TheHairyToothfairy Skrevet 26. januar 2023 #41 Del Skrevet 26. januar 2023 Har neppe noe valg. Til Valhall! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 26. januar 2023 #42 Del Skrevet 26. januar 2023 5 minutter siden, VaniIIe said: Tror nok de fleste kunne tatt livet av et annet menneske under de rette omstendighetene. Jeg tror nok jeg kunne ha gjort det, om jeg ble virkelig redd for noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet 26. januar 2023 #43 Del Skrevet 26. januar 2023 Nei. Jeg kjemper kun for meg selv og mine nærmeste. Landet jeg er født i og dets politikere ser jeg ingen grunn til å skulle ofre meg for. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet 26. januar 2023 #44 Del Skrevet 26. januar 2023 (endret) Gjest aninumus skrev (3 timer siden): Poteten i russland har til og med godt så langt at han setter fri en russer som var fengslet for å ha drept og voldtatt 200+ prostituerte. Og den senile idioten i det hvite hus har overlevert tidenes største og mest hensynsløse ulovlige våpenhandler til Russland... Endret 26. januar 2023 av LeveMannen 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 26. januar 2023 #45 Del Skrevet 26. januar 2023 Vanskelig å få gjort noe annet enn å dø. Ser for meg radioaktiv tsunami. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 26. januar 2023 #46 Del Skrevet 26. januar 2023 Gjest aninumus skrev (7 timer siden): Hadde nok hjulpet til med det jeg kunne. Ble ikke tatt med i førstegangstjeneste eller heimevernet pga epilepsi. Så er neppe den første som får beskjed om å hive meg rundt. Men til slutt blir jo alle involvert. Poteten i russland har til og med godt så langt at han setter fri en russer som var fengslet for å ha drept og voldtatt 200+ prostituerte. Slik at han kunne bli med i krigen. Sykt hva som skjer i krig... Tror du sikter til Putin. Men det er vel Prigoshin som har benådet disse morderne. Det er i seg selv en skandale. I følge loven så er det bare presidenten som har lov til dette. Og nå har plutselig eieren av et leisoldatfirma fått presidentfullmakter. Et av mange tegn på at rettstaten og Russland er i oppløsning. Jeg tror Russlands oppløsning vil redde verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voksenmann Skrevet 26. januar 2023 #47 Del Skrevet 26. januar 2023 Blir Norge angrepet av feks Russland så innføres Beredskapsloven som i praksis gir myndighet ubegrenset tilgang til alt som finnes av ressurser og personell i landet. De som ikke kan brukes i strid vil få andre oppgaver. Å tro at noen kan sitte på Karl Johan og drikke øl mens resten av landet yter motstand er utopi. Så lenge striden varer vil Norge i realiteten være et diktatur hvor kampen om Norges uavhengighet trumper alle personlige behov. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 26. januar 2023 #48 Del Skrevet 26. januar 2023 Blir det krig og de mellom 20 og 60 skal i krigen må jeg jo møte opp. Da jeg var 20 og soldat kjørte jeg bil og kan sikkert gjøre det i dag også, kanskje noe tregere. Ellers har jeg krigsforberedt meg ved å skaffe pass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorgonzola Skrevet 26. januar 2023 #49 Del Skrevet 26. januar 2023 Bag skrev (11 timer siden): I moderne kriger er sivilbefolkningen en stadig økende del av de som blir drept. Soldatene har verneutstyr og holdes orientert. En medieskapt myte. I krig er det en bevisst strategi å ikke opplyse (presist) om militære tap (eller menneskelige ofre som det gjerne også er). Sivile tap derimot, søkes dokumentert så godt det lar seg gjøre. I Ukraina anslår flyktninghjelpen (ohchr.org) at sivile tap i perioden februar 2022 til januar 2023 er det cirka 18.000 sivile ofre, 11.000 skadde og 7000 drept (2700 menn, 1800 kvinner, 175 jenter og 216 gutter). Samtidig anslår/gjetter en del tyngre institusjoner som bbc at rundt 100.000 soldater er drept på russisk side og sannsynligvis samme antall på ukrainsk side. Om tallene stemmer så betyr det at sivile drepte utgjør rundt 3% prosent av antall drepte i denne meningsløse konflikten. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bieter Skrevet 26. januar 2023 #50 Del Skrevet 26. januar 2023 2 hours ago, Voksenmann said: Blir Norge angrepet av feks Russland så innføres Beredskapsloven som i praksis gir myndighet ubegrenset tilgang til alt som finnes av ressurser og personell i landet. De som ikke kan brukes i strid vil få andre oppgaver. Å tro at noen kan sitte på Karl Johan og drikke øl mens resten av landet yter motstand er utopi. Så lenge striden varer vil Norge i realiteten være et diktatur hvor kampen om Norges uavhengighet trumper alle personlige behov. Litt derfor jeg var nysgjerrig på hva folk ville svare. Virker som om flere har en litt enkel ide av hva det faktisk vil innebære at det blir krig, og hva det vil innebære om en selv må kjempe. Det er ikke som om man reiser ned dit og plaffer ned folk som i en actionfilm. Du kan reise dit og første dagen tråkker du på en mine som blåser av deg foten. Eller stedet du kommer til blir bombet første dagen og 80 menn dør momentant. Krigen har vart 1 dag og familien din har allerede mistet deg. Det er ikke slik at man reiser ned dit, er tøff og skyter masse folk, vinner krigen og reiser hjem 1 år ettrpå. Sannsynligvis vil man bli eksponert for grusomheter, tvunget til å begå grusomheter. Medsoldatene kan være stygge mot deg, til og med. Mtp hvor mye skandale det har vært rundt seksuell trakkssering og utnyttelse av høyere stilling i forsvaret, så tenker jeg at man ikke er trygg som kvinne sammen med andre soldater i Norge. Dersom man er sammen med en gruppe folk som er med fordi de er ok med, eller til og med liker, å drepe, så skal man ikke se bort ifra at terskelen er lav for å voldta soldater på egen side om de får muligheten Krig er stygt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttibobledress Skrevet 26. januar 2023 #51 Del Skrevet 26. januar 2023 Selvfølgelig! Enhver oppegående forelder setter barnas liv og fremtid over sin egen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 26. januar 2023 #52 Del Skrevet 26. januar 2023 Guttibobledress skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig! Enhver oppegående forelder setter barnas liv og fremtid over sin egen. Men en måte å sette barnas liv og fremtid foran sin egen kan jo f.eks. være å bruke bufferkontoen til å kjøpe enveisbilletter til Australia og starte oppe et nytt liv der, heller enn å utsette barna for krig. Jeg sier ikke at det er det jeg ville gjort, hadde jeg ikke vært så avsindig forbannet på myndighetene for tiden hadde jeg ikke vært i tvil om jeg skulle krige, men argumentet ditt holder ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 26. januar 2023 #53 Del Skrevet 26. januar 2023 Jeg hadde nok gjort det jeg hadde blitt bedt om å gjøre i en slik situasjon. Men jeg er ærlig talt ikke helt sikker på at jeg er den personen du vil ha ved din side på fronten, jeg har en tendens til å stivne helt i en ekstrem situasjon. Forhåpentligvis hadde det vært behov for min hjelp i en støttefunksjon av noe slag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diry72 Skrevet 26. januar 2023 #54 Del Skrevet 26. januar 2023 Nei. Kjemper for meg selv og mine nærmeste, men ikke for landet og iallefall ikke for våre politikere. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voksenmann Skrevet 26. januar 2023 #55 Del Skrevet 26. januar 2023 1 hour ago, velociraptor said: Men en måte å sette barnas liv og fremtid foran sin egen kan jo f.eks. være å bruke bufferkontoen til å kjøpe enveisbilletter til Australia og starte oppe et nytt liv der, heller enn å utsette barna for krig. Jeg sier ikke at det er det jeg ville gjort, hadde jeg ikke vært så avsindig forbannet på myndighetene for tiden hadde jeg ikke vært i tvil om jeg skulle krige, men argumentet ditt holder ikke. Australia ville endt opp på alliert side så du ville nok endt opp med og sloss mot kineserne en eller annen plass i Stillehavet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet 26. januar 2023 #56 Del Skrevet 26. januar 2023 Voksenmann skrev (3 timer siden): Blir Norge angrepet av feks Russland så innføres Beredskapsloven som i praksis gir myndighet ubegrenset tilgang til alt som finnes av ressurser og personell i landet. De som ikke kan brukes i strid vil få andre oppgaver. Å tro at noen kan sitte på Karl Johan og drikke øl mens resten av landet yter motstand er utopi. Så lenge striden varer vil Norge i realiteten være et diktatur hvor kampen om Norges uavhengighet trumper alle personlige behov. Forsvaret i Norge har ikke utstyr til i nærheten en gang av de som har gjennomført førstegangstjenesten. De har knapt nok utstyr til de som til enhver tid er inne. Hjelper ikke noe å kalle inn alle for å sende de til fronten når man ikke har noe utstyr til de. Dessuten vil jo plenty av folk bare rømme landet, eller rømme til skogs akkurat som mange menn har gjort i Russland nå pga. frykt for å bli tvunget i krigen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest someone_here Skrevet 26. januar 2023 #57 Del Skrevet 26. januar 2023 (endret) Jeg vil slåss dersom kvinner også skal sendes ut i krig. Gidder ikke all den diskrimineringen av menn som foregår i Ukraina. Endret 26. januar 2023 av someone_here Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 26. januar 2023 #58 Del Skrevet 26. januar 2023 Det blir ikke 3. verdenskrig, selv om Putins klakører i vesten tror og håper på det. Verdens "andre" arme er ikke engang verdens første arme i Ukraina. Russland har faktisk erfaring. Kina har ikke vært i krig siden Korea, og er nok hakket verre enn Russland. Iran? Sliter nok med å holde kontroll på tenåringer i gatene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 26. januar 2023 #59 Del Skrevet 26. januar 2023 Nei, dette er en krig hvor jeg støttet hverken Russland eller NATO (Vesten) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 26. januar 2023 #60 Del Skrevet 26. januar 2023 Bieter skrev (17 timer siden): Vil du melde deg friviliig som soldat? Hva om det ble tvangstjeneste? Er du ok med at noen i din nærmeste familie blir tvunget ut i kamp? Personlig har jeg null interesse av å drepe andre mennesker, militærtjeneste byr meg imot. Har forakt for underholdningsprogrammer som glorifiserer militærtjeneste som om det bare er en disiplinskole der man lærer å trene styrke og re opp senga. "Heldigvis" har jeg vært sykmeldt en stund grunnet sykdom som sannsynligvis vil unnta meg noen form for tjeneste. Veldig tungt om familie og venner blir sendt av gårde og må leve med de grusomheter krig kommer med, om de i det hele tatt overlever Hva tenker du om deg selv? Er du villig til å slåss personlig? Er du klart til kamp om konflikten eskalerer til større krig? Aldri. Setter oss på første fly til Canada. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå