AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #61 Skrevet 2. mai 2023 Din far har aldri misbrukt søsteren din, ikke sant? Det må være veldig sårende for deg at hun ikke står mer opp for deg🥺Det med samvittighet kjenner jeg igjen…har aldri blitt utsatt for incest, men verbal mishandling hele livet. En far som spiller på samvittigheten, snakker om å ta livet sitt pga ensomhet. Man blir ensom når man hater alt og alle og spyr ut negativitet. For meg er det tungt at søskenene mine «tar side» med faren min. Det har blitt så ille at jeg skal flytte vekk ila neste år😣Klarer ikke mer💔 Anonymkode: 0d128...3de 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #62 Skrevet 2. mai 2023 Anonym20044 skrev (På 14.12.2022 den 18.43): Jeg ble som barn seksuelt misbrukt av min far og turte ikke si ifra før jeg var rundt 14 år. Han tilsto overgrepene og det ble rettssak året etter, der han fikk tre år i fengsel. Nå er jeg 18 år og han har sonet straffen ferdig, men han prøver å skape en relasjon til meg igjen. Jeg har ingenting imot at vi sender melding en gang iblant, bare for å høre hvordan det går. Han er fremdeles faren min og jeg er fortsatt glad i han på tross av alt han har gjort. Men noe mer enn meldinger ønsker jeg ikke. Jeg har forsøkt å sette grenser og har sakt ifra at jeg ikke vil ringe eller møte. Han har sakt det er ok, men han sender meldinger nesten hver dag å spør om jeg kan ringe han eller om vi kan møtes snart. I tillegg sender han meg penger og pakker, uten at jeg spør. Han forsøker å kjøpe seg inn i livet mitt igjen, selvom jeg har sagt at jeg ikke har lyst. Jeg har sendt tilbake pengene og pakkene og prøvd å gi klar beskjed. Men han hører ikke. Han spiller også mye på samvittigheten min, prater om at han alltid sitter alene og ikke har noen andre. Jeg prøver å ikke bite på, fordi jeg vet at han har satt seg i den situasjonen helt på egen hånd. Men det er fortsatt vanskelig. Burde jeg bare kutte han helt ut? Siden han ikke egentlig bryr seg om hva jeg trenger og vil. Så han oppfører seg altså akkurat på samme måte som før? Med samme mønster? Han tar ikke hensyn til deg, men tvinger gjennom viljen sin? Denne gangen ikke seksuelt, fordi et sikkert ikke var så kult å sitte i fengsel for overgrep mot egen datter, men økonomisk og emosjonelt. Han spiller på samvittigheten din? Seriøst? Du har ingenting å ha dårlig samvittighet for. Kutt ham ut. P.S. Jeg kan ikke vært 100 prosent sikker på at det er det han vil, men har du vurdert muligheten for at han bruker disse pengene og gavene, pluss syting over at han er ensom, som inngangsport tilbake til tilliten din, slik at han kan misbruke deg igjen? Bare en tanke altså, for det høres veldig rart ut at han ikke tar hintet. Anonymkode: 8daaf...4c5 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #63 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 14.12.2022 den 21.14): Jeg trekker tilbake rådet mitt. Blokker han umiddelbart. Anonymkode: 4585e...a0e Enig. Han angrer ikke på det han har gjort, men skylder på omstendigheter, sykdom og alle andre som ikke "så hans behov". Kutt. Anonymkode: 8daaf...4c5 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #64 Skrevet 2. mai 2023 BbC skrev (På 14.12.2022 den 21.26): Han har garantert alltid "vært sånn", men som barn ser man ikke den siden av foreldrene sine, før den blir så tydelig som du dessverre opplevde. Man våkner ikke plutselig opp annerledes en dag (med mindre han har hatt noe traume i/mot hode) Men jeg forstår det er kjempevanskelig, tok meg MANGE år før jeg fikk nok av manipuleringa til min far og kutta kontakten. Alt jeg kan si at jeg angrer ikke et sekund, jeg føler meg endelig fri. Det betyr ikke at jeg ikke likevel bryr meg om han, og tenker på han stadig vekk, savner se gode tingene og den delen av han som jeg faktisk likte. Jeg kan bare ikke la han være en del av livet mitt lengre, da det skader meg SÅ mye mer enn det gjør meg godt😕 Dette. Det er ikke slik at man våkner en vakker dag og plutselig bestemmer seg for å forgripe seg på datteren sin. Det er noe som ligger i en person hele tiden. Man blir ikke pedofil og incestuøs sånn plutselig. Anonymkode: 8daaf...4c5 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #65 Skrevet 2. mai 2023 jeg klarte ikke å ha en verdig relasjon til min far etter det. Min far gjorde seksuelle fornærmelser mot meg fra 13 til 15 år, til jeg truet med selvmord hvis han ikke stoppet. Det stoppet etter det men jeg har fortrengt minnene og husket de først året etter jeg flyttet hjemmefra, da var jeg 20 år gammel. Da kom minnene tilbake.. Det er nå 23 år siden, jeg er 42 og min far lever fortsatt, han er også fortsatt gift med min mor. Jeg har ingen personlig relasjon til ham, bare gjennom mamma. men TS.. jeg må si tl deg. Vi kan bygge vårt liv selv, på tross av alt. Det er ups and downs, men livet mitt er storstett bra. Jeg er et bra menneske, jeg er en bra samboer, og en god mor. 😢 Faren min klarte ikke å ødelegge hele livet mitt.. men uansett, selv om han er nå harmløs og veldig syk mann, jeg har ikke og vil ikke ha en relasjon til ham. Anonymkode: 1ff40...fef 1
Leselusa Skrevet 2. mai 2023 #66 Skrevet 2. mai 2023 Tråden er ryddet for "avsporing" og innhold som kan være til skade for andre. Minner om at i diskusjoner som omhandler emner som dette må man være ekstra varsom med hvordan man uttrykker seg. Det skrevne ord kan i mange tilfeller bli tolket på en annen måte enn man hadde tenkt uten at det var intensjonen. Minner også om at det finnes ressurser for de som har opplevd overgrep og pårørende der man kan få råd og veiledning fra mennesker med kunnskap og erfaring om emnet. Noen av ressursene finner dere her: https://smiso.no/finn-ditt-smiso-senter/ https://smiso.no/linker/ Mvh. Leselusa, mod.
SnartMammaLykke Skrevet 2. mai 2023 #67 Skrevet 2. mai 2023 Anonym20044 skrev (På 14.12.2022 den 18.43): Jeg ble som barn seksuelt misbrukt av min far og turte ikke si ifra før jeg var rundt 14 år. Han tilsto overgrepene og det ble rettssak året etter, der han fikk tre år i fengsel. Nå er jeg 18 år og han har sonet straffen ferdig, men han prøver å skape en relasjon til meg igjen. Jeg har ingenting imot at vi sender melding en gang iblant, bare for å høre hvordan det går. Han er fremdeles faren min og jeg er fortsatt glad i han på tross av alt han har gjort. Men noe mer enn meldinger ønsker jeg ikke. Jeg har forsøkt å sette grenser og har sakt ifra at jeg ikke vil ringe eller møte. Han har sakt det er ok, men han sender meldinger nesten hver dag å spør om jeg kan ringe han eller om vi kan møtes snart. I tillegg sender han meg penger og pakker, uten at jeg spør. Han forsøker å kjøpe seg inn i livet mitt igjen, selvom jeg har sagt at jeg ikke har lyst. Jeg har sendt tilbake pengene og pakkene og prøvd å gi klar beskjed. Men han hører ikke. Han spiller også mye på samvittigheten min, prater om at han alltid sitter alene og ikke har noen andre. Jeg prøver å ikke bite på, fordi jeg vet at han har satt seg i den situasjonen helt på egen hånd. Men det er fortsatt vanskelig. Burde jeg bare kutte han helt ut? Siden han ikke egentlig bryr seg om hva jeg trenger og vil. Fy faen! Stakkars deg. Jeg ville ikke hatt kontakt med denne mannen. Forstår at han er faren din, men noen mennesker sprer bare gift rundt seg. 2 1
Anonym20044 Skrevet 8. mai 2023 Forfatter #68 Skrevet 8. mai 2023 SnartMammaLykke skrev (På 2.5.2023 den 14.10): Fy faen! Stakkars deg. Jeg ville ikke hatt kontakt med denne mannen. Forstår at han er faren din, men noen mennesker sprer bare gift rundt seg. Jeg har kuttet en del av kontakten med han, nå snakker vi bare noen få ganger med noen mnd mellomrom! Føler det har hjulpet mye!😊 1 1
Anonym20044 Skrevet 8. mai 2023 Forfatter #69 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 2.5.2023 den 8.02): Din far har aldri misbrukt søsteren din, ikke sant? Det må være veldig sårende for deg at hun ikke står mer opp for deg🥺Det med samvittighet kjenner jeg igjen…har aldri blitt utsatt for incest, men verbal mishandling hele livet. En far som spiller på samvittigheten, snakker om å ta livet sitt pga ensomhet. Man blir ensom når man hater alt og alle og spyr ut negativitet. For meg er det tungt at søskenene mine «tar side» med faren min. Det har blitt så ille at jeg skal flytte vekk ila neste år😣Klarer ikke mer💔 Anonymkode: 0d128...3de Han misbrukte aldri søsteren min, men de hadde ikke den beste relasjonen og de kranglet mye. Men de har fått en bedre relasjon etter overgrepene på noen måter, de snakker og møtes mer. Det blir ganske sårt for meg at hun bruker så mye tid på han og ikke snakker med meg om det. Jeg ønsker ikke å kontrollere kontakten hun har med han, men er vanskelig å ikke bli såret av det. Det er vondt å høre det du har gått igjennom og skulle ønske søkene dine tok mer av ditt parti enn hans! Men jeg håper at det å flytte vil gi deg nye muligheter og at du vil få det bedre når du kommer deg litt vekk!❤️ 3
Anonym20044 Skrevet 8. mai 2023 Forfatter #70 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 2.5.2023 den 8.57): Så han oppfører seg altså akkurat på samme måte som før? Med samme mønster? Han tar ikke hensyn til deg, men tvinger gjennom viljen sin? Denne gangen ikke seksuelt, fordi et sikkert ikke var så kult å sitte i fengsel for overgrep mot egen datter, men økonomisk og emosjonelt. Han spiller på samvittigheten din? Seriøst? Du har ingenting å ha dårlig samvittighet for. Kutt ham ut. P.S. Jeg kan ikke vært 100 prosent sikker på at det er det han vil, men har du vurdert muligheten for at han bruker disse pengene og gavene, pluss syting over at han er ensom, som inngangsport tilbake til tilliten din, slik at han kan misbruke deg igjen? Bare en tanke altså, for det høres veldig rart ut at han ikke tar hintet. Anonymkode: 8daaf...4c5 Jeg tror at han bruker det som en inngangsport på noen måter, etter han har gitt gaver så begynner han å sende masse meldinger. Er nesten som at han forventer at jeg skal prate fordi jeg har fått noe av han. 2 1
Anonym20044 Skrevet 8. mai 2023 Forfatter #71 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 2.5.2023 den 12.09): jeg klarte ikke å ha en verdig relasjon til min far etter det. Min far gjorde seksuelle fornærmelser mot meg fra 13 til 15 år, til jeg truet med selvmord hvis han ikke stoppet. Det stoppet etter det men jeg har fortrengt minnene og husket de først året etter jeg flyttet hjemmefra, da var jeg 20 år gammel. Da kom minnene tilbake.. Det er nå 23 år siden, jeg er 42 og min far lever fortsatt, han er også fortsatt gift med min mor. Jeg har ingen personlig relasjon til ham, bare gjennom mamma. men TS.. jeg må si tl deg. Vi kan bygge vårt liv selv, på tross av alt. Det er ups and downs, men livet mitt er storstett bra. Jeg er et bra menneske, jeg er en bra samboer, og en god mor. 😢 Faren min klarte ikke å ødelegge hele livet mitt.. men uansett, selv om han er nå harmløs og veldig syk mann, jeg har ikke og vil ikke ha en relasjon til ham. Anonymkode: 1ff40...fef Jeg er veldig lei for at du har gått igjennom samme som meg, det er veldig tøft, men jeg er glad for at du har kommet ut på andre siden og har det bedre!❤️ Om jeg får lov til å spørre, så er det helt opp til deg om du vil svare! Fortalte du dette til noen? Har du og faren din snakket noe om det i etterkant? Bodde du fremdeles med han etter overgrepene?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #72 Skrevet 11. mai 2023 Jeg syns det er fint at det er forskjell altså at en tilgir og at en annen ikke tilgir, for det skal ikke være slik at alle kopierer hverandre, man må selv tenke "skal jeg tilgi eller skal jeg ikke tilgi?" Anonymkode: 4fdbd...86a 1
Nailpolish4life Skrevet 18. mai 2023 #73 Skrevet 18. mai 2023 Jeg tror at det er mye incest i dette landet altså far og datter og mange jenter velger og ikke fortelle det, til noen som helst pga de er flau og at de ikke vil at andre utenfor familien skal få vite om det, så har du jo dem er så glade i faren sin at de ikke vil fortelle det pga da havner faren i fengsel. 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #74 Skrevet 18. mai 2023 Er nok lettere sagt enn gjort, men jeg ville aldri hatt noe med faren min å gjøre om han hadde misbrukt meg seksuelt❤️ Anonymkode: e773e...126 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. mai 2023 #75 Skrevet 18. mai 2023 Han VOLDTOK deg! KUTT HAN UT AV LIVET DITT! Han er ingen far for deg. Han er en spermdonor som satt deg til verden for å så MISBRUKE deg seksuelt.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #76 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er nok lettere sagt enn gjort, men jeg ville aldri hatt noe med faren min å gjøre om han hadde misbrukt meg seksuelt❤️ Anonymkode: e773e...126 Det er også "lettere sagt enn gjort" jeg leste en artikkel om en kvinne, som ble misbrukt av faren sin i mange år hun kontaktet faren, som satt i fengsel og sa at hun var villig til og tilgi han på en betingelse, at han kontaktet moren (eks konen hans) og ga en forklaring på hva som fikk han til og gjøre det, og at han beklaget for alle de tøffe situasjonene han satte dem begge i, så som du forstår så er det ikke lett og bare kutte faren ut av livet. Anonymkode: 4fdbd...86a
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #77 Skrevet 18. mai 2023 Anonym20044 skrev (På 14.12.2022 den 18.43): Jeg ble som barn seksuelt misbrukt av min far og turte ikke si ifra før jeg var rundt 14 år. Han tilsto overgrepene og det ble rettssak året etter, der han fikk tre år i fengsel. Nå er jeg 18 år og han har sonet straffen ferdig, men han prøver å skape en relasjon til meg igjen. Jeg har ingenting imot at vi sender melding en gang iblant, bare for å høre hvordan det går. Han er fremdeles faren min og jeg er fortsatt glad i han på tross av alt han har gjort. Men noe mer enn meldinger ønsker jeg ikke. Jeg har forsøkt å sette grenser og har sakt ifra at jeg ikke vil ringe eller møte. Han har sakt det er ok, men han sender meldinger nesten hver dag å spør om jeg kan ringe han eller om vi kan møtes snart. I tillegg sender han meg penger og pakker, uten at jeg spør. Han forsøker å kjøpe seg inn i livet mitt igjen, selvom jeg har sagt at jeg ikke har lyst. Jeg har sendt tilbake pengene og pakkene og prøvd å gi klar beskjed. Men han hører ikke. Han spiller også mye på samvittigheten min, prater om at han alltid sitter alene og ikke har noen andre. Jeg prøver å ikke bite på, fordi jeg vet at han har satt seg i den situasjonen helt på egen hånd. Men det er fortsatt vanskelig. Burde jeg bare kutte han helt ut? Siden han ikke egentlig bryr seg om hva jeg trenger og vil. Ta imot penger og gaver, men aldri møt han igjen. Han har gjort noe helt forferdelig med deg og det vil du aldri glemme. En dag får du kanskje egne barn og de skal aldri møte en pedofil. Hadde min far gjort dette mot meg så hadde jeg ALDRI møtt han igjen. Ei heller hatt meldinger med han. Han hadde ikke vært verdt ett eneste ord fra meg. Jeg hadde også byttet etternavn om jeg het det samme som han. Han er og forblir en stor pedofil drittsekk som ikke brydde seg om deg som barn. Han så bare på deg som tilfredsstillelse seksuelt. Anonymkode: 518c6...c17 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #78 Skrevet 18. mai 2023 Anonym20044 skrev (På 14.12.2022 den 18.43): Jeg ble som barn seksuelt misbrukt av min far og turte ikke si ifra før jeg var rundt 14 år. Han tilsto overgrepene og det ble rettssak året etter, der han fikk tre år i fengsel. Nå er jeg 18 år og han har sonet straffen ferdig, men han prøver å skape en relasjon til meg igjen. Jeg har ingenting imot at vi sender melding en gang iblant, bare for å høre hvordan det går. Han er fremdeles faren min og jeg er fortsatt glad i han på tross av alt han har gjort. Men noe mer enn meldinger ønsker jeg ikke. Jeg har forsøkt å sette grenser og har sakt ifra at jeg ikke vil ringe eller møte. Han har sakt det er ok, men han sender meldinger nesten hver dag å spør om jeg kan ringe han eller om vi kan møtes snart. I tillegg sender han meg penger og pakker, uten at jeg spør. Han forsøker å kjøpe seg inn i livet mitt igjen, selvom jeg har sagt at jeg ikke har lyst. Jeg har sendt tilbake pengene og pakkene og prøvd å gi klar beskjed. Men han hører ikke. Han spiller også mye på samvittigheten min, prater om at han alltid sitter alene og ikke har noen andre. Jeg prøver å ikke bite på, fordi jeg vet at han har satt seg i den situasjonen helt på egen hånd. Men det er fortsatt vanskelig. Burde jeg bare kutte han helt ut? Siden han ikke egentlig bryr seg om hva jeg trenger og vil. Har ei godt voksen kusine som på tross av forferdelige ting han har gjort mot henne i oppveksten har gjenopptatt kontakten. Jeg fatter ikke at hun klarer det. Kjekt med penger men var det ikke så ille allikevel tenker jeg. Eller så at hun går på noen forferdelige sterke medisiner og blir manipulert slik det passer dem. Anonymkode: ddb29...d46
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #79 Skrevet 18. mai 2023 Anonym20044 skrev (På 14.12.2022 den 18.43): Jeg ble som barn seksuelt misbrukt av min far og turte ikke si ifra før jeg var rundt 14 år. Han tilsto overgrepene og det ble rettssak året etter, der han fikk tre år i fengsel. Nå er jeg 18 år og han har sonet straffen ferdig, men han prøver å skape en relasjon til meg igjen. Jeg har ingenting imot at vi sender melding en gang iblant, bare for å høre hvordan det går. Han er fremdeles faren min og jeg er fortsatt glad i han på tross av alt han har gjort. Men noe mer enn meldinger ønsker jeg ikke. Jeg har forsøkt å sette grenser og har sakt ifra at jeg ikke vil ringe eller møte. Han har sakt det er ok, men han sender meldinger nesten hver dag å spør om jeg kan ringe han eller om vi kan møtes snart. I tillegg sender han meg penger og pakker, uten at jeg spør. Han forsøker å kjøpe seg inn i livet mitt igjen, selvom jeg har sagt at jeg ikke har lyst. Jeg har sendt tilbake pengene og pakkene og prøvd å gi klar beskjed. Men han hører ikke. Han spiller også mye på samvittigheten min, prater om at han alltid sitter alene og ikke har noen andre. Jeg prøver å ikke bite på, fordi jeg vet at han har satt seg i den situasjonen helt på egen hånd. Men det er fortsatt vanskelig. Burde jeg bare kutte han helt ut? Siden han ikke egentlig bryr seg om hva jeg trenger og vil. Ja egentlig, iallefall for en stund. Fordi han respekterer ikke grensene dine. I tillegg prøver å manipulere deg til mer kontakt enn ønsket. Og det er ikke greit, for selv om han er faren din er han også din overgriper. Du skal akkurat nå leve livet, finne ut av hva du ønsker å ikke. Og ikke sitte å være fanget i hans prssog ønsker. Selvsagt kan han reparere litt ære ved å bli sett sammen med deg. Så tenker at du fint kan sende han en melding. Der du er veldig tydelig på, at akkurat nå ønsker du ingen kontakt med han. Utover en melding i mnd, og høre hvordan det går. Ingen gaver eller penger skal sendes uten ditt samtykke. Hvis han ikke respekterer denne grensen, så ser du deg helt nødt til å kutte helt kontakt. Det han holder på med nå er manipulerende, og du må tydelig vise at du ikke lar deg manipulere. Presser han seg uønsket på, bør du vurdere å be om besøksforbud en stund. Kontakt med han, skal være 110% på dine prinsipper, noe annet er uaktuelt. Anonymkode: 9fafc...f02 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 19. mai 2023 #80 Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har ei godt voksen kusine som på tross av forferdelige ting han har gjort mot henne i oppveksten har gjenopptatt kontakten. Jeg fatter ikke at hun klarer det. Kjekt med penger men var det ikke så ille allikevel tenker jeg. Eller så at hun går på noen forferdelige sterke medisiner og blir manipulert slik det passer dem. Anonymkode: ddb29...d46 Selvfølgelig var det ILLE!!! Men noen blir lettere kuet enn andre. Noe blir ødelagt i barn som utsettes for vold, alvorlig omsorgssvikt og seksuelt misbruk. For noen gjør det dem ekstremt uavhengig og som lett aldri ser seg tilbake, for andre blir de knust og har et sterkt behov for å føle at de var elsket tross en jævlig barndom. Men store traumer i barndommen vil alltid være med på å forme en mht følelser og relasjoner senere i livet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå