Gå til innhold

Nå skal han som tar over for Atle Antonsen tas!!!!!!! 😡


garfunkel

Anbefalte innlegg

Synes fitte blir slengt i hytt og gevær for tiden. Det finnes ikke et eneste snev av respekt for kvinner i dagens samfunn lenger, det er jo helt forferdelige holdninger ute og går. Mange slemme og ustabile menn som ønsker damer alt vondt og ser på de som gale,dramatiske, udugelige og sutrete selvhøytidelige «fitter». Dag Søraas og Øystein Burøe er to ræva mannfolk som ikke fortjener å være i offentligheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn44 skrev (2 minutter siden):

Synes fitte blir slengt i hytt og gevær for tiden. Det finnes ikke et eneste snev av respekt for kvinner i dagens samfunn lenger, det er jo helt forferdelige holdninger ute og går. Mange slemme og ustabile menn som ønsker damer alt vondt og ser på de som gale,dramatiske, udugelige og sutrete selvhøytidelige «fitter». Dag Søraas og Øystein Burøe er to ræva mannfolk som ikke fortjener å være i offentligheten.

Hva med de som forsvarer dette? Hvor gikk det galt med tanke på å utvikle folkeskikk?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (19 minutter siden):

Samfunnet har gått helt av hengslene 🙄 noen mangler ikke  bare en skrue de mangler hele verktøykassa 

Dette har nok skjedd fordi for mange dårlige og svake gener har fått videreført seg. Dette er velstandens bakside. Vi har råd og har utviklet samfunnet dit til at folk som egentlig ikke kunne få barn eller individer som ville dødd har fått bli født/levd videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn44 skrev (4 minutter siden):

Synes fitte blir slengt i hytt og gevær for tiden. Det finnes ikke et eneste snev av respekt for kvinner i dagens samfunn lenger, det er jo helt forferdelige holdninger ute og går. Mange slemme og ustabile menn som ønsker damer alt vondt og ser på de som gale,dramatiske, udugelige og sutrete selvhøytidelige «fitter». Dag Søraas og Øystein Burøe er to ræva mannfolk som ikke fortjener å være i offentligheten.

Men det er det mange er!! Ikke alle, men mange. Oppfatter ikke de fleste menn som slemme. Er mange av de og, men jeg merker noen vibber der og skygger unna. 
Men av det jeg har sett og erfart, er faktisk mange kvinner sutrete, selvhøytidelige, dramatiske og udugelige. Isåfall oppfyller de et par av disse ordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer får ikke ha meninger og følelser etc før de blir rent ned av trakasseringer og hets både i virkeligheten og over nett. Er ganske lei av å høre at vi damer er gale og fæle og sutrete fitter etc for ingen verdens ting. Mens mannfolk kan oppføre seg jævlig selv og være selvmedlidende, sytete, ikke tåle vanlig motgang, mamma og pappa ordner alt gjennom hele livet.

De mest selvhøytidelige, dramatiske og slitsomme personene jeg har møtt er menn. 
 

Vi damer tåler mye, må tåle mye og har vært de som har tatt mest dritt også langt tilbake i tid. 

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (33 minutter siden):

En voksen mann skal ikke henge ut jentunger og kalle dem for fitte. Ser du ikke selv hvor umodent dette er? Oppegående mennesker oppfører seg ikke som om de er tilbakestående og mobber  andre på denne måten. Særlig ikke en jentunge.

Du sier det samme igjen og igjen. Meningsløst å svare deg mer.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnnePåLande skrev (7 minutter siden):

Gamle saker har en tendens til å dukke opp..  Derfor er det viktig å reflektere over om slik oppførsel kan medføre konsekvenser. 

Komikeren har jo i dette tilfellet vært i kontakt med den det gjaldt for flere år siden. Kvinnen valgte å bringe det på banen igjen, på en slik måte at det skal bli sammenlignet med Atle Antonsen-saken. Hun velger å ignorere poenget med sketsjen hans, og det blir strippet ned til en "voksen mann kalte jente fitte". Jeg mener det er og bør være rom for flere nyanser til dette i humor. Min grunn til å forsvare Dag i dette tilfellet, er at jeg ikke liker denne tendensen. Utrolig trist om det er null rom for satire og mørk humor. JA, jeg ser hvorfor kvinnen det gjaldt syns det var kjipt, og jeg forstår også hva du og de som syns dette var motbydelig prøver å formidle. Likevel sitter jeg igjen med at det er "farligere" å overdramatisere og gjøre en stor sak ut av dette. Hadde han vært høyreekstrem og forkjemper av tradisjonelle kjønnsroller, hadde jeg stilt meg annerledes til det.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Avstand said:

Hva har dette med kvinner på krisesenter å gjøre? 
Lei av kvinner og den skjøre psyken deres! Flaut å være kvinne! 

Det har noe med det å gjøre at kvinner (og menn) som utsettes for psykisk vold har fått høre liknende ting.

Vet ikke hvem som har skjørest psyke av menn som føler behov for å snakke nedsettende om kvinner eller kvinner som blir utsatt for dette år etter år. Nå forventes jo det tydeligvis at dette er noe man skal kunne tåle og det er jeg uenig i.

Burde ikke være så vanskelig å tenke seg at språket gjennom begreper som fitte, hore, osv er en del av kvinneundertrykkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnnePåLande said:

Hva med de som forsvarer dette? Hvor gikk det galt med tanke på å utvikle folkeskikk?

Vet ikke om de som forsvarer dette i tråden faktisk er kvinner, men litt spesielt virker det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstand skrev (1 time siden):

Huff. Ingen som er røffe lenger. Hensyn hensyn. Holder meg til sterkestes rett jeg. Noen ganger må store stygge ord til for at det skal gå inn i skallen på folk. Jeg orker ikke et liv man skal rundt på tå. Men samfunnet som utvikler seg nå går etter «den svakestes rett». 

Well, Hobbes ville neppe applaudert det innlegget der.

 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PanteneProVVV skrev (1 time siden):

Svaret er ja. Som sagt, om det er morsomt eller om personen er komplett idiot er en annen sak. Kontekst er alt. Man kan ikke bare dra ett ord ut fra kontekst (uansett hvor trigget man blir av ordet (det å bli såpass trigget av et ord er egentlig litt morsomt i seg selv)) og se bort fra målet og intensjonen bak ordene. 

Respekt for andre skal folk gi hvis de vil ha respekt tilbake. Så enkelt er det. 

Respektere barn er det viktigste av alt. Å kalle et barn for fitte og andre skjellsord er bare stygt gjort. Ikke bittelitt morsomt en gang. En unnskyldning fortjener hun som ble kalt fitte som 16 åring.

Har sagt stygge ting til folk jeg også i sinne, og alltid unnskyldt meg etterpå. Så hvorfor skal komikere få kalle andre stygge ting for det skal liksom være «morsomt», lurer jeg på. Håper hun har fått en unnskyldning for det unødvendige ordet som hun absolutt ikke fortjente å bli kalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvia skrev (4 timer siden):

 

 

 

Om dere tenker dere om så har sikkert de fleste kvinner (og menn) som havner på krisesentre blitt kalt stygge ting av en voldelig partner. Man skal ikke akspetere at det er greit å få kallenavn eller bli behandlet dårlig.

Dag Sørås legimiterer slik språkbruk når han kaller et barn for ei fitte. Så kan man jo gjerne å prøve å bortforklare det med humor og diverse, men at det er en del av en sjargong som reduserer noen til et objekt kan man ikke nekte for.

Tenker det er på tide at man setter foten ned for drittoppførsel. Aggresive menn bør jobbe med seg selv før de lar det gå utover oss andre.

Så man skal ikke kunne kalle noen noe som helst eller si noe som helst, i tilfelle det er noen på et krisesenter som har blitt kalt det samme av en voldelig partner? 
jeg orker ikke mer av krenkehysteriet 🤯 de kvinnene jeg kjenner som har hatt voldelig partner og / eller vært på krisentere driter vel i « fitte», de har faktisk alvorlige ting og tenke på. 

fortsetter og kalle en spade for en spade, og fortsetter og ikke være voldelig. ( er det greit at jeg kaller ei fitte for fitte siden jeg er kvinne og ikke komiker? Samma faen hva du synes  egentlig. ) 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvia skrev (1 time siden):

Det har noe med det å gjøre at kvinner (og menn) som utsettes for psykisk vold har fått høre liknende ting.

Vet ikke hvem som har skjørest psyke av menn som føler behov for å snakke nedsettende om kvinner eller kvinner som blir utsatt for dette år etter år. Nå forventes jo det tydeligvis at dette er noe man skal kunne tåle og det er jeg uenig i.

Burde ikke være så vanskelig å tenke seg at språket gjennom begreper som fitte, hore, osv er en del av kvinneundertrykkingen.

For meg er disse ordene bare skjellsord som man har ropt når man ble sint for noe. Det var kult når vi var barn. Nå er det sånn som man kan si enkelte steder hvor det er mer vanlig å banne enn andre steder. Jeg står ikke på jobb og sier det, men blir jeg mega irritert på noe kan jeg fint si det inni bilen osv., forbinder ikke ordene med kvinne, det er bare ord. 
«hæstkuk» sier de nå i nord da. 
Og de jeg kjenner fra Oslo vest sier faktisk alltid «kuk!» hvis de skal banne.

Endret av Avstand
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velvia skrev (1 time siden):

Det har noe med det å gjøre at kvinner (og menn) som utsettes for psykisk vold har fått høre liknende ting.

Vet ikke hvem som har skjørest psyke av menn som føler behov for å snakke nedsettende om kvinner eller kvinner som blir utsatt for dette år etter år. Nå forventes jo det tydeligvis at dette er noe man skal kunne tåle og det er jeg uenig i.

Burde ikke være så vanskelig å tenke seg at språket gjennom begreper som fitte, hore, osv er en del av kvinneundertrykkingen.

Jeg har levd i voldelig forhold(både psykisk og fysisk) Dette har ingenting med noe som helst å gjøre. Du tråkker på alle som har vært utsatt for vold med å trekke paraleller i denne fillesaken her.
 

Jeg ser ingen samenheng, så slutt på bli krenka på voldsutsattes vegner.

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn44 skrev (2 timer siden):

Vi damer tåler mye, må tåle mye og har vært de som har tatt mest dritt også langt tilbake i tid. 

Tror du virkelig på dette selv?  Damer må tåle mye OG menn må tåle mye, les litt om hvordan hverdagen var før i tiden før du gjør kvinner til ett offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Den ene humoristen står i en åpenbar humorsetting når han bruker det rasenøytrale skjellsordet fitte om en ung offentlighetsøkende kronikkforfatter. Den andre oppsøker folk i selvpåført rus og hvirket både truende og rasistisk i en setting der man risikerer å blir tatt langt mere seriøst.  Synes nr 2. er langt mere alvorlig.

Endret av Chomsky89
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg sett hele showet (over link her). Personlig liker jeg sjeldent stand up da jeg synes det er sjukt mange platte poenger. Det var det også her, jeg dro såvidt på smilebåndet et par ganger. Jeg skjønte intensjonen med Gloria/han selv i den alderen og «sumobryteren», men tenker det er unødvendig å bruke en navngitt person for å få fram poenget. Tvert imot ødelegger det bare. Det var helt meningsløst å nevne henne, man kan fint lage noe fiktivt for å nå fram med sitt budskap, når intensjonen ikke er å ta henne personlig. Poenget hans med ungdommens tendens til noe overtenning mm. ødelegges av å involvere en navngitt ungdom som i så ung alder heller skal motiveres i sin iver og sitt engasjement, på veien i videre modning.

Og det er ofte problemet med mye stand up, synes jeg. De drar den for langt, uten at det er nødvendig eller hjelper på budskapet, tvert imot gir det mye flau bismak.

Husker Otto Jespersen hadde noen geniale parodier i sin tid, blant annet ift fremmedfrykt. Klarte ikke å finne de jeg tenker på nå, så fant denne i stedet (ikke like morsom, men viser det jeg vil fram til:

Pernille Sørensen er også genial her som grammatikklærer:

(Fjernet link, virka ikke)

Her tulles det med karakterer og med oss selv, selvironi - mens til motsetning dro Otto Jespersen det flere ganger altfor langt i f.eks Torsdagsklubben. Da blir det bare platt og kjipt igjen. Det kan og bli litt krampeaktig morsomt fra Pernille når hun bare prater i f.eks Nytt på nytt/stand up. 

De vil gjerne sparke oppover, men får det virkelig ikke til bestandig. Det gjelder også Dag Sørås.

 

 

Endret av ~ Ada ~
Feil med link
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett tips til de som synes man skal få lov til å gjøre og si hva man vil om mindreårige, minoriteter osv helt uten konsekvenser, har dere noen gang faktisk sett på humor som prøver å være morsom på andre folks bekostning enn de som er svakere enn komikeren selv?

Komedie skal sparke oppover, være selvironisk eller lignende. Det at moderne komikere i de fleste tilfeller ikke har kapasitet nok til å skrive stoff som ikke angriper 'lette' mål under dem i maktbalansen sier vel masse om dem. 

Her er noen eksempler på hvordan man er morsom på bekostning av folk som ikke er 16, minoritet osv, det er TUSEN ganger bedre en Dag Sørås' dårlige standup.

Humor, som musikk, har gått rett i dass. Kan man ikke være morsom uten å skjelle ut en 16-åring er man bare en liten person. En mobber.

Endret av Anonio
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (41 minutter siden):

...

Humor, som musikk, har gått rett i dass. Kan man ikke være morsom uten å skjelle ut en 16-åring er man bare en liten person. En mobber.

💯👍👏

 

 

Altså klin edru, foran fullsatt sal, mot en 16 åring? 

Og jeg fatter ikke at noen skryter av svaret hans. Istedet for en unnskyldning, er han stygg og prøver å drite henne ut på nytt. Fy f... sier mye om han.

Endret av Handful
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...