Gå til innhold

Hva er det kjipeste å få i julegave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Chandria skrev (18 timer siden):

Julepynt…

Amen! Akkurat det er noe jeg vil kjøpe selv. Har likevel ett unntak: julepynt som tanteungene har laget i barnehagen. Har en fast plass til slike ting på kommoden i gangen slik at alle ser det når de kommer på besøk. Pleier å klistre en liten lapp under/inni med navn og årstall.

Ellers vil jeg helst slippe å få alkohol. Jeg drikker ikke pga medisiner (skulle tro folk hadde fått det med seg etter 10 år, men nei…), og mannen drikker ikke annen alkohol øl.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjipeste å få er de gavene hvor det åpenbart ikke ligger noen tanke bak. Jeg vil heller ha en sjokolade til 40 kr enn en generisk pynteting til 300 kr.

Anonymkode: 7f6c1...25d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter egentlig pris på tanken om at noen i det hele tatt kjøper noe til meg. Hva enn nå det er. Bortsett fra alkohol osv, for det holder jeg meg unna❤️

Anonymkode: 5567c...5a6

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kjipeste å få er de gavene hvor det åpenbart ikke ligger noen tanke bak. Jeg vil heller ha en sjokolade til 40 kr enn en generisk pynteting til 300 kr.

Anonymkode: 7f6c1...25d

Enig❤️

Anonymkode: 5567c...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guri malla for en kravstor og utakknemlig gjeng det er her på kvinneguiden. Håper ikke dere får en eneste gave i år! 

Anonymkode: 3f31c...901

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sånne gaveesker med deo, såpe, lotion opplegg.. Jeg er litt sær/kresen på sånt. En venninne gir meg en sånn fra Rituals HVER eneste jul. De siste 4 årene. Jeg har fortsatt 2 av de uåpnet. En er gitt videre, og den siste er åpnet -men produktene er bare ikke bra for min hud. Har forsøkt å si i fra på pen måte at jeg nå har mer enn nok for mange år fremover, men hun tar ikke hintet.

Så i år foreslo jeg at vi droppet gaver til hverandre. Trenger ikke flere Rituals gave-esker i skapet (mot at jeg bruker masse tid på å være kreativ og gi henne noe skikkelig fint hvert år.. )

Anonymkode: 97c2e...286

👍🏼👍🏼👍🏼
grusom lukt! 
Etser gjennom min sensitive hud.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavepakning med såpe, en svamp og bodylotion ( liggene i en trekurv med silkepapir.) pysjamassett med sløyfe rundt som er stilt ut ved inngangen i butikken. Jeg vet jeg har kjøpt det selv en gang til folk, desperat etter å finne en gave i siste liten.  

Anonymkode: 37a5c...540

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort, hudpleieprodukter, alkohol, konfekt med likørfyll, store ting til billig penge - vil heller ha liten ting til samme sum, klær, ting uten byttemulighet, 

Anonymkode: 8e3ab...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hjemmelagde spiselig ting. Det går alltid i søpla.

Anonymkode: 8034e...415

Et hjemmelaget fenalår hadde vært helt herlig gave for min del 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (5 minutter siden):

Et hjemmelaget fenalår hadde vært helt herlig gave for min del 🙂

Enig, kaker i glass laget i barnehagen er mest for besteforeldre altså, men skikkelige matvarer som er hjemmelagd vil jo jeg si topper listen over ønskede julegaver. Blir litt matt av brukere som den du svarte som kaster alle hjemmelagde matvarer, da burde man seriøst sjekke om noen andre vil ha det først....skikkelig stygt å kaste mat...

Anonymkode: a9604...7e1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her finner man tydeligvis de aller mest kritiske så da kan jeg sjekke her, har strikket ullgenser til en venninne i farger jeg vet hun liker, er det feil og dårlig fordi det er hjemmelaget, får inntrykk her at hjemmelagde gaver kan bare gå rett i søpla?

Anonymkode: a9604...7e1

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.11.2022 den 9.22):

Konfekt?

Noe som er så billig at du selv kunne kjøpt det på ikea? 

Servietter og kubbelys? 

Gavesett som inneholder kakao/te/kaffe, krydder?

Dette er bare eksempler, hva synes du er kjipt å få i julegave? 

Anonymkode: 54ffd...6b2

det kjipeste er å få sånn veldedighet man selv ikke har tenkt man vil støtte i sitt navn. Så risikerer man telefoner og mas fra disse organisasjonene i etterkant. Fint å gi veldedighet altså men det er slik man skal få velge selv

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse kopper og skåler som vi ikkje samle på. Det krever skapplass og ødelegger systemet på kjøkkenet 😅

Lys, servietter, konfekt, krydder osv er ting vi kan bruke opp, så det setter eg meir pris på. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her finner man tydeligvis de aller mest kritiske så da kan jeg sjekke her, har strikket ullgenser til en venninne i farger jeg vet hun liker, er det feil og dårlig fordi det er hjemmelaget, får inntrykk her at hjemmelagde gaver kan bare gå rett i søpla?

Anonymkode: a9604...7e1

Ullgenser er jo fantastisk:)

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullsokker og ullpledd. Jeg tåler det ikke og får utslett, allikevel får jeg det av en eller annen hvert år. Pleier å gi det videre til en ideell organisasjon, så noen setter i hvert fall pris på det. Melkesjokolade får jeg også mye av, selv om jeg ikke spiser det. Heldigvis også en grei ting å gi videre, så det løser seg jo bra. Ellers setter jeg pris på alle gaver jeg får, selv om det kanskje ikke alltid blir en ny favoritt. 

Anonymkode: 50118...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfekt/dessertsjokolade fra Europris og tilsvarende

Parfymerte produkter

Bodylotion/håndkrem/fotkrem (bruker ikke)

Sengetøy/håndklær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...