Gå til innhold

Vi er 37 og 40. For gammel for barn nr 1?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 18.11.2022 den 2.31):

Som tittelen tilsier. Er vi for gamle. Alle rundt oss ser til å bli overasket når vi sier at vi prøver...

Anonymkode: c0c59...fe4

Nei. Har dere ikke barn fra før skjønner jeg godt dere vil ha, det er ingen fasit på noe. Jeg er 38, blir 39 i år og prøver på nr 3:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kalea skrev (4 minutter siden):

Takk for at du spør, er og 37 og har lurt på akkurat det samme. 

Jeg er 38 (39 til sommer) å prøver på nr 3. prob er når man passerer 35 er man veldig mye mindre fruktbar dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Huff ja 

Anonymkode: 58634...2b5

Alt går om man vil 😀har prøvd på nr 3 i 4 år nå:( så nå er vi mellom prøverør selvom guttene mine var normale fødsler og graviditeter men da var jeg i slutten av 20 åra😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! Svært egoistisk ovenfor barnet å ha så gamle foreldre. Ikke greit i det hele tatt.

Anonymkode: a068b...039

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da kan dere rekke to barn før du blir for gammel. 

Anonymkode: fbedb...e04

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja! Svært egoistisk ovenfor barnet å ha så gamle foreldre. Ikke greit i det hele tatt.

Anonymkode: a068b...039

Tenker at man ikke skal være over 40 mtp risiko osv. å ha barn er ikke bare bare 😀jeg er 38 men føler meg som 20 enda🤣barna jeg har er 8 og snart 10:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja! Svært egoistisk ovenfor barnet å ha så gamle foreldre. Ikke greit i det hele tatt.

Anonymkode: a068b...039

Din mening! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Theresecsk said:

Tenker at man ikke skal være over 40 mtp risiko osv. å ha barn er ikke bare bare 😀jeg er 38 men føler meg som 20 enda🤣barna jeg har er 8 og snart 10:) 

MIn mor fikk meg da hun var 40. Nå er hun senil, besteforeldrene mine døde mens jeg fortsatt var barn, og børen bærer jeg. Alt for at hun var egoistisk. 

Mange her tenker på sykdom og lignende. Men har dere i det hele tatt tenkt på at dere bringer frem et liv som skal leve også? Og ha det godt? 

Anonymkode: a068b...039

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere er over 35, så adopter et eldre barn eller ha fosterbarn. Det er så mange barn som trenger kjærlige foreldre. Det er uselvisk det. 

Anonymkode: a068b...039

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For 18 år siden fikk jeg mitt første barn når jeg var 36 år. Jeg fikk mitt andre barn for 16 år siden. Da var jeg 38 år. Alt gikk og går bra. Min venninne fikk sitt første barn som 42 åring, alt gikk og går bra der også.

Anonymkode: fe16a...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2022 den 2.31):

Som tittelen tilsier. Er vi for gamle. Alle rundt oss ser til å bli overasket når vi sier at vi prøver...

Anonymkode: c0c59...fe4

Nei!! Kjør på!! Jeg fikk min siste da jeg var 37. Er riktignok en av de eldre mødrene i klassen, men det går superfint. Er flere andre som er på ca samme alder.
 

Men et tips! Pass på at dere foreldre gir dere tid til å trene litt!! Så lenge dere er i passe god form, så har dere mer enn god nok energi til å følge opp barna❤️

Anonymkode: 43bba...055

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

MIn mor fikk meg da hun var 40. Nå er hun senil, besteforeldrene mine døde mens jeg fortsatt var barn, og børen bærer jeg. Alt for at hun var egoistisk. 

Mange her tenker på sykdom og lignende. Men har dere i det hele tatt tenkt på at dere bringer frem et liv som skal leve også? Og ha det godt? 

Anonymkode: a068b...039

Enig med mye av det du sier, men er ikke alltid like lett å få barn, noen sliter pga ulike årsaker å når man er 37 uten barn fra før pga ulike ting skjønner jeg godt dem ønsker barn. Er ikke gammelt det idag, vi jobber vi studerer vi burdte jo alle ha ett liv som er klart for ett barn både med oss foreldre som lager barnet/alene/økonomisk/tid OL. Mange kan slite flere år med å bli gravid selvom ønske er stort. Men risiko er høy etter fylte 40 år. Tenker alle kan få lov å velge for seg selv, alle blir ikke senile eller dør. Jeg selv mistet pappa i ung alder men man kan jo ikke bare tenke sånn heller når ønske om barnet er stort:( trist for deg å det du har opplevd ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 11/18/2022 at 2:31 AM, AnonymBruker said:

Som tittelen tilsier. Er vi for gamle. Alle rundt oss ser til å bli overasket når vi sier at vi prøver...

Anonymkode: c0c59...fe4

Selvsagt ikke! 
 

Lykke til! Håper det ordner seg!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2022 den 2.31):

Som tittelen tilsier. Er vi for gamle. Alle rundt oss ser til å bli overasket når vi sier at vi prøver...

Anonymkode: c0c59...fe4

 

AnonymBruker skrev (På 18.11.2022 den 2.32):

Jeg som er kvinnen er altså 37

Anonymkode: c0c59...fe4

Nei dere er ikke for gamle, men dere er såpass gamle at jeg ville ha fått fart på sakene, husk at når kvinnen er over 35 kan dere få utredning fra fastlegen med henvisning allerede etter 6mnd be om det for dere har ikke tid å gå å vente særlig ikke hvis dere ønsker å ha sjanse å få to sånn at det ikke blir et ene barn som står alene med ansvaret for aldrende foreldre med alt det innebærer med tiden. Jeg vikk også mine i trettiåra

Anonymkode: f9319...019

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

Nei dere er ikke for gamle, men dere er såpass gamle at jeg ville ha fått fart på sakene, husk at når kvinnen er over 35 kan dere få utredning fra fastlegen med henvisning allerede etter 6mnd be om det for dere har ikke tid å gå å vente særlig ikke hvis dere ønsker å ha sjanse å få to sånn at det ikke blir et ene barn som står alene med ansvaret for aldrende foreldre med alt det innebærer med tiden. Jeg vikk også mine i trettiåra

Anonymkode: f9319...019

Prøvd på nr 3 nå i 4 år. Ble henvist til fertilitetsklinikk i august å nå er jeg allerede i gang ferdig behandlet å tatt ut egg, venter på innsett om alt er ok innen mandag. Alder for hjelp i staten er 38 år Max. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theresecsk skrev (Akkurat nå):

Prøvd på nr 3 nå i 4 år. Ble henvist til fertilitetsklinikk i august å nå er jeg allerede i gang ferdig behandlet å tatt ut egg, venter på innsett om alt er ok innen mandag. Alder for hjelp i staten er 38 år Max. 

Ja det hadde jeg glemt at grensa er på 38, ja da er det knapt med tid som 37åring dersom man skulle vise seg å trenge hjelp så best å være kjapt på avtrekkeren og bruke alle tilgjengelige råd for å lykkes.

Anonymkode: f9319...019

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...