Gå til innhold

Nora Haukland og Marius Høiby


Justlooking

Anbefalte innlegg

Justlooking skrev (23 minutter siden):

Jeg tror det beste hun kan gjøre nå er å forbli stille. Logge seg helt av for uansett hva hun kommer med vil folket ha posen i bakhodet. Hvis hun forblir borte fra sosiale medier glemmer kanskje folk?

Kan virke som at det er det som er strategien. Og det er det lureste også om hun vil ha en fremtid med Marius. Gå helt under jorda i noen år, være anonym og tre vekk fra rampelyset for godt. Om hun dukker opp i rampelyset i fremtiden som Marius' ektefelle og holder seg som armpynt uten å snakke om hendelsen vil ikke offentligheten ha noe nytt skitt på henne og hun vil heller bli rost for å ha gjort en helomvending i livet og få positive assosiasjoner til navnet sitt igjen. Skal hun uttale seg i media nå så vil alle uttalelser sette spor og for alltid forfølge henne. Jeg syns ikke hun er i posisjon hvor hun behøver å beklage. Hun er en vanlig jente i 20 åra som tok kokain på fest, det er ikke sjokkerende i seg selv. Problemet med denne saken var at NRK frontet Sophie Elise som et forbilde og SE fronter seg selv som det, ingen har frontet Nora som et forbilde. 

Også kan det se ut som vennskapet mellom SE og Nora er over. Det håper jeg hvertfall for Noras del, om det er fordi hun føler seg sviktet og hengt ut av en uforsiktig SE som publiserte bildet eller om det er fordi hun innser at det der ikke er et miljø man blir gammel i eller bør assosieres med spiller ingen rolle. Det lureste hun kan gjøre er å stryke hele SE, miljøet og festingen ut av livet sitt. Om hun fortsetter som før om et par måneder vil jeg si det er veldig uklokt med tanke på fremtiden hennes. 

Endret av Blueberrysmoothie
  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Justlooking skrev (3 timer siden):

Jeg tror det beste hun kan gjøre nå er å forbli stille. Logge seg helt av for uansett hva hun kommer med vil folket ha posen i bakhodet. Hvis hun forblir borte fra sosiale medier glemmer kanskje folk?

Det er jeg enig i, hvis hun avslutter alt "arbeid" som influencer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (På 8.3.2023 den 13.42):

Måten du spør på er stråmannsargumentasjon, og er ikke i nærheten av noe som helst jeg har skrevet. Men jeg skal svare deg likevel:

Jeg personlig mener at hvis NH skal fortsette å være en del av kongefamilien og M og NH skal fortsette å bo på Skaugum så bør NH gå ut offentlig og beklage, ta avstand fra dop og også at hun søker hjelp for sitt rusbruk og avhengighetsproblem (dop, fyll, operasjoner/inngrep - alt dette henger sammen).

Eller, hun og M bør flytte fra Skaugum.

At kronprinsparet prater med henne og M, det tar jeg for gitt, for de er et oppegående par, og i det minste H tror jeg ikke vil akseptere dette uten at det blir drastisk endring hos M og NH.

 

Hun kommer ikke til og offentlig beklage og ta avstand fra noe hun er midt opp i. Hva skal hun leve av om hun ikke operer seg og fester? 
så konsekvensen folk ønsker blir da at hun flytter. Jeg ser henne ikke som en del av kongefamilien offentlig, men absolutt problemet med at hun bor på Skaugum og sånn sett drar familien hun bor hos sitt rykte ned i dass med seg. At marius bor « hjemme» imens han er lærling med sannsynlig lav inntekt er jo forståelig, men de kan jo flytte og leve på hennes inntekt som kommer fra nettopp det du vil hun skal ta offentlig avstand fra. For alt vi vet er hun på vei ut, eller det er slutt mellom dem neste uke . Noen offentlig konsekvens blir det ikke, men helt sikkert vært privat. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør at det antas at vennskapet med SE er over? Basert på at de ikke har postet noe sammen eller nevnt hverandre? Eller fordi noen har innside informasjon?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fortsatt stille fra kronprinsparet?

Hvorfor fortsatt stille fra Marius og Nora?

Det er så ekkelt.

Jeg blir mer og mer overbevist om at det norske kongehuset må avskaffes etter kongens død.

Jeg synes ikke kronprinsparet skal overta.

 

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Drizzt said:

Hvorfor fortsatt stille fra kronprinsparet?

Hvorfor fortsatt stille fra Marius og Nora?

Det er så ekkelt.

Jeg blir mer og mer overbevist om at det norske kongehuset må avskaffes etter kongens død.

Jeg synes ikke kronprinsparet skal overta.

 

Kronprinsparet er jo ganske bra da. Krompen har jo i alle år vært en flott fyr etter min mening i hvertfall. Mette Marit hadde vel sine "ville" ungdomsdager,men hun er jo ganske eksemplarisk nå. Men utenom disse,så er det jo bare rot. Føler de bare lever et influencer jetset liv med resten av eliten. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (2 timer siden):

Hvorfor fortsatt stille fra kronprinsparet?

Hvorfor fortsatt stille fra Marius og Nora?

Det er så ekkelt.

Jeg blir mer og mer overbevist om at det norske kongehuset må avskaffes etter kongens død.

Jeg synes ikke kronprinsparet skal overta.

 

Kongehuset har ingenting med hva en tilfeldig jente i 20 åra foretar seg på fritiden. Det er hennes privatliv. Marius er ikke en del av kongehuset, han er knapt en offentlig person. 

Du kan godt være mot monarkiet av politiske grunner, men Nora Haukland er ikke en gyldig nok grunn til å være mot monarkiet. 

Endret av Blueberrysmoothie
  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (3 timer siden):

Kronprinsparet er jo ganske bra da. Krompen har jo i alle år vært en flott fyr etter min mening i hvertfall. Mette Marit hadde vel sine "ville" ungdomsdager,men hun er jo ganske eksemplarisk nå. Men utenom disse,så er det jo bare rot. Føler de bare lever et influencer jetset liv med resten av eliten. 

Min mening om kronprinsparet endret seg veldig på grunn av deres håndtering (eller manglende håndtering) av saken med posen med hvitt pulver. 

Det er noe veldig stinkende når de ikke går ut og tar avstand. Hva som skjer bak lukkede dører er deres sak, men at det er helt stille i det offentlige er en uting. 

Så nei, jeg er ingen fan lenger.

Blueberrysmoothie skrev (2 timer siden):

Kongehuset har ingenting med hva en tilfeldig jente i 20 åra foretar seg på fritiden. Det er hennes privatliv. Marius er ikke en del av kongehuset, han er knapt en offentlig person. 

Du kan godt være mot monarkiet av politiske grunner, men Nora Haukland er ikke en gyldig nok grunn til å være mot monarkiet. 

Jeg skrev ikke kongehuset, men kronprinsparet. Marius er deres sønn (hennes, men han har jo oppdratt ham). Dette har og kommer alltid til å ha en stor påvirkning over rollene til Håkon og Mette-Marit. Når de en dag blir konge og dronning, så skal eldstesønnen holde på med damer som avbildes med narkotika? På hvilken måte er det irrelevant for deres offentlige roller? 

Jeg er i utgangspunktet ikke mot monarkiet som institusjon. Men da stiller jeg krav og har klare forventninger mot de som representerer landet (og meg). For eksempel er kongen og dronningen ganske gode i sine roller og de trenger nok ikke kommentere bildet av Nora med hvitt pulver. Men Håkon og Mette-Marit, ikke minst Marius og Nora selv, burde vært tidlig ute og kommentert istedet for å gjemme seg i utlandet. 

Nora er samboeren til eldstesønnen til Norges neste konge og dronning. Hun er ikke hvem som helst. Det følger et visst ansvar å være en del av denne familien. Hvis de velger å være stille, gjemme seg og la stormen går forbi uten kommentar, så er de ikke egnet for stillingen. I denne saken gjelder ''den som tier, samtykker'' med full styrke. Godkjenner egentlig kronprisparet narkotikabruk i familien sin?

Det er min mening og jeg står fast ved den. 

Endret av Drizzt
  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mater.sapiens skrev (På 12.3.2023 den 9.24):

Den som graver han finner. Dette er en person som har levd et «exit-liv» og hatt kontakt med fryktelig mange - ikke alle har vært på festene hans eller kjøpt kokain av ham. Hva Sofia har gjort eller ikke gjort står det ikke noe om, men kanskje du vet mer? Dette minner litt om da norsk presse ville henge ut Mette Marit fordi hun møtte Epstein før han ble avslørt for alvor. 

Nei, jeg vet ikke så mye mer om svenske Sofia. Styrer unna kongestoff, egentlig. 
Da det ble kjent at MM hadde møtt Epstein, var han allerede domfelt. Så enten har slottet ikke gjort bakgrunnssjekk av ham (tvilsomt), eller så har ikke MM muligens tenkt at dette var viktig

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (52 minutter siden):

Nei, jeg vet ikke så mye mer om svenske Sofia. Styrer unna kongestoff, egentlig. 
Da det ble kjent at MM hadde møtt Epstein, var han allerede domfelt. Så enten har slottet ikke gjort bakgrunnssjekk av ham (tvilsomt), eller så har ikke MM muligens tenkt at dette var viktig

Man skulle tro at hun ikke fulgte med nyhetene og informerte seg om hva som skjer i verden.

Det var en skandale uten like.

Det blir ganske pinlig når det blir flere slike skandaler. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrysmoothie skrev (20 timer siden):

Kan virke som at det er det som er strategien. Og det er det lureste også om hun vil ha en fremtid med Marius. Gå helt under jorda i noen år, være anonym og tre vekk fra rampelyset for godt. Om hun dukker opp i rampelyset i fremtiden som Marius' ektefelle og holder seg som armpynt uten å snakke om hendelsen vil ikke offentligheten ha noe nytt skitt på henne og hun vil heller bli rost for å ha gjort en helomvending i livet og få positive assosiasjoner til navnet sitt igjen. Skal hun uttale seg i media nå så vil alle uttalelser sette spor og for alltid forfølge henne. Jeg syns ikke hun er i posisjon hvor hun behøver å beklage. Hun er en vanlig jente i 20 åra som tok kokain på fest, det er ikke sjokkerende i seg selv. Problemet med denne saken var at NRK frontet Sophie Elise som et forbilde og SE fronter seg selv som det, ingen har frontet Nora som et forbilde. 

Også kan det se ut som vennskapet mellom SE og Nora er over. Det håper jeg hvertfall for Noras del, om det er fordi hun føler seg sviktet og hengt ut av en uforsiktig SE som publiserte bildet eller om det er fordi hun innser at det der ikke er et miljø man blir gammel i eller bør assosieres med spiller ingen rolle. Det lureste hun kan gjøre er å stryke hele SE, miljøet og festingen ut av livet sitt. Om hun fortsetter som før om et par måneder vil jeg si det er veldig uklokt med tanke på fremtiden hennes. 

Hvorfor legger du skylden på SE? Hun har jo ikke gjort noe ulovlig? Det er Nora som holder posen og dermed kan vi anta at det er henne som gjør noe ulovlig. Jeg syns det er meget spesielt at SE skal være skyldebøtte for alle og enhver. Du sitter her og er like uklokt som Kristin Gjelsvik som mobber SE så fort hun har mulighet,  men alle syns det er greit fordi det gjøres for en "god" sak. Vi må ikke glemme at SE er et menneske i dette her og mennesker som deg, må slutte å mobbe og å være besserwisser. Du sitter faktisk her og skal gi råd om hvem Nora skal være venn med og ikke? Du har absolutt ingenting med hvem som skal være venn med hvem. Du har heldigvis ingen makt over det. Vil også nevne at SE har heller aldri ville være et forbilde, men det kokte vel bort i kålen av drittslenging? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sarah2023 skrev (1 time siden):

Hvorfor legger du skylden på SE? Hun har jo ikke gjort noe ulovlig? Det er Nora som holder posen og dermed kan vi anta at det er henne som gjør noe ulovlig. Jeg syns det er meget spesielt at SE skal være skyldebøtte for alle og enhver. Du sitter her og er like uklokt som Kristin Gjelsvik som mobber SE så fort hun har mulighet,  men alle syns det er greit fordi det gjøres for en "god" sak. Vi må ikke glemme at SE er et menneske i dette her og mennesker som deg, må slutte å mobbe og å være besserwisser. Du sitter faktisk her og skal gi råd om hvem Nora skal være venn med og ikke? Du har absolutt ingenting med hvem som skal være venn med hvem. Du har heldigvis ingen makt over det. Vil også nevne at SE har heller aldri ville være et forbilde, men det kokte vel bort i kålen av drittslenging? 

Velkommen som ny bruker og første innlegg 😊

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (17 timer siden):

Hun kommer ikke til og offentlig beklage og ta avstand fra noe hun er midt opp i. Hva skal hun leve av om hun ikke operer seg og fester? 
så konsekvensen folk ønsker blir da at hun flytter. Jeg ser henne ikke som en del av kongefamilien offentlig, men absolutt problemet med at hun bor på Skaugum og sånn sett drar familien hun bor hos sitt rykte ned i dass med seg. At marius bor « hjemme» imens han er lærling med sannsynlig lav inntekt er jo forståelig, men de kan jo flytte og leve på hennes inntekt som kommer fra nettopp det du vil hun skal ta offentlig avstand fra. For alt vi vet er hun på vei ut, eller det er slutt mellom dem neste uke . Noen offentlig konsekvens blir det ikke, men helt sikkert vært privat. 

Skjønner ikke problemet med at hun skal bo på Skaugum? Josef Terboven har også hatt base der så det er nok plass til henne og 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jayne skrev (20 minutter siden):

Skjønner ikke problemet med at hun skal bo på Skaugum? Josef Terboven har også hatt base der så det er nok plass til henne og 

Syns det er ugreit at de skal disponere et digert hus som er finansiert av våre skattepenger gratis.

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sarah2023 skrev (10 timer siden):

Hvorfor legger du skylden på SE? Hun har jo ikke gjort noe ulovlig? Det er Nora som holder posen og dermed kan vi anta at det er henne som gjør noe ulovlig. Jeg syns det er meget spesielt at SE skal være skyldebøtte for alle og enhver. Du sitter her og er like uklokt som Kristin Gjelsvik som mobber SE så fort hun har mulighet,  men alle syns det er greit fordi det gjøres for en "god" sak. Vi må ikke glemme at SE er et menneske i dette her og mennesker som deg, må slutte å mobbe og å være besserwisser. Du sitter faktisk her og skal gi råd om hvem Nora skal være venn med og ikke? Du har absolutt ingenting med hvem som skal være venn med hvem. Du har heldigvis ingen makt over det. Vil også nevne at SE har heller aldri ville være et forbilde, men det kokte vel bort i kålen av drittslenging? 

Sofie Steen Isachsen driver firmaet Sophie Elise AS og fronter avataren Sophie Elise.

Bedriftseier Sofie Steen Isachsen velger å legge ut bilder med alkohol (Lustrabadet), bilde med kokainpose og kokainstripe på eget stuebord, og bilde av venninne med kokainpose. Og disse bildene la bedriftseier Sofie Steen Isachsen ut på sin bedriftskanal, instagramkontoen Sophie Elise.

Det hun gjorde i disse tilfellene var ulovlig. Og det er Sofie Steen Isachsen som er ansvarlig for det.

I tillegg har Sofie Steen Isachsen valg å jobbe som "påvirker", noe som gjør at hun har enda større ansvar for hva hun legger ut. Og det er både ulovlig og uansvarlig å fronte storforbruk av alkohol og narkotika som en idyllisert del av en "kul" livsstil.

Sophie Elise er ikke et menneske. Sophie Elise er en avatar som er skapt og spilles av bedriftseier Sofie Steen Isachsen. Bedriftseier Sofie Steen Isachsen er et menneske, men som alle andre mennesker i Norge er hun pålagt å følge norsk lov. Å påpeke det når hun som bedriftseier på sin bedriftskanal ikke følger norsk lov, det har ingen ting å gjøre med mobbing å gjøre. At de som påpeker at det bedriftseier gjør er ulovlig, vet bedre, det er ikke å være "besserwisser", det er bare faktum.

Fakta og lover er alle bedriftseiere i Norge pliktige til å forholde seg til og følge.

Om Sofie Steen Isachsen har ønsket å være et forbilde eller ikke, det er egentlig ganske uinteressant. For virkeligheten og faktum er at hun har valgt å drive bedriftsvirksomhet og tjene millioner på å fremstå på en måte som hun vet unge jenter har sett på som et forbilde. Så hva Sofie Steen Isachsen personlig ønsker å være eller ikke, det er revnende likegyldig. Faktum er at hun har bygd opp imaget og bedriften med å late som om hun er et forbilde. Det er også det vi må forholde oss til når vi omtaler Sofie Steen Isachsens bedriftsvirksomhet, Sophie Elise AS.

  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (På 17.3.2023 den 1.06):

Man skulle tro at hun ikke fulgte med nyhetene og informerte seg om hva som skjer i verden.

Det var en skandale uten like.

Det blir ganske pinlig når det blir flere slike skandaler. 

Enig. Mette Marit slapp billig unna ift sitt vennskap med Epstein. Det har ikke vært mange kritiske spørsmål rundt dette. På samme måte som med svigerdattera og den lille posen - også hun slapp billig unna

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nora og Marius ble sett kjøre snøscooter i alte i går i fylla. Virker ikke som de har lært noe særlig av alt dette. Ganske idiotisk å legge en sånn video ut nå etter alt oppstyret som har vært. Ikke de skarpeste de der to!

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eagle_up_high skrev (2 timer siden):

Nora og Marius ble sett kjøre snøscooter i alte i går i fylla. Virker ikke som de har lært noe særlig av alt dette. Ganske idiotisk å legge en sånn video ut nå etter alt oppstyret som har vært. Ikke de skarpeste de der to!

De fornøyelseskjørte snøscooter i fylla i Alta på egenhånd uten et "turistopplegg" mener du? Mens Finnmarksløpet er igang?

Sunn norsk ungdom, det der.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (På 18.3.2023 den 11.36):

De fornøyelseskjørte snøscooter i fylla i Alta på egenhånd uten et "turistopplegg" mener du? Mens Finnmarksløpet er igang?

Sunn norsk ungdom, det der.

Har jo også nettopp kommet hjem fra skikkelig luksusferie i Karibien delvis betalt av skattebetalerne med venninnen maria wang og kjæresten blant annet. håper de tar lærdom av denne skandalen og slutter med dop

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvitsky skrev (4 timer siden):

Har jo også nettopp kommet hjem fra skikkelig luksusferie i Karibien delvis betalt av skattebetalerne med venninnen maria wang og kjæresten blant annet. håper de tar lærdom av denne skandalen og slutter med dop

Det er lite med lærdom når M og hun ble observert fyllekjørende på snøscooter for et par dagers siden, ref et innlegg rett over her.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...