Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starter barna opp som normalt i morgen? Ikke hørt noe fra skolen.

Anonymkode: d1200...295

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Selvfølgelig. Er den over, så er den over.

Skolen kommer vel ikke med noen info 10 minutter etter pressekonferansen.

Endret av Anonymburker
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig, send ungene på skolen. Blir trist for lærerne å ikke bruke hele dagen på å spise vafler og sjokoladekake mens de klirrer i vei på strikketøyet, men i morgen må de takk og lov jobbe.

Anonymkode: 7bd19...288

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Lærerstreiken

Anonymkode: c8e82...c14

• Liker 22
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Klart den er over.. lærerene skal jo ha høstferie 😆

Anonymkode: 94d6d...344

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg håper lærere sier opp. Eneste måten for lærere å oppnå noe på. 

Anonymkode: 46575...ab7

• Liker 26
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og med tanke på tittelen på tråden så skal vi være glade for det!

Anonymkode: a1fd5...34e

Er det rart det er mobbing i skolen?

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det rart det er mobbing i skolen?

Det er veldig mye mobbing siden humor er forbudt ja.

Anonymkode: a1fd5...34e

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Tvungen lønnsnemd - kjedelig for lærerne. Men jeg jubler på vegne av ungdommen min på videregående som skal tilbake på skolen i morgen, og får lært det han skal, og får grunnlag for karakter til jul. 

Anonymkode: 68bd8...58e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Får bare tro at ikke alt for mange lærere slutter, så de blir tvunget til å ansette mindre kompetente lærere (som ikke er lærere) Det er allerede mangel, så vi trenger ikke at det blir enda verre. 

Anonymkode: f10a8...e0c

• Liker 7
Skrevet

Betyr det at det blir ks sitt tilbud? Eller hva får lærerne?

Anonymkode: a958b...dd5

Skrevet

over og over

Anonymkode: 417aa...d0e

Skrevet

Fra KS: 

KS mener partene nå må se framover og utvikle skolen sammen.

– Det er svært synd at partene ikke klarte å bli enige om en løsning og at det må tvungen lønnsnemnd til, sier arbeidslivsdirektør i KS Tor Arne Gangsø.

– Nå må partene se framover og bygge opp gjensidig tillit.

Er fyren komplett idiot? Tillit?

• Liker 26
  • Nyttig 12
Skrevet

Så er det rett på høstferie snart... De jobber jo f**n meg aldri

Anonymkode: c043c...510

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet

Altså, hvis lærerne er sååå viktige for barns psykiske helse, så får vi jommen få mer betalt for den jobben vi gjør som er utenfor vår kompetanse. Jeg er utdannet faglærer... FAGlærer der altså, men måtte jobbe som kontaktlærer og delta i møter med barnevern, BUP, PPT, kunne masse om lærevansker, dysleksi, angst, traumer, adhd, omsorgssvikt,  psykiske og fysiske utviklingshemminger osv. Høres jo mer ut som jobben til en vernepleier. Jeg lærte aldri noe om å fylle ut en IOPpå utdanningen, og jeg visste ikke forskjell mellom BUP og PPT. Bruk folka som har kompetanse, ikke kast det over på kun lærerne. 

Nok av unger sliter med skolevegring og burde ha et annet tilbud enn ordinær skole. De sliter med angst, adhd, autisme, mobbing, depresjoner, spiseforstyrrelser eller lignende, og som ansvarlig står en stakkars uerfaren kontaktlærer som akkurat er ferdig med faglærerutdanninga i musikk liksom... Lærere og skoler som står oppi slike situasjoner trenger HJELP. 

Anonymkode: ebffc...13d

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet
Topsi skrev (2 minutter siden):

Fra KS: 

KS mener partene nå må se framover og utvikle skolen sammen.

– Det er svært synd at partene ikke klarte å bli enige om en løsning og at det må tvungen lønnsnemnd til, sier arbeidslivsdirektør i KS Tor Arne Gangsø.

– Nå må partene se framover og bygge opp gjensidig tillit.

Er fyren komplett idiot? Tillit?

Det er ikke mer tillit å hente der i gården. Så ja, mannen er en komplett overbetalt idiot. 

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså, hvis lærerne er sååå viktige for barns psykiske helse, så får vi jommen få mer betalt for den jobben vi gjør som er utenfor vår kompetanse. Jeg er utdannet faglærer... FAGlærer der altså, men måtte jobbe som kontaktlærer og delta i møter med barnevern, BUP, PPT, kunne masse om lærevansker, dysleksi, angst, traumer, adhd, omsorgssvikt,  psykiske og fysiske utviklingshemminger osv. Høres jo mer ut som jobben til en vernepleier. Jeg lærte aldri noe om å fylle ut en IOPpå utdanningen, og jeg visste ikke forskjell mellom BUP og PPT. Bruk folka som har kompetanse, ikke kast det over på kun lærerne. 

Nok av unger sliter med skolevegring og burde ha et annet tilbud enn ordinær skole. De sliter med angst, adhd, autisme, mobbing, depresjoner, spiseforstyrrelser eller lignende, og som ansvarlig står en stakkars uerfaren kontaktlærer som akkurat er ferdig med faglærerutdanninga i musikk liksom... Lærere og skoler som står oppi slike situasjoner trenger HJELP. 

Lærere får mer betalt enn andre med tilsvarende utdanning i kommunen, så slutt å sutre. Kanskje dere faktisk hadde nå¨dd mer frem med å be om flere vernepleiere i skolen enn mer lønn? Det mangler rikelig av folk andre steder i arbeidslivet, bare å søke seg nye jobb. Du kan ikke regne med fri to mnd om sommeren, alle helger og høytider med familien og kjernetid der du kan gå tidlig hver gang solen skinner, men bytt gjerne jobb. 

Anonymkode: 7bd19...288

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Løses de problemene med mer lønn? 

Anonymkode: ae907...643

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenner meg igjen i alt du skriver foruten om musikkbiten. Hjelp ja! Vi har ropt om hjelp lenge. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...