. 

Anonymkode: 3789e...0a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hører stadig vekk fra venner å slekt at de setter tlf på lydløs eller flymodus på natta. Dere som gjør dette, er dere ikke redde for at noe skal skje type ulykke, brann, noe ille har tilstøtt familie osv og folk må ha tak i dere? Ofte skjer jo disse tingene på nattestid. Hvordan klarer dere å sove godt?

Anonymkode: c70e4...c97

Har telefonen på lydløs omtrent 24/7. og spesielt om natta.

Det er viktigere for meg å få en god natts søvn uten unødvendige avbrytelser, enn å hensynta den tross alt svært lave sannsynligheten for at noen faktisk må ha tak i meg midt på natten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydløs 24/7 og alltid ikke forstyrr på kveld/natt. Nærmeste familie bor 8 timer unna med fly, så uansett hva som måtte skje er det ingen ting jeg kan gjøre der og da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på "ikke forstyrr" som gjør at de kontaktene jeg har godkjent, altså lagt til på favorittliste, kommer igjennom hvis det er noe viktig. De ville aldri ringt meg midt på natta dersom det ikke var viktig å få tak i meg. 

Jeg har ikke på lydløs eller flymodus I tilfelle det skjer noe akutt i nær familie. 

Anonymkode: 7ac44...270

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare på lydløs når jeg sover med typen (ikke ofte), han blir så forstyrret av telefonen min. Ellers har jeg på vibrasjon, hvis noen ringer så våkner jeg av det. Har en del personer nær meg som sliter med psyken og med rus, så jeg vil gjerne være tilgjengelig hvis det er noe ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Man kan vel alltids ringe et nødnummer.

Anonymkode: 22666...002

Det er ikke alltid man tenker helt klart i en krisesituasjon. Ei jeg kjenner ringte eksen sin da hun hadde vært i en ulykke. Ulykken skjedde ikke langt unna der foreldrene hennes og broren bodde. Allikevel var det han hun ringte først,selvom han var langt unna,og de faktisk ikke var sammen lenger. (En annen ringte ambulanse da) Hun skjønte ikke selv hvorfor hun hadde ringt han...

Anonymkode: fe88a...011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har på "ikke forstyrr" på natta. Opplevd at nært familiemedlem ble alvorlig syk midt på natta, og da ble jeg oppringt sånn at jeg rakk fram til sykehuset. 
Så har aldri tlf på lydløs. Finnes "ikke forstyrr"-funksjoner for det meste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke. Hvilke sosiale utskudd er det dere omgir dere med, som ringer dere midt på svarteste natten i arbeidsuken?

Anonymkode: 91d0e...6d9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på «ikke forstyrr» på natta, og lydløs nesten alltid ellers. God søvn er livsviktig, langt viktigere enn å være tilgjengelig midt på natta.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hører stadig vekk fra venner å slekt at de setter tlf på lydløs eller flymodus på natta. Dere som gjør dette, er dere ikke redde for at noe skal skje type ulykke, brann, noe ille har tilstøtt familie osv og folk må ha tak i dere? Ofte skjer jo disse tingene på nattestid. Hvordan klarer dere å sove godt?

Anonymkode: c70e4...c97

Har hatt telefonen på lydløs siden 2014. Og «ikke forstyrr» fra kl22 til 07:00 hver eneste natt. Brann eller død får jeg ikke gjort noe med uansett. Og de er like døde kl07. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste opp i en verden uten mobiltelefoner. Hadde telefon på stua, hadde ikke hørt den.

Hvis noen dør kommer de nok på døra, er det en gammel bestefar venter de nok til morgenen med å gi beskjed.

ville hatt lyden på om jeg hadde ungdommer som var ute på fest for eks. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg ha på lydløs på natten for å få sove. Eller iallefall skru av lyden. Så jeg slipper å høre mas fra so me på natten.

Anonymkode: 064cb...05f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...