Gå til innhold

Kvinner vil være gifte men ikke være «kona»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kipling skrev (16 minutter siden):

Kan du garantere meg hvor mye kjærlighet jeg vil ha med en karrierekvinne da? For jeg ser ingen grunn i verden til å tro at oddsene er bedre med en karrierekvinne enn med en familie-orientert kvinne. Verdier har faktisk ganske mye å si for hvor tiltrukket jeg er av en kvinne og i hvor stor grad "beskytter instinktet" mitt kicker inn, og det er ingenting som slår en familieorientert kvinne av det jeg har erfart.

Nei barna dine er sikkert glad i deg uansett, poenget mitt er ikke at de ikke er det. Poenget mitt er at jeg tror det er mer meningsfylt for en kvinne å bruke dagene på å tjene mennesker du er glad i og som er glad I deg i retur enn å tjene en sjef som verdsetter deg i hovedsak for bunnlinjen. Alle må tjene noen, hvorfor ikke velge å tjene noen som elsker deg?

Mann og kone utfyller hverandre ja, det er akkurat det som er poenget mitt. Så hvorfor ikke finne en match med helt ulike ferdigheter og så fokusere på det hver av dere gjør best, istedet for å "utfylle hverandre" ved å ha den samme rollen og bidra med det samme? Hvordan er det utfylling?

For det første er det ingen ting i verden som sier at en karrierekvinne ikke også er familieorientert. Absolutt ikke. Tror at en kvinne med utdanning har vel så gode forutsetninger for å ta vare på familien. Det er ikke slik at ved å satse på en karriere så er det, det viktigste i livet. Tror at de fleste karrierekvinner med barn, også setter familien fremst. 

Nå har teknologien inntatt våre hjem. Det er ikke et dagsverk å vaske klær eller å lage middag til familien. Å være hjemmeværende blir da en overflødighetsrolle om en ikke har mange småbarn. 

Utdanning har en verdi i seg selv. Det skaper selvutvikling, refleksjon, innsikt, selvstendighet og makt.
Jeg har to bestemødre med ulikt ståsted slik. Den ene, min mormor var hjemmeværende husmor. Hun ble tidlig enke og er derav minstepensjonist i dag. Min mor har heller ingen utdanning og var hjemmeværende husmor. Pappa tjente nok. 
Men hva har disse formødrene oppfordret meg til? Å skaffe meg utdanning! De var ikke tilfredse. De følte seg utenfor og hadde komplekser for det. Lite muligheter for å gjøre noe med situasjonen sin, har de følt. Husker at mormor hadde enorm respekt for at alle måltider skulle være på bordet til bestemte tider, dermed basta! Hvis ikke, ble det sure miner fra morfar. 
 

Mamma har sagt at hun gjorde mye feil i barneoppdragelsen vår. Hun visste ikke å lese seg fram, hun handlet ofte på grunn av frustrasjon og sinne, hun visste ikke bedre. Hun var takknemlig for at faren min var raus med penger, fordi mange av hennes venninner i samme situasjon hadde gjerrige menn. Hun er evig opptatt av kakeoppskrifter og interiør, sliter veldig med å følge med i dagens utvikling. Hun trenger mye hjelp for å følge med i dataalderen. Hun har dårlig selvtillit pga det. Det er vanskelig å føre en samtale om noe som ikke handler om en matoppskrift eller strømpriser. Hun følte nok også å komme til kort når hun skulle være leksehjelp for sine tre barn. 

Min farmor var skoleflink. Hun måtte virkelig kjempe og overtale sine foreldre om å ta utdanning som lege. Likevel får hun fire barn som og det går fint med. Hun har vært en god, inspirerende og svært oppegående mor og bestemor. Hun følger godt med i tiden og har ingen komplekser som jeg vil si min mormor og mor har hatt. Hun er svært familieorientert og er en ressurs. Farfar har nok bidratt med mer husarbeid og har vært mer involvert i barn ut ifra den vanlige normen i hans generasjon, dette  til tross for egen karriere. Dette har vært et stort pluss, og han har vært et utrolig godt forbilde for barn og barnebarn nær som han er alle. 

En kan selvsagt ønske seg tilbake til 50-tallet, men det var jammen ikke bare idyllisk da heller. Kunnskap og utdanning er et gode for kvinner og menn. I dagen samfunn skal en ikke være mange år ute av arbeidslivet før en er akterutseilt. 

Det å ha en utdanning borger for kunnskap, en god jobb og selvstendighet. Det er ikke uforenlig med å være familieorientert. Der er jeg så absolutt uenig. I dagens samfunn trengs det arbeidskraft og kompetanse fra begge kjønn både hjemme og ute. Det virker så tullete å si at det er kjønnsrelatert hvem som skal ta seg av de dagligdagse oppgavene hjemme. 

Anonymkode: dc61d...9ed

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 17.07):

Mange kvinner vil være gifte men ikke være «kona» til en mann

Nei, heldigvis!

Konesveis, forhandlinger om sex og sammenligninger med andres hjem og hytter bør man for all del unngå.

Da er det bedre å gifte seg med sin elskede og bare elske i vei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 17.53):

Jeg vil være madammen, som vi sier her. Men ingenting i veien med kjerringa heller. 

Anonymkode: 55aba...c8e

2XYuck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (18 timer siden):

Nei, men jeg syns kvinnen bør ha hovedansvaret, og at mannen bør ha hovedansvaret for å forsørge. 

Jeg kan godt ha hovedansvaret for husarbeidet. For meg betyr det å delegere, og da kan jeg delegere bort f.eks vask av bad. 

Kipling skrev (18 timer siden):

Fordi hvis ikke begge er i full jobb og har samme roller i hjemmet så er det ikke kjærlighet? Hvordan ressonerte du deg frem til det?

Hvis du mener at det å ta vare på familien din og gi dem omsorg er “å være husslave” så sier det mer om deg enn om meg.

Hva er man om man jobber for å forsørge dem, arbeidsslave? Er du 50% husslave og 50% arbeidsslave nå da?

Så hvordan mener du at menn skal vise omsorg? ved å betale seg ut av oppdragelse av ungen? ved å betale seg ut av husarbeidet? det er ikke mye omsorg... 

Kipling skrev (17 timer siden):

Det er ikke utdatert, det er klassisk og tidløst 😁

Det er ikke alt som er er bedre nå enn i tidligere tider, bare se på hva slags kjendiser vi har. Virker det som om vi nå har sunnere verdier enn vi hadde i 1950? For ikke å snakke om kvinnesynet vårt?

Gamle dager:

sc0055fd5f.jpg

 

Nå:

miley-cyrus-bangerz-tour-gallery-4-gty.j

 

det er husmor og koneemne du vil ha, ikke en selvstendig kvinne med karriere og suksess. 
dette er det du må sammenligne med, for det er dette du ønsker deg når du vil tilbake til 50-tallets koner. 
800px-Alette_Engelhart.jpg 

Fra wikipedia

Anonymkode: 8b6c1...bf0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg kan godt ha hovedansvaret for husarbeidet. For meg betyr det å delegere, og da kan jeg delegere bort f.eks vask av bad. 

Så hvordan mener du at menn skal vise omsorg? ved å betale seg ut av oppdragelse av ungen? ved å betale seg ut av husarbeidet? det er ikke mye omsorg... 

det er husmor og koneemne du vil ha, ikke en selvstendig kvinne med karriere og suksess. 
dette er det du må sammenligne med, for det er dette du ønsker deg når du vil tilbake til 50-tallets koner. 
800px-Alette_Engelhart.jpg 

Fra wikipedia

Anonymkode: 8b6c1...bf0

Nettopp! Husmødre fra 1950-tallet hadde ikke tid til å dolle seg, trene og ta spa-behandlinger. Kvinnen som Kipling skisserer, finnes ikke. Oppdollete kvinner har enten en "sugardaddy" som forsørger dem og betaler for hushjelp til å gjøre husarbeid, eller de har egne karrierer og penger. Typiske husmødre har null grunn til å henge på treningssenteret hver dag og dolle seg opp - de vil jo fortsatt bare være hjemme utstyrt med vaskefilla. Hvem gidder å betale masse penger for perfekt utseende, når ingen ser det likevel?

Anonymkode: 4be61...818

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 17.53):

Jeg vil være madammen, som vi sier her. Men ingenting i veien med kjerringa heller. 

Anonymkode: 55aba...c8e

Vil du? Her blir det brukt som skjellsord 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg kan godt ha hovedansvaret for husarbeidet. For meg betyr det å delegere, og da kan jeg delegere bort f.eks vask av bad. 

Så hvordan mener du at menn skal vise omsorg? ved å betale seg ut av oppdragelse av ungen? ved å betale seg ut av husarbeidet? det er ikke mye omsorg... 

det er husmor og koneemne du vil ha, ikke en selvstendig kvinne med karriere og suksess. 
dette er det du må sammenligne med, for det er dette du ønsker deg når du vil tilbake til 50-tallets koner. 
800px-Alette_Engelhart.jpg 

Fra wikipedia

Anonymkode: 8b6c1...bf0

Tipper ho var lykkeligere enn de fleste kjerringer i dag. 

🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (9 timer siden):

Det høres ut som du setter likhetstegn mellom å være likeverdig og å ha utdannelse, ansvar osv....

Det som er greia er at jeg definerer ikke menneskeverdi basert på om noen har utdannelse, jobbansvar, inntekt eller noe sånt.

Hun er allerede likeverdig, enten hun har de tingene eller ikke... Likeverd er ikke noe hun først får dersom hun har like mye utdannelse, ansvar, inntekt etc. Mener du virkelig at det er disse tingene som gjør en kvinne likeverdig? At hun ikke er verdt like mye dersom hun ikke har like lang utdannelse? For det forklarer jo en del dersom du faktisk mener det.

Det springer ikke ut fra en overbevisning om at menn er viktigere enn kvinner, eller noe tilsvarende nonsense. Det springer ut fra en overbevisning om at menn og kvinner er ulike med ulike styrker, behov, og triggere for tiltrekning, og derfor bør menn og kvinner ha ulike roller.

Enig i alt du sier i det siste avsnittet, men hvorfor i all verden skulle det være alternativet? Mener du at enten så blir man sammen med en karrierekvinne som ikke er villig til å jobbe mindre, eller så fisker man en eller annen desperat og fattig kvinne ut av rennestenen, og det er de to alternativene som finnes i norge i 2023?

Er ikke ofte jeg sier dette, men det virker som du har et veldig tvilsomt kvinnesyn hvis du mener disse tingene.

Tro meg, det finnes faktisk kvinner der ute som er fullt i stand til å tjene egne penger, men som heller har lyst til å bruke tiden sin på å ta vare på mennesker de er glad i, istedet for å jobbe for en sjef som gir faen i henne i et selskap hvor hennes eneste verdi er hvor mye hun bidrar til bunnlinjen.

Du kan like det eller ikke, men det vil alltid være den som har pengene som har makten, og om ikke begge tjener penger nok til å klare seg, så kan de aldri bli fullt ut likeverdige. Helt uavhengig av at menneskeverdet er det samme, selvfølgelig, og hvor mye man selv mener at arbeidet som legges ned er like mye verdt.

Og hvem er egentlig du til å mene hva som er best for kvinner som gruppe? Har du vært kvinne selv og kjent dette på kroppen? Eller er det bare noe du har diktet opp, fordi det passer med det livet du ønsker deg? Om kvinner hadde vært best egnet til å gå hjemme, så hadde vi nok ikke fått en kvinnebevegelse i utgangspunktet, for da hadde jo kvinner allerede vært fornøyd med tingenes tilstand. Kvinner hadde vel også vært utstyrt med en hjerne som var veldig forskjellig fra menns, for du finner jo ingen glede i disse oppgavene, så hvorfor skal et annet selvstendig, tenkende individ finne glede i dem, om hun ikke har en hjerne som er veldig annerledes enn din? Det som skjer i stedet er at kvinner utkonkurrerer menn på flere prestisjestudier, noe som nok ikke hadde skjedd om vi kun var ment å gå hjemme og vaske sure sokker. 

I stedet for å anta så voldsomt mye om kvinner, så synes jeg du heller skal begynne å høre på hva kvinner sier. Her inne er det ikke mange som ønsker å leve ditt 50-talleventyr, hva tror du det skyldes? Kan du kanskje ta feil? Hva sier kvinner i din omgangskrets? Synes de det virker som en strålende ide å si fra seg selvstendighet og personlig utvikling, til fordel for å vaske partnerens underbukser? Tror du kvinner i offentligheten, som har nådd langt innen politikk, vitenskap, idrett, kunst og kultur og har jobbet hardt og målbevisst for å komme dit, gledelig hadde ofret alt sammen for å stelle for mann og barn, siden du mener det er det de egner seg best til? Eller kan det hende at du egentlig mener du er bedre skikket til å ta avgjørelser for kvinner som gruppe, kun på grunn av hva du har mellom bena? I så fall, du synes ikke det er å se bittelitt ned på kvinner?

Anonymkode: bc41a...9b1

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan like det eller ikke, men det vil alltid være den som har pengene som har makten, og om ikke begge tjener penger nok til å klare seg, så kan de aldri bli fullt ut likeverdige. Helt uavhengig av at menneskeverdet er det samme, selvfølgelig, og hvor mye man selv mener at arbeidet som legges ned er like mye verdt.

Og hvem er egentlig du til å mene hva som er best for kvinner som gruppe? Har du vært kvinne selv og kjent dette på kroppen? Eller er det bare noe du har diktet opp, fordi det passer med det livet du ønsker deg? Om kvinner hadde vært best egnet til å gå hjemme, så hadde vi nok ikke fått en kvinnebevegelse i utgangspunktet, for da hadde jo kvinner allerede vært fornøyd med tingenes tilstand. Kvinner hadde vel også vært utstyrt med en hjerne som var veldig forskjellig fra menns, for du finner jo ingen glede i disse oppgavene, så hvorfor skal et annet selvstendig, tenkende individ finne glede i dem, om hun ikke har en hjerne som er veldig annerledes enn din? Det som skjer i stedet er at kvinner utkonkurrerer menn på flere prestisjestudier, noe som nok ikke hadde skjedd om vi kun var ment å gå hjemme og vaske sure sokker. 

I stedet for å anta så voldsomt mye om kvinner, så synes jeg du heller skal begynne å høre på hva kvinner sier. Her inne er det ikke mange som ønsker å leve ditt 50-talleventyr, hva tror du det skyldes? Kan du kanskje ta feil? Hva sier kvinner i din omgangskrets? Synes de det virker som en strålende ide å si fra seg selvstendighet og personlig utvikling, til fordel for å vaske partnerens underbukser? Tror du kvinner i offentligheten, som har nådd langt innen politikk, vitenskap, idrett, kunst og kultur og har jobbet hardt og målbevisst for å komme dit, gledelig hadde ofret alt sammen for å stelle for mann og barn, siden du mener det er det de egner seg best til? Eller kan det hende at du egentlig mener du er bedre skikket til å ta avgjørelser for kvinner som gruppe, kun på grunn av hva du har mellom bena? I så fall, du synes ikke det er å se bittelitt ned på kvinner?

Anonymkode: bc41a...9b1

Det at du mener kvinner ikke er likeverdige med mindre de tjener penger får være din greie.

Hvem er jeg? Hvem er du? Eller noen andre? Vi er alle et av to kjønn, så hvis ideen er at man må være begge for å kunne være berettiget til en formening, så lurer jeg på hvem du vil si er kvalifisert. Kvinnebevegelsen er en historisk rarietet, og de fleste kvinner identifiserer seg ikke engang som medlemmer av den idag. Det større spørsmålet er ikke hvorfor har vi en kvinnebevegelse, men heller hvorfor har vi ikke hatt det i tusenvis av år tidligere dersom det er så innlysende? Du må gjerne påstå at bevegelsens eksistens er sin egen rettferdiggjøring av behovet, og beviser at kvinner var ulykkelige som husmødre, men realiteten er at vi har statistikk på kvinners mentale helse, og den er i frifall. Den har blitt dramatisk værre siden frigjøringen, og blir værre for hvert år som går mens vi marsjerer fremover mot “likestillingsutopien”.

Artig at du påpeker det, for kvinners hjerner er faktisk forskjellige fra menns.

Kvinner utkonkurrerer menn fordi utdanningssystemet vårt er giret mot å pugge inn mye informasjon for så å gulpe det opp igjen på en eksamen. Gjennomsnittskvinnen har en annen personlighet enn gjennomsnittsmannen, og en av forskjellene er at kvinner generelt sett er mye mer lydige enn menn. Så når jentene får beskjed om at de må sitte fint på skolebenken og gjøre alle leksene sine, så gjør de som de får beskjed om i større grad enn guttene. Det skaper mange skoleflinke kvinner med gode karakterer, men jeg tviler på at det skaper så mange originale tenkere eller visjonære ledere. Hele kulturen pusher at kvinner skal ha karrierer, så da er det det vi får. Hadde kulturen pushet at dere skulle være husmødre, så hadde dere nok gjort det også. 🙂 Og det er ikke en hypotetisk sak, det ser vi fra historien.

Det har lite å gjøre med hva man har mellom beina, og mye å gjøre med hva man har mellom ørene.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (3 minutter siden):

Det at du mener kvinner ikke er likeverdige med mindre de tjener penger får være din greie.

Hvem er jeg? Hvem er du? Eller noen andre? Vi er alle et av to kjønn, så hvis ideen er at man må være begge for å kunne være berettiget til en formening, så lurer jeg på hvem du vil si er kvalifisert. Kvinnebevegelsen er en historisk rarietet, og de fleste kvinner identifiserer seg ikke engang som medlemmer av den idag. Det større spørsmålet er ikke hvorfor har vi en kvinnebevegelse, men heller hvorfor har vi ikke hatt det i tusenvis av år tidligere dersom det er så innlysende? Du må gjerne påstå at bevegelsens eksistens er sin egen rettferdiggjøring av behovet, og beviser at kvinner var ulykkelige som husmødre, men realiteten er at vi har statistikk på kvinners mentale helse, og den er i frifall. Den har blitt dramatisk værre siden frigjøringen, og blir værre for hvert år som går mens vi marsjerer fremover mot “likestillingsutopien”.

Artig at du påpeker det, for kvinners hjerner er faktisk forskjellige fra menns.

Kvinner utkonkurrerer menn fordi utdanningssystemet vårt er giret mot å pugge inn mye informasjon for så å gulpe det opp igjen på en eksamen. Gjennomsnittskvinnen har en annen personlighet enn gjennomsnittsmannen, og en av forskjellene er at kvinner generelt sett er mye mer lydige enn menn. Så når jentene får beskjed om at de må sitte fint på skolebenken og gjøre alle leksene sine, så gjør de som de får beskjed om i større grad enn guttene. Det skaper mange skoleflinke kvinner med gode karakterer, men jeg tviler på at det skaper så mange originale tenkere eller visjonære ledere. Hele kulturen pusher at kvinner skal ha karrierer, så da er det det vi får. Hadde kulturen pushet at dere skulle være husmødre, så hadde dere nok gjort det også. 🙂 Og det er ikke en hypotetisk sak, det ser vi fra historien.

Det har lite å gjøre med hva man har mellom beina, og mye å gjøre med hva man har mellom ørene.

Hvis du virkelig tror at for eksempel medisin og juss er det samme som å "pugge inn mye informasjon for å gulpe det opp igjen på en eksamen", så er du bare teit. Jeg foreslår at du fra nå av takker nei til å bli behandlet av kvinnelige leger, få hjelp fra en kvinnelig advokat osv. For å ri ditt eget prinsipp. 

Ingen har pushet meg til å ha karriere. Et smart menneske vil alltid ha vitebegjær, og alltid søke kunnskap. Kunnskap man ikke får av å være mannens vaskefille og sextjener. I alle u-land er UTDANNING AV JENTER det aller første tiltaket for å gi dem fremtid og for å få land ut av fattigdom. Men du, som skriver "værre" med en "æ" vet selvfølgelig mye bedre enn alle forskere, lærere osv. DU har fasiten - kvinner skal undertrykkes! 

Hvorfor vi ikke har hatt kvinnebevegelse før? Skal vi se... heksebrenning, dødsstraff, manglende lovregulering av familievold og partnervoldtekter osv osv osv. Dere er fysisk sterkere og kan banke opp/drepe oss hvis dere ikke er fornøyd. I tillegg kommer hjernevaskingen fra kristendommen med en fantasi om at kvinnen ble skapt av mannens ribbein. 

Du insinuerer at kvinner er dummere enn menn og har null mellom ørene. At de bare kan pugge og spy de ut igjen. Du snakker videre om visjonære ledere. Visjonære ledere hjelper null og niks, hvis ingen kan faget ordentlig nok. Det hjelper ikke med en visjonær sykehusdirektør, hvis alle legene har fått dumpekarakter på universitetet. Kvinners hjerner er for øvrig ikke så forskjellige fra menns. Du får komme med ordentlig forskning på det, når du påstår det hele tiden. Og nei - YouTube-videoer med rosabloggere er ikke forskning.

Anonymkode: 4be61...818

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kan godt ha hovedansvaret for husarbeidet. For meg betyr det å delegere, og da kan jeg delegere bort f.eks vask av bad. 

Så hvordan mener du at menn skal vise omsorg? ved å betale seg ut av oppdragelse av ungen? ved å betale seg ut av husarbeidet? det er ikke mye omsorg... 

det er husmor og koneemne du vil ha, ikke en selvstendig kvinne med karriere og suksess. 
dette er det du må sammenligne med, for det er dette du ønsker deg når du vil tilbake til 50-tallets koner. 
800px-Alette_Engelhart.jpg 

Fra wikipedia

Anonymkode: 8b6c1...bf0

Du må gjerne delegere så mye du vil, spørsmålet blir om du finner noen å delegere til som er innenfor din autoritet 😁

Nei jeg syns menn absolutt bør være innvolvert i oppdragelsen av barnet. 

“Det er husmor og koneemne du vil ha, ikke en selvstendig kvinne med karriere og suksess.” 

No shit, sherlock…. Hva var det som tipset deg om det? Var det det at jeg har sagt det eksplisitt og vært helt tydelig på det hele veien?

Hva mener du er galt med kvinnen på bildet du postet?

Hvis du mener at det skal være et slags skrekkeksempel så tror jeg du må fortelle hva som som skal være så ille med henne, for jeg kan ikke se noe galt med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 17.12):

Myter som at så snart hun blir kona så slutter hun å gi blowjobs

Men det er da en kones jobb og utføre dette, samt å lage mat 

Anonymkode: 4cb46...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kipling skrev (18 minutter siden):

Du må gjerne delegere så mye du vil, spørsmålet blir om du finner noen å delegere til som er innenfor din autoritet 😁

Nei jeg syns menn absolutt bør være innvolvert i oppdragelsen av barnet. 

“Det er husmor og koneemne du vil ha, ikke en selvstendig kvinne med karriere og suksess.” 

No shit, sherlock…. Hva var det som tipset deg om det? Var det det at jeg har sagt det eksplisitt og vært helt tydelig på det hele veien?

Hva mener du er galt med kvinnen på bildet du postet?

Hvis du mener at det skal være et slags skrekkeksempel så tror jeg du må fortelle hva som som skal være så ille med henne, for jeg kan ikke se noe galt med henne.

Det som er galt, er at hun er 25 år, ikke trent, ikke slank, ikke sminket og ikke billedskjønn. Hun passer altså ikke inn i ditt perfekte bilde av drømmehusmor. 

Anonymkode: 4be61...818

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som er galt, er at hun er 25 år, ikke trent, ikke slank, ikke sminket og ikke billedskjønn. Hun passer altså ikke inn i ditt perfekte bilde av drømmehusmor. 

Anonymkode: 4be61...818

Rimelig sikker på at hun der ikke er 25 år. Folk så ikke like bra ut på den tiden, men det får da være grenser. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (10 minutter siden):

Rimelig sikker på at hun der ikke er 25 år. Folk så ikke like bra ut på den tiden, men det får da være grenser. 😅

Beklager, skulle skrive "ikke 25 år". Men altså, overhodet ikke din type dame. Din type dame eksisterer kun i fantasien. 

Anonymkode: 4be61...818

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snok1 skrev (5 timer siden):

2XYuck!

Hva har du imot Bergen? 😃

Anonymkode: 55aba...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som er galt, er at hun er 25 år, ikke trent, ikke slank, ikke sminket og ikke billedskjønn. Hun passer altså ikke inn i ditt perfekte bilde av drømmehusmor. 

Anonymkode: 4be61...818

Hvor har jeg sagt at man må være noen av de tingene for å være en god husmor?

Og hva er relevansen i det hele tatt? Tror du hun hadde blitt veldig mye vakrere om vi tok på henne en business suit og plasserte henne på et kontor?

Jeg skjønner ikke hva poenget ditt med dette skal være i diskusjonen om karrierekvinne vs husmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (4 minutter siden):

Hvor har jeg sagt at man må være noen av de tingene for å være en god husmor?

Og hva er relevansen i det hele tatt? Tror du hun hadde blitt veldig mye vakrere om vi tok på henne en business suit og plasserte henne på et kontor?

Jeg skjønner ikke hva poenget ditt med dette skal være i diskusjonen om karrierekvinne vs husmor.

En kvinne med vanlig jobb er ikke karrierekvinne. På samme måte som en mann med vanlig jobb ikke er en karrieremann. 

Relevansen er at du flere ganger har beskrevet dine krav til en husmor som du vil vurdere å bli sammen med. Disse kravene er uforenlige med tilværelsen innenfor husets fire vegger. 

Anonymkode: 4be61...818

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva har du imot Bergen? 😃

Anonymkode: 55aba...c8e

Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...