Gå til innhold

Nå skal han som tar over for Atle Antonsen tas!!!!!!! 😡


garfunkel

Anbefalte innlegg

6 hours ago, Loboto said:

Han kaller ungdommer som denne gloria med overmot som mener de best vet hva som fungerer og ikke fungerer i samfunnet.... for fitter.  

Hvor fikk du kvinner fra?

Hva har dette med krisesenter å gjøre??

 

6 hours ago, ludden said:

Hvis vi har kommet så langt at kvinner havner på krisesenter for å bli kalt fitte...da har krenkekoret gått litt for langt 🙂

 

5 hours ago, Macro said:

Om man havner på krisesenter fordi noen kaller deg en fitte så har du en jobb å gjøre med deg selv.

Dag er ifra det tydelige nord. De har en snakkemåte som gjerne blir for brutal for sarte østlendinger.

 

2 hours ago, Kvittre said:

Hva i alle dager har dette med krisesenter og gjøre? Ja, det er flisespikkeri. Hvis en må på krisesenter av og bli kalt fitte, lurer jeg på hva i alle dager en gjør når noe ille faktisk skjer. 

Om dere tenker dere om så har sikkert de fleste kvinner (og menn) som havner på krisesentre blitt kalt stygge ting av en voldelig partner. Man skal ikke akspetere at det er greit å få kallenavn eller bli behandlet dårlig.

Dag Sørås legimiterer slik språkbruk når han kaller et barn for ei fitte. Så kan man jo gjerne å prøve å bortforklare det med humor og diverse, men at det er en del av en sjargong som reduserer noen til et objekt kan man ikke nekte for.

Tenker det er på tide at man setter foten ned for drittoppførsel. Aggresive menn bør jobbe med seg selv før de lar det gå utover oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

luna1 skrev (26 minutter siden):

Det er vel like innafor som å kalle en kjip mann for en kuk. Noe jeg tror Dag Sørås gjør raust, der det er på sin plass.

Nå bør forsåvidt ikke noen fra generasjon krenk benke seg for å lytte til noe av det Sørås sier.... Det kan komme til å gjøre veldig vondt. Antonsen blir rent en godslig bestefar i forhold til Sørås😆 

Det er STOR forskjell på å kalle noen kuk og kalle noen fitte.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen sende meg tilbake til tidlig 2000- tall? Jeg orker ikke dette jævla krenkehysteriet lenger. Hva skjedde med å ha liitt selvironi? 

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvia skrev (1 minutt siden):

 

 

 

Om dere tenker dere om så har sikkert de fleste kvinner (og menn) som havner på krisesentre blitt kalt stygge ting av en voldelig partner. Man skal ikke akspetere at det er greit å få kallenavn eller bli behandlet dårlig.

Dag Sørås legimiterer slik språkbruk når han kaller et barn for ei fitte. Så kan man jo gjerne å prøve å bortforklare det med humor og diverse, men at det er en del av en sjargong som reduserer noen til et objekt kan man ikke nekte for.

Tenker det er på tide at man setter foten ned for drittoppførsel. Aggresive menn bør jobbe med seg selv før de lar det gå utover oss andre.

Kjenner jeg ikke orker mer sensitiv krenka-piss. På et eller annet tidspunkt vil folk slutte å bry seg om folk som er oppriktig lei seg pga all denne søkinga etter ting å bli furt for.

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 minutt siden):

Det er STOR forskjell på å kalle noen kuk og kalle noen fitte.

Må også huske at han kalte en 16 år gammel jente for fitte. En skal ikke kalle noen for hverken kuk eller fitte for å ytre sine meninger offentlig. Men det er særdeles grovt å henge ut en ungdom på denne måten. 
 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (2 minutter siden):

Kjenner jeg ikke orker mer sensitiv krenka-piss. På et eller annet tidspunkt vil folk slutte å bry seg om folk som er oppriktig lei seg pga all denne søkinga etter ting å bli furt for.

Å kalle et barn for fitte er så på trynet som det går an å bli. 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LisbethBerg skrev (6 minutter siden):

Kan noen sende meg tilbake til tidlig 2000- tall? Jeg orker ikke dette jævla krenkehysteriet lenger. Hva skjedde med å ha liitt selvironi? 

 

BB06A99B-3988-4551-AD89-827D8BE73CCF.jpeg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Macro said:

Kjenner jeg ikke orker mer sensitiv krenka-piss. På et eller annet tidspunkt vil folk slutte å bry seg om folk som er oppriktig lei seg pga all denne søkinga etter ting å bli furt for.

Ditt problem egentlig og bagatallisering biter ikke på meg.

Vi er mange som er lei av å bli behandlet som annenrangs mennesker og kommer til å si ifra til ting er rett. Jeg takker kvinner som Gloria Andersen og Sumaya Jirde Ali.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (3 minutter siden):

Kun en liten kommentar "man skal ikke plage andre". Helt enig. Men i mange tilfeller vil folk påstå seg plaget uansett. (Ikke relatert til sak, kun generelt). Man kan til og med ha gode intensjoner, men folk vil og kan alltid stille vrangsida til.

Altså: «man skal ikke plage andre» er ikke nødvendigvis en riktig regel i humor: mye av poenget med humor er å «stikke»: hvis humoren er helt tannløs og ikke krenker noen, har den lite verdi. Det blir tanketom underholdning.

Kansje det mest skremmende er hvor kommunikasjonsfattige vi har blitt med tiden: det er folk her som blander saken mot Antonsen og sørås, selv om det pr def ikke finnes noen reelle likheter. Vi blir større og større analfabeter på kommunikasjonsammenheng og hvis vi ikke klare snu det, ender vi opp med «Me Tarzan,you Jane»

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (12 minutter siden):

Det er STOR forskjell på å kalle noen kuk og kalle noen fitte.

Hvorfor? Det er like ille begge deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PanteneProVVV
Warrior skrev (32 minutter siden):

Jeg vet ikke hvem han er, men å kalle noen fitte? Det må han bare bli tatt for! Hva i all verden er det som er humor med å kalle noen for «fitte» og andre skjellsord? Uansett om det er mot kvinner eller menn. Det er ikke morsomt i det hele tatt. Det kalles ikke humor. Det kalles mobbing og drittslenging. Voksne folk bør vite bedre enn å si stygge ting om andre mennesker. Hvis en komiker ikke kan finne på noe bedre enn å komme med skjellsord mot andre og mot barn under 18 år! Og tror det skal være morsomt, så er det bedre de ikke sier noe i det hele tatt. Respekter andre mennesker. Humor skal være morsomt. Ikke drittslenging og såre andre. 

Nei, humor er humor når intensjonen bak er humor. Om det er morsomt er en annen sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (11 minutter siden):

Å kalle et barn for fitte er så på trynet som det går an å bli. 

Det skinner jo veldig igjennom i denne saken at det kun er gjort av sensasjonslyst.

 

Velvia skrev (10 minutter siden):

Ditt problem egentlig og bagatallisering biter ikke på meg.

Vi er mange som er lei av å bli behandlet som annenrangs mennesker og kommer til å si ifra til ting er rett. Jeg takker kvinner som Gloria Andersen og Sumaya Jirde Ali.

Er da ikke mitt problem at jeg ikke gidder å kaste bort tid på syt. Er vel strengt tatt mer en velsignelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PanteneProVVV

Hva er det som skjer? Når folk faktisk blir krenket av hva Dag Sørås(!) (vi snakker her om en av de mest politisk korrekte komikere i landet, kjent for å slå inn vidåpne dører) sier i en humoropptreden? Kanseller humor og legg ned sivilisasjonen — menneskeheten har tapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, Velvia said:

Han mener det er humor og flisespikkeri å kalle kvinner for fitte. Det er jeg uenig i og det er sikkert kvinner som er på krisesentre rundt om også. 

Å gå rundt og kalle kvinner for "fitte" er rimelig lavmålhumor, om det kan kalle humor overhodet - krisesenter eller ei.

Er det morsomt å kalle menn for "pikk"? Høhøhø.

Barnehageoppførsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (23 minutter siden):

Må også huske at han kalte en 16 år gammel jente for fitte. En skal ikke kalle noen for hverken kuk eller fitte for å ytre sine meninger offentlig. Men det er særdeles grovt å henge ut en ungdom på denne måten. 
 

Hvorfor? Hvis vi ser vekk fra hele kuk/fitte diskusjonen: hvorfor skal barn få delta i mobbing uten at det får et svar?

 

Og husk at det han gjorde fra scenen var et fult karakterdrap, så hadde hadde han brukt «person» isteden for fitte, ville det han faktisk sa vært mye verre i form av uthenging. Bruken av ordet fitte var egentlig det eneste som flyttet det fra trakassering til en vits.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PanteneProVVV skrev (25 minutter siden):

Nei, humor er humor når intensjonen bak er humor. Om det er morsomt er en annen sak. 

Når folk må kalle andre for fitte, kuk eller andre ord som er ment som skjellsord mot folk og kalle det humor, så er det ikke noe morsomt nei. Ikke rart barn ned i barnehagealder kaller andre for fitte og kuk og andre skjellsord. De lærer jo fra de voksne og når de bruker det som humor så er det ikke rart barn lærer at det er greit å si skjellsord til andre. Hvordan skal det ende? Skal alle gå rundt å si sånt til hverandre når det er humor? Nei ellers takk. Sånn humor klarer jeg meg uten. Holder meg til humor som faktisk er morsomt og noe å le av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (44 minutter siden):

Må også huske at han kalte en 16 år gammel jente for fitte. En skal ikke kalle noen for hverken kuk eller fitte for å ytre sine meninger offentlig. Men det er særdeles grovt å henge ut en ungdom på denne måten. 
 

Enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PanteneProVVV
Warrior skrev (1 minutt siden):

Når folk må kalle andre for fitte, kuk eller andre ord som er ment som skjellsord mot folk og kalle det humor, så er det ikke noe morsomt nei. Ikke rart barn ned i barnehagealder kaller andre for fitte og kuk og andre skjellsord. De lærer jo fra de voksne og når de bruker det som humor så er det ikke rart barn lærer at det er greit å si skjellsord til andre. Hvordan skal det ende? Skal alle gå rundt å si sånt til hverandre når det er humor? Nei ellers takk. Sånn humor klarer jeg meg uten. Holder meg til humor som faktisk er morsomt og noe å le av. 

Ja, og det fine er; at det kan du! Bare du bestemmer hva du selv synes er morsomt. Men det betyr ikke at andre typer for humor skal forbys fordi noen føler seg støtt. Kunst, humor og ytringsfrihet henger sammen og er kjempeviktig i vårt demokrati! Det er svært problematisk hvis det skal være sånn at noen skal ha mer rett til å mene noe enn andre, og at denne retten brukes til å kneble de som mener annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LisbethBerg skrev (1 time siden):

Kan noen sende meg tilbake til tidlig 2000- tall? Jeg orker ikke dette jævla krenkehysteriet lenger. Hva skjedde med å ha liitt selvironi? 

Hva med å lære seg å lage et argument? 🤷‍♀️
 

Like aktuelt på 2000tallet som nå. 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...