-lykke- Skrevet 27. januar 2023 #121 Del Skrevet 27. januar 2023 Først og fremst ville jeg prøvd å flykte med barna og mannen min. Hvis det ikke gikk å flykte, hadde jeg sloss for å redde barna mine og deres framtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 28. januar 2023 #122 Del Skrevet 28. januar 2023 -lykke- skrev (13 timer siden): Først og fremst ville jeg prøvd å flykte med barna og mannen min. Hvis det ikke gikk å flykte, hadde jeg sloss for å redde barna mine og deres framtid. Hvor kan man flykte i en verdenskrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 28. januar 2023 #123 Del Skrevet 28. januar 2023 On 1/26/2023 at 11:58 PM, Betasuppe said: Neida. Mange som flykta under krigen. Dessuten ser man hvis det skjer på forhånd. Legger allerede planer for å si det sånn. Etter ukraina-krigen er hele Europa helt utarmet , så det er kanskje ingen fremtid her uansett. Norge har jo vært verdensmestere i selvdestruksjon de siste årene, med helt idiotisk skatte- og kraftpolitikk Ja, da har du vel kilder på dette da? Norge AS går med enormt overskudd. Ja, det er litt dyrtid, men det har vi hatt ved jevne mellomrom, 2008, Japse-tiden, 80-tallet. At folk tror dette er utarmet, bør faktisk vurdere å lese litt annet stoff enn det de konsumerer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 28. januar 2023 #124 Del Skrevet 28. januar 2023 5 hours ago, takinova said: Hvor kan man flykte i en verdenskrig. månen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Januar2 Skrevet 30. januar 2023 #125 Del Skrevet 30. januar 2023 Betasuppe skrev (På 28.1.2023 den 0.43): Er ikke så mye vi har igjen, dessverre. Dø i strid for sånne som Støre og Erna med SV som klager i bakgrunnen? nei takk! Vi har tatt imot så mye flyktninger at nå kan vi like gjerne være det for en gangs skyld Det er vel ikke for de? Men for de som kjempet før meg og fordi som kommer etter. For fjellene, skogen, jorda, for allemannsrett, for hvitveisen, med Norge og NATO i krig er det snart ingen frie land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 30. januar 2023 #126 Del Skrevet 30. januar 2023 Hvis de kan bruke en gammel dame på 60+ så går jo det fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purplemain Skrevet 31. januar 2023 #127 Del Skrevet 31. januar 2023 Betasuppe skrev (På 26.1.2023 den 23.58): Neida. Mange som flykta under krigen. Dessuten ser man hvis det skjer på forhånd. Legger allerede planer for å si det sånn. Etter ukraina-krigen er hele Europa helt utarmet , så det er kanskje ingen fremtid her uansett. Norge har jo vært verdensmestere i selvdestruksjon de siste årene, med helt idiotisk skatte- og kraftpolitikk Enig, jeg tror det handler om å følge med og se antydninger til at det kan skje. Jeg tror at om en verdens krig i aller verste tilfelle skulle bryte ut, handler det ikke om man "vil sloss", da må man sloss for å overleve. Spesielt hvis hele strukturen ikke fungerer lengre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purplemain Skrevet 31. januar 2023 #128 Del Skrevet 31. januar 2023 Stoltskeiv skrev (På 26.1.2023 den 13.24): Nei, jeg tar nok heller en overdose. Blir rimelig skremt av tanken. Om dette eskalerer seg, så har vell ingen noe som helst sjans Det vet vi ikke, det kan hende man har en sjans. Det kan hende at atomvåpen ikke blir brukt, men "vanlig" krigføring. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 31. januar 2023 #129 Del Skrevet 31. januar 2023 49 minutter siden, Purplemain said: Det vet vi ikke, det kan hende man har en sjans. Det kan hende at atomvåpen ikke blir brukt, men "vanlig" krigføring. I vanlig krigføring blir nå "nr 2" slått av "nr 18". Det er ikke reelt at "nr 2" skal hamle opp med omtrent 8\10 land på topplisten. La oss være realistiske, og ikke bli doomsday preppers av en mann med potensproblemer i Kreml og hans klovner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purplemain Skrevet 31. januar 2023 #130 Del Skrevet 31. januar 2023 Anonio skrev (1 minutt siden): I vanlig krigføring blir nå "nr 2" slått av "nr 18". Det er ikke reelt at "nr 2" skal hamle opp med omtrent 8\10 land på topplisten. La oss være realistiske, og ikke bli doomsday preppers av en mann med potensproblemer i Kreml og hans klovner. Selvsagt er det store odds for at det hadde vært utviklingen, men man vet ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillix Skrevet 1. februar 2023 #131 Del Skrevet 1. februar 2023 Ja, selvsagt. Alt for Norge 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freesummer3 Skrevet 2. februar 2023 #132 Del Skrevet 2. februar 2023 Politikerne flykter nok landet i privatfly 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillix Skrevet 2. februar 2023 #133 Del Skrevet 2. februar 2023 1 hour ago, Freesummer3 said: Politikerne flykter nok landet i privatfly 😉 Det må du regne med 😉De har nok luksuriøse bunkere klare også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sokrat Skrevet 2. februar 2023 #134 Del Skrevet 2. februar 2023 Aldri i mitt liv om jeg vil kjempe for dette landet her 🤮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 2. februar 2023 #135 Del Skrevet 2. februar 2023 Freesummer3 skrev (4 timer siden): Politikerne flykter nok landet i privatfly 😉 Privatfly faktisk. Det har de mye av, tenker du? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 3. februar 2023 #136 Del Skrevet 3. februar 2023 TheHairyToothfairy skrev (8 timer siden): Privatfly faktisk. Det har de mye av, tenker du? Nå er det vel ikke all verden man trenger da. De er jo ikke så mange. Hele Stortinget får nok plass i ett enkelt fly om det kniper, og det er om alle får være med. Det kan man ikke ta for gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 3. februar 2023 #137 Del Skrevet 3. februar 2023 Enda en tulling skrev (2 minutter siden): Nå er det vel ikke all verden man trenger da. De er jo ikke så mange. Hele Stortinget får nok plass i ett enkelt fly om det kniper, og det er om alle får være med. Det kan man ikke ta for gitt. Det hadde jo vært greit med et eneste fly da! Trenger et ganske stort et for det prosjektet vi her snakker om! Er ikke så særlig mye store fartøy i private hender i Norge. Forresten, i luften er vel siste sted jeg ville befunnet meg under et angrep i moderne tid, i en sitting duck 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 3. februar 2023 #138 Del Skrevet 3. februar 2023 Bieter skrev (På 25.1.2023 den 18.39): Vil du melde deg friviliig som soldat? Hva om det ble tvangstjeneste? Er du ok med at noen i din nærmeste familie blir tvunget ut i kamp? Personlig har jeg null interesse av å drepe andre mennesker, militærtjeneste byr meg imot. Har forakt for underholdningsprogrammer som glorifiserer militærtjeneste som om det bare er en disiplinskole der man lærer å trene styrke og re opp senga. "Heldigvis" har jeg vært sykmeldt en stund grunnet sykdom som sannsynligvis vil unnta meg noen form for tjeneste. Veldig tungt om familie og venner blir sendt av gårde og må leve med de grusomheter krig kommer med, om de i det hele tatt overlever Hva tenker du om deg selv? Er du villig til å slåss personlig? Er du klart til kamp om konflikten eskalerer til større krig? Nei takk. Jeg vil anse meg selv som pasifist. Hadde aldri vært i stand til å skade eller drepe noen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 3. februar 2023 #139 Del Skrevet 3. februar 2023 TheHairyToothfairy skrev (3 minutter siden): Det hadde jo vært greit med et eneste fly da! Trenger et ganske stort et for det prosjektet vi her snakker om! Er ikke så særlig mye store fartøy i private hender i Norge. Forresten, i luften er vel siste sted jeg ville befunnet meg under et angrep i moderne tid, i en sitting duck Atte hæ? Hva for et "prosjekt"? Flyktende politikere?? Et standard passasjerfly tar vel glatt 150-200 passasjerer. Røkke har sikkert et ekstra han kan stille til disposisjon, og om ikke, er utlandet stort. Noe skal man jo ha igjen for all EU og FN-smiskingen. De har tilgang på etterretning så de drar nok før det smeller. Er vel det man bør se etter om man planlegger å rømme landet selv også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 3. februar 2023 #140 Del Skrevet 3. februar 2023 Vet dere hva som hadde vært verre enn å dø i krig? Å overleve, med de traumene det innebærer å ha sett folk bli skutt, drept, torturert, kanskje selv ha blitt voldtatt, mishandlet, truet på livet og tvunget til å skade andre. Jeg ville heller dødd enn å leve med noe sånt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå