Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Et lite panikk her...Jeg skal i i gang med min første fryseforsøk og er satt på Progynova  - 2 på morran og 1 om kvelden. I går tok jeg min morgen dose og i ettermiddagen kom jeg på at jeg tok bare en pille i stedet for 2. I panikk tok jeg den andre pilla ca 4 timer senere en vanlig morgen dose. I dag skulle jeg i gang med morgen dose, var veldig nøye å tlle de 2 pillene. Men så telte jeg hølene på pillebrettet. Det var et høl for mye............Så det som har skjedd da er at jeg tok faktisk riktig dose i går, glemte det og så tok en extra pille. Jeg er veldig redd nå at jeg har ødelagt hele forsøke og i det hele att ødelagt hele slimhinnen for alltid ehehhe (ja, det sklir rett i katastrofe her). Det er ikke mulig å få øyblikkeli svar fra Riksen på hva jeg skal gjøre videre, så jeg sitter og er kvalm av panikk her. Har noen tatt rare doser med progynova uten at det hadde noe å si? Det som er bra at jeg har kontrolltimen i morgen, men må ta 3 piller til før kontrollen. Jeg vet ikke om jeg skal skippe en pille eller hva. Kan jo også hende at jeg tok den extra pillen noen av de andre dagene. At det sku være så vanskeli å ta riktig mengde!! Herrefred. Skal på apotket ok kjøpe meg pillebrett med dosering

Anonymkode: 3742f...a93

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 15.11.2023 den 10.25):

Du skal bare fortsette å ta riktig dose fremover, ingen skade skjedd.

Anonymkode: 0ce56...af5

Ekspander  

Ugh, takk. Prøver å tenkte sånt, men hver eneste lille feil føles som end of the world

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.11.2023 den 10.30):

Ugh, takk. Prøver å tenkte sånt, men hver eneste lille feil føles som end of the world

Ekspander  

Jeg har vært der et par ganger selv, men det har alltid gått bra. 😊

Selv når jeg hadde en ufullstendig injeksjon av en sprøyte som var defekt så sa klinikken at jeg bare måtte prøve å ta ca det det jeg manglet av en annen sprøyte. Litt vanskelig når du ikke ser hvor mye du har tatt. 😅

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! 

Er 29 år, har et barn fra før av, og har prøvd i 1,5 år med mannen, med én spontanabort i uke 9, og minst 5 kjemiske i uke 4-5. Planen var minst 2 barn til.

Hadde fått beskjed om at vi fikk komme inn til fertilitetsklinikk februar-mars 2024, men fikk hasteinnkalling en uke etter å ha levert blodprøve. Var der i dag, og fikk beskjed om at jeg har mye færre egg igjen enn forventet for min alder. 🥺

Starter på IVF neste syklus, som starter om noen dager.

Det at jeg fikk komme inn og bli satt i gang såpass raskt stresser meg igrunn enda mer, da jeg har hørt masse klager om at den klinikken tar seg for god tid, selv om jeg selvsagt samtidig er glad for å bli prioritert. 

Det jeg lurer på - har noen her fått godkjent å få innsatt 2 embryoer av gangen? Hva har isåfall vært begrunnelsen? 

Jeg ønsker det da jeg har hatt så mange kjemiske (og er derfor redd det ikke skal feste seg), pluss at jeg nå må gå uten medisiner frem til jeg er ferdig med svangerskap og amming, og orker derfor ikke at dette skal ta altfor lang tid ... Stresser også med tid da barnet jeg har fra før snart er 10, og jeg egentlig ikke ville ha så stort sprik mellom barna. Man øker jo sjansen for graviditet betraktelig ved å sette inn to istedenfor én. Samtidig er jeg ung, og tenker derfor at kroppen kan takle det dersom det skulle bli tvillingsvangerskap, og jeg har et godt nettverk som evt. kan hjelpe til hjemme. Har ikke begynt å diskutere det med klinikken ennå, men det ble nevnt at de stort sett ikke gjør det, og at det må diskuteres godt dersom man skal få det innvilget ... 

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på dag 4 på medisiner før første forsøk.

Det har vært overraskende greit med sprøytene, veldig glad for det da jeg setter dem selv var redd jeg skulle slite litt med det. Takk for den som tipset om å ise ned huden før man setter Fyremadel, det gikk veldig fint.

Kjenner litt ømhet i eggstokkene nå, og skal ha første sjekk om 3 dager. Syns det er litt stress å ikke vite når det blir egguttakk og hvor mye fri jeg må ha fra jobb, men det får jeg bare ta det når det kommer. Har vel skjønt at venteperioden etter innsett egentlig er det verste med denne prosessen. 

Anonymkode: d0d1b...75f

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (På 13.11.2023 den 11.53):

Var på UL kontroll forrige uke for å se hvor jeg lå an i syklusen og eggløsning. Slimhinnen var da 7mm og ikke tegn til eggløsning. Fikk positiv EL test i går og var på kontroll igjen i dag, men slimhinnen er fortsatt bare 7mm☹️ Det er planlagt innsett på fredag, men må først til kontroll igjen på torsdag for å sjekke om den har blitt noe tykkere.

Er så redd for å ikke få innsett denne syklusen pga for tynn slimhinne🥺 Har lest litt rundt på nettet og det står at 7mm er nedre grense, så har et håp om at den vokser litt frem til torsdag.

Men så er det cyclogest (progesteron) da, skal starte med det i morgen kveld, men står forskjellige ting på nett ang progesteron og slimhinnen. Noen steder står det at progesteron hindrer slimhinnen å vokse og at det er østrogen som står for den biten, mens andre steder står det at progesteron fortykker slimhinnen noe. Jeg blir så forvirret😮‍💨

Noen her som vet? Bedre å høre med mennesker som har vært gjennom det samme selv❤️

Ekspander  

Kontrollen på torsdag viste at slimhinnen var vokst til 8mm og det ble bestemt at vi fikk innsett på fredag🥹❤️ Når vi kom dit i går var slimhinnen 9,5mm og alt så veldig fint ut så vår lille blastocyst ble satt inn🥹 Har i dag hatt flere episoder med stikkinger i livmoren, men står på progesteron også tror heller det er årsaken enn innsettet. Er vel alt for tidlig å merke noe dagen etter innsett😅🤷🏻‍♀️

Endret av Laizz
Skrev feil
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (På 18.11.2023 den 16.21):

Kontrollen på torsdag viste at slimhinnen var vokst til 8mm og det ble bestemt at vi fikk innsett på fredag🥹❤️ Når vi kom dit i går var slimhinnen 9,5mm og alt så veldig fint ut så vår lille blastocyst ble satt inn🥹 Har i dag hatt flere episoder med stikkinger i livmoren, men står på progesteron også tror heller det er årsaken enn innsettet. Er vel alt for tidlig å merke noe dagen etter innsett😅🤷🏻‍♀️

Ekspander  

Så bra! Blir spennende å se nå da 🤞🤞🤞   Tja kanskje litt tidlig, men hvem vet 😉 

Krysser fingre og tær 🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2023 den 19.08):

Jeg er på dag 4 på medisiner før første forsøk.

Det har vært overraskende greit med sprøytene, veldig glad for det da jeg setter dem selv var redd jeg skulle slite litt med det. Takk for den som tipset om å ise ned huden før man setter Fyremadel, det gikk veldig fint.

Kjenner litt ømhet i eggstokkene nå, og skal ha første sjekk om 3 dager. Syns det er litt stress å ikke vite når det blir egguttakk og hvor mye fri jeg må ha fra jobb, men det får jeg bare ta det når det kommer. Har vel skjønt at venteperioden etter innsett egentlig er det verste med denne prosessen. 

Ekspander  

Var på sjekk i dag og det var fine eggposer på gang. Ser ut som jeg får uttak allerede på fredag. Har respondert godt på medisinen, men har kjent lite ubehag utenom ømme eggstokker en dag og litt hodepine. Hvis egguttaket går greit så har dette gått over all forventning i forhold til ubehag og smerter. Håper bare det er noen egg i de posene også!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2023 den 16.55):

Var på sjekk i dag og det var fine eggposer på gang. Ser ut som jeg får uttak allerede på fredag. Har respondert godt på medisinen, men har kjent lite ubehag utenom ømme eggstokker en dag og litt hodepine. Hvis egguttaket går greit så har dette gått over all forventning i forhold til ubehag og smerter. Håper bare det er noen egg i de posene også!

Ekspander  

Så bra at du har respondert så godt på stimuleringen 👍  Og godt det har gått bedre enn forventet. Sånn var stimuleringsprosessen for meg også. Lite bivirkninger, lite ubehag etc. 

Lykke til med uttaket 🤞

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 1 uke siden innsett av vår lille blasto, fått testdag på mandag og velger å vente til da for å se hvordan dette har gått.

Jeg har ikke så mye håp, har ingen symptomer annet enn mikroskopiske stikkinger av og til ( som jeg også pleier å ha før mens, bare litt kraftigere enn det som er nå )..🥺Drømmer også noen voldsomme eventyr om nettene, aner ikke om det er noe symptomer eller om det kan være bivirkning av progesteron🤷🏻‍♀️

Humøret mitt er litt all over, men det skal sies at jeg sluttet å snuse på dagen før innsett og å være i vente perioden er ekstremt slitsomt psykisk så kan er nok heller det som tuller med humøret mitt🙈

Ikke noe fatigue, ømme bryst, tretthet etc. Føler meg egentlig helt normal i kroppen..

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (På 24.11.2023 den 13.54):

I dag er det 1 uke siden innsett av vår lille blasto, fått testdag på mandag og velger å vente til da for å se hvordan dette har gått.

Jeg har ikke så mye håp, har ingen symptomer annet enn mikroskopiske stikkinger av og til ( som jeg også pleier å ha før mens, bare litt kraftigere enn det som er nå )..🥺Drømmer også noen voldsomme eventyr om nettene, aner ikke om det er noe symptomer eller om det kan være bivirkning av progesteron🤷🏻‍♀️

Humøret mitt er litt all over, men det skal sies at jeg sluttet å snuse på dagen før innsett og å være i vente perioden er ekstremt slitsomt psykisk så kan er nok heller det som tuller med humøret mitt🙈

Ikke noe fatigue, ømme bryst, tretthet etc. Føler meg egentlig helt normal i kroppen..

Ekspander  

Det jeg syns er mest frustrerende med de 2 ukene venting etter innsett er akkurat dette med progesteron tilskuddet.. Det gir noe bivirkninger, så gir potensielt kommende mensen noe bivirkninger, så gir potensielt en graviditet bivirkninger.. Og alle overlapper hverandre 😂🙈 

Jeg har ikke hatt noe skikkelig symptomer før tja.. 4 uker etter innsett - de innsettene som ble graviditeter. Ikke annet enn det som var "normalt" iallefall.. Så jeg har blitt super overrasket hver gang testen har vært positiv 😂🙈 

Krysser fingrene 🤞🤞 for at dette går bra 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene90 skrev (På 24.11.2023 den 14.02):

Det jeg syns er mest frustrerende med de 2 ukene venting etter innsett er akkurat dette med progesteron tilskuddet.. Det gir noe bivirkninger, så gir potensielt kommende mensen noe bivirkninger, så gir potensielt en graviditet bivirkninger.. Og alle overlapper hverandre 😂🙈 

Jeg har ikke hatt noe skikkelig symptomer før tja.. 4 uker etter innsett - de innsettene som ble graviditeter. Ikke annet enn det som var "normalt" iallefall.. Så jeg har blitt super overrasket hver gang testen har vært positiv 😂🙈 

Krysser fingrene 🤞🤞 for at dette går bra 🌹

Ekspander  

Ja, man lever 10 - 14 dager helt forvirret. 

Jeg har aldri vært gravid tidligere, så jeg aner ikke hvordan kroppen min reagerer på det. Dette er første innsett for oss, fryseforsøk i naturlig syklus og håper så inderlig det går❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (På 24.11.2023 den 14.27):

Ja, man lever 10 - 14 dager helt forvirret. 

Jeg har aldri vært gravid tidligere, så jeg aner ikke hvordan kroppen min reagerer på det. Dette er første innsett for oss, fryseforsøk i naturlig syklus og håper så inderlig det går❤️

Ekspander  

Har hatt gode erfaringer med frysforsøk i naturlig syklus ( selv om vi har mistet) 

Har opplevd det litt ulikt fra gang til gang.. Hatt mislykkede forsøk hvor jeg hadde mye mer "symptomer" enn hva jeg hadde på innsett som var vellykket, og vært sikker på at det gikk, også var det mislykket.. Så ja det kan forvirre de aller fleste 🙈  En av ulempene med prosessen er at man kjenner sånn på hver minste ting - mer enn mange av dem som gjør det på den normale måten 😉 

🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2023 den 16.55):

Ekspander  

Uttak gikk så fint! Kjente litt på den ene eggstokken, men det var virkelig ikke ille. Deilig å vite at jeg fint kan gjøre dette igjen uten å grue meg. Det ble 4 egg, sikkert mange som tenker det ikke er så mange, men jeg er kjempefornøyd med at det ble noe i det hele tatt. Jeg har kjent langt mindre til hormoner og bivirkninger enn forventet, så jeg kan nok tåle litt mer hormoner hvis det blir en ny runde. 

Nå håper jeg minst 2 egg blir befruktet, og overlever til dag 5. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 16.19):

Uttak gikk så fint! Kjente litt på den ene eggstokken, men det var virkelig ikke ille. Deilig å vite at jeg fint kan gjøre dette igjen uten å grue meg. Det ble 4 egg, sikkert mange som tenker det ikke er så mange, men jeg er kjempefornøyd med at det ble noe i det hele tatt. Jeg har kjent langt mindre til hormoner og bivirkninger enn forventet, så jeg kan nok tåle litt mer hormoner hvis det blir en ny runde. 

Nå håper jeg minst 2 egg blir befruktet, og overlever til dag 5. 

Ekspander  

Så bra du fikk en fin opplevelse av det hele 👍 Det hjelper litt på mentalt når man opplever mestring rundt ting i denne prosessen og gjerne kjenner på at man blir positivt overrasket 😊 

Krysser fingrene for eggene dine 🤞🤞🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (På 24.11.2023 den 21.24):

Så bra du fikk en fin opplevelse av det hele 👍 Det hjelper litt på mentalt når man opplever mestring rundt ting i denne prosessen og gjerne kjenner på at man blir positivt overrasket 😊 

Krysser fingrene for eggene dine 🤞🤞🤞 

Ekspander  

Takk for at du krysset fingrene. :hjerte: 3 egg har falt fra første døgnet, så nå er det 1 som kjemper videre.

Jeg tok det ganske tungt, hadde håpet sånn på minst 2. Dette var jo første forsøk og jeg merket lite til hormonene og fikk uttak på dag 10 (8 dager med sprøyter), så er litt usikker på om dette var optimal behandling for meg med 4 egg ut. 

Får ikke høre noe mer om egget på et par dager nå, så jeg må bare prøve å distrahere meg med andre ting så lenge.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 13.33):

Takk for at du krysset fingrene. :hjerte: 3 egg har falt fra første døgnet, så nå er det 1 som kjemper videre.

Jeg tok det ganske tungt, hadde håpet sånn på minst 2. Dette var jo første forsøk og jeg merket lite til hormonene og fikk uttak på dag 10 (8 dager med sprøyter), så er litt usikker på om dette var optimal behandling for meg med 4 egg ut. 

Får ikke høre noe mer om egget på et par dager nå, så jeg må bare prøve å distrahere meg med andre ting så lenge.

Ekspander  

Forstår godt at det føles veldig dritt! Man vil jo så gjerne ha gode nyheter og holde på håpet om at det skal gå bra. 

Håper det gjenværende er gullegget da! 🤞

Eventuelt selv om tanken er kjip og fæl - at det siste også faller fra og at du da får helt nytt uttak og ikke bruker ett innsett på dette egget 🙈  

Alltid vanskelig å si hvor mange egg man får ut - uansett stimulering virker det som. De trodde i følge UL at jeg skulle ha en god del flere egg enn hva de fikk ut, men var mye tomme sekker og en del som var for små til å ha brukendes egg i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (På 25.11.2023 den 20.43):

Forstår godt at det føles veldig dritt! Man vil jo så gjerne ha gode nyheter og holde på håpet om at det skal gå bra. 

Håper det gjenværende er gullegget da! 🤞

Eventuelt selv om tanken er kjip og fæl - at det siste også faller fra og at du da får helt nytt uttak og ikke bruker ett innsett på dette egget 🙈  

Alltid vanskelig å si hvor mange egg man får ut - uansett stimulering virker det som. De trodde i følge UL at jeg skulle ha en god del flere egg enn hva de fikk ut, men var mye tomme sekker og en del som var for små til å ha brukendes egg i. 

Ekspander  

Takk, det var en tung telefon å få, og siden 3 av 4 falt fra i løpet av et døgn er jeg litt pessimistisk til at det siste skal klare seg helt til dag 5. Men får bare vente og håpe. :) 

Dette er dessverre privat forsøk, så jeg har brukt 1 forsøk selv om det ikke blir innsett (var faktisk ikke klar over det før vi var i gang). Men jeg står på trappene til å få mitt første offentlige forsøk, så da har jeg i alle fall en erfaring å ta med meg med at denne medisineringen kanskje ikke var helt optimal. Og da gir det jo mening at jeg har kjent veldig lite til hormonene og bivirkninger, hvis jeg har vært undermedisinert. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...