Gå til innhold

Jeg klappa til mannen min

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det er jo ikke lett å klippe neglene på en baby uansett, spesielt ikke hvis to mennesker prøver å gjøre det på én gang. Skaden kom vel mest sannsynlig fordi du hang over og blanda deg inn? Her må du tydeligvis lære deg både sinnemestring og å la far ta seg av babyen på sin måte. Hva sa han etter at du hadde slått ham?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har sendt melding og sagt vi må prate om igår. Venter bare på at han skal komme hjem.

TS

Anonymkode: a557c...9bd

Føler du deg ellers ikke helt trygg på han som far eller kjæreste?

Jeg opplevde å være ekstra følsom da far ikke hadde vist seg som trygg og god mot verken meg eller barnet. 

Anonymkode: d0ab9...ec8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Virker overdrevet . Én feil og man skal la hele livet bli ødelagt. Tenk om de melder dem til barnevernet, tar barna og aldri får se dem igjen? Verst tenkelige scenario, som er ganske usannsynlig, men man vet aldri.

Anonymkode: 4b208...b1d

Det handler ikke om å få hele livet ødelagt. Det handler om å være voksen og ta ansvar for egne handlinger. Hadde en mann slått meg en gang kunne jeg vurdert å fortsette forholdet om han på eget initiativ meldte seg på et sinnemestringskurs, jobbet skikkelig med egne følelser og la seg langflat. Barnevernet kommer ikke og tar barnet etter en sånn hendelse. Hvis noen hadde meldt dette til barnevernet, ville de kanskje tilbudt veiledning og sinnemestringskurs. Da må det jo være ekstremt positivt om man viser at man er voksen og melder seg på er slikt kurs av eget initiativ.  

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

At en kvinne slår en mann, som etter all sannsynlighet har et stort fysisk overtak på henne, er ikke det samme som at han slår henne. 

Ingen av delene er ok. Absolutt ikke. Men det kan ikke helt sammenlignes. Det er mer rett å sammenligne med kvinne og 10åring. 

Snakk med mannen, si uforbeholdent unnskyld. 
Om mannen generelt er for brå med babyen er dette også noe dere må ta opp, men ikke i sammenheng med at du slo. Da vil det fremstå som en bortforklaring. 

Anonymkode: b65b9...9bf

Det er like mange menn som blir utsatt for vold fra partneren sin som kvinner. Det er ikke rart at menn ikke tør å gi beskjed med slike holdninger. Menn og kvinner blir straffet likt i Norge. Kvinner får ikke strafferabatt fordi de ikke er like sterke som menn. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Vi skulle klippe neglen til babyen for første gang. Han var så hensynsløs og nektet å samarbeide og skøv meg vekk da jeg prøvde å hjelpe til. Det endte med at han klippet et stort kutt i fingeren hennes og hun hylgråter og da klapser jeg til han av ren impuls før jeg tar babyen fra han og gjør alt jeg kan for å trøste.

Nå har jeg ligget her i hele morgenen og stirret på den lille sovende engelen min som gråt av smerte igår fordi mannen var brå og  hensynsløs, og jeg grublet i hele dag og lurer på om jeg har store problemer og bør komme meg til terapi? Uansett så var det lavmål av meg å ty til vold. Eller er det forståelig på noe vis? Er dette noe vi kan legge bak oss og gå videre eller bør jeg seriøst vurdere terapi? Vet ikke mitt arme råd.

Det er inderlig flott at du er kvinne, for da er det akseptert å slå partneten sin. Om det er på impuls eller i sinne har ingen betydning. Det er bare å slå. Slå så mye du vil.

Anonymkode: 66bb2...a50

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her tenker jeg at dere begge kan roe ting ned litt. Han var hensynsløs og brå mot et barn og du hang over ham og klapset til ham. Det høres ut som at dere er utslitte og fryktelig irritable på hverandre. Hvis noe sånt aldri har skjedd før, er det kanskje bedre å skaffe seg noe avlastning av og til sånn at dere kan hente dere inn igjen.

Dette er ikke verdens undergang og det behøver ikke å bety at du er en voldelig kvinne. Hvis du derimot har hatt for vane tidligere også å klapse til folk, stiller saken seg annerledes.

Anonymkode: 09837...5f6

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Takk ❤

Men hvordan kan jeg søke hjelp uten at vi blir meldt til barnevernet? 

TS

Kanskje det er til det beste? Du er jo åpenbart uegnet som omsorgsperson!

Anonymkode: e3210...358

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg forsøkte å ordne noe med barnet mitt, men mislykkes, så vet jeg ikke om jeg hadde klart å tilgi hvis mannen min klappet til meg. Jeg har fullstendig nulltoleranse mot vold, og jeg kan helt ærlig ikke se for meg at han noen gang skulle gjort noe sånt. Likevel. Jeg mener vel ikke at du nødvendigvis må på sinnemstringskurs fordi du har slått mannen din én gang. Du kan jo høre hva han vil? Jeg hadde i alle fall lagt hodet på huggestabben. Dette var fullt og helt din feil, det finnes ingen unnskyldninger for at du skulle slå han. Jeg hadde med andre ord lagt meg langflat og beklaget alt jeg kunne, og håpt at mannen min hadde høyere toleranse enn meg til å tilgi vold. 

Anonymkode: 5e94a...b30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Føler du deg ellers ikke helt trygg på han som far eller kjæreste?

Jeg opplevde å være ekstra følsom da far ikke hadde vist seg som trygg og god mot verken meg eller barnet. 

Anonymkode: d0ab9...ec8

Vet du hva? Slutt å legg dette over på far. Det rettferdiggjør IKKE at hun klappa til han. 

Anonymkode: e5789...637

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Det at foreldre kan reagere impulsivt for å beskytte barnet sitt er ikke noe nytt. Det ligger ikke vonde intensjoner bak, man vil bare beskytte barnet. Og dersom dette kun har skjedd en gang, at impulsen resulterte i vold mot andre, trenger du selvsagt ikke oppsøke hjelp for dette. Skjer det igjen bør du imidlertid vurdere hjelp. 

De som derimot trenger litt …bistand i form av kunnskap og rekalibrering av sine moralske kompass er de som hauser dette opp. 

Be samboeren din om forlatelse, tilgi deg selv, og kos dere masse med barnet:)

PS! Don’t enable crazy! En del mennesker finner glede i å trykke andre ned når de lukter dårlig samvittighet. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

:klappe:

Anonymkode: 86630...38f

AnonymBruker
Skrevet

Man beskytter barnet sitt. Hvis jeg var hensynsløs og brå mot barnet vårt hadde det vært greit at mannen klappa til meg.

Anonymkode: 8ed26...4c9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt lyst å slå mannen min noen ganger, helst med knyttneven rett i ansiktet.
Når de er helt bortreist i toppen av og til så tror jeg de trenger det🤷🏻‍♀️

Anonymkode: a90fd...d3e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man beskytter barnet sitt. Hvis jeg var hensynsløs og brå mot barnet vårt hadde det vært greit at mannen klappa til meg.

Anonymkode: 8ed26...4c9

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har hatt lyst å slå mannen min noen ganger, helst med knyttneven rett i ansiktet.
Når de er helt bortreist i toppen av og til så tror jeg de trenger det🤷🏻‍♀️

Anonymkode: a90fd...d3e

Jeg har dunket hodet til babyen vår i veggen og døra. Mener dere at jeg fortjener å bli klappet til? Da håper jeg mannen deres klapper til dere neste gang.

Anonymkode: e5789...637

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har sendt melding og sagt vi må prate om igår. Venter bare på at han skal komme hjem.

TS

Håper at du i meldingen ber om unnskyldning og at det ikke bare står "vi må prate om igår".

Anonymkode: a3811...413

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

En unnskyldning er helt klart på sin plass. Når det er sagt så tror jeg, om det hadde vært meg, at jeg ville blitt litt skremt og overrasket over at jeg kan reagere slik. Jeg tror jeg ville oppsøkt hjelp slik at ikke dette reaksjonsmønsteret får fortsette. Hvem vet hvem du klapper til neste gang, ikke for å være slem, men fordi du f.eks er redd. Mange sliter med at de reagerer med sinne når de blir redde, det er heller ikke noe særlig, så et bevisst forhold til hvordan egne reaksjoner er når det oppstår «kriser» tror jeg er viktig, særlig om man har barn. 

Anonymkode: 0e0ea...00a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du bevis/kilder på at vi ikke vil bli meldt til barnevernet eller gjetter du bare?

Hvis dette er et engangstilfelle blir du ikke meldt. Hvis du er så redd for barnevernet betyr det at du har gjort dette før?

Anonymkode: 0b32e...238

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare måten du legger frem det hele er avgjørende for at jeg definitivt mener du trenger hjelp, «ligger her med min lille engel». Det var et uhell, impulsen din sier meg at du er noe nevrotisk ustabil. Kanskje du hadde hatt godt av en tur i militæret? Få tøffe deg opp litt? 

Anonymkode: 89c4b...484

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Guttibobledress skrev (41 minutter siden):

Det at foreldre kan reagere impulsivt for å beskytte barnet sitt er ikke noe nytt. Det ligger ikke vonde intensjoner bak, man vil bare beskytte barnet. Og dersom dette kun har skjedd en gang, at impulsen resulterte i vold mot andre, trenger du selvsagt ikke oppsøke hjelp for dette. Skjer det igjen bør du imidlertid vurdere hjelp. 

De som derimot trenger litt …bistand i form av kunnskap og rekalibrering av sine moralske kompass er de som hauser dette opp. 

Be samboeren din om forlatelse, tilgi deg selv, og kos dere masse med barnet:)

PS! Don’t enable crazy! En del mennesker finner glede i å trykke andre ned når de lukter dårlig samvittighet. 

Takk. Jeg ser dem prøver å terge meg, men jeg har heldigvis viktigere ting å ta meg av. Jeg skal be om forlatelse og bruke en bedre strategi neste gang som ikke innebærer å bli fysisk. 

TS

• Hjerte 3
Gjest takinova
Skrevet

Jaja, har aldri skjedd før? Skjer sikkert ikke igjen. 

Han overlever vel det. Dere er slitne småbarnsforeldre. Be om unnskyldning og gå videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...