LilleVy94 Skrevet 20. februar 2023 Forfatter #81 Del Skrevet 20. februar 2023 Klokka er over ett på natta, så jeg er praktisk talt 5DPO (tror 4 er mer korrekt). Jeg er hverken håpefull eller pessimistisk angående denne PP’n nå. Likegyldig, nesten. Det er litt rart å kjenne på. Mulig fordi jeg har tusen andre ting i tankene for tiden, men det har nok mest en sammenheng med at alt av støv og glitter etter vi fyrte av startskuddet i Januar har lagt seg og jeg har brukt opp dopaminet jeg har på å hyperfiksere innen babyting. Denne uka har jeg brukt unødvendig mye energi på å jage etter mer dopamin ved å lete etter nye ting jeg kan planlegge og stelle i stand. Nå finnes det ikke flere ting å planlegge og det synes ikke adhd-hjernen noe om 🥲 Stillstand er kjeedeliig. Håper vinterferieuka blir fin. Får se om jeg og barna kan ha et felles prosjekt så jeg kan få tilfredsstilt det behovet på noe vis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 22. februar 2023 Forfatter #82 Del Skrevet 22. februar 2023 6/7 DPO Tre dager til første test! Om jeg har tålmodighet til å vente Jeg har ikke gått rundt og kjent etter om jeg har noen symptomer denne gangen, og kroppen lurte meg sånn sist at det er lettere å avfeie ting som PMS eller noe annet naturlig. Jeg har hatt litt murringer, mer utflod og følt meg litt pjusk. Det blir så spennende å teste! Det hadde vært helt magisk å få positiv test på lørdag. Jubileumsdagen til meg og mannen 💞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 23. februar 2023 Forfatter #83 Del Skrevet 23. februar 2023 7/8 DPO Jeg har kanskje tatt en test eller to i dag Syntes jeg så en strek på morgenen, men jeg hadde nok bare streksyn. Blenda! Ikke akkurat noen overraskelse, men greit å få tilfredsstilt kontrollbehovet. Jeg vet ikke helt hva det kommer av, men jeg føler meg overhode ikke gravid og forventer egentlig at mensen kommer som vanlig denne gangen også. Prøver så godt jeg kan å tenke positivt, men det føles påtatt og rart å håpe på to streker denne PP’n. Kanskje er det nettop da det klaffer? Det hadde vært typisk Jeg har jo faktisk noen merkelige symptomer, som unormalt mye og litt slimete utflod. Det pleier jeg ikke å ha i lutealfasen ellers. Da er det bare å vente litt lenger, da. Prøve å få tiden til å gå, som heldigvis er lett i vinterferieuka med to apekatter som skal aktiviseres hjemme. I morgen kommer derimot mamma på besøk for å bli opplært i en ny elektronisk duppeditt og da stopper vel tiden opp Tålmodighet ovenfor eldres IT-inkompetanse er ikke akkurat min sterkeste side, så jeg tror jeg må finpusse pusteteknikken min litt i kveld før jeg legger meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 24. februar 2023 Forfatter #84 Del Skrevet 24. februar 2023 (endret) Jeg spotter og er plutselig blitt dritkvalm og har vondt i hodet. Hva er det som foregår? Festeblødning? 😳 Vet ikke om jeg tør å håpe på noe. Min formiddag som IT-konsulent gikk fint, til tross for at det selvfølgelig skulle dukke opp allslags problemer. Hvorfor er det alltid sånn at elektronikk ikke vil fungere tvert de kommer i hendene til eldre mennesker?! 😂 Men alt ordnet seg, heldigvis. Mamma gir 5 stjerner. Nå er jeg forferdelig kvalm. Herregud, håper ikke vi har fått omgangssyke! Det sa jeg vel sist også. Men dette her liker jeg ikke 🫢 Endret 24. februar 2023 av LilleVy94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 25. februar 2023 Forfatter #85 Del Skrevet 25. februar 2023 Dette er litt av en berg og dalbane. Humøret og innstillingen skifter drastisk fra den ene enden til den andre hver dag. Akkurat nå føler jeg meg motløs og redd. Hva om det er noe galt med kroppen min som gjør at jeg ikke kan bli gravid? Er den så skakkjørt og ødelagt etter alle medisinene jeg gikk på tidligere, i tillegg til ulike p-piller og spiral? Jeg blir redd når jeg tenker sånn. Typisk, men trist. Både strimmel og CBD var negative i dag, 9/10 DPO. Nå kommer jeg ikke til å teste igjen før den 28. februar, om ikke mensen kommer tidligere. Det er tungt å teste negativt selv om jeg ikke akkurat har trippet rundt i håp og lykkerus de siste ukene. Snart. ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 27. februar 2023 Forfatter #86 Del Skrevet 27. februar 2023 Da ser det ut som TR er på vei Jeg har spottet litt hver dag siden Fredag og tester fremdeles negativt. Har null symptomer annet enn tegn på TR. Lurer rett og slett på om kroppen trenger mer tid til å stabilisere hormonene etter uttak av spiral og diverse andre medisinske belastninger kroppen har måttet gjennomgå. Vi får være tålmodige og tenke at det skjer når det skjer. Det er helt utrolig å tenke på at mange holder dette regimet med testing, temping og planlegging i mange, mange måneder 😳 Jeg er sliten etter to! Men så er kanskje adhd’n mer en belastning enn en ressurs akkurat i dette tilfellet Neste «PP» kommer jeg til å ta livet litt mer med ro. Ha sex når det kjennes riktig og gi litt mer F. Kanskje går jeg tilbake til det strengere regimet neste gang - jeg kjenner meg selv såpass godt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 1. mars 2023 Forfatter #87 Del Skrevet 1. mars 2023 Mensen har enda ikke kommet, men testene er negative. Hadde ikke ventet en lengre syklus enn normalen Den er sikkert like rundt hjørnet. Jeg har vært litt stressa i det siste, kanskje det er årsaken? Jeg har gått og vært engstelig over hvordan jeg skal takle en hel uke alene med barna, og det blir første gangen jeg og mannen har vært borte fra hverandre lengre enn 4 dager på over 10 år 😳 Han reiser på lørdag. Alle tankene jeg har er selvfølgelig bare tullball. Jeg vet jo at jeg kommer til å takle det fint. Det blir sikkert ei bra uke! Så lenge denne nakkelåsningen jeg har fått gir seg, for akkurat nå er jeg stokk stiv i hele overkroppen og det verker noe innmari 😬 Jeg og Lillebror koser oss alene hjemme denne uka og jeg har kjøpt Sonic Force på PS4 som han er helt vill etter Han er like hekta på gaming som mamma’n sin Artig å ha samme interesser! «Men de på youtube er mye flinkere på spillet enn deg, mamma». 🫠 Takk 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 2. mars 2023 Forfatter #88 Del Skrevet 2. mars 2023 Du vet du er prøver når du leser «edle dråper» i kryssordet, ord på tre bokstaver, og det første du tenker å skrive er sæd 🤣 I dag kom endelig mensen. Syklus på 29 dager er mer normalt for meg så jeg sier meg fornøyd med det! Men den mellomblødningen skjønner jeg ikke så mye av. Den kom etter en runde i høyet, så det kan hende det var ett eller annet som var følsomt og begynte å blø da. Kvelden går med på å hjelpe mannen med å pakke, og i morgen kjører jeg ungene til foreldrene mine på overnatting. Da får jeg ei helg helt for meg selv før det blir ei hektisk uke alene. Gleder meg til egentid og håper det blir bra nok vær til en skitur 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 13. mars 2023 Forfatter #89 Del Skrevet 13. mars 2023 PP3, CD12 og endelig ferdig med mensen. I dag var jeg hos legen for å prøve å finne ut av hvorfor jeg er så mye kvalm og jeg nevnte også hvordan ståa var med syklusen. Den er tydeligvis ikke uregelmessig nok til å bekymre seg over, og det kan visst ta tid før ting stabiliserer seg etter hormonspiral. Det ble tatt masse prøver og forhåpentlig vis står alt bra til Mannen kom hjem i helga og herregud, så godt det var å holde rundt ham igjen Skikkelig kjipt at tanta ikke hadde vett nok til å stikke av før han kom Denne PP’n har jeg trua på til tross for lang blødning. Aner ikke når jeg får EL, men jeg kommer til å teste når jeg merker symptomer bare for å kunne stadfeste en dato for EL. Ellers er både jeg og mannen underernært på fysisk kontakt, så jeg tror ikke vi trenger å teste etter EL for å legge inn aksjer på rett tidspunkt 😅 Om ikke noe kommer i veien ser jeg for meg det blir lagt inn en hel del aksjer fremover uansett 😌 Er det forresten bare jeg som synes tanken på Desemberbarn er skikkelig koselig? De jeg kjenner som er født i Desember har på ingen måte lidd av å være født sent på året Alt til sin tid, og hva er egentlig tid? Nei, det kaninhullet orker jeg ikke å dykke ned i akkurat nå Ny PP med nytt mot, mindre forventninger og mer flyt. 🧘🏻♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juss-jenta Skrevet 14. mars 2023 #90 Del Skrevet 14. mars 2023 Blir spennende å se når eggløsning kommer! Håper det ikke blir om alt for lenge! 🤩 Høres nå uansett ut som at det ikke kommer til å stå på innsatsen i alle fall 😬 Minstejenta mi kom i slutten av november, og det var kjempekoselig med en nyfødt i julen 😍 Håper det klaffer for deg denne gangen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 14. mars 2023 Forfatter #91 Del Skrevet 14. mars 2023 Juss-jenta skrev (7 timer siden): Blir spennende å se når eggløsning kommer! Håper det ikke blir om alt for lenge! 🤩 Høres nå uansett ut som at det ikke kommer til å stå på innsatsen i alle fall 😬 Minstejenta mi kom i slutten av november, og det var kjempekoselig med en nyfødt i julen 😍 Håper det klaffer for deg denne gangen! Det skal ikke stå på innsatsen, nei Får roe litt ned nå for å spare på kruttet 🤣 I følge Min Kalender har jeg EL allerede torsdag den 16, men det tviler jeg på. Hadde derimot klassiske smerter rundt venstre eggstokk i går, det stakk og reiv noe voldsomt i magen Ikke godt å si hva som egentlig foregår med denne kroppen her 😅 Åh, ja det må være koselig å ha nyfødt i julen 😍 Det eneste jeg kan tenke meg er vanskelig er å få baby midt i den verste perioden med alskens virus, men det får man bare ta som det kommer 🙈 Det blir nok uansett lettere når begge søsknene er i skolealder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 15. mars 2023 Forfatter #92 Del Skrevet 15. mars 2023 Lillebror er hjemme med øre- og bihulebetennelse. Stakkars lille har nesten ikke fått fred for sykdom siden i høst Nå håper jeg vi får en fin og sykdomsfri sommer! Men når jeg ser ut vinduet ser det ut som vi må vente en god stund på den… Det føles som om kroppen driver og klargjør seg for eggløsning. Har ingen tydelige symptomer, mer en intuitiv følelse. Jeg var dum og tok en test bare få timer etter forrige vannlating i morges og den var så negativ at jeg knapt så streken Tar det fremdeles helt med ro og stresser ikke med å finne LH-topp. Gravid kan man bli uten å logge EL på en app 😅 Kanskje går jeg tilbake til å bli kontrollfrik igjen om det ikke klaffer denne gangen heller. Tiden får vise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 16. mars 2023 Forfatter #93 Del Skrevet 16. mars 2023 (endret) Dønn negativ EL-test i dag tidlig også. Kjedelig. Tror det blir vanskelig å stadfeste dato for EL denne runden, men satser på at det ikke har noe å si! Jeg har begynt å få EL-slim, så jeg tror det nærmer seg. Mannen måtte sove på sofaen med Lillebror i natt da lille hadde så vondt i øret, så det ble null aksjer i går. Håper vi får lagt inn noen i kveld 🤞🏻 Om det ikke klaffer denne runden har jeg tenkt å kjøpe termometer og begynne å tempe i tillegg. Tror kanskje det vil være mer pålitelig når det kommer til å finne tidspunkt for EL, og jeg slipper å stresse med å teste på riktig tidspunkt. Forrige PP tror jeg at jeg enten hadde veldig kort LH-topp eller ikke fikk EL i det hele tatt. Eller tyder mensblødning på at man faktisk har hatt EL? Hmm. Alt man skal gruble på og henge seg opp i som prøver 🤔😅 Endret 16. mars 2023 av LilleVy94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 16. mars 2023 Forfatter #94 Del Skrevet 16. mars 2023 (endret) Tok en til test nå og jeg ser i det minste en god stigning! Jeg har få tester igjen og har ikke bestilt flere, så jeg tror jeg fortsetter å teste én gang daglig, ettermiddag, frem til jeg går tom. Kanskje er jeg heldig og får en positiv! Endret 16. mars 2023 av LilleVy94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 17. mars 2023 Forfatter #95 Del Skrevet 17. mars 2023 Ingen positiv test i dag heller. Langt ifra! Det har derimot trappet seg opp veldig med EL-slim og håper det er tegn på at det er noe som skjer. Jeg har fryktelig vondt i mammahjertet i dag 💔 Lillebror sin ørebetennelse blir bare verre og han fikk feber, så det ble antibiotikakur. Til tross for smertestillende gråter han av smerte og det er så fælt når jeg ikke kan hjelpe ham 😢 Nå håper jeg nesten at trommehinnen skal sprekke så smertene letter. Ørebetennelse er så forferdelig vondt, og så på fjerde dagen! Jeg husker sist jeg hadde det, var 17 år og på gråten selv! Om noen har noen kjerringråd som funker er vi åpne for alle råd akkurat nå, frem til antibiotikaen forhåpentlig tar knekken på svineriet 😖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 18. mars 2023 Forfatter #96 Del Skrevet 18. mars 2023 (endret) Endelig har ørebetennelsen til Lillebror begynt å gå ned ❤️ Så godt å se at han ikke ligger og ynker seg i smerte! Jeg valgte å ta en ny EL-test da jeg sto opp i dag og den er fortsatt svak. Når i huleste får jeg EL? 😂 Jeg har lenge følt at den 19. mars er datoen, så jeg får se i morgen. Hadde tenkt å ikke stresse mye med testing denne runden, men nysgjerrigheten tar overhånd. Jeg blir nødt til å kjøre på apoteket og kjøpe nye tester så jeg har til i morgen 🙈 Jeg hadde en bitteliten blødning i dag, men er usikker på om det kommer av en runde i høyet i går eller om det er EL-blødning Det har vært litt ømt i magen, så jeg lurer på om det klargjøres for eggslipp snart. Testene viser derimot ingen tegn til det enda. Ugh, hvorfor skal kroppen være så komplisert 🤪 Bilde av testene frem til nå. Negativ med stor N der altså. Endret 18. mars 2023 av LilleVy94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 20. mars 2023 Forfatter #97 Del Skrevet 20. mars 2023 PP3 - CD19 🐌🐌🐌🐌 Mon tro om det begynner å nærme seg EL snart I dag har jeg skikkelige murringer i magen og alt annet enn testene tilsier at EL er nært forestående. Har riktignok fått en bitteliten stigning på testene, til og med den på morgenurin var sterkere i dag, så kanskje får jeg positiv i kveld? Håper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 20. mars 2023 Forfatter #98 Del Skrevet 20. mars 2023 Merkelige greier 🤔😅 Tatt med samme urin. Men hurra! Positiv! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spoonful Skrevet 20. mars 2023 #99 Del Skrevet 20. mars 2023 Hurra for positiv EL-test! 😁 Er enig i at det er merkelig hvordan testene kan slå ut avhengig av merke - men ser jo ikke ut som det er noe tvil ut i fra bildene dine. ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2307 Skrevet 20. mars 2023 #100 Del Skrevet 20. mars 2023 Herlig! Hva slags merke er den grønne testen? :) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå