Gå til innhold

Politiet presset meg til å kjøre fort, jeg fikk bot


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tviler på at det skjedde, men uansett: det er ikke ditt ansvar å tilrettelegge for andres lovbrudd. Ligger det en dott limt fast i støtfangeren din mens du kjører i fartsgrensen kan du bare la dem være der. Det er høflig å svinge inn på en busslomme etter noen kilometer. Men ble du målt til 109 kjørte du sikkert endel over det igjen, og kan trolig være glad for at du beholdt lappen.

Anonymkode: 388a0...df5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt rykter om at sivilpolitiet liker medvirke til bøter. Du skulle ikke kjørt for fort, samtidig, man skal heller ikke kjøre opp i støtfangeren til andre. Det kan skape minst like farlige situasjoner. Man kan få bot for det da. Men det gjelder selvsagt ikke sivilpolitiet :sur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Etter en kort stund ble jeg provosert og ga gass for å for håpentligvis få litt lenger avstand

Er det så innihelvetes vanskelig å slippe forbi? Gi gass for å skape avstand!!? Hvis du hadde sluppet forbi den som kommer bak deg så hadde du vært kvitt problemet enten de er sivil politi eller en vanlig bilist.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor blinket du ikke bilen bare frem? Altså, du skapte jo en potensielt farlig situasjon ved å tråkke inn gassen slik du gjorde? Glad du fikk bot. 

Anonymkode: ba330...2e1

Tåpelige vesen. En skal faktisk ikke ligge for nær bilen foran og jeg vet mange hater at biler bak gjør dette fordi dersom man må bråbremse så vil den bak deg lett kjøre rett inn i deg og påføre deg nakkesleng. 
Hvorfor i helsike hadde ikke politiet på lysene? Da hadde ts forstått med en gang. Men greit nok, er egentlig ingen unnskyldning å kjøre for fort fordi bilen bak ligger for nær sånn juridisk sett. 
Og.. det er ikke SÅ farlig å kjøre litt for fort dersom sikten er god, så at ts fikk bot er egentlig bare en unnskyldning fra myndighetene for å dra penger ut av folk. 

Helt utrolig å se alle moralistene her inne som aldri har gjort noe galt. Perfekte er dere alle sammen fra dag 1. Og ikke engang gidd å svar «jeg har gjort feil i livet jo! Men lærte av det». 
 

Trist å være vitne til alle nervevrakene her som er ute etter å kjefte på andre som innrømmer feil fordi dere har blitt så kuet selv at dere trenger andre å kjefte på for å føle at dere for en gangs skyld har rett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstand skrev (17 minutter siden):

Helt utrolig å se alle moralistene her inne som aldri har gjort noe galt. Perfekte er dere alle sammen fra dag 1. Og ikke engang gidd å svar «jeg har gjort feil i livet jo! Men lærte av det». 
 

Trist å være vitne til alle nervevrakene her som er ute etter å kjefte på andre som innrømmer feil fordi dere har blitt så kuet selv at dere trenger andre å kjefte på for å føle at dere for en gangs skyld har rett.

Jeg har gjort mange gale ting. Både i trafikken og ellers.

Men jeg lar meg ikke provosere av idioter. I alle fall ikke til å begå lovbrudd. Da er man ganske svak. 

Anonymkode: cfdb1...923

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har observert dette når jeg kjørte bak en sivilbil, de "fisket" etter lovbrudd. De har nok avklart at de er på rett side av loven, men slik oppførsel styrker ikke folks respekt for UP.

Normalt er det ikke (eller var ikke) lov for politiet å provosere fram lovbrudd (spørre om noen selger stoff, for så å agere på det eller slenge med leppa for å få noen til å forsøke å dra til de).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er å øke litt på farten.

Men å øke med over 35% og til rett under grensen for at lappen ryker... Da har man ikke bare prøvd skape litt avstand.

Anonymkode: 7dab4...070

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har gjort mange gale ting. Både i trafikken og ellers.

Men jeg lar meg ikke provosere av idioter. I alle fall ikke til å begå lovbrudd. Da er man ganske svak. 

Anonymkode: cfdb1...923

Ja der kom en slik kommentar. Du har selvfølgelig gjort mye galt, men så kommer den der «men jeg….».  

Endret av Avstand
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kjørte på en vanlig landevei med 80 sone, bak kom en sort bmw som la seg helt opp på støtfangeren og presset meg. Etter en kort stund ble jeg provosert og ga gass for å for håpentligvis få litt lenger avstand, da kom plutselig blålysene på etter kort tid, da hadde de tatt fartsmåling fra jeg ga gass. 
jeg kunne såklart så vidt tøtsjet bremsepedalen så bremselysene hadde blitt tent eller stoppet og sluppen han forbi, men slikt er lett å tenke i ettertid.

har virkelig politiet lov til å presse folk til å kjøre fort for så å ta de etterpå? Vet noen her om politiet har filmet hendelsen ifall jeg går til sak? For hvis det er filmet av de er det jo bevist at de presset meg, kjørte forøvrig i 85 på speedometeret før de kom etter. Ble målt til 109. 
 

Er det mulighet for at jeg kommer noen vei om jeg går til sak mot de og anmelder? Slike politibetjenter har ikke noe i det yrke å gjøre, å kjøre slik som de gjorde er soleklart førerkortbeslag med så kort avstand til forankjørende

Anonymkode: 68759...eeb

Har du sett målingen? Er ikke sikkert de har bevis 

Anonymkode: 50f6b...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke første som faller for den fella der nei 😉 Ligger en tett oppi rompa de uten å kjøre forbi deg er det ofte for å få deg til å kjøre fortere og sjansen er da stor for at det er politiet.

Anonymkode: 9e53d...8aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tro på at du vanligvis aldri kjører så fort når dette var alt som skulle til for å få deg til å kjøre fort nå.

Og dersom dette er første gang du har fått noen som kjører med for kort avstand bak deg så er du enten rykende fersk sjåfør (dvs du fikk sertifikat denne uken) eller så har du diktet opp hele historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg kjørte på en vanlig landevei med 80 sone, bak kom en sort bmw som la seg helt opp på støtfangeren og presset meg. Etter en kort stund ble jeg provosert og ga gass for å for håpentligvis få litt lenger avstand, da kom plutselig blålysene på etter kort tid, da hadde de tatt fartsmåling fra jeg ga gass. 
jeg kunne såklart så vidt tøtsjet bremsepedalen så bremselysene hadde blitt tent eller stoppet og sluppen han forbi, men slikt er lett å tenke i ettertid.

har virkelig politiet lov til å presse folk til å kjøre fort for så å ta de etterpå? Vet noen her om politiet har filmet hendelsen ifall jeg går til sak? For hvis det er filmet av de er det jo bevist at de presset meg, kjørte forøvrig i 85 på speedometeret før de kom etter. Ble målt til 109. 
 

Er det mulighet for at jeg kommer noen vei om jeg går til sak mot de og anmelder? Slike politibetjenter har ikke noe i det yrke å gjøre, å kjøre slik som de gjorde er soleklart førerkortbeslag med så kort avstand til forankjørende

Anonymkode: 68759...eeb

Dersom hendelsesforløpet er slik du hevder er dette ulovlig provokasjon av politiet og ikke noe du kan straffes for, problemet ditt blir å bevise at politiet har opptrådt slik du hevder. Hvis de har filmet at du har kjørt for fort og du ikke kan dokumentere provokasjonen har du dessverre en dårlig sak.

Hilsen jurist

Anonymkode: 28751...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svinet skrev (6 minutter siden):

politiet har ikke lov til å provosere til lovbrudd, uansett hva det gjelder.

Da har du noe å lære 😉 Sier ikke alle gjør det men det finnes gode og dårlige i alle yrker 🙂

Anonymkode: 9e53d...8aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis UP bruker arbeidstiden sin på å framprovosere lovbrudd så må noe gjøres i den etaten der. 

Anonymkode: 4c428...171

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 17.15):

😂😂😂😂😂😂 for en dumstrut du er.

Anonymkode: a89c8...e39

Ha litt respekt for folk skam over deg og de 15 menneskene som likte innlegget ditt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om trafikken bak ligger for nær deg, så er ikke løsningen å ØKE farten. Det sikreste du kan gjøre er å senke farten, så skadepotensialet blir mindre om det skulle oppstå en farlig situasjon. Det lærer man når man tar lappen...  

Anonymkode: 4fbb4...203

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 17.14):

Jeg kjørte på en vanlig landevei med 80 sone, bak kom en sort bmw som la seg helt opp på støtfangeren og presset meg.

Anonymkode: 68759...eeb

Dersom de la seg jelt oppi din bil og holdt seg der en stund så kan det hende du har en sak. Men det må naturlig nok bevises.

Anonymkode: 535d7...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/27/2022 at 5:14 PM, AnonymBruker said:

Jeg kjørte på en vanlig landevei med 80 sone, bak kom en sort bmw som la seg helt opp på støtfangeren og presset meg. Etter en kort stund ble jeg provosert og ga gass for å for håpentligvis få litt lenger avstand, da kom plutselig blålysene på etter kort tid, da hadde de tatt fartsmåling fra jeg ga gass. 
jeg kunne såklart så vidt tøtsjet bremsepedalen så bremselysene hadde blitt tent eller stoppet og sluppen han forbi, men slikt er lett å tenke i ettertid.

har virkelig politiet lov til å presse folk til å kjøre fort for så å ta de etterpå? Vet noen her om politiet har filmet hendelsen ifall jeg går til sak? For hvis det er filmet av de er det jo bevist at de presset meg, kjørte forøvrig i 85 på speedometeret før de kom etter. Ble målt til 109. 
 

Er det mulighet for at jeg kommer noen vei om jeg går til sak mot de og anmelder? Slike politibetjenter har ikke noe i det yrke å gjøre, å kjøre slik som de gjorde er soleklart førerkortbeslag med så kort avstand til forankjørende

Anonymkode: 68759...eeb

Hvorfor ikke bare bråbremse for det ekornet som var på vei ut på veien? 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 17.14):

Jeg kjørte på en vanlig landevei med 80 sone, bak kom en sort bmw som la seg helt opp på støtfangeren og presset meg. Etter en kort stund ble jeg provosert og ga gass for å for håpentligvis få litt lenger avstand, da kom plutselig blålysene på etter kort tid, da hadde de tatt fartsmåling fra jeg ga gass. 
jeg kunne såklart så vidt tøtsjet bremsepedalen så bremselysene hadde blitt tent eller stoppet og sluppen han forbi, men slikt er lett å tenke i ettertid.

har virkelig politiet lov til å presse folk til å kjøre fort for så å ta de etterpå? Vet noen her om politiet har filmet hendelsen ifall jeg går til sak? For hvis det er filmet av de er det jo bevist at de presset meg, kjørte forøvrig i 85 på speedometeret før de kom etter. Ble målt til 109. 
 

Er det mulighet for at jeg kommer noen vei om jeg går til sak mot de og anmelder? Slike politibetjenter har ikke noe i det yrke å gjøre, å kjøre slik som de gjorde er soleklart førerkortbeslag med så kort avstand til forankjørende

Anonymkode: 68759...eeb

Gå til sak. Uansett blir man obs på de folka

Anonymkode: 57781...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...