Gå til innhold

Hva irriterer deg ved Kvinneguiden?

Wednesday Addams

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan definerer du behov?

Jeg har aldri vært ufin. Og kan regelverket godt.

Men i tråd etter tråd fikk jeg høre "du klarer ikke få egne barn en gang, hva vet du om en brødoppskrift?", og tilsvarende.

Enkelte er bare drittsekker. 

Anonymkode: d0b69...326

Man bruker AB for å anonymisere det som med fordel bør anonymiseres, som kan handle om helse, jobb, familie osv, hvis man skriver noe som i større eller mindre grad er sensitivt. 

Å like Maarud salt og pepper skal ikke anonymiseres, det er misbruk. "Dump ham" skal heller ikke anonymiseres. Ingen råd skal anonymiseres med mindre man trekker inn egne erfaringer eller nevner noe som er sensitivt. 

Personangrep med AB bør egentlig straffes med utestengelse etter tre tilfeller eller lignende. Hvis det man skriver i det hele tatt er i nærheten av et personangrep, får man sørge for at det postes under eget brukernavn og ikke AB.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

norw skrev (Akkurat nå):

Personangrep med AB bør egentlig straffes med utestengelse etter tre tilfeller eller lignende. Hvis det man skriver i det hele tatt er i nærheten av et personangrep, får man sørge for at det postes under eget brukernavn og ikke AB.

Nå var det også brukere som drev personangrep. Mange liker å såre.

Ikke blir de utestengt.

Og det tar opp mot 2-3 døgn før det blir ryddet.

Så nei, jeg ser ikke en eneste god grunn til å skrive med bruker, selv etter 14 år her inne. 

Anonymkode: d0b69...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk blir sure over at noen lager "harry-tråder", men de går likevel inn i tråden for å kommentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (23 timer siden):

Jeg synes folk som kun kommenterer for å rette andres skrivefeil eller grammatiske feil kan ta seg en bolle - spesielt om de gjør det som AnonymBruker. Det bidrar ikke til noe annet enn kvalme i en tråd, og jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder bruke tid på det. 

Hva er ditt irritasjonsmoment ved Kvinneguiden? 

Om man går inn i forumet for kjæledyr er 99% av de som poster enige o at å velge å ha kjæledyr innebærer et enormt ansvar som man ikke tr på seg uten først å ha sjekket lynne, oppdretter, lest seg opp på dressur og moderne hundehold, klargjort bolig for hund, finansiering av helsehjelp og planlagt hvor hunden er i tilfelle jobb, reiser eller flytting. Det er høye krav, og dyrevelferd står i fokus. Man er enige om at folk flest nok ikke bør skaffe seg egen hund.

Går man så inn på forumene for familie, barn, graviditet etc så stilles det absolutt ingen krav. Har du lyst på unger? Få dem! Drit i å lese deg opp. Sett ingen krav til egen økonomi, bosted, livssituasjon eller egnethet. Les deg for all del ikke opp på barneoppdragelse og psykologi. Her legger vi lista betydelig lavere enn for å skaffe seg hamster. Unger har null krav på ok livskvalitet - de er et tilbehør til voksne som «har lyst» på unger. 

Når, kg, fikk hunder høyere krav på livskvalitet enn menneskeunger? Kravene vi setter til dyrehold burde vært et absolutt minimum av de enda høyere kravene vi satte til voksne som an seg egnet til å formere seg. Men på kg er unger «selvrealisering» for voksne. 

helt borti natta!

Anonymkode: 0bb05...85c

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstand skrev (1 time siden):

Folk som ødelegger tråder med det moralske pjattet sitt

Så enig, så hjertens enig !

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2023 den 17.45):

Folk som spør hvorfor andre poster som anonym bruker.

Incels som vil at kvinner skal senke kravene.

Folk som sporer av tråder.

Folk som bumper sine egne tråder.

Folk som drar opp flere år gamle tråder.

At innlegg blir slettet fordi overskriften er for kort.

Anonymkode: 3e8f3...477

Flott feminazi tror at Norge er Afghanistan. 

Anonymkode: 258ab...e2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som blir oppriktig såret over andre anonymes mening om dem,på et anonymt forum. Om jeg får motbør her,bryr jeg meg fint lite om det. Jeg kjenner ikke de som skriver,de kjenner ikke meg. Hvis det hadde påvirket meg veldig,hadde jeg ikke vært her.

Anonymkode: 115b8...61b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også mammapolitiet da,som går i fistel hvis de får høre om en unge på tre år som sitter forovervendt i bil,eller spiser usunn yoghurt,eller ser på skjerm et kvarter for mye om dagen. Hvorfor bryr dere dere så mye om at et barn dere ikke kjenner gjør disse tingene? Fei for egen dør,er det noe som heter..   

Anonymkode: 115b8...61b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (På 17.1.2023 den 18.31):

Ja, men da tenker jeg.. Hvorfor må man på død og liv informere noen om at de skriver feil? Jeg nekter simpelthen å tro at de fleste som gjør det gjør det for å være snille. Det finnes haugevis av årsaker til at folk skriver ting feil - for eksempel lese- og skrivevansker. Det var kanskje ment som en hyggelig gest at noen "rettet" på en skrivefeil, men en skrivefeil fra eller til er jo ikke noe som bør tippe en debatt i en tråd i den ene eller andre retningen. Dessuten så har Kvinneguiden, slik jeg har forstått det, et ganske strengt regelverk med tanke på avsporing. Sånn sett skjønner jeg ikke hvorfor folk bruker tid og energi på å rette på andres skrivefeil, men det er nå bare meg og mitt syn på ting, da.

Man fremstår som mer seriøs om ikke innleggene er fulle av skrivefeil. Det kan være greit om man ønsker å bli tatt seriøst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Kokeplate said:

Man fremstår som mer seriøs om ikke innleggene er fulle av skrivefeil. Det kan være greit om man ønsker å bli tatt seriøst.

Hvorvidt andre ønsker å bli tatt seriøst eller ei er vel strengt tatt ikke noe den gjennomsnittlige person trenger å bekymre seg for, ergo er det ikke noe vits i å rette på andres skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/18/2023 at 4:53 PM, norw said:

Å like Maarud salt og pepper skal ikke anonymiseres, det er misbruk. "Dump ham" skal heller ikke anonymiseres. Ingen råd skal anonymiseres med mindre man trekker inn egne erfaringer eller nevner noe som er sensitivt. 

Dette er regler du har funnet på selv. Man står fritt til å skrive som anonym i alle kategorier som gir den muligheten. Derimot er det regler mot angrep på folk som skriver som anonym bruker.

De ekte reglene:

"Vi ønsker å tilby brukerne våre muligheten til å kunne poste med skjult brukernavn enten det gjelder sensitive spørsmål eller ikke. "

"Det er ikke lov til å gå til angrep på noen fordi de skriver som anonyme brukere - dette regnes som brukerangrep."

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn som er her for å trolle og bygge stråmenn om hva kvinner egentlig vil. Som om det var noe de visste bedre om oss enn vi gjør selv. Veldig irrasjonelt av dem, rett og slett bare føleri.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er regler du har funnet på selv. Man står fritt til å skrive som anonym i alle kategorier som gir den muligheten. Derimot er det regler mot angrep på folk som skriver som anonym bruker.

De ekte reglene:

"Vi ønsker å tilby brukerne våre muligheten til å kunne poste med skjult brukernavn enten det gjelder sensitive spørsmål eller ikke. "

"Det er ikke lov til å gå til angrep på noen fordi de skriver som anonyme brukere - dette regnes som brukerangrep."

Problemet er jo at man snart ikke får lov til å stille spørsmålstegn ved behovet for anonym bruker-funksjonen før det regnes som angrep på de som skriver som anonym bruker.

Selv har jeg enda til gode å vite om grunner til at anonym bruker-funksjonen er en nødvendighet med mindre det faktisk dreier seg om sensitive opplysninger hvor man føler at man kan bli gjenkjent. Skal man f.eks. svare i en tråd om hvorvidt man synes Doris Josefine er et pent navn eller ikke, så ser jeg ikke behovet for å bruke denne funksjonen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (3 timer siden):

Hvorvidt andre ønsker å bli tatt seriøst eller ei er vel strengt tatt ikke noe den gjennomsnittlige person trenger å bekymre seg for, ergo er det ikke noe vits i å rette på andres skrivefeil.

Alle bør bry seg om det som har direkte eller indirekte påvirkning på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, Kokeplate said:

Alle bør bry seg om det som har direkte eller indirekte påvirkning på dem.

Hvordan påvirker det deg om noen andre på Kvinneguiden virker mindre seriøs grunnet skrivefeil?

Endret av Vixella
Skrivefeil. (Beklager!)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De ekte reglene:

Jeg har bare postet mine egne meninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (På 18.1.2023 den 16.53):

Man bruker AB for å anonymisere det som med fordel bør anonymiseres, som kan handle om helse, jobb, familie osv, hvis man skriver noe som i større eller mindre grad er sensitivt. 

Undertegner denne, svært enig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest med kvinneguiden er alle avsporingene fra det temaet vi skal diskutere.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...