Gå til innhold

Vi er 37 og 40. For gammel for barn nr 1?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men jøss, er det virkelig noen som skal ha en mening om dette?? Helt utrolig. 

Ville da ikke reagert på det, ønsker dere all mulig lykke til ❤

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt ikke! Jeg skal i gang med prøving nå og jeg er 37. Blir min nr tre da men ville aldri tenkt at det er for gammelt å begynne når man er 37. Håper vi lykkes begge to.

Anonymkode: ad484...fb9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 38 når jeg fikk første. Så syns ikke det er gammelt 😊

Anonymkode: 18d00...b35

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle må gjøre som de selv vil ☺️ 

Men personlig er jeg glad jeg fikk sønnen min da jeg var 30 - jeg er 42 nå og energien og overskuddet går merkbart ned med alderen. Så jeg kunne aldri startet med baby og hektisk småbarnstid nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på din alder, og ville ikke gjort det igjen. Jeg har barn fra før, og marerittet mitt er å få en baby til nå. jeg har ikke samme energinivået nå som da de var små. Og det krever jammen mye energi å følge opp tenåringer!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Summeer skrev (12 timer siden):

Jeg er på din alder, og ville ikke gjort det igjen. Jeg har barn fra før, og marerittet mitt er å få en baby til nå. jeg har ikke samme energinivået nå som da de var små. Og det krever jammen mye energi å følge opp tenåringer!!!

Anbefaler deg å gå til legen å sjekke vitaminer etc. det er ikke normalt å være SÅ sliten ved 35. Jeg fikk min første som 35 åring og jeg føler meg i allefall ikke sliten og gammal. Men så ser jeg også en del yngre ut enn de som fikk barn tidlig…

Anonymkode: 484bf...c02

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv er 39 og samboeren 40, ingen barn fra før, vært gjennom ivf nå i snart 2 år og håper nå at det klaffer på siste og 7 forsøket ❤️ masse lykke til ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2022 den 3.09):

Jeg synes deg. Moren min var 28 da hub fikk meg og jeg ble mobbet forå ha gamle foreldre for eksempel.

-K30 (som ikke skal ha barn selv)

Anonymkode: e636d...9be

Fra innerst i bygde Norge du da? 28 idag er sett på som ungt. Fikk de grått hår tidlig og så gamle ut for alderen da? For man ser da ikke forskjell på en 24 og 28 åring. 

Anonymkode: 4f82c...851

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er ikke det for gammelt :) Kjør på. Det blir mer og mer vanlig å vente til slutten av 30 årene og 40 årene for begge kjønn. Fordi mange er ikke klar før 35+. Mange vil leve livet i 20 og 30 årene uten å ha barn og ta seg av. Så etter 35 års alderen er perfekt å begynne å tenke på barn er min mening. Hørt om kvinner som blir mødre for første gang i 40 årene og barna ble helt frisk. 

Folk får barn når de vil og er klar for det, så gjør det dere vil og ikke la andre fortelle dere at det er for sent. Det er ikke for sent så lenge du kan bli gravid. Deres liv og deres valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff min mann da jeg var 37 og han 42. Vi fikk første barn da jeg var 39. Det gikk helt fint og vi fikk barn nr.to da vi var hhv 43 og 48. Gikk like fint det også.

Anonymkode: ac37e...97f

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Anbefaler deg å gå til legen å sjekke vitaminer etc. det er ikke normalt å være SÅ sliten ved 35. Jeg fikk min første som 35 åring og jeg føler meg i allefall ikke sliten og gammal. Men så ser jeg også en del yngre ut enn de som fikk barn tidlig…

Hvor sliten man blir spørs jo helt også hvor mange barn du har, hva du jobber med, og hvor mye verv du tar da 😉 jeg står i en hall som trener for det ene barnet 3 ettermiddager i uka, og når det er cup så er det ikke grenser for hvor vondt alle foreldrene på 50+ har i ryggen så ingen kan sove på luftmadrass på skole med laget så det er oss foreldre som fikk barn tidlig i 20 årene som tar det. 

I tillegg stiller jeg som frivillig på laget til det andre som voksen som jogger med laget.

Så har vi hund og to barn til, jeg jobber som leder og har ofte en time med jobb igjen på kvelden etter halltiden. Og trener selv 4xuka

Så jeg har sjekket og jeg har supre verdier av alt, det er bare fordi livet er travelt at det er sånn. (Har nylig byttet jobb til en med forhåpentligvis lavere tempo og sagt fra meg ett verv, så jeg tar grep. Men det er ikke kun småbarnsfasen som er hektisk og krevende,  ung tenåring er værre fordi du har ikke kvelden til å hente deg inn og jeg merker at jeg er 14 år eldre nå 😉)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med alder er rart. For meg personlig føles det for gammelt, men det gjelder bare meg selv. Har derimot venner i slutten av 30-årene som prøver, og det er jeg helt for!

så drit i hva alle andre sier og følg magefølelsen kombinert med eventuelle råd fra lege. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Vet om et par som fikk barn da han var 60 og hun 40. De fikk verdens skjønneste, hyggeligste, mest høflige og mest ressursserke unge jeg har kjent. Skal sies at foreldrene var veldig høyt utdannet og meget ressurssterke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og nei. 37 er ikke gammelt. Men, siden jeg nå sitter med et sønderknust søsken som føler at h*n mistet moren sin i alt for ung alder så vet jeg ikke om jeg synes det er så bra å få barn sent. Moren vår var 38 når hun fikk sitt siste barn. Jeg som er 11 år yngre enn søskenet mitt taklet tapet helt annerledes. 

Anonymkode: 289bc...b50

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du på bøgda er det jo veldig sent. Bor du feks i eneboligstrøk på Oslo Vest, er det helt standard alder å få barn.

Anonymkode: ad5ab...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja og nei. 37 er ikke gammelt. Men, siden jeg nå sitter med et sønderknust søsken som føler at h*n mistet moren sin i alt for ung alder så vet jeg ikke om jeg synes det er så bra å få barn sent. Moren vår var 38 når hun fikk sitt siste barn. Jeg som er 11 år yngre enn søskenet mitt taklet tapet helt annerledes. 

Anonymkode: 289bc...b50

Nå lever mange i Norge til de er over 90. Da er en i midten av 50 årene når foreldre dør. Da er en ikke veldig ung. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske normal alder i våre dager å få barn så seint. Min mor var 38 år og pappa 41 da jeg kom til verden. Er jo litt leit at de blir gamle besteforeldre, ettersom jeg også venter med barn da jeg driver med en lengre utdanning og ikke har funnet den rette osv., men det er jo alltid et eller annet "minus" i alle familier uansett. Er jo deilig for et barn å vokse opp i en stabil økonomi osv.

Anonymkode: 857be...f92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt sent, men ikke uvanlig i dag. Det vil da være et geriatrisk svangerskap på grunn av din alder. Det er større risiko i et geriatrisk svangerskap . 

Anonymkode: c9ed8...08f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesj, det er da helt normalt i disse dager. En kan jo risikere å streve mer for å bli gravid etter en er 35 ,såvidt jeg vet. Men som sagt, mange som får barn etter både 37 og 40.

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...