Gå til innhold

Vi er 37 og 40. For gammel for barn nr 1?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er du seriøs? Dere bestemmer vel selv om dere vil ha barn eller ei? Ingen er for gamle før det ikke går lengre. Mange får barn i 40 årsalderen. Er bare på bygda det er noe de reagerer på😅

Anonymkode: d9537...7e5

Elskar når dei frå byen seier "dei frå bygda..." 🙄😂

Så lenge du kan bli gravid, ts, så er 37 ikkje for gamalt! 😊 Men ville vore rask med å bedt om legetilsyn dersom de ikkje blir gravide. Dumt å vente for lenge ved å få hjelp, også kan det vere for seint..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da bare å prøve. Spørsmålet er om dere rekker/ tar sjansen på å få flere senere. 
 

Veldig mange som får et barn i den alderen, man er jo ikke pensjonist liksom😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Kjør på. Ikke uvanlig i det hele tatt her. Få unge som får barn. Så helt normalt i barnehagen her med foreldre på den alderen.

Var selv 38 med nummer to. Gått fint på alle måter.

Anonymkode: cb1f9...475

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gikk til en psykiater og lege som sa at man fint kunne få barn i 40-årene om man har et ønske om det og har god helse. 

Det er bare tull at man sier at man er for gammel etter 40.

Bestemor fortalte at det var mange som fikk barn i 40-åra pga de ikke hadde tilgang til prevansjon og mannen skulle ha sin rett. Hun fortalte også om en dame som fikk barn da hun var 55. Dette var ikke planlagt. Mange som er fruktbare til de er 60.

Anonymkode: fb28f...cd9

Mange som er fruktbare til de er 60? Det vil jeg gjerne se statistikk på. Man er som regel ufruktbar ca 10 år før siste mens og jeg har aldri hørt om 70-åringer med mens.

Og ts spør vel ikke om de kan får barn, det kan ikke vi svare på, men om de bør det. Det synes jeg godt de kan prøve på, 37 er ingen alder. Jeg var 38 da jeg fikk min yngste og det har vært null problem.

Anonymkode: 8de8c...196

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg synes deg. Moren min var 28 da hub fikk meg og jeg ble mobbet forå ha gamle foreldre for eksempel.

 

-K30 (som ikke skal ha barn selv)

Anonymkode: e636d...9be

Noe som viser at man kan bli mobbet for hva som helst. I våre dager er 28 ungt.

Anonymkode: 8de8c...196

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en mamma som var 35 da ho fikk meg, husker jeg synes ho virket gammel i forhold til andre foreldre, men det var andre tider på 1960 tallet. Selv var jeg 28 da siste kom.

Men du bør skynde deg i alle fall! 

Endret av tussi680
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg som er kvinnen er altså 37

Anonymkode: c0c59...fe4

Nei, det er ikke for sent.

Du rekker til og med 2 med liten aldersforskjell hvis det ikke tar årevis å lage nr.1.

Men du har dårlig tid.

En dame jeg kjenner godt fikk 2 barn - 39 og 42 alder. Det andre svangerskapet ble regnet som risikosvangerskap på grunn av hennes alder. Jo eldre moren er, jo større fare for komplikasjoner.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke! Ønsker dere barn kan dere jo selvfølgelig starte prøvingen! Hadde snakket med fastlege ang ivf ganske raskt da du er over 35, er lang vente tid der, så like greit å ta kontakt med en gang 😊 

Jeg heier på dere! 😃

MASSE LYKKE TIL! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Som tittelen tilsier. Er vi for gamle. Alle rundt oss ser til å bli overasket når vi sier at vi prøver...

Anonymkode: c0c59...fe4

Nei:) fikk barn da jeg var 44. Friskt barn. .

Anonymkode: fef3b...2f0

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er for gamle til å la dere bli styrt av andres meninger om noe så viktig som familieplanlegging.

Anonymkode: 2c691...bb2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Alt for sent 

Anonymkode: c504c...5d0

For hvem? Historisk har det vært helt vanlig å få barn i slutten av 30-åra. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi680 skrev (11 timer siden):

Hadde en mamma som var 35 da ho fikk meg, husker jeg synes ho virket gammel i forhold til andre foreldre, men det var andre tider på 1960 tallet. Selv var jeg 28 da siste kom.

Men du bør skynde deg i alle fall! 

Ja, på 60 og 70 tallet var det andre tider. Det er faktisk den eneste perioden på mange hundre år gjennomsnittlig alder for førstegangsfødene var under 35 år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe enhver må kjenne på selv. Jeg har selv venner som er i den alderen hvor noen virker ung og sprek for alderen,  mens andre virker gamle allerede etter fyllt 35. Så det er veldig individuelt 

Anonymkode: d60d2...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/18/2022 at 7:22 AM, AnonymBruker said:

Mange som er fruktbare til de er 60? Det vil jeg gjerne se statistikk på. Man er som regel ufruktbar ca 10 år før siste mens og jeg har aldri hørt om 70-åringer med mens.

Anonymkode: 8de8c...196

Det finnes dessverre ingen statistikk over kvinnelig fruktbarhet i moderne land, siden de landene som fører statistikk og har et greit helsevesen også er land der kvinner har tilgang på prevensjon og til en viss grad kan velge når de skal få barn selv. 

Men tall fra "gamle dager" sier uansett at det ikke er direkte uvanlig at kvinner er fruktbare iallefall frem til slutten av 40-årene - det er bare det at de som prøver å bli gravide i den alderen i dag, normalt er kvinner som ikke har klart å få barn tidligere heller. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...