AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #141 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor har du det fra at hjelpen ikke fungerer? TS har ikke sagt noe om det. Og «to psykiske foreldre» - det mener jeg blir dømmende. Vi har alle en psykisk helse og alle kan oppleve tunge perioder i livet. Skal bv dermed alltid være instansen man går til? Når folk tar ansvar og mottar hjelp? Det er jo snart ingen andre enn perfekte folk (og de finnes ikke i virkeligheten) som kan ha barn, ellers må bv inn. Man kan få inntrykk av det - tidligere, da man faktisk var for dårlige til å melde/skjønne når barn og foreldre trengte hjelp - så føler jeg (ja dette er min subjektive følelse) at man har gått for langt andre veien. Meld nærmest alt - et slags overformynderi - ingen er gode nok. Når blir man «god nok» og når får man bevist det i tilstrekkelig grad… Jeg er enig i at man skal melde riktig, ikke melde over en lav sko når det kan være at bv faktisk ikke er rette instans. Men - dette ble mer generelt enn trådens tema. Anonymkode: 9d0c1...a7f Hun har jo skrevet st de har kuttet noe av hjelpen Anonymkode: 191e8...113
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #142 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du fikk med deg at begge foreldrene får behandling, de går i parterapi og de har fått samspillobservasjoner og veiledning ut fra denne? Det er ingenting barnevernet kan bidra med her som de ikke allerede får via førstelinjetjenesten. Anonymkode: afacc...abe Men det kan ikke venninden vite når ts ikke har fortalt den delen. Anonymkode: 5d5ac...a8f 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #143 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Her er screenshoter av det jeg forsøkte å skrive om, fra «når omtanke blir lovbrudd». Anonymkode: 9d0c1...a7f Dette var interessant. Vi hadde en bekymringsmelding på ett barn. Bv valgte å selv sende bekymringsmelding på det andre barnet. Begrunnet med å samle familien. De tråkket nok over der. Anonymkode: 5311c...90b 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #144 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Dette var interessant. Vi hadde en bekymringsmelding på ett barn. Bv valgte å selv sende bekymringsmelding på det andre barnet. Begrunnet med å samle familien. De tråkket nok over der. Anonymkode: 5311c...90b Barneverntjenesten har ikke samme terskel for å kunne opprette sak som andre instanser har for å kunne melde. Anonymkode: 9d585...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #145 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jo, det er lovpålagt. Dersom hun tror barnet lider nød. Selvsagt har alle sosionomer, barnevernspedagoger og andre som jobber i barnevernet plikt til å melde fra om man hører om barn som ikke har det greit. Problemet er vel mer at venninnen har overdrevet hvor dårlig omsorgssituadjlnen er. Evt. Underdriver TS. Anonymkode: a8071...0d2 Jeg kjenner til helseperonelloven paragraf 7. Hvilken lovparagraf tenker du på i barnevernloven som gir hjelpeplikt for barnevernesarbeidere på privaten? Ble litt nysgjerrig. Anonymkode: 0f2fe...6c0 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #146 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jo. Hvorfor er dere så mange som sier dette når dere tydeligvis ikke vet det? Dere sprer feilinformasjon som går utover barn. Når man er utdannet innen visse yrker så har man en lovfestet plikt til å melde fra om både det ene og det andre. På samme måte som en lege må trå til på et fly om noen trenger det. Så må sosionomer, barnevernspedagoger og andre melde fra om det er grunnlag for det. Anonymkode: a8071...0d2 Fint om du kan vise til kilde når du påstår dette. Det stemmer ikke. Kan du også forklare litt med hva du mener med det ene og andre? Har lærere plikt til å hjelpe hvis en venninnes barn ikke har gjort leksene? Skjønner at du tenker på helseperonelloven, men det er ikke så relevant for barnevernsarbeidere og sosionomer... Anonymkode: 0f2fe...6c0 1 3
Silva Pluvialis Skrevet 17. desember 2022 #147 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Her er det foreldre som ikke har det grei, IkKE barnet! Din venninne er en idiot! Anonymkode: fc635...a76 Hvis foreldrene har det vanskelig, har barnet det og. Barnet kjenner og påvirkes av mors psyke. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #148 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Men det kan ikke venninden vite når ts ikke har fortalt den delen. Anonymkode: 5d5ac...a8f Nei, men sjansen for at hun hadde fått vite det hadde vært mye større dersom hun opptrådte som en empatisk venninne fremfor en regelridende bv-ansatt. Venninnen: Du forteller mye som kan påvirke barnet negativt nå, har du vurdert å oppsøke hjelp for dette? TS: Ja, vi får allerede hjelp 'sånn, slik og altdetder', jeg bare trenger å blåse ut til en venninne innimellom. Anonymkode: afacc...abe 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #149 Skrevet 18. desember 2022 Snok1 skrev (På 17.12.2022 den 6.23): Dersom hun skriver en bekymringsmelding til BVT hvor hun utteykker bekymring for deg, vil jo ikke BVT gjøre noe, det er jo selvsagt. Siden venninnen din selv jobber i BVT virker det jo lite sannsynlig at hun har så liten kjennskap til BVT sin hensikt og funksjon? Uansett: Jeg synes du skal motta all hjelp og rett ledning fra BVT med åpne armer. De er der for barnet ditt, ikke for å ta deg. Dette vet selvsagt venninnen din, og det må også du vite. Hvilken hjelp mener du at bv kan gi, som familien ikke allerede har? Anonymkode: 3ab28...c27 1 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå