Gå til innhold

Jeg klappa til mannen min

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes mange av svarene her - og du selv - overdriver situasjonen. 
Ja- du bør beklage og skjerpe deg. 
men det bør han også. 
man er super forsiktig med så små babyer. Og din reaksjon var naturlig, om enn dårlig. 
Som nybakt mor er man ekstremt beskyttende overfor baby. 
Det er helt naturlig! 

Legg deg flat og beklag, men ikke gjør dette til noe det ikke er!!  
Du trenger IKKE terapi!

Anonymkode: 1daac...893

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

men det bør han også. 
man er super forsiktig med så små babyer. Og din reaksjon var naturlig, om enn dårlig. 
Det er helt naturlig! 

Du trenger IKKE terapi!

Hva f*** skal han beklage? Han har jo ikke gjort noe galt. Hun er skyld i alt sammen. 

Anonymkode: c5803...2e3

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva f*** skal han beklage? Han har jo ikke gjort noe galt. Hun er skyld i alt sammen. 

Han kan beklage at han var så brutal mot baby! 
Dette var åpenbart en helt unødvendig skade

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo hennes feil at det skjedde. Hadde ikke hun blandet seg, hadde det nok gått helt greit. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

men det bør han også. 
Det er helt naturlig! 

Du trenger IKKE terapi!

Jeg er helt med på at TS ikke synes det er bra det hun har gjort. Men normalt er det ikke. Heldigvis. Jeg sier ikke at TS er en voldelig person som kommer til å gjøre dette mange ganger. Men hun har åpenbart et problem med å kontrollere følelser og impulsene sine. Kan hende at hun har lært av dette. Men om det skjer noe lignende én gang til, bør hun søke hjelp. Spørsmålet er hvem som evt blir slått neste gang? Hvis hun ikke kan kontrollere AT hun slår, så kan hun vel ikke kontrollere HVEM hun slår? Hva med ungen som slår TS i hodet med en spade på lekeplassen?

Anonymkode: 73de4...e9d

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det vet du ingenting om.

Kanskje han faktisk var uforsiktig med babyen? Skjønner jo at TS reagerer på det, selv om jeg er uenig i reaksjonen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo hennes feil at det skjedde. Hadde ikke hun blandet seg, hadde det nok gått helt greit. 

Å ja.. så at han blir impulsivt brå og hensynsløs fordi hun blander seg litt gjør ikke noe altså? Det var far som skadet barnet, ikke mor.

Anonymkode: d7c1f...4c3

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Siden dette er første gang baby skal klippe negler antar jeg at barnet er maks 2 uker?

Anonymkode: bf54c...eab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har helt sikkert ordnet opp, håper jeg. Hvis ikke, så vil jeg si at det første jeg tenkte var morsinstinkt som kicka inn. Og at sånt skjer, det skal faktisk gå bra med alle parter. MEN vi andre vet ikke hvordan livet deres er til vanlig, for all del så tar mannen styringen og ikke lytter og det kan være veldig vanskelig for mor. Så håper det går bra med dere ❤️

Anonymkode: df139...65d

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Føler du deg ellers ikke helt trygg på han som far eller kjæreste?

Jeg opplevde å være ekstra følsom da far ikke hadde vist seg som trygg og god mot verken meg eller barnet. 

Anonymkode: d0ab9...ec8

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vet du hva? Slutt å legg dette over på far. Det rettferdiggjør IKKE at hun klappa til han. 

Anonymkode: e5789...637

Jo, det gjør det faktisk. Hvis hun ikke føler seg trygg med kjæresten så vil det selvfølgelig være en klar årsak til at hun handlet slik hun gjorde. 

Anonymkode: 66bb2...a50

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har helt sikkert ordnet opp, håper jeg. Hvis ikke, så vil jeg si at det første jeg tenkte var morsinstinkt som kicka inn. Og at sånt skjer, det skal faktisk gå bra med alle parter. MEN vi andre vet ikke hvordan livet deres er til vanlig, for all del så tar mannen styringen og ikke lytter og det kan være veldig vanskelig for mor. Så håper det går bra med dere ❤️

Anonymkode: df139...65d

Er du klar over at du legitimerer vold med det du skriver? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Synes noen her overdriver litt. Sånt kan skje, du må si unnskyld. Elr få han til å lapse deg så er dere skuls. 

Anonymkode: 4b208...b1d

Forsvarer du vold i ekteskapet? Er ikke noe bedre om den som slår er kvinne

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, det gjør det faktisk. Hvis hun ikke føler seg trygg med kjæresten så vil det selvfølgelig være en klar årsak til at hun handlet slik hun gjorde. 

Egne handlinger har man 100% ansvar for selv. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, la oss skylde på han som ble utsatt for vold. For noen ekle holdninger enkelte kvinner her har

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi skulle klippe neglen til babyen for første gang. Hun var så hensynsløs og nektet å samarbeide og skøv meg vekk da jeg prøvde å hjelpe til. Det endte med at hun klippet et stort kutt i fingeren hennes og hun hylgråter og da klapser jeg til henne av ren impuls før jeg tar babyen fra henne og gjør alt jeg kan for å trøste.

Nå har jeg ligget her i hele morgenen og stirret på den lille sovende engelen min som gråt av smerte igår fordi mannen var brå og  hensynsløs, og jeg grublet i hele dag og lurer på om jeg har store problemer og bør komme meg til terapi? Uansett så var det lavmål av meg å ty til vold. Eller er det forståelig på noe vis? Er dette noe vi kan legge bak oss og gå videre eller bør jeg seriøst vurdere terapi? Vet ikke mitt arme råd.

Anonymkode: a557c...9bd

Anonymkode: aa7b5...fcd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så du mener om det hadde vært greit om det var omvendt også? 

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Her tenker jeg at dere begge kan roe ting ned litt. Han var hensynsløs og brå mot et barn og du hang over ham og klapset til ham. Det høres ut som at dere er utslitte og fryktelig irritable på hverandre. Hvis noe sånt aldri har skjedd før, er det kanskje bedre å skaffe seg noe avlastning av og til sånn at dere kan hente dere inn igjen.

Dette er ikke verdens undergang og det behøver ikke å bety at du er en voldelig kvinne. Hvis du derimot har hatt for vane tidligere også å klapse til folk, stiller saken seg annerledes.

Anonymkode: 09837...5f6

To momenter:

1: hun mente/følte han var "hensynsløs og brå" mot babyen hennes.

2: hun "klappet til han" (brukte fysisk vold)

Det ene er subjektivt, hennes oppfattelse. Det andre er objektivt.

Begge utsagn er formulert av en person som ønsker å legitimere og unnskylde egne handlinger. 

• Liker 6
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så da han han "klappe til" mor når han mener hun behandler babyen deres/hennes/hans feil. Menn er jo skapt for å beskytte, med sin større fysiske kapasitet... 

Jada, du vet at dette ikke er min mening, men det er konsekvensen av ditt utsagn. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det som jeg syns er rart er hvorfor man heller ikke bruker neglfil på en baby..

Anonymkode: a90fd...d3e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det som jeg syns er rart er hvorfor man heller ikke bruker neglfil på en baby..

Anonymkode: a90fd...d3e

Nå har de forhåpentligvis lært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...