Gå til innhold

Hvordan tørr egentlig så mange å sette på lydløs /flymodus på natta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hører stadig vekk fra venner å slekt at de setter tlf på lydløs eller flymodus på natta. Dere som gjør dette, er dere ikke redde for at noe skal skje type ulykke, brann, noe ille har tilstøtt familie osv og folk må ha tak i dere? Ofte skjer jo disse tingene på nattestid. Hvordan klarer dere å sove godt?

Anonymkode: c70e4...c97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har telefonen på lydløs 24/7😉 

Anonymkode: 80757...5b1

  • Liker 41
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har telefonen på lydløs store deler av dagen. Null problem :)

Anonymkode: e37c3...84e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner å ha den på lydløs, men pga en alarm for ett av barna som er knyttet til min mobil må jeg ha på lyden.

Anonymkode: ebac7...ceb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flymodus mellom kl. 17 og 0830. 

Anonymkode: 2a4f9...e56

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har flymodus mellom kl. 17 og 0830. 

Anonymkode: 2a4f9...e56

Ok.

Anonymkode: e5673...639

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om telefonen ringer bråker den jo så en ikke får sove.

Jeg har den på ikke forstyrr om natten så den virker på morgenen igjen da.

Da det var betjente sentraler var det vel ikke telefontid mellom 21 og 07.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri på lydløs om natta,da jeg faktisk har opplevd å bli ringt etter,og kunne hjelpe en som trengte det. Gikk bra,men kunne gått ille om han ikke hadde fått tak i noen ganske raskt.

Anonymkode: fe88a...011

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Savner å ha den på lydløs, men pga en alarm for ett av barna som er knyttet til min mobil må jeg ha på lyden.

Anonymkode: ebac7...ceb

Kan du ikke styre hvilke apper som kan gi lyd selv om telefonen er på lydløs?

Anonymkode: 8cbfd...1aa

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har aldri på lydløs om natta,da jeg faktisk har opplevd å bli ringt etter,og kunne hjelpe en som trengte det. Gikk bra,men kunne gått ille om han ikke hadde fått tak i noen ganske raskt.

Anonymkode: fe88a...011

Man kan vel alltids ringe et nødnummer.

Anonymkode: 22666...002

  • Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sovet elendig med lyden på i lang tid. Det plinger på telefonen hele tiden, selv på natta. Jeg har nå satt på «ikke forstyrr» mellom 22 og 08, med unntak av to kontakter som kan ringe når det er noe (men ikke meldinger). 

Jeg skjønner poenget ditt, men jeg orker ikke konstant plinging. På 90-tallet husker jeg at foreldrene mine (som ikke hadde hustelefon engang) la mobilen i en skuff i gangen. Det gjør faren min ennå. Verden har jo ikke blitt bedre eller verre siden da slik at vi MÅ være tilgjengelige hele døgnet?

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hører stadig vekk fra venner å slekt at de setter tlf på lydløs eller flymodus på natta. Dere som gjør dette, er dere ikke redde for at noe skal skje type ulykke, brann, noe ille har tilstøtt familie osv og folk må ha tak i dere? Ofte skjer jo disse tingene på nattestid. Hvordan klarer dere å sove godt?

Anonymkode: c70e4...c97

Om det er en ulykke ringer man 113, og om det er brann ringer man 110.

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har den alltid på lydløs, så fremt ikke noen av barna er ute. Hvis jeg blir vekket av ett eller annet varsel, så får jeg ikke sove mer, og det er jo alltid ett eller annet fra en eller annen app. Jeg kan ikke få søvnen min ødelagt natt etter natt pga slike tulleting, faktisk.

Anonymkode: 5a171...baf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dere som gjør dette, er dere ikke redde for at noe skal skje type ulykke, brann, noe ille har tilstøtt familie osv 

Anonymkode: c70e4...c97

jeg har opplevd at familie har gått bort midt på natten. Det hadde ikke gjort noe forskjell for meg å vite det midt på natten, jeg hadde ikke rukket frem likevel. Brann eller ulykke hvor? brenner det hjemme tar det to sek å skru av flymodus å ringe brannvesen/ambulanse.

Anonymkode: e4a3e...247

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har telefonen på lydløs 24/7😉 

Anonymkode: 80757...5b1

jeg har den og på lydløs store deler av døgnet.. noen har blitt sure men orker ikke være tilgjengelig hele tiden.

Anonymkode: e4a3e...247

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hatt den på lydløs hver natt i flere år etter en trakasserende eks som kunne finne på å ringe klokka 2-3-4 . Men har gamle foreldre så burde vel begynne å ha den på.

Anonymkode: 33c6b...5a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg krisemsksimerer ikke livet til verken meg selv eller andre. 

2. Jeg krisemaksimerer ikke livet til verken meg selv eller andre.

3. Jeg krisemaksimerer ikke livet til... meg selv eller andre... 

Fortiden får en ikke gjort så mye med, fremtiden når en sover er bekymringsløs... Mañana mañana... 

Jeg har 0 barn og folk som skal ringe for å fortelle at noen jeg kjenner er døde kan fint ringe på morningen, de er like død da. Det er absolutt ingen verdens ting som har skjedd så langt i mitt 38 år lange liv som ikke kan vente til morningen og jeg tror ikke jeg er med i en katastrofe  film så at noe sååååå utrolig heftig skal skje de neste 38 årene som ikke kan vente noen timer er veldig lite trolig. 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at man tør å vekke meg på natten, om jeg har fått sove.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den på vibrasjon, og skrur av av wifi og vibrasjonsvarsel andre steder, så den vibrerer kun om det ringer. Jeg våkner lett nok til at jeg våkner om den vibrerer en liten stund, dvs hvis den ringer. Har familie som kan finne på å ringe om natten pga alvorlige ting, er aldri noen andre som ringer om natten. Så ja, da vet dere det! God natt! 

Anonymkode: 9e5d2...14a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...