Gå til innhold

Hva irriterer deg ved Kvinneguiden?


Wednesday Addams

Anbefalte innlegg

Agent smith skrev (Akkurat nå):

Gjør det på sosioprat men da er det bare for gøy 

Hva er sosioprat

Anonymkode: 9a69b...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er helt uenig. Jeg har fått bedre grammatikk ved å bli informert om skrivefeilene mine her, og setter pris på det. Så lenge man gjør det på en hyggelig eller nøytral måte så er det ingenting "kvalmt" ved å få ny informasjon.

Anonymkode: 9f739...22a

Tja. Hvor ofte er det folk "informerer" om skrivefeil for å være hyggelige? Jeg ser iallfall ofte i tråder at det brukes som en forsøk på hersketeknikk eller å bare være ekle mot ts, i mange tilfeller. Ser at det kan være til nytte for noen, men tror dessverre ofte at det brukes som en teknikk for å være alt annet enn hyggelig.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilke skrivefeil da 

Anonymkode: 9a69b...21b

Flere skriver i "fjord" (som i sjø) når de mener i fjor (forrige år). 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
Frida skrev (Akkurat nå):

Flere skriver i "fjord" (som i sjø) når de mener i fjor (forrige år). 

Ja og i blandt,  når de mener noe som skjer i blant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (Akkurat nå):

Flere skriver i "fjord" (som i sjø) når de mener i fjor (forrige år). 

Er det den eneste skrivefeilen du klarer å se? 😅

Anonymkode: 784ca...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Agent smith skrev (Akkurat nå):

Ja og i blandt,  når de mener noe som skjer i blant

Og de skriver harry med stor H så det blir egennavn. Det er irriterende, det! 

Anonymkode: 1fa5b...4ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det den eneste skrivefeilen du klarer å se? 😅

Anonymkode: 784ca...021

Nei, men du etterspurte et eksempel. Kunne nok ramset opp i fleng, om jeg hadde giddet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og de skriver harry med stor H så det blir egennavn. Det er irriterende, det! 

Anonymkode: 1fa5b...4ae

Er vel egentlig kjipt for de som heter Harry å bli assosiert med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
Frida skrev (1 minutt siden):

Nei, men du etterspurte et eksempel. Kunne nok ramset opp i fleng, om jeg hadde giddet. 

Kan vi ikke lage en egen tråd

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (2 minutter siden):

Nei, men du etterspurte et eksempel. Kunne nok ramset opp i fleng, om jeg hadde giddet. 

Det burde du gjort.

 

Agent smith skrev (Akkurat nå):

Kan vi ikke lage en egen tråd

 

Det bør dere gjøre, selv om det kan fremstå som en smule harry

Anonymkode: 784ca...021

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Ser det ikke så ofte men uten tvil folk som er ufine mot andre. Ikke minst de som gir andre negative kallenavn som for eksempel «gammel gris» og folk som er frekk mot andre bare fordi de er uenig eller det er noe de selv ikke liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det burde du gjort.

 

Det bør dere gjøre, selv om det kan fremstå som en smule harry

Anonymkode: 784ca...021

Trodde det var arrogant ikke h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vixella skrev (8 minutter siden):

Tja. Hvor ofte er det folk "informerer" om skrivefeil for å være hyggelige? Jeg ser iallfall ofte i tråder at det brukes som en forsøk på hersketeknikk eller å bare være ekle mot ts, i mange tilfeller. Ser at det kan være til nytte for noen, men tror dessverre ofte at det brukes som en teknikk for å være alt annet enn hyggelig.

Noen ganger er det tydelig at det blir gjort som hersketeknikk, det er ufint. Men jeg har veldig mange ganger sett noen informere på en helt nøytral måte, for så å så få dritt og spy tilbake fra noen som tolket innlegget på en urimelig negativ måte og ble personlig fornærmet helt uten grunn.

Anonymkode: 9f739...22a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Noen ganger er det tydelig at det blir gjort som hersketeknikk, det er ufint. Men jeg har veldig mange ganger sett noen informere på en helt nøytral måte, for så å så få dritt og spy tilbake fra noen som tolket innlegget på en urimelig negativ måte og ble personlig fornærmet helt uten grunn.

Anonymkode: 9f739...22a

Ja, men da tenker jeg.. Hvorfor må man på død og liv informere noen om at de skriver feil? Jeg nekter simpelthen å tro at de fleste som gjør det gjør det for å være snille. Det finnes haugevis av årsaker til at folk skriver ting feil - for eksempel lese- og skrivevansker. Det var kanskje ment som en hyggelig gest at noen "rettet" på en skrivefeil, men en skrivefeil fra eller til er jo ikke noe som bør tippe en debatt i en tråd i den ene eller andre retningen. Dessuten så har Kvinneguiden, slik jeg har forstått det, et ganske strengt regelverk med tanke på avsporing. Sånn sett skjønner jeg ikke hvorfor folk bruker tid og energi på å rette på andres skrivefeil, men det er nå bare meg og mitt syn på ting, da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som skriver hen eller h*n for å anonymisere barnet sitt som anonyme brukere... 😂

Anonymkode: 115b8...61b

  • Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Holder meg langt unna de delene av forumet som handler om klær (kan jeg bruke lys strømpebukse til svart skjørt- typ innlegg) og alt som har med graviditet/amming/fødsler/barselgrupper og gjøre. Der hadde jeg mistet vett og forstand! 

Harry - lista ville blitt altfor lang men det som irriterer/provoserer meg (litt) er at innlegg/svar som spissformulerer/generaliserer/påpeker åpenbare forskjeller mellom kvinner og menn ofte ender med: 

Håpløse/uforståelige "ting" med/ved menn - forklares med at menn er "sånn", gjerne ekle/slemme/stygge/overgripere. 

Håpløse/uforståelige "ting" med/ved kvinner - du er kvinnehater. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (41 minutter siden):

Jeg synes folk som kun kommenterer for å rette andres skrivefeil eller grammatiske feil kan ta seg en bolle - spesielt om de gjør det som AnonymBruker. Det bidrar ikke til noe annet enn kvalme i en tråd, og jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder bruke tid på det. 

Hva er ditt irritasjonsmoment ved Kvinneguiden? 

Enig, det er så irriterende når folk ikke holder seg til temaet fordi de tror det er avgjørende å påpeke en eller annen skrivefeil. Alle er ikke like flinke til å slrive, men det viktigste er nå at vi forstår dem!

 

Ellers synes jeg det er irriterende at trådstarter alltid skal angripes og hakkes på, også her gjelder det ting som ikke er relevant for spørsmålet/diskusjonen. Et spørsmål om barnebidrag kan for eksempel føre til kjefting om "dårlig valg av partner å få barn med"

Generelt virker en stor andel å ha problemer med å svare på det noen spør om i dette forumet. I tillegg svarer noen skråsikkert, når de faktisk ikke vet sikkert og i verste fall har feil svar.

Jeg irriterer meg også over folk som er slemme og harde mot personer som åpenbart sliter, for eksempel ofre for partnervold: "Det er din feil, når du velger en så dårlig partner". 

 

 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (50 minutter siden):

Jeg synes folk som kun kommenterer for å rette andres skrivefeil eller grammatiske feil kan ta seg en bolle - spesielt om de gjør det som AnonymBruker. Det bidrar ikke til noe annet enn kvalme i en tråd, og jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder bruke tid på det. 

Hva er ditt irritasjonsmoment ved Kvinneguiden? 

 

Vixella skrev (49 minutter siden):

Innså nettopp at jeg burde spurt om hva som er harry ved Kvinneguiden. Faen og.

Det som irriterer meg mest er vel slike tråder som dette.

Totalt meningsløst, en tråd om... 

Og for å sitere deg, denne tråden bidrar ikke til noe annet enn tidsforbruk, skjønner ikke hvorfor folk bruker tid på å opprette slike tråder. 

Anonymkode: 63811...fb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...