Gå til innhold

Hva er det kjipeste å få i julegave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 23.11.2022 den 9.22):

Konfekt?

Noe som er så billig at du selv kunne kjøpt det på ikea? 

Servietter og kubbelys? 

Gavesett som inneholder kakao/te/kaffe, krydder?

Dette er bare eksempler, hva synes du er kjipt å få i julegave? 

Anonymkode: 54ffd...6b2

Før syns jeg alle såper var kjipt, nå liker jeg det. Såper er forbruksvare delux. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Produkter med folks barn på tenker jeg blir litt selvsentrert, faktisk sett at voksne også har begynt å gi ting med bilder av seg selv nå. Det får meg alltid til å lure på om det er alvorlig ment eller et selvironisk spark til de som gir bilder av barna.

Anonymkode: 176a9...beb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifjor fikk jeg en dyr kaffemaskin men alt jeg ønsket meg var fluffy sokker 

Anonymkode: 7174f...f1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dill dall som jeg ikke ønsker å ha i hjemmet mitt.

Kaffe, te, vin eller mat av dårligere kvalitet enn jeg har til hverdags. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Her finner man tydeligvis de aller mest kritiske så da kan jeg sjekke her, har strikket ullgenser til en venninne i farger jeg vet hun liker, er det feil og dårlig fordi det er hjemmelaget, får inntrykk her at hjemmelagde gaver kan bare gå rett i søpla?

Anonymkode: a9604...7e1

Den gaven hadde jeg elsket! ❤️❤️❤️

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PYNT. Type lysestaker, duker osv. det er gjerne ikke min smak og jeg takler ikke å ha masse nips og rot hjemme. 

Da setter jeg mer pris på å få palmolive håndsåpe eller kaffefilter liksom 😅

Anonymkode: 0e912...d47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er kjipt å få pynte-ting i gave. Jeg foretrekker å ikke ha masse nips og dill, og føler press om å ha sånt stående fremme når folk har gitt det i gave. 

Ellers synes jeg det er kjipt om det BARE er Nyttige Ting Jeg Har Bruk For. For all del; kjempekjekt å få nyttige ting man har bruk for, men ikke BARE det. Jeg vil også ha ting som er bare for gøy, som filmer, bøker, brettspill, osv. Ikke bare håndklær og panner og tørkestativ og støvsuger (the gift that keeps on sucking)

Anonymkode: 4050c...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19 år gammel, og synes det å få julesokker fra Europris kun bestående av masse plast og e-stoffgodteri og/eller sånne cubus polyester sokker er ganske kjipt. Da setter jeg 100x mer pris på et fint, hjemmelaget kort og en boks melkehjerter til 40kr.

Jeg elsker å lage fotobøker i julegave (til nærmeste venninner og familie). Tar enormt mye tid, men mottaker er alltid inderlig takknemlig. 

Anonymkode: 0fcf3...ae5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ingenting....jeg blir glad for det jeg får 😊 Dessuten skriver jeg alltid ønskeliste, slik at jeg unngår å få noe jeg ikke har bruk for. Om det skulle skje, så er jeg voksen nok til å si tusen takk uansett og finner et bruksområde for tingen. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjipeste for meg er å ikke få noen gave i det hele tatt. Er ekstremt takknemlig for ALT jeg får og alt jeg noensinne har fått har blitt brukt, men så pleier jeg å gi "ønskeliste" (ikke mer spesifikt enn "parfyme" "smykker" "sengesett" etc) til de som skal gi meg gave, så styrer litt selv. Mamma gir ofte gaver utenfor ønskelisten men det blir aldri feil fordi det ligger alltid kjærlighet bak gaven og hun er flink på å forklare gaven hvis den er litt "uvanlig". 

Anonymkode: 17cd0...451

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjipeste er sengetøy (jeg er kresen, og vil ha pent sengetøy) og pyntenips. Hater det. Jeg liker heller ikke å få alkohol i gave, det drikker jeg svært lite av. 

Anonymkode: 76628...d28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjipeste ungene mine har fått, var et marsvin. De fikk faktisk et sprell levende marsvin, innpakket og greier, fra en oppfinnsom onkel. Uten bur og uten mat. Bare dyret, liksom. 
 

Den måtte bo i en pappeske i en uke, før det kom et bur i posten. Men vi har den enda, og den har det fint. Men det var litt sjokk, må jeg si. «Øøøøh, ikke rist på den’a» kom det fra onkel da ungene skulle åpne. 

Anonymkode: 76628...d28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kjipeste ungene mine har fått, var et marsvin. De fikk faktisk et sprell levende marsvin, innpakket og greier, fra en oppfinnsom onkel. Uten bur og uten mat. Bare dyret, liksom. 
 

Den måtte bo i en pappeske i en uke, før det kom et bur i posten. Men vi har den enda, og den har det fint. Men det var litt sjokk, må jeg si. «Øøøøh, ikke rist på den’a» kom det fra onkel da ungene skulle åpne. 

Anonymkode: 76628...d28

🙈 for en onkel. 😬 

Anonymkode: b51a2...6ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.11.2022 den 9.22):

Konfekt?

Noe som er så billig at du selv kunne kjøpt det på ikea? 

Servietter og kubbelys? 

Gavesett som inneholder kakao/te/kaffe, krydder?

Dette er bare eksempler, hva synes du er kjipt å få i julegave? 

Anonymkode: 54ffd...6b2

Ingenting av det du nevner her er vel kjipt! Det som er kjipt er å få ting jeg overhodet ikke har bruk for, ting som ikke er i min smak og som bare tar opp plass. Pynteting er sjelden en slager. Hudpleieprodukter av type jeg ikke bruker er også kjipt.

Eller, kjipt og kjipt, er tross alt tanken som teller.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ikke blir hoppende glad for nips og kaffekrus. Men nå er ungene voksne, så jeg får ikke sånt lenger. Blir i motsetning til andre her glad for stearinlys, servietter, bodylotion, såper osv.

Anonymkode: 53ff6...b27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt kipt å få julete i julegave. Det drikker jeg i førjulstiden, og ikke langt utpå nyåret. Og innen neste jul har den gjerne mistet mye av sin smak....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De som gir meg ting som kubbelys og servietter er folk jeg blir glad for å få gave av, det er tantene til min mor eller en eldre kollega av meg. Moren til en venninne av min datter. Givere som slett ikke hadde behøvd å gi noe, der det ikke er forventet med noe, og som allikevel gir meg det som et slags utvidet julekort. Jeg blir glad og rørt av slikt, jeg. 

Det er jo bare ment som en hyggelig hilsen, og jeg syns det er hyggelig å få en hilsen. 

Folk er fryktelig utakknemlige her syns jeg, som stiller krav til gaver.

Det verste å få er altfor dyre gaver fra min mann, smykker som jeg ikke ønsker meg. Istedetfor noe mye billigere jeg faktisk ønsker meg. Jeg forsøker være takknemlig, og jeg vet det er veldig godt ment, men... jeg liker egentlig ikke å få det. Og han legger lista så høyt på pris, uten at han ønsker seg noe tilbake, så hva skal jeg da finne på, ullsokker? Et diamantsmykke med hjerte er liksom så personlig, men det føles ikke slik. 

Anonymkode: 6720e...ec9

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det kjipeste ungene mine har fått, var et marsvin. De fikk faktisk et sprell levende marsvin, innpakket og greier, fra en oppfinnsom onkel. Uten bur og uten mat. Bare dyret, liksom. 
 

Den måtte bo i en pappeske i en uke, før det kom et bur i posten. Men vi har den enda, og den har det fint. Men det var litt sjokk, må jeg si. «Øøøøh, ikke rist på den’a» kom det fra onkel da ungene skulle åpne. 

Anonymkode: 76628...d28

😳 

 

Anonymkode: 0e912...d47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kravstor så jeg blir glad for alt jeg får i gave. Heldigvis det samme med venner og familie.

Anonymkode: 53423...214

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kubbelys blir nevnt av mange, de må ha fått et ufortjent dårlig rykte. De er jo så lette å bli kvitt 😅 nesten like lett som med sjokolade, bare at man slipper å legge på seg. Giveren kunne evt ta med fyrstikker i pakken så man slipper bruke penger på det ved siden av. 

Anonymkode: 176a9...beb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...