Gå til innhold

Hva er det kjipeste å få i julegave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

- kle  (eg er kresen)

- Hudpleieprodukter og såper. 

- Pynteting (er minimalist).

Setter pris på det altså, tanken som teller! Er meir det at eg eigentlig ikkje vil ha det. Betyr ikkje at eg blir skuffa, absolutt ikkje. 

Gavekort, penger er supert. Kaffe, te og slikt er koselig. Krus og kopper donerer eg til skapet på jobb. 

 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hår- og hudpleieprodukter, konfekt, lys og servietter og ikke minst fotokalender!

Altså, jeg er virkelig IKKE interessert i å ha bilder fra foreldrene mine sine turer og ferier, bilder av niesene mine (har et par bilder av de på veggen, det holder) eller stesøstrene mine! Jeg fikk fotokalender flere år på rad, og jeg hatet virkelig den tynne pakken som pesten! Kalenderen ble lagt vekk og kun tatt frem dersom foreldrene min kom på besøk (vi bodde da på hver vår kant av landet)! På senhøsten ble kalenderen kastet i papirspannet for da var jeg sikker på at de ikke ville komme på besøk mer det året! Det aller beste var egentlig når jeg var student, for da kunne jeg ikke henge den på veggen pga reglene i studentbyen!

Anonymkode: a4847...9cb

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 10.07):

Gavepakning med såpe, en svamp og bodylotion ( liggene i en trekurv med silkepapir.) pysjamassett med sløyfe rundt som er stilt ut ved inngangen i butikken. Jeg vet jeg har kjøpt det selv en gang til folk, desperat etter å finne en gave i siste liten.  

Anonymkode: 37a5c...540

Jeg elsker å få de settene, skikkelig koseklær🤩

Men for å svare på spørsmålet i hi så er håndkrem vel det eneste jeg ikke liker å få. Bruker ikke håndkrem så det har hopet seg opp en del kremer nå. 

Anonymkode: 2c208...7ce

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaver mellom voksne er idiotisk. De fleste gir bare ræl mottaker kunne kjøpt selv uansett. Tanken bak gaven kan være god den, men bare fordi jeg liker noe så betyr ikke det at jeg vil ha enda mer av det jeg liker. En vase jeg liker trenger jeg ikke to av.

Det sagt, må jeg få gave så ønsker jeg meg praktiske gaver som jeg trenger, kanskje vaffeljernet jeg hadde er ødelagt, eller noe spiselig.

Men gaver mellom voksne er mest plagsomt enn koselig. Vi skal liksom ta vare på en planet her...

Endret av Blåttvann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en gang en bok av en serie av typen du får på matbutikken. Hadde det enda vært bok nr 1 i serien. Men neida. Var typ bok nr 15. den nådde ikke helt opp foråsiresånn… var litt sånn «i siste liten før vi drar i juleselskap om 30 min» gave. 

Anonymkode: 0e912...d47

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfekt, sjokolade og annet godteri. Etter 30 år skulle man tro folk har fått med seg at jeg ikke liker søtt. Jeg er jo glad folk tenker på meg, men tanken er ikke så dyp når jeg får ting som blir liggende til det må kastes.

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si hardcover bøker og kokebøker faktisk. Med mindre jeg har ønsket meg en spesifikk bok blir jeg ikke jublende glad over det. Rett og slett fordi det tar plass og i mange tilfeller ikke blir lest. Jeg liker å kjøpe, eller ønske meg sånt selv. Kokebøker blir veldig lett glemt hos meg. Dessverre, for jeg skulle gjerne ha prioritert litt mer tid til det.

 

Anonymkode: 46068...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/24/2022 at 10:07 AM, AnonymBruker said:

Gavepakning med såpe, en svamp og bodylotion ( liggene i en trekurv med silkepapir.) pysjamassett med sløyfe rundt som er stilt ut ved inngangen i butikken. Jeg vet jeg har kjøpt det selv en gang til folk, desperat etter å finne en gave i siste liten.  

Anonymkode: 37a5c...540

Hva er galt med sånn type gaver?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo dyrere jo kipere.

Da føler man at det du ga var for tarvelig. Gavehysteriet bør ta slutt. Det er et slags mildt slaveri vi har surret oss inn i. Ukoselig.

Anonymkode: 8fe93...65e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig sjeldent at jeg har fått noe som har føltes kjipt å få. 

Men klart, det føles rart å motta sjokolade og vin o.l. når jeg har melkeallergi og ikke drikker alkohol.
Men det gir jeg videre til mine foreldre. 

Det eneste jeg kan føle på er hvis jeg ønsker meg noe helt spesifikt, for eksempel Phillips Viva Juicemaskin, men så får jeg en annen juicemaskin, så kjenner jeg på at det er dumt. 
Jeg ønsket meg ikke en juicemaskin, men jeg ønsket meg Phillips Viva Juicemaskin. At ønsket var spesifikt er det en grunn til. 

Så da må jeg ty til bytting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gavekort. Fordi jeg glemmer å bruke dem, og det vet de som kjenner meg.

Anonymkode: bc931...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsamlere (også kalt pyntegjenstander)

Parfymerivarer

Kokebøker med sære retter med underlige ingredienser

Men vi utveksler nesten ikke gaver med voksne, så risikoen er lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen BB skrev (På 27.11.2022 den 3.41):

Hva er galt med sånn type gaver?

 

Generelt; fordi det er overpriset ræl av dårlig kvalitet som er satt opp rett ved døra slik at de som ikke gidder mer kan plukke det med. 

Personlig; jeg er sær på hva jeg bruker, både av såper/parfyme og stofftyper. Elsker silkepysjamas, eller organisk bomull, fra merker du ikke får tak i i fysisk butikk i Norge. Og plukker du med noe tilfeldig fra parfymeri er det 99% sikkert at jeg ikke kommer til å bruke det. Kjenner du meg overhodet så vet du det. 

Anonymkode: 114de...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...