AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #101 Skrevet 9. januar 2023 Tiuren skrev (Akkurat nå): Det er hele poenget. Det som er irrasjonelt virker ikke slik for den som er irrasjonell. Jeg syns at en mor med slike hormoner skal få litt forståelse. Mulig vi er uenige. Uansett er det opp til han hva han vil videre etter dette Anonymkode: d0ab9...ec8 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #102 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kanskje det er til det beste? Du er jo åpenbart uegnet som omsorgsperson! Anonymkode: e3210...358 For noe tull! Alle skikkelige mødre tenner hvis barnet blir behandlet hensynsløst. Anonymkode: 14424...6ee 3
Tiuren Skrevet 9. januar 2023 #103 Skrevet 9. januar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Og alle andre henger seg opp i en klapp på kinnet til mannen. Er det ikke fint å ha en diskusjon der man kan få frem alle sider av en sak? Anonymkode: d0ab9...ec8 Sto det noen sted hvor og hvor hardt hun slo?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #104 Skrevet 9. januar 2023 Uansett, når noen er veldig hormonelle så er det ikke vits i å si at alt den føler er sterkt overdrevet. De må finne ut av det selv. Det er som å fortelle en person meg angst at de bare må ta seg sammen. Anonymkode: d0ab9...ec8 2
Tiuren Skrevet 9. januar 2023 #105 Skrevet 9. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg syns at en mor med slike hormoner skal få litt forståelse. Mulig vi er uenige. Uansett er det opp til han hva han vil videre etter dette Anonymkode: d0ab9...ec8 Menn har og hormoner, er det greit at de bruker dem som unnskyldning for å slå? Så kan jo bare dama bestemme om hun vil gå....? Slik logikk forstår jeg ikke, må være feil hormoner i skrotten min 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #106 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For noe tull! Alle skikkelige mødre tenner hvis barnet blir behandlet hensynsløst. Anonymkode: 14424...6ee "Skikkelige mødre" bruker vold? Anonymkode: a3811...413 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #107 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): "Skikkelige mødre" bruker vold? Anonymkode: a3811...413 Hun skrev ikke det. Anonymkode: d0ab9...ec8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #108 Skrevet 9. januar 2023 Jeg undrer over hvilken dynamikk dere i forholdet . Er han vanligvis brå med babyen siden du følte behov for å henge over han .Føler du deg trygg på ham som omsorgsperson ts? Anonymkode: c2ac6...33e 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #109 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hun skrev ikke det. Anonymkode: d0ab9...ec8 Det er vel det at en mor klappa til en far her som diskuteres? Anonymkode: a3811...413 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #110 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hun skrev ikke det. Anonymkode: d0ab9...ec8 Det var det hun skrev. Skikkelig mødre tenner - og vi er i en tråd hvor en mor har klappet til en far. Anonymkode: e5789...637 2 2
Silva Pluvialis Skrevet 9. januar 2023 #111 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har du bevis/kilder på at vi ikke vil bli meldt til barnevernet eller gjetter du bare? Anonymkode: a557c...9bd Hvorfor er du så redd for barnevernet? De er ikke ute etter å ta barnet fra deg. I de fleste tilfeller hvor de blir involvert tilbyr de hjelpetiltak. Du må aldri slå igjen. Det må ikke gjenta seg. Å slå en omsorgsperson foran barnet er psykisk vold. Men barnet ville ikke blitt tatt ifra deg pga én slik episode, hvis barnet får god omsorg ellers. Omsorgsovertakelse skjer bare i de mest alvorlige tilfellene. 2
ESFP Skrevet 9. januar 2023 #112 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Uansett, når noen er veldig hormonelle så er det ikke vits i å si at alt den føler er sterkt overdrevet. De må finne ut av det selv. Det er som å fortelle en person meg angst at de bare må ta seg sammen. Anonymkode: d0ab9...ec8 Det er ikke noe galt med følelsene eller hormonene til mor. Det er noe galt med handlingen (slaget) da hun hadde disse følelsene. Som voksen har man 100% ansvar for egne handlinger. Hvis man ikke klarer å styre seg når man får sterke følelser, og ender opp med å slå en annen person, kan man få hjelp til å håndtere sterke følelser på en bedre måte. 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #113 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det var det hun skrev. Skikkelig mødre tenner - og vi er i en tråd hvor en mor har klappet til en far. Anonymkode: e5789...637 Ja. Sist jeg sjekket, var det å klappe til noen vold. Anonymkode: a3811...413 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #114 Skrevet 9. januar 2023 Vi kan ikke si at dette er normalt pga fødselshormoner! Hvis kvinner normalt sett ble voldelige av å føde, så hadde de ikke blitt plassert alene med barna i fødselspermisjon! Og attpåtil første delen av den 😱 Anonymkode: 73de4...e9d 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #115 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan gikk praten, TS? Anonymkode: a3811...413 Det gikk bra. Vi ordnet opp. Jeg er veldig lei meg for det som skjedde og håper jeg klarer å håndtere situasjonen på en bedre måte neste gang. TS Anonymkode: a557c...9bd 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #116 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det gikk bra. Vi ordnet opp. Jeg er veldig lei meg for det som skjedde og håper jeg klarer å håndtere situasjonen på en bedre måte neste gang. TS Anonymkode: a557c...9bd Så bra! Lykke til videre. Anonymkode: e5789...637
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #117 Skrevet 10. januar 2023 Jeg blir skremt av hvor mange som normaliserer og ufarlig gjør vold i nære relasjoner. Mor slo far, forran barnet. Det er da på ingen måte verken normalt eller greit! Man kan ikke skylde på verken det ene eller andre. Skjerp dere! Lurer på hvordan dette forholdet er ellers. Hvordan blir det neste gang mor ikke klarer å håndtere følelsene sine… hva om babyen irriterer vettet av henne, skriker hele natten og ikke vil roe seg. Hvordan reagerer mor når hun får nok🙄 Anonymkode: d8e28...6c5 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #118 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi skulle klippe neglen til babyen for første gang. Han var så hensynsløs og nektet å samarbeide og skøv meg vekk da jeg prøvde å hjelpe til. Det endte med at han klippet et stort kutt i fingeren hennes og hun hylgråter og da klapser jeg til han av ren impuls før jeg tar babyen fra han og gjør alt jeg kan for å trøste. Nå har jeg ligget her i hele morgenen og stirret på den lille sovende engelen min som gråt av smerte igår fordi mannen var brå og hensynsløs, og jeg grublet i hele dag og lurer på om jeg har store problemer og bør komme meg til terapi? Uansett så var det lavmål av meg å ty til vold. Eller er det forståelig på noe vis? Er dette noe vi kan legge bak oss og gå videre eller bør jeg seriøst vurdere terapi? Vet ikke mitt arme råd. Anonymkode: a557c...9bd Det kan hende uten at jeg vet, det kan ha vært en panikk handling. Klarte å klappe til min 2år gamle sønn over låret. Da ha sparket meg med all kraft i et bristet ribbein. Det var så smertefult, at jeg så prikker for øynene, ble skikkelig redd for spark nr 2, så det jeg egentlig skulle var på ta vekk beina. Men pga panikken jeg fikk endte det med en klask. Så det var på ingen måte en handling med vilje. Men gud bedre, den dårlige samvittigheten slipper aldri taket. Så jeg kan forsåvidt forstå reaksjonen din, uten å si det på noen måte er ok. Neste gang er det bedre å vente til ungen er i ro,eller sover. Ingen vits å holde på med en slik kamp, sier seg jo selv at risikoen fir at det går galt er ganske høy Anonymkode: 00151...68b
Serafin Skrevet 10. januar 2023 #119 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi skulle klippe neglen til babyen for første gang. Han var så hensynsløs og nektet å samarbeide og skøv meg vekk da jeg prøvde å hjelpe til. Det endte med at han klippet et stort kutt i fingeren hennes og hun hylgråter og da klapser jeg til han av ren impuls før jeg tar babyen fra han og gjør alt jeg kan for å trøste. Nå har jeg ligget her i hele morgenen og stirret på den lille sovende engelen min som gråt av smerte igår fordi mannen var brå og hensynsløs, og jeg grublet i hele dag og lurer på om jeg har store problemer og bør komme meg til terapi? Uansett så var det lavmål av meg å ty til vold. Eller er det forståelig på noe vis? Er dette noe vi kan legge bak oss og gå videre eller bør jeg seriøst vurdere terapi? Vet ikke mitt arme råd. Anonymkode: a557c...9bd Så bra at du klappet til han! Håper du traff godt. Det kalles sunn aggresjon 😉
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #120 Skrevet 10. januar 2023 Serafin skrev (7 minutter siden): Så bra at du klappet til han! Håper du traff godt. Det kalles sunn aggresjon 😉 Nei. Anonymkode: e5789...637 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå