Gå til innhold

Om det blir tredje verdenskrig, vil du slåss?

Gjest Bieter

Anbefalte innlegg

Først og fremst ville jeg prøvd å flykte med barna og mannen min. Hvis det ikke gikk å flykte, hadde jeg sloss for å redde barna mine og deres framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-lykke- skrev (13 timer siden):

Først og fremst ville jeg prøvd å flykte med barna og mannen min. Hvis det ikke gikk å flykte, hadde jeg sloss for å redde barna mine og deres framtid.

Hvor kan man flykte i en verdenskrig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/26/2023 at 11:58 PM, Betasuppe said:

Neida. Mange som flykta under krigen. Dessuten ser man hvis det skjer på forhånd. Legger allerede planer for å si det sånn.

Etter ukraina-krigen er hele Europa helt utarmet , så det er kanskje ingen fremtid her uansett.

Norge har jo vært verdensmestere i selvdestruksjon de siste årene, med helt idiotisk skatte- og kraftpolitikk

Ja, da har du vel kilder på dette da?

Norge AS går med enormt overskudd. Ja, det er litt dyrtid, men det har vi hatt ved jevne mellomrom, 2008, Japse-tiden, 80-tallet.

At folk tror dette er utarmet, bør faktisk vurdere å lese litt annet stoff enn det de konsumerer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betasuppe skrev (På 28.1.2023 den 0.43):

Er ikke så mye vi har igjen, dessverre. Dø i strid for sånne som Støre og Erna med SV som klager i bakgrunnen? nei takk! 
Vi har tatt imot så mye flyktninger at nå kan vi like gjerne være det for en gangs skyld

Det er vel ikke for de?

Men for de som kjempet før meg og fordi som kommer etter.

For fjellene, skogen, jorda, for allemannsrett, for hvitveisen, 

med Norge og NATO  i krig er det snart ingen frie land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betasuppe skrev (På 26.1.2023 den 23.58):

Neida. Mange som flykta under krigen. Dessuten ser man hvis det skjer på forhånd. Legger allerede planer for å si det sånn.

Etter ukraina-krigen er hele Europa helt utarmet , så det er kanskje ingen fremtid her uansett.

Norge har jo vært verdensmestere i selvdestruksjon de siste årene, med helt idiotisk skatte- og kraftpolitikk

Enig, jeg tror det handler om å følge med og se antydninger til at det kan skje. 
Jeg tror at om en verdens krig i aller verste tilfelle skulle bryte ut, handler det ikke om man "vil sloss", da må man sloss for å overleve. Spesielt hvis hele strukturen ikke fungerer lengre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoltskeiv skrev (På 26.1.2023 den 13.24):

Nei, jeg tar nok heller en overdose. Blir rimelig skremt av tanken. Om dette eskalerer seg, så har vell ingen noe som helst sjans

Det vet vi ikke, det kan hende man har en sjans. Det kan hende at atomvåpen ikke blir brukt, men "vanlig" krigføring. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Purplemain said:

Det vet vi ikke, det kan hende man har en sjans. Det kan hende at atomvåpen ikke blir brukt, men "vanlig" krigføring. 

I vanlig krigføring blir nå "nr 2" slått av "nr 18". Det er ikke reelt at "nr 2" skal hamle opp med omtrent 8\10 land på topplisten. La oss være realistiske, og ikke bli doomsday preppers av en mann med potensproblemer i Kreml og hans klovner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (1 minutt siden):

I vanlig krigføring blir nå "nr 2" slått av "nr 18". Det er ikke reelt at "nr 2" skal hamle opp med omtrent 8\10 land på topplisten. La oss være realistiske, og ikke bli doomsday preppers av en mann med potensproblemer i Kreml og hans klovner.

Selvsagt er det store odds for at det hadde vært utviklingen, men man vet ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Freesummer3 said:

Politikerne flykter nok landet i privatfly 😉

Det må du regne med 😉De har nok luksuriøse bunkere klare også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Freesummer3 skrev (4 timer siden):

Politikerne flykter nok landet i privatfly 😉

Privatfly faktisk. Det har de mye av, tenker du?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheHairyToothfairy skrev (8 timer siden):

Privatfly faktisk. Det har de mye av, tenker du?

Nå er det vel ikke all verden man trenger da. De er jo ikke så  mange.

Hele Stortinget får nok plass i ett enkelt fly om det kniper, og det er om alle får være med. Det kan man ikke ta for gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enda en tulling skrev (2 minutter siden):

Nå er det vel ikke all verden man trenger da. De er jo ikke så  mange.

Hele Stortinget får nok plass i ett enkelt fly om det kniper, og det er om alle får være med. Det kan man ikke ta for gitt.

Det hadde jo vært greit med et eneste fly da! Trenger et ganske stort et for det prosjektet vi her snakker om! Er ikke så særlig mye store fartøy i private hender i Norge.

Forresten, i luften er vel siste sted jeg ville befunnet meg under et angrep i moderne tid, i en sitting duck

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bieter skrev (På 25.1.2023 den 18.39):

Vil du melde deg friviliig som soldat? Hva om det ble tvangstjeneste? Er du ok med at noen i din nærmeste familie blir tvunget ut i kamp?

Personlig har jeg null interesse av å drepe andre mennesker, militærtjeneste byr meg imot. Har forakt for underholdningsprogrammer som glorifiserer militærtjeneste som om det bare er en disiplinskole der man lærer å trene styrke og re opp senga.

"Heldigvis" har jeg vært sykmeldt en stund grunnet sykdom som sannsynligvis vil unnta meg noen form for tjeneste. Veldig tungt om familie og venner blir sendt av gårde og må leve med de grusomheter krig kommer med, om de i det hele tatt overlever

Hva tenker du om deg selv? Er du villig til å slåss personlig? Er du klart til kamp om konflikten eskalerer til større krig?

Nei takk. Jeg vil anse meg selv som pasifist. Hadde aldri vært i stand til å skade eller drepe noen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheHairyToothfairy skrev (3 minutter siden):

Det hadde jo vært greit med et eneste fly da! Trenger et ganske stort et for det prosjektet vi her snakker om! Er ikke så særlig mye store fartøy i private hender i Norge.

Forresten, i luften er vel siste sted jeg ville befunnet meg under et angrep i moderne tid, i en sitting duck

Atte hæ?
Hva for et "prosjekt"? Flyktende politikere?? Et standard passasjerfly tar vel glatt 150-200 passasjerer.
Røkke har sikkert et ekstra han kan stille til disposisjon, og om ikke, er utlandet stort. Noe skal man jo ha igjen for all EU og FN-smiskingen.

De har tilgang på etterretning så de drar nok før det smeller. Er vel det man bør se etter om man planlegger å rømme landet selv også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva som hadde vært verre enn å dø i krig? Å overleve, med de traumene det innebærer å ha sett folk bli skutt, drept, torturert, kanskje selv ha blitt voldtatt, mishandlet, truet på livet og tvunget til å skade andre. Jeg ville heller dødd enn å leve med noe sånt.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...