Gå til innhold

Vi er 37 og 40. For gammel for barn nr 1?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei du er ikke for gammel. 

Noen har egg opp i 50-60 åra. 

Noen 40 åringer ser ut som 20 åringer. 

... Ja selv om de fleste 40 åringer forfaller og er et resultat av dritt livsstil. 

Hva er det jeg skal frem til ? Livsstil er alfa og omega. Så lenge du holder deg noen lunde i form, og vil fortsette med det videre.. så hvorfor ikke ? 

Jobber med ei som fikk to barn når hun var 37 og 40 år. Nå, 20 år senere, så er hun fortsatt sprek som faen. Ingen som helst problem å følge opp barna, eh, vel, nå er de voksne. Eller på god vei til å bli voksne. 

Og selv 20 år etterpå, lurer jeg på hvilken fountain of youth hun lever på. Holder seg utrolig godt. Livsstil. Aktivitet. Kosthold. Kanskje en god dose gener også. 

Men om man er en slask med x antall livsstilsykdommer, i 40 åra, så kan det nok være et sjakktrekk og ikke få barn. 

Men hvem spiller nå vel sjakk ? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Om dere er over 35, så adopter et eldre barn eller ha fosterbarn. Det er så mange barn som trenger kjærlige foreldre. Det er uselvisk det. 

Anonymkode: a068b...039

Har du sjekket på hvor vanskelig det er å adoptere? 

Mange mennesker er så uheldige at de går årevis og ønsker seg barn uten å få det og da skulle de ikke bli stoppet av at andre synes de er for gamle.

Anonymkode: f9319...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det hadde jeg glemt at grensa er på 38, ja da er det knapt med tid som 37åring dersom man skulle vise seg å trenge hjelp så best å være kjapt på avtrekkeren og bruke alle tilgjengelige råd for å lykkes.

Anonymkode: f9319...019

Jeg fikk hjelp nå året jeg blir 39. Fikk ett forsøk da jeg enda er 38. Men tror ikke det gies mer enn 1 til oss. Fikk ut 8 egg, 3 befrukta så nå er det spennende

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det. Har ei venninne som fikk nr 1 da hun var 38, nr 2 da hun var 39 og nr 3 da hun var 41. Det går veldig bra. 
 

Jeg fikk min tredje og siste noen mnd før 40 års dagen min. Det har også gått veldig bra. Hun skal begynne på skolen til høsten. Min største bekymring er om jeg blir den eldste mora i klassen 👵🏻

Anonymkode: 37f62...2c3

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theresecsk skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk hjelp nå året jeg blir 39. Fikk ett forsøk da jeg enda er 38. Men tror ikke det gies mer enn 1 til oss. Fikk ut 8 egg, 3 befrukta så nå er det spennende

Bare hiv inn alle egga da ❤️ Eller er ett forsøk ett uttak men flere innsett? Håper dere lykkes selv om dere har flere ❤️ Vi har tre alle gutter men jeg skulle inderlig ønsket meg ei jente men vi har valgt å stoppe pga vi er begge passert førti bl.a.

Anonymkode: f9319...019

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Theresecsk said:

Enig med mye av det du sier, men er ikke alltid like lett å få barn, noen sliter pga ulike årsaker å når man er 37 uten barn fra før pga ulike ting skjønner jeg godt dem ønsker barn. Er ikke gammelt det idag, vi jobber vi studerer vi burdte jo alle ha ett liv som er klart for ett barn både med oss foreldre som lager barnet/alene/økonomisk/tid OL. Mange kan slite flere år med å bli gravid selvom ønske er stort. Men risiko er høy etter fylte 40 år. Tenker alle kan få lov å velge for seg selv, alle blir ikke senile eller dør. Jeg selv mistet pappa i ung alder men man kan jo ikke bare tenke sånn heller når ønske om barnet er stort:( trist for deg å det du har opplevd ♥️

Så adopter et eldre barn. Om man ikke kan det, så handler det ikke om å være foreldre. Det handler om å produsere eget avkom. Og det er svært egoistisk. 

Anonymkode: a068b...039

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du sjekket på hvor vanskelig det er å adoptere? 

Mange mennesker er så uheldige at de går årevis og ønsker seg barn uten å få det og da skulle de ikke bli stoppet av at andre synes de er for gamle.

Anonymkode: f9319...019

Det er veldig lett å adoptere eldre barn, om man så klart oppfyller omsorgskriterer, som i grunn alle burde gjøre før de burde få produsere biologiske barn. Problemet er at alle vil ha barn under 2 år. 

Anonymkode: a068b...039

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare hiv inn alle egga da ❤️ Eller er ett forsøk ett uttak men flere innsett? Håper dere lykkes selv om dere har flere ❤️ Vi har tre alle gutter men jeg skulle inderlig ønsket meg ei jente men vi har valgt å stoppe pga vi er begge passert førti bl.a.

Anonymkode: f9319...019

3 av 8 ble befruktet. Har fått heavy doser med hormoner og nå hormontilskudd, men av 3 skal det nå mellom helga utvikle seg da å det er ikke sikkert dem overlever utviklingen, håper jo det. Om alle 3 overlever kan jeg legge 2 på frys om innsetter ikke funker men om noen faller fra må vi satse på det vi har♥️Jeg tror alt har en mening, jeg har 2 gutter, føler meg egentlig litt gammel men samtidig vet jeg det er siste barn å er det ikke ment er jeg glad for gutta uansett♥️♥️♥️Ønsker meg å jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så adopter et eldre barn. Om man ikke kan det, så handler det ikke om å være foreldre. Det handler om å produsere eget avkom. Og det er svært egoistisk. 

Anonymkode: a068b...039

Nei! Er en stor forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Theresecsk said:

3 av 8 ble befruktet. Har fått heavy doser med hormoner og nå hormontilskudd, men av 3 skal det nå mellom helga utvikle seg da å det er ikke sikkert dem overlever utviklingen, håper jo det. Om alle 3 overlever kan jeg legge 2 på frys om innsetter ikke funker men om noen faller fra må vi satse på det vi har♥️Jeg tror alt har en mening, jeg har 2 gutter, føler meg egentlig litt gammel men samtidig vet jeg det er siste barn å er det ikke ment er jeg glad for gutta uansett♥️♥️♥️Ønsker meg å jente

Hva gjør du om jenta di ikke identifiserer seg selv som jente?

Anonymkode: a068b...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Theresecsk said:

Nei! Er en stor forskjell. 

Hvorfor det? Å gi kjærlighet å være foreldre er det samme om barnet er biologisk eller ei. Er du virkelig så narsisistisk at du må spre dine egne gener videre?

Anonymkode: a068b...039

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor det? Å gi kjærlighet å være foreldre er det samme om barnet er biologisk eller ei. Er du virkelig så narsisistisk at du må spre dine egne gener videre?

Anonymkode: a068b...039

Orker ikke bruke tid på folk som deg. Narsissist? Hvorfor er du på ett forum for å lage kvalme for andre? Der sitter det noen barnløse fortvila å du sprer dritten rundt. Det er stor forskjell på det. Men hadde jeg ikke kunne fått barn på egenhånd er det noe annet spørsmålet her om man er for gammel på egenhånd eller ei. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er veldig lett å adoptere eldre barn, om man så klart oppfyller omsorgskriterer, som i grunn alle burde gjøre før de burde få produsere biologiske barn. Problemet er at alle vil ha barn under 2 år. 

Anonymkode: a068b...039

Jeg skjønner det sånn at du har litt issues her med dette at folk får barn hvis de ikke er pur unge ungdommer men visste du at mennesker helt ned i 30åra kan dø av kreft og at mennesker i 40åra kan bli senile?

Jeg synes ikke du skal legge deg oppi noe når du ikke har trøkka i disse skoa selv jeg og det har du ikke selv om du hadde en mor som var godt voksen og uheldig med husken. Mange oppfyller omsorgskriterier det betyr ikke at de oppfyller adopsjonskriterier.

Dessuten om mora de ville så kunne hu ha adoptert deg istedenfor å ha født deg
med tanke på at det å adoptere har ingen øvre aldersgrense
mens det å bli naturlig gravid med egne egg som ikke har vært frøset ned i flere år har ei aldersgrense på +/- 45år..
Det som hadde skjedd med sykdom og demens hadde blitt likevel.. 

60åringer som adopterer.. Nja.. 

Anonymkode: f9319...019

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.11.2022 den 5.47):

Selvfølgelig ikke. Jeg kjenner ei som fikk barn i en alder av 45. 

Anonymkode: a057e...cbc

Men 45 år er litt seint ute. Var det første barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg skjønner det sånn at du har litt issues her med dette at folk får barn hvis de ikke er pur unge ungdommer men visste du at mennesker helt ned i 30åra kan dø av kreft og at mennesker i 40åra kan bli senile?

Jeg synes ikke du skal legge deg oppi noe når du ikke har trøkka i disse skoa selv jeg og det har du ikke selv om du hadde en mor som var godt voksen og uheldig med husken. Mange oppfyller omsorgskriterier det betyr ikke at de oppfyller adopsjonskriterier.

Dessuten om mora de ville så kunne hu ha adoptert deg istedenfor å ha født deg
med tanke på at det å adoptere har ingen øvre aldersgrense
mens det å bli naturlig gravid med egne egg som ikke har vært frøset ned i flere år har ei aldersgrense på +/- 45år..
Det som hadde skjedd med sykdom og demens hadde blitt likevel.. 

60åringer som adopterer.. Nja.. 

Anonymkode: f9319...019

Argumentasjonen din er svært mangelfull. Det er mye større risiko for at et barn vokser opp med eldre foreldre og at de blir syke, svake, glemmer ting, ikke engasjerer seg, får fysiske sykdommer, enn at en trafikkulykke skjer med en yngre forelder. 

 

Det å bevisst velge noe som kan skade ditt kommende barns liv og dens lykke er uhyre egoistisk. Men det ønsker ikke du å erkjenne fordi du vil ha barna dine, og mener at ditt valg automatisk gjorde deres liv gode. Det er feil. 

Anonymkode: a068b...039

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLR skrev (Akkurat nå):

Men 45 år er litt seint ute. Var det første barn? 

Hu hadde nok fått eggdonasjon tenker jeg eller frosset ned egg fra flere år tilbake.. 

Anonymkode: f9319...019

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Argumentasjonen din er svært mangelfull. Det er mye større risiko for at et barn vokser opp med eldre foreldre og at de blir syke, svake, glemmer ting, ikke engasjerer seg, får fysiske sykdommer, enn at en trafikkulykke skjer med en yngre forelder. 

 

Det å bevisst velge noe som kan skade ditt kommende barns liv og dens lykke er uhyre egoistisk. Men det ønsker ikke du å erkjenne fordi du vil ha barna dine, og mener at ditt valg automatisk gjorde deres liv gode. Det er feil. 

Anonymkode: a068b...039

Gå og legg deg og sov du lille frøken.

Anonymkode: f9319...019

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gå og legg deg og sov du lille frøken.

Anonymkode: f9319...019

😃👌🏼

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva gjør du om jenta di ikke identifiserer seg selv som jente?

Anonymkode: a068b...039

Elsker barna mine uansett hva det blir♥️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...