Gå til innhold

Atle Antonsen anmeldt for rasisme

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tvillingsjel skrev (4 minutter siden):

Hvorfor konkret er det synd på han? 

Har du ikke fulgt med? Han taper massevis av inntekt, økonomisk kan dreie seg om mange millioner(jeg har egentlig ikke peiling på omfanget økonomisk). Han har tapt enormt mye godvilje og cred. Han har falt fra å være  en av våre mest elskede komikere til en figur med dårlig rennome. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet
I Grosny skrev (14 minutter siden):

Har du ikke fulgt med? Han taper massevis av inntekt, økonomisk kan dreie seg om mange millioner(jeg har egentlig ikke peiling på omfanget økonomisk). Han har tapt enormt mye godvilje og cred. Han har falt fra å være  en av våre mest elskede komikere til en figur med dårlig rennome. 

Igjen, hans fortjeneste.

• Liker 6
Skrevet
I Grosny skrev (17 minutter siden):

Lol. Han er steinrik.

• Liker 2
Skrevet
I Grosny skrev (17 minutter siden):

Stakkars mann, hans egne handlinger har konsekvenser for han :(

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Hannah80 skrev (1 time siden):

Leste et innlegg på Facebook nettopp. Skrevet av noen som tydeligvis kjenner Antonsen. Han skrev at en forklaring på denne ufyselige oppførselen kan bunne i noe traumatisk Antonsen nylig skal ha vært igjennom. Selv om det ikke er noen unnskyldning. 

Ikke noe mer konkret? Trodde det var feilslått humor jeg 🤨 

Synes fyren er direkte umorsom, men tror han ikke blir kansellert (permanent)

Han er et rasshøl på fylla, men ingen rasist... Slutt å drikk Atle-gutt. 

Endret av totti_1
  • Liker 2
Skrevet
I Grosny skrev (24 minutter siden):

Det er jo ikke  sikkert det var rasisme, selv om ordene var slike. Han kan rett og slett ha vært ekkel og aggressiv og brukt det vokabulæret som han der og da følte at fikk ut passe mye faenskap. Når folk sier stygge ting så  betyr det oftest ikke det som ligger i ordene, men derimot: "Nå er jeg ekkel  og aggressiv og ønsker å si noe ekkelt og sårende."

Helt uenig. Ord har mening, ord og setninger har et budskap.

Skrevet
totti_1 skrev (Akkurat nå):

Ikke noe mer konkret? Trodde det var feilslått humor jeg 🤨 

Synes fyren er direkte umorsom, men tror han ikke blir kansellert (permanent)

Ikke noe mer konkret, enn at han regelrett informerte folk om at Antonsen har gjennomgått noe traumatisk nylig. At denne hendelsen kunne være en reaksjon på det. 🤔

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
I Grosny skrev (20 minutter siden):

En av våre mest elskede var å ta litt hardt i.. Men at dette skader hans sosiale omdømme er det ingen tvil om. 

Lill :) skrev (51 minutter siden):

Finner det underlig at han plutselig har fått slike holdninger, etter å ha vært venn med  Golden over så mange år. 

Jeg vil anta at Golden har en bakgrunn som er høyere i hierarkiet. Rasistiske holdninger trenger ikke å omfatte alle, men heller at en ilegger enkelte grupper en lavere status/verdi. Som i dette tilfellet. 

• Liker 4
Skrevet

Finurlig sak, kjendisdrama er noe vi nordmenn ikke kan få nok av.

Atle Antonsen har gjort mye artig gjennom sin karriere, dog etter ymse saker kan det virke som han har en meget usympatisk side som kommer frem etter å fått nok innabords.

Jirde på sin side fremstår for meg som et oppmerksomhetsykt, oversårbart, anklagende, rasistisk, aggressivt og rett ut ufordragelig menneske.

Kun mitt inntykk av disse gjennom mediene, mulig de er bedre enn som så. Så min foreløpige konklusjon er at sannheten ligger nok et sted i mellom hva disse påstår om hverandre.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Vera skrev (1 time siden):

Og disse opplysningene har politiet gått ut med? 
Dette er en straffesak - og rettstaten avgjør skyld og straff. 

Du baserer deg på det offeret har skrevet på Facebook. 

Stråmennene dine fremstår bare idiotiske. Om du leser innleggene mine startet jeg min argumentasjon med at jeg syns oppførselen hans er idiotisk. 
Men til nå har vi bare hørt en side. Vi vet ikke detaljene. Derfor skal saken etterforskes og avgjøres der den hører hjemme å bli avgjort. Ikke av deg, ikke av meg, og ikke i kommentarfeltene på ymse soMe.
Gapestokken la vi ned for mange hundre år siden eller? 

Jeg diskuterer, som du. Hun har kommet med en versjon, den er ikke bestridet, heller ikke av Antonsen, som har unnskyldt seg, noe som vil si at han innrømmer forholdet, i hvert fall den ytre og grove rammen av saken. Jeg blåser i hvilke stråmenn du mener du har funnet og jeg skjønner ikke hvorfor du er så gretten på meg heller.

• Liker 5
Skrevet
PITTY skrev (11 timer siden):

Hvis hun har litt selvtillit og god integritets-følelse kunne hun vel ha sagt tilbake noe alá; ..hold kjeft, din feite faen..

Hat avler hat. Så nei det hadde hun ikke vunnet noe på. Desverre.  Så nei igjen dette har ingenting og gjøre med selvtillit eller integrert følelse. 

Skrevet
Bing1 skrev (8 minutter siden):

En av våre mest elskede var å ta litt hardt i.. Men at dette skader hans sosiale omdømme er det ingen tvil om. 

Jeg vil anta at Golden har en bakgrunn som er høyere i hierarkiet. Rasistiske holdninger trenger ikke å omfatte alle, men heller at en ilegger enkelte grupper en lavere status/verdi. Som i dette tilfellet. 

Det er mange som er ekle mot de som irriterer dem og hyggelig med folk de liker, helt uavhengig av hudfarge.  Det eneste rasistiske elementet jeg kan forestille meg var at han kan ha blitt litt irritert av skautet. Golden går ikke med skaut og flagger ikke opposisjon mot  de verdiene som enkelte norske menn har på samme måte. Det kan ha ligget noe helt annet enn rasisme bak. En eller annen gnisning. Manglende respekt den ene eller andre veien. Et eller annet. Jeg aner ikke.

• Liker 8
Skrevet

Jeg har ingen tro på at AA er rasistisk. Men at han heller har blitt høy på seg selv, og ikke lenger klarer å se forskjell på seg selv og sin offentlige person. Så han slenger med leppa, og blir sur om ikke alle følger hans egoistiske tankegang (som kommer fra langt inne i sin egen navle). Fint at han legger seg flat, men om det var ektefølt burde han kommet frem med historien før den eksploderte. Det er så typisk å legge seg i skyttergraven og håpe at det går over. Feigt! 

• Liker 3
Skrevet
Tvillingsjel skrev (1 time siden):

Ikke hennes problem. Han valgte å være drittsekk, så da må han stå for det og ta de konsekvensene som kommer. Hans liv, hans valg.

Helt enig. 

• Liker 3
Skrevet
I Grosny skrev (8 minutter siden):

Det er mange som er ekle mot de som irriterer dem og hyggelig med folk de liker, helt uavhengig av hudfarge.  Det eneste rasistiske elementet jeg kan forestille meg var at han kan ha blitt litt irritert av skautet. Golden går ikke med skaut og flagger ikke opposisjon mot  de verdiene som enkelte norske menn har på samme måte. Det kan ha ligget noe helt annet enn rasisme bak. En eller annen gnisning. Manglende respekt den ene eller andre veien. Et eller annet. Jeg aner ikke.

Det kalles rasisme. Hvite menn i 50 årene skal ha like mye respekt for innvandreres verdier og livssyn (og tydeligvis hudfarge), som innvandrere skal ha for våre. Det går begge veier. Våre vestlige verdier er ingen fasit. 

Forøvrig så er det pinlig å forsvare rasisme. 

• Liker 8
Skrevet
Sharp skrev (19 minutter siden):

Jeg har ingen tro på at AA er rasistisk. Men at han heller har blitt høy på seg selv, og ikke lenger klarer å se forskjell på seg selv og sin offentlige person. Så han slenger med leppa, og blir sur om ikke alle følger hans egoistiske tankegang (som kommer fra langt inne i sin egen navle). Fint at han legger seg flat, men om det var ektefølt burde han kommet frem med historien før den eksploderte. Det er så typisk å legge seg i skyttergraven og håpe at det går over. Feigt! 

Ektefølt tar du det på kamera. 

Skrevet

At Russland skjøt to raketter mot Polen i dag er egentlig ganske beleilig. Denne saken har nok forduftet fra nyhetsbildet før natten er omme. Så kan vi heller konsentrere oss om virkelig problemer👍

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Bing1 skrev (4 timer siden):

Det kalles rasisme. Hvite menn i 50 årene skal ha like mye respekt for innvandreres verdier og livssyn (og tydeligvis hudfarge), som innvandrere skal ha for våre. Det går begge veier. Våre vestlige verdier er ingen fasit. 

Forøvrig så er det pinlig å forsvare rasisme. 

Rasisme er uansett dårlig, men jeg tror at mye ekkelt blir kalt for rasisme selv om det egentlig er noe annet, som f.eks et generelt behov for å utagere. Det jeg prøver å si er at rasistiske ord ikke trenger å handle om rasisme. Hvordan kan du vite at Antonsen sa ekle ting til den dama av rasistiske grunner? Det kan ha vært noe annet som lå bak. Husker du når Marco Maserati sa stygge ting om mora eller søstra til Zidane i fotball- Vm. Det hadde ingenting med dem å gjøre, det handlet rett og slett om et ordvalg som var det mest effektive han fant for å få Zidane sinna. Zidane skalla ned Maserati. Rødt kort, og Italia vant.

Antonsen kan ha brukt rasistiske ord, ikke  for å være rasistisk,men fordi han var ute etter bråk. Det er greit å se mer på ordenes konsekvens enn lyden og innholdet.

Endret av I Grosny
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Jegern Puahate skrev (54 minutter siden):

Finurlig sak, kjendisdrama er noe vi nordmenn ikke kan få nok av.

Atle Antonsen har gjort mye artig gjennom sin karriere, dog etter ymse saker kan det virke som han har en meget usympatisk side som kommer frem etter å fått nok innabords.

Jirde på sin side fremstår for meg som et oppmerksomhetsykt, oversårbart, anklagende, rasistisk, aggressivt og rett ut ufordragelig menneske.

Kun mitt inntykk av disse gjennom mediene, mulig de er bedre enn som så. Så min foreløpige konklusjon er at sannheten ligger nok et sted i mellom hva disse påstår om hverandre.

Kan det være at begge hadde behov for en god krangel?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
I Grosny skrev (11 minutter siden):

Kan det være at begge hadde behov for en god krangel?

Beklager, men har du det riktig bra i kveld?

Han satte seg ved bordet hennes og begynte å bable til henne på engelsk. "What are you... how are you. "Hun svarte på bodøværing: "Æ snakka norsk asså."

Hva i hennes svar får deg til å tro at hun var ute etter en krangel?

Maria Stavang hadde faen meg større cojones enn noen som helst av mannfolka i lokalet da hun dro Antonsen bort, slik at Jirde Ali slapp forbi. Hun gikk også bort og snakket med Jirde Ali og venninnen hennes etterpå og uttrykte at det hun ble utsatt for ikke er greit.

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...