Gå til innhold

Jeg klappa til mannen min

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har dunket hodet til babyen vår i veggen og døra. Mener dere at jeg fortjener å bli klappet til? Da håper jeg mannen deres klapper til dere neste gang.

Anonymkode: e5789...637

Ja hvis du hadde gjort det med vilje. Mannen til TS var brå med vilje og hørte ikke på mor som forsøkte å stoppe han. 

Anonymkode: 8ed26...4c9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja hvis du hadde gjort det med vilje. Mannen til TS var brå med vilje og hørte ikke på mor som forsøkte å stoppe han. 

Mannen til TS var brå ifølge henne og hun ville ta over, har ikke sett noen objektive observasjoner.

• Liker 1
Gjest Anonyme-meg
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Synes noen her overdriver litt. Sånt kan skje, du må si unnskyld. Elr få han til å lapse deg så er dere skuls. 

Anonymkode: 4b208...b1d

Hadde du sakt det samme om det var han som klappet til henne? 

AnonymBruker
Skrevet
Tiuren skrev (21 minutter siden):

Mannen til TS var brå ifølge henne og hun ville ta over, har ikke sett noen objektive observasjoner.

Dette. Hun skulle blande seg mens han holdt på, og et uhell skjedde. 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg tolker det ikke slik. Jeg kan se for meg en overhysterisk mot som skal ta over i det far skal til å klippe her. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk ❤

Men hvordan kan jeg søke hjelp uten at vi blir meldt til barnevernet? 

TS

Anonymkode: a557c...9bd

Han dyttet deg først og gjorde deg hjelpesløs i en situasjon hvor du så at han gjorde feil med babyen. Han var fysisk og presset deg emosjonelt. I etterkant har du fundert over dette, og angrer. Du trenger IKKE terapi! Deg og mannen trenger en god samtale, der både du og han erkjenner å ha brutt en grense. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vet du hva? Slutt å legg dette over på far. Det rettferdiggjør IKKE at hun klappa til han. 

Unnskyld? For at jeg går litt i dybden?

Anonymkode: d0ab9...ec8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Unnskyld? For at jeg går litt i dybden?

Nei, for at du insinuerer at ts skal være redd for mannen fordi hun klappet til han. Det er ingen grunn til å rettferdiggjøre vold.  

AnonymBruker
Skrevet
Tiuren skrev (26 minutter siden):

Nå er det hennes perspektiv man har her, akkurat som ALLE andre tråder på dette forumet. Dømmer du alle tråder her utfra at de skriver noe de har sett fra sin side? For jeg kan ikke bestandig vite en annen person sin side av en sak uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, for at du insinuerer at ts skal være redd for mannen fordi hun klappet til han. Det er ingen grunn til å rettferdiggjøre vold.  

Nei, der legger du ord i munnen på meg. Hvis du er usikker på hva jeg mente så spør du i stedet for å anta. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det hennes perspektiv man har her, akkurat som ALLE andre tråder på dette forumet. Dømmer du alle tråder her utfra at de skriver noe de har sett fra sin side? For jeg kan ikke bestandig vite en annen person sin side av en sak uansett. 

Man kan lese litt mellom linjene til personen som skriver. Når personen «har ligget her i hele morgenen og stirret på den lille sovende engelen min som gråt av smerte igår» så gjetter jeg meg til at dette er overdrevet. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, der legger du ord i munnen på meg. Hvis du er usikker på hva jeg mente så spør du i stedet for å anta. 

Du skrev: «Føler du deg ellers ikke helt trygg på han som far eller kjæreste?» - for meg er det å begynne å bevege seg i grenseland av at «Ja, du er utrygg, derfor slo du og det er greit». Da får jeg spørre: hva mente du?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Få tlf. Nr hans så kan jeg ringe han å s,i at om han en dag vil bli kvitt deg.så klapper han til deg bare. Så er ekteskapet over. Ikke sikkert han vet det er så enkelt å bli singel. Blunk..

Anonymkode: 7339b...780

Han trenger ikke slå meg for å bli singel, han er i sin fulle rett til å gå ut av ekteskapet når det passer ham og det vet han selvsagt! Han trenger ikke telefon fra kg for den type informasjon. Dobbelblunk

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk praten, TS?

Anonymkode: a3811...413

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du skrev: «Føler du deg ellers ikke helt trygg på han som far eller kjæreste?» - for meg er det å begynne å bevege seg i grenseland av at «Ja, du er utrygg, derfor slo du og det er greit». Da får jeg spørre: hva mente du?

Har han vist seg som en sterk, trygg og god pappa. Er han vant til barn. Tar han til seg råd rundt hvordan baby liker å ha det? For mødrene er hjemme i mammaperm først, blir best kjent og bør kunne gi råd til far. Far bør være åpen om å ta til seg rådene. Jeg tror dette er en far som presser frem ting på sin måte for å hevde sin usikkerhet. Han burde være mer åpen for mors råd. 

Han viser lite åpenhet og lite kunnskap og mye usikkerhet og et veldig behov for å hevde seg. Mens mor føler seg utrygg fordi hun ser på forhånd at det vil gå galt. Hun får ikke lov til å ta sin plass pga fars usikkerhet og reagerte i refleks. 

Jeg har reagert i refleks. Far til barnet var ikke kjent med barn og mente at det var riktig å klappe barnet over hånda da barnet tok på noe den ikke skulle. Min akutte reaksjon var å ta fars hånd, se han hardt i øynene å si at det der gjør du ALDRI igjen. Jeg slo ikke, men jeg var ikke i barsel og full av følelser heller. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man kan lese litt mellom linjene til personen som skriver. Når personen «har ligget her i hele morgenen og stirret på den lille sovende engelen min som gråt av smerte igår» så gjetter jeg meg til at dette er overdrevet. 

Eller en mor med hormoner all over etter fødsel. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eller en mor med hormoner all over etter fødsel. 

Og det kan nettopp være irrasjonelt og overdrevet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har han vist seg som en sterk, trygg og god pappa. Er han vant til barn. Tar han til seg råd rundt hvordan baby liker å ha det? For mødrene er hjemme i mammaperm først, blir best kjent og bør kunne gi råd til far. Far bør være åpen om å ta til seg rådene. Jeg tror dette er en far som presser frem ting på sin måte for å hevde sin usikkerhet. Han burde være mer åpen for mors råd. 

Han viser lite åpenhet og lite kunnskap og mye usikkerhet og et veldig behov for å hevde seg. Mens mor føler seg utrygg fordi hun ser på forhånd at det vil gå galt. Hun får ikke lov til å ta sin plass pga fars usikkerhet og reagerte i refleks. 

Jeg har reagert i refleks. Far til barnet var ikke kjent med barn og mente at det var riktig å klappe barnet over hånda da barnet tok på noe den ikke skulle. Min akutte reaksjon var å ta fars hånd, se han hardt i øynene å si at det der gjør du ALDRI igjen. Jeg slo ikke, men jeg var ikke i barsel og full av følelser heller. 

Du hentet ut enormt mye til fordel for mor i det lille; for å nettopp rettferdiggjøre at hun slo. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Og det kan nettopp være irrasjonelt og overdrevet. 

For henne så er det ikke det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du hentet ut enormt mye til fordel for mor i det lille; for å nettopp rettferdiggjøre at hun slo. 

Og alle andre henger seg opp i en klapp på kinnet til mannen. 

Er det ikke fint å ha en diskusjon der man kan få frem alle sider av en sak?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

For henne så er det ikke det. 

Det er hele poenget. Det som er irrasjonelt virker ikke slik for den som er irrasjonell.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...