Gå til innhold

AMM´s prøvedagbok


2307

Anbefalte innlegg

Haapefull skrev (13 minutter siden):

Jeg er så glad på dine vegne, får ikke sagt det nok🥹❤️ 

Jeg var selv usikker på hva jeg skulle gjøre. Kom vel frem til at tilskudd av d-vitamin, folat og jern er lurt. + B12 da, siden jeg også går på Metformin for PCOSen. Først og fremst er det å nyte graviditeten ❤️ Jeg var hos fastlege for første kontroll når jeg var 7+5, og fikk fylt ut helsekortet, fikk informasjon om veien videre og besvart spørsmål! Også ble jeg henvist til tidlig ul (som er et nytt tilbud for alle gravide) og ordinær ultralyd 😄 Skal ta kontakt med helsestasjonen etter ultralyd i uke 12, tenker jeg 👏🏼

Sååå koselig å høre! Rart å ikke fortelle en så stor nyhet til noen enda, men godt å ha dette forumet å dele det på ❤️ 

Skal sende en e-melding til legen i løpet av uken, og be om en time. Leser at man egentlig kan bestille legetime med en gang man får positiv test, skal høre litt med lengen min hva hun tenker :) En av mine nærmeste venninner er faktisk også gravid, hun har jeg fortalt det til ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folat og kosttilskudd høres bra ut! Ellers er det ingen hast med å bestille legetime, men det kan roe nervene litt om du skulle bli bekymret. Det får du bare kjenne på selv :) 

Stikking og smerter rundt lysken er vanlig i starten. Livmoren strekker på seg. Noen har lite til ingen symptomer, mens andre har mange og kraftige. Begge deler er normalt og lite symptomer betyr ikke at du er mindre gravid.

Lytt til kroppen din, senk skuldrene så godt det lar seg gjøre og gled deg!! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2307 skrev (6 minutter siden):

Sååå koselig å høre! Rart å ikke fortelle en så stor nyhet til noen enda, men godt å ha dette forumet å dele det på ❤️ 

Skal sende en e-melding til legen i løpet av uken, og be om en time. Leser at man egentlig kan bestille legetime med en gang man får positiv test, skal høre litt med lengen min hva hun tenker :) En av mine nærmeste venninner er faktisk også gravid, hun har jeg fortalt det til ❤️

Åååå, gøy å ha en venninne å gå gjennom graviditeten med - og ikke minst permisjonen ❤️ Blir stas når du forteller det til de andre rundt deg! Gleder meg til å høre om reaksjonene - om du har tenkt å dele opplevelser underveis i svangerskapet her på KG da 😅 Jeg har også to stk som er noen uker før meg (uke 15 og 18), men de vet det ikke enda 🥹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haapefull skrev (1 minutt siden):

Åååå, gøy å ha en venninne å gå gjennom graviditeten med - og ikke minst permisjonen ❤️ Blir stas når du forteller det til de andre rundt deg! Gleder meg til å høre om reaksjonene - om du har tenkt å dele opplevelser underveis i svangerskapet her på KG da 😅 Jeg har også to stk som er noen uker før meg (uke 15 og 18), men de vet det ikke enda 🥹

Jaa, gleder meg ❤️ Har du ikke sagt det til noen enda? 🥰

Ja, jeg blir å fortsette på prøvedagboken, selv om det ikke lenger er noe prøving :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleVy94 skrev (4 minutter siden):

Folat og kosttilskudd høres bra ut! Ellers er det ingen hast med å bestille legetime, men det kan roe nervene litt om du skulle bli bekymret. Det får du bare kjenne på selv :) 

Stikking og smerter rundt lysken er vanlig i starten. Livmoren strekker på seg. Noen har lite til ingen symptomer, mens andre har mange og kraftige. Begge deler er normalt og lite symptomer betyr ikke at du er mindre gravid.

Lytt til kroppen din, senk skuldrene så godt det lar seg gjøre og gled deg!! :hjerte: 

Signerer denne! Jeg var stresset over alt som var av smerter og ubehag. Hadde en strekkende følelse i underlivet/lysken og nedre del av magen, som forverret seg ved dobesøk, hoste osv. + mensmurringer av og på. Var så stresset at jeg våknet midt på natten og trodde jeg spontanaborterte 😂

Må også nevne at symptomene (om du har de) kan variere fra ingenting til sterke symptomer. Jeg kunne ha veldig ømme bryster en dag, og ingenting neste dag. Hjalp ikke noe særlig på frykten 😅 @LilleVy94 har hatt flere runder med å berolige meg i min prøvedagbok😇❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2307 skrev (2 minutter siden):

Jaa, gleder meg ❤️ Har du ikke sagt det til noen enda? 🥰

Ja, jeg blir å fortsette på prøvedagboken, selv om det ikke lenger er noe prøving :P 

Nei, ingen vet. Eneste som vet er sjefene på jobb og samboeren 😇

Så bra! Gleder meg til å følge reisen din, og ikke minst dele erfaringer 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2307 skrev (26 minutter siden):

Streken blir sterkere. Den øverste fra 10dpo var i dag tidlig, den andre er fra nå🥹🥰 

B598B515-5C0D-4FF4-907C-148D8DBC480D.jpeg

Ååååhhh så fantastisk å se sterkere strek! :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3+5

Testet negativ på digital for for to dager siden, i dag satt den - da går det foreløpig riktig vei♥️

914F4438-C112-429B-8507-AF9BC6BA606F.jpeg

Endret av 2307
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+1

Har hatt mensenmurringer ganske jevnt og trutt frem til i går, da var det litt roligere. Ikke blødd noe enda, og streken er sterkere og sterkere🥰 Det begynner å gå opp for meg!♥️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+5

Snart regnes jeg som i uke 6, hver dag er en seier♥️ Formen er fin, men har klart å bli forkjølet🙈 Ellers litt strekninger i livmoren av og til, men mindre enn det var forrige uke. Føler meg ikke så gravid om dagen, men er vel litt sånn i starten🤗 ingen blødninger, hurra!😍 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+6 (5+0)


Da regnes jeg som gravid i uke 6🥹 Har tenkt mye de siste dagene, er utrolig redd for å miste. Men det er ingenting som tilsier at det skal skje, har lite smerter og ingen blødninger enda. Har bestilt tidlig ultralyd 23/2. Da er jeg 5+6♥️ Håper på å se et hjerteslag, men det kan også være akkurat litt for tidlig. Har behov for å på bekreftet at alt er bra. Skal bestille meg legetime også, anbefaler dere fastlege eller jordmor til svangerskapskontroller? Hører så mye forskjellig🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler jordmor til svangerskapskontroller, det følte jeg meg tryggest med og jordmødrene jeg har hatt var helt fantastiske :) Spesielt som førstegangs var det veldig betryggende! Men jeg har bestilt legetime tidlig for å bekrefte at alt er bra, og deretter hatt første svangerskapskontroll til jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2307 skrev (1 time siden):

4+6 (5+0)


Da regnes jeg som gravid i uke 6🥹 Har tenkt mye de siste dagene, er utrolig redd for å miste. Men det er ingenting som tilsier at det skal skje, har lite smerter og ingen blødninger enda. Har bestilt tidlig ultralyd 23/2. Da er jeg 5+6♥️ Håper på å se et hjerteslag, men det kan også være akkurat litt for tidlig. Har behov for å på bekreftet at alt er bra. Skal bestille meg legetime også, anbefaler dere fastlege eller jordmor til svangerskapskontroller? Hører så mye forskjellig🙈 

Jeg var til fastlege for første kontroll. Mest fordi jeg var redd for å møte kjente på venterommet hos jordmor 😂 Fastlegen min anbefalte at jeg ble fulgt opp av jordmor videre, da en jordmor har mer breddekunnskap på området 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+2

Dagene snegler seg fremmover og i løpet av uken er jeg halvveis i første trimester😍 Tenk det! Jeg tenker mye om dagen, men har bestemt meg for at det ikke er noe vits å bruke så mye tid på noe jeg ikke får gjort noe med.. jobbukene går fort, heldigvis! Har ingen symptomer annet enn vondt i brystene og halsbrann til tider. Ellers skal jeg ikke klage! Skal jeg virkelig være så heldig?? Har heller ingen blødninger eller smerter. Gleder meg til ultralyd mot slutten av uken. Både jeg og partner har tvillinger i familien har vi funnet ut, morro å tulle med at det fort kan bli tvillinger.. men vi får se🙈🙈 

6F2FBD3B-96B1-4FFA-9015-BC0B866B4899.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+4

Blør masse. Begynte i går kveld med litt blod i utfloden. Har bestilt meg time til Volvat i dag for å se hva det er, er nok en spontanabort. Føler meg helt grei, da det mest sannsynlig ikke hadde vært levedyktig/friskt. Det var bare ikke meningen denne gangen ❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da ble det bekreftet at det er en spontanabort. Legen kalte det en komplett abort, da alt fra livmoren er støtt ut. Han kunne ikke se noe rester i livmoren min. Det er den "beste" måten å abortere på, da kroppen ordner selv. Man trenger ikke noe utskraping eller noe annet. Trist, men jeg vet at det ikke hadde vært levedyktig. Legen fortalte at det mest sannsynlig er noe knyttet til kromosomer og at det var å prøve igjen når vi selv føler oss klare for det. 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist å lese. :( Det var jo ikke sånn det skulle gå. Håper det går etter forholdene greit med deg og dere. Ta vare på hverandre:klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...