Gå til innhold

Hva er det kjipeste å få i julegave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håndkrem - jeg får det nesten hvert år og bruker det så  å si aldri.

Generelt gaver som overhodet ikke passer meg fra folk jeg trodde visste bedre - det viser at de enten ikke kjenner meg så godt som jeg trodde eller bare ikke bryr seg (enten om meg eller om gaven). Gaver som bommer, men hvor jeg kan skjønne tanken bak er noe annet - det er (til en viss grad) tanken som teller der.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Foretrekker jo egentlig å ikke få noe, så da blir det vel like kjipt alt sammen.  Syns både ideen om å gi noe bort å forventningen om å få noe er ok så lenge minst den ene parten er et barn, eventuelt utviklingshemmet voksen.   

At mine voksne slektninger skal saumfare kjøpesenteret for å kjøpe noe jeg ikke har sett på nødvendig nok til å kjøpe selv, bare fordi de skal føre seg bedre er jo en underlig ting. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipeste for meg er gaver som gir meg mer jobb. Uansett om det er klesvarer med byttelapp som jeg må inn å bytte, eller ja, noe kjøkkenutstyr/servise som jeg ikke trenger og nå må bli kvitt på finn, men også leker til barna som er egentlig leker for voksne sammen med barna. Slik som en julekalender med 24 gøye eksperimenter, men barna er alt for små til å klare det alene 😭Ja, det er noe jeg trengte nå, mer stress og mer "hjemmelekser" i hverdagen. i 24 dager... :( 

jeg er derimot veldig glad for ullsokker, hjemmestrikkede eller ullvang, uansett. Ullsokkene trenges jo alltid. 

Anonymkode: bfa2b...931

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker gaver laget/kjøpt med tanke og mening. Det kjipeste er gavekort, selvom jeg forstår at baktanken med det er god. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort. Jeg får gavekort av min far hver eneste jul (og bursdag). Jeg hater det som pesten. Vet ikke helt hvorfor, men jeg kvier meg for å bruke dem. Føler meg gjerrig, på en måte! 😂 Pleier å selge dem til halv pris til barnet mitt. Hehe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugresset skrev (4 minutter siden):

Jeg elsker gaver laget/kjøpt med tanke og mening. Det kjipeste er gavekort, selvom jeg forstår at baktanken med det er god. 

 

Sharp skrev (1 minutt siden):

Gavekort. Jeg får gavekort av min far hver eneste jul (og bursdag). Jeg hater det som pesten. Vet ikke helt hvorfor, men jeg kvier meg for å bruke dem. Føler meg gjerrig, på en måte! 😂 Pleier å selge dem til halv pris til barnet mitt. Hehe. 

Så godt at det endelig er en tråd her inne der dette ikke bare gjelder meg. 

Gavekort er verst.

Det er som å gi penger, uten noe særlig omtanke. I tillegg er man bundet til en butikk. Man må huske på kortet,og huske å bruke det innen en viss tid. Så finner du ikke noe du vil ha, og kjøper noe halvveis. Og tingen koser som regel mindre (slik at du taper penger) eller mer (slik at du må legge ut ekstra for noe du egentlig ikke ønsket deg. 

Og givere har ikke ofret hva du ønsker deg eller ender opp med en eneste tanke.

Hat. 

Anonymkode: 114de...960

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det verste er pynteting eller klær, som ikke passer med min stil. Men vil ikke såre, så må finne en plass for det, selv om der er overdrevent ergerlig med noe jeg ikke vil ha 😅😂 Så lenge det er fra noen jeg møter og får på besøk, om ikke blir det boden 🙊 

Liker sånne ting som håndduker, lys, krydder, såpe, godteri osv, for det trenger jeg sikkert uansett å må ikke "etablere" inn i omgivelsene i samme grad 😅 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fik en gang en rødrutet flanelsskjorte. Det ble aldri brukt.

Anonymkode: 7cf0c...6b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfekt, fordi jeg ikke liker det. 
 

Pynteting, sjelden jeg liker det samme som giver.

Sokker, da jeg er superkresen på sokker. 
 

Slips, bruker ikke slips.

 

Anonymkode: c6b43...150

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg savner gaver, så ville tatt nesten hva som helst. Men vin (fra folk som vet jeg ikke drikker) og nøtter (fra folk som vet jeg er allergisk) var litt kjipt. 

Anonymkode: 176a9...beb

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne gaveesker med deo, såpe, lotion opplegg.. Jeg er litt sær/kresen på sånt. En venninne gir meg en sånn fra Rituals HVER eneste jul. De siste 4 årene. Jeg har fortsatt 2 av de uåpnet. En er gitt videre, og den siste er åpnet -men produktene er bare ikke bra for min hud. Har forsøkt å si i fra på pen måte at jeg nå har mer enn nok for mange år fremover, men hun tar ikke hintet.

Så i år foreslo jeg at vi droppet gaver til hverandre. Trenger ikke flere Rituals gave-esker i skapet (mot at jeg bruker masse tid på å være kreativ og gi henne noe skikkelig fint hvert år.. )

Anonymkode: 97c2e...286

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns alt er koselig å få🤗

Er ikke storforlangende,og jeg tenker at hvis noen har lyst å gi meg en gave,så blir jeg så glad uansett hva det er🤗

Fins ikke kjipe julegaver🤗

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ting jeg ikke har brukt for. Pyntegjenstander, parfyme feks. 

Elsker derimot å få gaver som smaker (bortsett fra alkohol) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg så absolutt ikke har bruk for. Spesielt pyntegjenstander som giveren vil bli fornærmet over hvis jeg ikke har det fremme. 

Konfekt synes jeg er digg å få. Gavekort/penger likeså.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.11.2022 den 9.22):

Konfekt?

Noe som er så billig at du selv kunne kjøpt det på ikea? 

Servietter og kubbelys? 

Gavesett som inneholder kakao/te/kaffe, krydder?

Dette er bare eksempler, hva synes du er kjipt å få i julegave? 

Anonymkode: 54ffd...6b2

Konfekt, kaker, eller andre usunne ting - spiser ikke sånt (vin derimot er ok). Men jeg synes ikke det er dårlige gaver generelt, til en godtegris er det jo en ok gave, men gir man det til meg er det svært lite gjennomtenkt, på linje med å gi en spekepølse til en veganer.

Billige shampoo, hudkremer, såper etc av et merke jeg ikke bruker og ikke vil ha på huden/i håret mitt.

«Pynt»/nips - jeg velger sånt selv takk

Te - jeg drikker ikke te.

En tilfeldig bestselger bok. Jeg elsker bøker, men da må de kjenne meg godt nok til å skjønne hva slags sjanger jeg liker.

 

Anonymkode: b4b68...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...