Gå til innhold

Lærere, hva er det mest sårende elever har sagt til deg i klasserommet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker på han læreren som til slutt endte sitt liv og alle er stille om det. Hvorfor? 

Anonymkode: 553c1...cb4

Han som var i konflikt med ledelse på skolen osv? Alan?

trist sak😓

Anonymkode: 4d461...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han som var i konflikt med ledelse på skolen osv? Alan?

trist sak😓

Anonymkode: 4d461...20b

Ja han ja. Flotte mannen som han var. Hvorfor blir det holdt skjult? 

Anonymkode: 553c1...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt slått og sparket,og kalt både det ene og det andre. Det som sårer mest er jo det som går på utseende,at man er stygg og tjukk feks. Selvom man er voksen er det jo ikke gøy å høre sånt. Da bestefaren min døde,var det en som sa til meg noe sånt som: "Bra bestefaren din er død, det fortjener du."

 

 

Anonymkode: f05a6...3dc

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har blitt slått og sparket,og kalt både det ene og det andre. Det som sårer mest er jo det som går på utseende,at man er stygg og tjukk feks. Selvom man er voksen er det jo ikke gøy å høre sånt. Da bestefaren min døde,var det en som sa til meg noe sånt som: "Bra bestefaren din er død, det fortjener du."

 

 

Anonymkode: f05a6...3dc

:hakeslepp:❤️

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Det er ikke rart at ungen din har downs, så stygg som du er». Eleven fikk en anmerkning, og jeg måtte selv ringe hjem til foreldrene og fortelle hva eleven hadde sagt. Foreldrene tok barnet i forsvar, og sa at det ikke kunne vært vindt ment. 
 

Javel. 

Anonymkode: b308c...f09

  • Liker 9
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

«Det er ikke rart at ungen din har downs, så stygg som du er». Eleven fikk en anmerkning, og jeg måtte selv ringe hjem til foreldrene og fortelle hva eleven hadde sagt. Foreldrene tok barnet i forsvar, og sa at det ikke kunne vært vindt ment. 
 

Javel. 

Anonymkode: b308c...f09

Fy faan. Det der hadde fått meg til å klikke. 

Anonymkode: 553c1...cb4

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har blitt slått og sparket,og kalt både det ene og det andre. Det som sårer mest er jo det som går på utseende,at man er stygg og tjukk feks. Selvom man er voksen er det jo ikke gøy å høre sånt. Da bestefaren min døde,var det en som sa til meg noe sånt som: "Bra bestefaren din er død, det fortjener du."

 

 

Anonymkode: f05a6...3dc

Vanskelig å føle noe empati for noen som kan si noe sånt. 

Anonymkode: 553c1...cb4

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meg, men noen andre jeg kjenner. En stund etter Bosniakrigen så var det ei norsk ei som jobbet som lærer og som var gift med en serber. I hennes klasse var det endel bosniere OG en del serbere.

En dag hadde det kommet nyheter om at flere serbere var drept og noen bosniske gutter i klassen hadde løpt rundt og hoppet mens de hadde ropt at «nå var de jævla serberne døde!» En av dem hadde pekt på læreren og sagt at «hun kunne å forvente å dø snart for Norge liker ikke serbere!»

(Norge var jo pro-Bosnia, og negative som faen mot serbere, men man burde jo ikke la slikt bare fare. Kan jo bare vri det om til å være om en hvilken som helst annen etnisitet, og det blir mye verre.)

 

Anonymkode: 237a2...8d8

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

eg synes det er verst når man blir utsatt for vold av de store guttene.

Jeg har også hørt om ei som ble seksuelt trakkasert av disse, holdt fast og tafset på.

Anonymkode: fd823...6c5

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt kasta ting på av en elev, feks bøker, kost, feiebrett, ball osv. Trua med stein og jernstenger. Det som sårer mest, er når de sier ting som at alle hater meg, ingen liker meg, og at jeg er stygg eller feit. Selv om jeg er voksen, er det vondt å høre hver dag. Særlig siden mobbere sa det da jeg gikk på skolen selv. 

Jeg har inntrykk av at sånne holdninger har blitt relativt vanlig dessverre. 

 

Men det verste? Det er at vi ikke får gjort noenting med det. Rektor, ledelse, foreldre, Bup og barnevern kan være involvert. Men disse ungene har null respekt for voksne. Eller andre mennesker, generelt. Og skolen er fullstendig maktesløse, vi har ingen sanksjonsmuligheter. Særlig ikke i møte med foreldre som forsvarer ungene sine uansett hva de har gjort... 

Anonymkode: d194b...d3f

  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bare spørre om noe her? Er det snakk om ungdomskoleelever med de fæle kommentarene eller VGs? Eller barneskolen?

Anonymkode: d935a...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte sårende, men mer skremmende og fælt sagt.

En elev som sa at han skulle slå meg i magen når jeg var gravid

Anonymkode: 141e0...884

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har voksne elever, som stort sett er veldig greie. Mye av tingene de spør om kan være pga kulturforskjeller og ikke manglende respekt.

Jeg synes likevel det er litt sårt å bli spurt om jeg er gravid, og når babyen kommer. Sist gang var det en canadisk dame som spurte 

Jeg er ikke gravid men stomiposen på venstre side, pluss at jeg er mye oppblåst kan nok gi det inntrykket.  

Jeg håper virkelig ikke at noen høyere oppe i systemet tenker at jeg er på tjukken og lurer på når jeg skal ut i permisjon.  

Jeg får ta meg en drink på neste sammenkomst for å utelukke dette. 

Anonymkode: a0b2e...ad5

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ungdomsskole. Her har vi lite av sånt. Det mest sårende må nok være når elever sier de ikke liker språkfagene. Innser at jeg er veldig heldig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som skrev at jeg ble kasta ting på+++. Dette er i barneskolen, i alderen 10-12 år. Kjenner flere som jobber i ungdomsskolen, og det er mye kommentarer der også. Og han ene jeg kjenner ble holdt fast av en elev, mens en annen elev dytta læreren. På flere skoler, er det blitt ganske ville tilstander.

 

Men det har skjedd en markant endring i elevenes (og foreldrenens) holdning til lærere de siste 3 årene. Korona-kullene er veldig annerledes enn tidligere kull. Det er ingen respekt igjen for skole.

Før var det lettere å hanke inn de få som oppførte seg på dette viset. Både i ungdomsskolen og barneskolen. 

Anonymkode: d194b...d3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg som skrev at jeg ble kasta ting på+++. Dette er i barneskolen, i alderen 10-12 år. Kjenner flere som jobber i ungdomsskolen, og det er mye kommentarer der også. Og han ene jeg kjenner ble holdt fast av en elev, mens en annen elev dytta læreren. På flere skoler, er det blitt ganske ville tilstander.

 

Men det har skjedd en markant endring i elevenes (og foreldrenens) holdning til lærere de siste 3 årene. Korona-kullene er veldig annerledes enn tidligere kull. Det er ingen respekt igjen for skole.

Før var det lettere å hanke inn de få som oppførte seg på dette viset. Både i ungdomsskolen og barneskolen. 

Anonymkode: d194b...d3f

Jeg har også svart tidligere. Ungdomsskole her. 

Det du sier her er så riktig, det har skjedd noe de siste årene, og utviklingen er ikke bra. Jeg begynte for 8 år siden, så er ikke så lenge siden, men det var helt annerledes den gangen. 

Det er null respekt igjen, verken fra foreldrene eller elever. Det er bare krav og spisse albuer

Anonymkode: f761d...82f

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

«Det er ikke rart at ungen din har downs, så stygg som du er». Eleven fikk en anmerkning, og jeg måtte selv ringe hjem til foreldrene og fortelle hva eleven hadde sagt. Foreldrene tok barnet i forsvar, og sa at det ikke kunne vært vindt ment. 
 

Javel. 

Anonymkode: b308c...f09

Jeg skjønner ikke hvem disse foreldrene er som forsvarer all mulig dritt ungene deres driver med. Hører jo lærere fortelle om det, men jeg synes det er helt sykt. Hadde et av mine barn sagt noe sånt, hadde jeg blitt så utrolig skuffa over barnet mitt. 

Jeg tror problemene med frekke og utagerende elever skyldes en blanding av at lærerne er fratatt nesten all autoritet og at mange foreldre ikke klarer/gidder å oppdra ungene sine.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (10 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvem disse foreldrene er som forsvarer all mulig dritt ungene deres driver med. Hører jo lærere fortelle om det, men jeg synes det er helt sykt. Hadde et av mine barn sagt noe sånt, hadde jeg blitt så utrolig skuffa over barnet mitt. 

Jeg tror problemene med frekke og utagerende elever skyldes en blanding av at lærerne er fratatt nesten all autoritet og at mange foreldre ikke klarer/gidder å oppdra ungene sine.

100% enig med deg. Jeg forstår ikke hva som kan få noen til å forsvare slike kommentarer. Det er virkelig ondskapsfullt sagt, og kun for å prøve å såre der det gjør aller vondest.
 

Eleven var 13 år gammel da den kommentaren ble sagt, og han sa det fordi jeg sa «nei, vi er ikke helt ferdige enda» da han ville pakke sammen og avslutte før tiden. Jeg har en datter med downs syndrom. 

Anonymkode: b308c...f09

  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de kommentarene som ikke er ment for å være stygge er de verste. Det kan være "hvorfor har du så stor mage?" eller "har du baby i magen?". Dette er førsteklassinger som spør fordi de er nysgjerrige, ikke fordi de vil såre. Kan ikke si det gir en selvtillitsboost, akkurat. Ting de sier i affekt tar jeg meg lite nær av. 

Anonymkode: f39ba...f2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke på tide å ta tilbake kontrollen, vise hvem som er sjefen i klasserommet snart. Og skrive avvik når ting skjer. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...