Gå til innhold

Hva irriterer deg ved Kvinneguiden?


Wednesday Addams

Anbefalte innlegg

Vixella skrev (52 minutter siden):

Jeg synes folk som kun kommenterer for å rette andres skrivefeil eller grammatiske feil kan ta seg en bolle - spesielt om de gjør det som AnonymBruker. Det bidrar ikke til noe annet enn kvalme i en tråd, og jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder bruke tid på det. 

Hva er ditt irritasjonsmoment ved Kvinneguiden? 

At alle negative innlegg får flest likes 🤷🏼‍♀️

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråder som blir slettet ut av det blå. Burde i  det minste være opplyst et sted at den er slettet.

Anonymkode: 7b846...37e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

 

Det som irriterer meg mest er vel slike tråder som dette.

Totalt meningsløst, en tråd om... 

Og for å sitere deg, denne tråden bidrar ikke til noe annet enn tidsforbruk, skjønner ikke hvorfor folk bruker tid på å opprette slike tråder. 

Anonymkode: 63811...fb2

Ouch. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som "forlanger" å få vite mer enn det ts har skrevet,uten at det har noe med det som blir spurt om.

Anonymkode: 115b8...61b

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Google er din venn"

Hater den setningen

Anonymkode: cf141...1f6

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg at kvinneguiden har så dårlig rykte utenfor kvinneguiden! Men det er jo litt typisk også... kvinneklubber, kvinneforeninger og kvinneansamlinger har ikke så høy status i samfunnet. Sånn har det alltid vært dessverre 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissKatt skrev (Akkurat nå):

Det irriterer meg at kvinneguiden har så dårlig rykte utenfor kvinneguiden! Men det er jo litt typisk også... kvinneklubber, kvinneforeninger og kvinneansamlinger har ikke så høy status i samfunnet. Sånn har det alltid vært dessverre 

Om det stemmer, hvorfor er det sånn? Ny tråd kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"Google er din venn"

Hater den setningen

Anonymkode: cf141...1f6

Har denne gått av moten nå?

Sorry, måtte bare 😁

Endret av Frida
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla Othea skrev (1 minutt siden):

At alt er harry. Plutselig blir det harry å puste.

Ok, vi har skjønt det du liker ikke ordet harry. Men det fremstår gangske harry å måtte spesifisere det i hver eneste tråd 🤦‍♀️

Anonymkode: 784ca...021

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, vi har skjønt det du liker ikke ordet harry. Men det fremstår gangske harry å måtte spesifisere det i hver eneste tråd 🤦‍♀️

Anonymkode: 784ca...021

Ok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla Othea skrev (Akkurat nå):

Ok.

Nå er du iværtfall klar over det 🙂

Anonymkode: 784ca...021

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå er du iværtfall klar over det 🙂

Anonymkode: 784ca...021

Ok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ok, vi har skjønt det du liker ikke ordet harry. Men det fremstår gangske harry å måtte spesifisere det i hver eneste tråd 🤦‍♀️

Anonymkode: 784ca...021

93709dd7413d3cfd1161153b089c6cd5.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok, vi har skjønt det du liker ikke ordet harry. Men det fremstår gangske harry å måtte spesifisere det i hver eneste tråd 🤦‍♀️

Anonymkode: 784ca...021

Ganske! Hvor får du den ekstra g-en fra? 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er du iværtfall klar over det 🙂

Anonymkode: 784ca...021

I hvert fall. 

Anonymkode: 36b33...2a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (14 minutter siden):

Ja, men da tenker jeg.. Hvorfor må man på død og liv informere noen om at de skriver feil? Jeg nekter simpelthen å tro at de fleste som gjør det gjør det for å være snille. Det finnes haugevis av årsaker til at folk skriver ting feil - for eksempel lese- og skrivevansker. Det var kanskje ment som en hyggelig gest at noen "rettet" på en skrivefeil, men en skrivefeil fra eller til er jo ikke noe som bør tippe en debatt i en tråd i den ene eller andre retningen. Dessuten så har Kvinneguiden, slik jeg har forstått det, et ganske strengt regelverk med tanke på avsporing. Sånn sett skjønner jeg ikke hvorfor folk bruker tid og energi på å rette på andres skrivefeil, men det er nå bare meg og mitt syn på ting, da.

Fordi det kan være lettere å forstå innholdet om man skriver korrekt, det kan være irriterende å lese skrivefeil, mange har skrivefeil de ikke er klar over, en del setter pris på å få god informasjon.
Å lese ett innlegg som kommer med en faktaopplysning sporer ikke av tråden, det som sporer av tråden er de som begynner å skrive dritt til og begynner å diskutere med den som kommer med informasjonen.
Når du skriver det ikke bør "tippe en debatt" skjønner jeg ikke helt hva du mener, da må du vel tenke spesifikt på de få som bruker det for å gjøre narr - men det er altså ikke vanskelig å se forskjellen på de som gjør det for å være stygge og de som bare informerer.

Anonymkode: 9f739...22a

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Fordi det kan være lettere å forstå innholdet om man skriver korrekt, det kan være irriterende å lese skrivefeil, mange har skrivefeil de ikke er klar over, en del setter pris på å få god informasjon.
Å lese ett innlegg som kommer med en faktaopplysning sporer ikke av tråden, det som sporer av tråden er de som begynner å skrive dritt til og begynner å diskutere med den som kommer med informasjonen.
Når du skriver det ikke bør "tippe en debatt" skjønner jeg ikke helt hva du mener, da må du vel tenke spesifikt på de få som bruker det for å gjøre narr - men det er altså ikke vanskelig å se forskjellen på de som gjør det for å være stygge og de som bare informerer.

Anonymkode: 9f739...22a

Altså, de aller, aller færreste her har såpass mange skrivefeil at det innlegg er uforståelig. Jeg har enda til gode å se slike innlegg, og jeg har vært på forumet med ulike brukere (ikke samtidig, om noen moderatorer eller admins skulle lese dette, for ordens skyld) i 7-8 år. 

Jeg ser på det å kommentere på andres skrivefeil som en klar avsporing av en debatt. Det er ikke relevant for trådens innhold, og som du selv sier - mange begynner å skrive dritt (motargumentere) med den som kommer med informasjonen (påpeker skrivefeil). Selv er jeg ingen ekspert på Kvinneguidens regelverk, men jeg mener iallfall å ha lest at de er ganske strenge med tanke på avsporing. Med mindre man befinner seg i en tråd i kategorien om språk, og det er skrivefeil som diskuteres, så har det svært sjelden noen relevans for trådens innhold.

Da blir det for meg, rent personlig, et irritasjonsmoment som ikke fører noe bra med seg i det hele tatt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg faktisk over folk som ikke klarer å bruke riktig pronomen. 
 

Ellers syns jeg det er ganske irriterende med folk som gir farlige råd til ts, ene og alene basert på hva ts skriver. Blant annet i trådene om stemoren som var sjalu på stedatteren sin. Der kom det noen skumle råd fra de som syns synd i ts.

Anonymkode: 1e50a...3fd

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg er helt uenig. Jeg har fått bedre grammatikk ved å bli informert om skrivefeilene mine her, og setter pris på det. Så lenge man gjør det på en hyggelig eller nøytral måte så er det ingenting "kvalmt" ved å få ny informasjon.

Anonymkode: 9f739...22a

 

Garantert skrevet av noen som får ståpels av å pirke i andres som oftest helt ubetydelige feil.

 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Folk som skriver hen eller h*n for å anonymisere barnet sitt som anonyme brukere... 😂

Anonymkode: 115b8...61b


Folk som ikke forstår hvorfor det er lurt å anonymisere personopplysninger og historien sin, selv om en skriver som anonym. Hint - en er aldri helt anonym i dette forumet.

Anonymkode: b6122...d2d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...