Gå til innhold

Politiet presset meg til å kjøre fort, jeg fikk bot


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte på en vanlig landevei med 80 sone, bak kom en sort bmw som la seg helt opp på støtfangeren og presset meg. Etter en kort stund ble jeg provosert og ga gass for å for håpentligvis få litt lenger avstand, da kom plutselig blålysene på etter kort tid, da hadde de tatt fartsmåling fra jeg ga gass. 
jeg kunne såklart så vidt tøtsjet bremsepedalen så bremselysene hadde blitt tent eller stoppet og sluppen han forbi, men slikt er lett å tenke i ettertid.

har virkelig politiet lov til å presse folk til å kjøre fort for så å ta de etterpå? Vet noen her om politiet har filmet hendelsen ifall jeg går til sak? For hvis det er filmet av de er det jo bevist at de presset meg, kjørte forøvrig i 85 på speedometeret før de kom etter. Ble målt til 109. 
 

Er det mulighet for at jeg kommer noen vei om jeg går til sak mot de og anmelder? Slike politibetjenter har ikke noe i det yrke å gjøre, å kjøre slik som de gjorde er soleklart førerkortbeslag med så kort avstand til forankjørende

Anonymkode: 68759...eeb

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kjøre fortere bare fordi det ligger en bil bak? Sett cruise kontrollen på  5 kilometer under fartsgrensa og drit i dem. Garantert aldri fartsbot

Anonymkode: d1aea...a79

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

😂😂😂😂😂😂 for en dumstrut du er.

Anonymkode: a89c8...e39

Takk for det….

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor kjøre fortere bare fordi det ligger en bil bak? Sett cruise kontrollen på  5 kilometer under fartsgrensa og drit i dem. Garantert aldri fartsbot

Anonymkode: d1aea...a79

Kjører vanligvis ikke fort men ble såpass provosert at jeg i dette tilfellet gjorde det! 

Anonymkode: 68759...eeb

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det presset deg ikke til å kjøre for fort, de ga tegn om åat de ville forbi. Du skulle selvfølgelig bremset ned og kjørt til siden, dette er noe en lærer nårven tar kjøreopplæring.

Anonymkode: f1844...fbe

  • Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor blinket du ikke bilen bare frem? Altså, du skapte jo en potensielt farlig situasjon ved å tråkke inn gassen slik du gjorde? Glad du fikk bot. 

Anonymkode: ba330...2e1

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullprat! Det valget tok du enkelt helt på egenhånd, i stedet for å bremse opp litegrann og blinke de forbi! Bli voksen og innse din egen dumhet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om en sort sivil politibil som ferdes på motorveien i Stavanger, Sandnes og omegn som legger seg tett bak biler og presser dem opp i fart. Biter du på så går blålys på.

Det burde ikke være lov for de fleste ønsker jo ikke å ha en bil tett oppi ræva i 90 sonen, og vil nok øke litt på for å komme seg unna. 

 

Anonymkode: a36c7...1cf

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter en slik tilnærming fullt ut! Topp jobb av politiet. 

Fordi man igjen og igjen vil møte slike som legger seg tett oppi. Er man av de som blir stresset og selv gasser på, så skaper man potensielt farlige situasjoner.

Så supert at slike "lukes ut", slik at folk forhåpentligvis lærer seg å bremse ned og blinke ut. Eventuelt bare holde fartsgrensen frem til den andre bilen får en mulighet til å slippe forbi. 

Anonymkode: cfdb1...923

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har hørt om en sort sivil politibil som ferdes på motorveien i Stavanger, Sandnes og omegn som legger seg tett bak biler og presser dem opp i fart. Biter du på så går blålys på.

Det burde ikke være lov for de fleste ønsker jo ikke å ha en bil tett oppi ræva i 90 sonen, og vil nok øke litt på for å komme seg unna. 

 

Anonymkode: a36c7...1cf

Da fortjener man ikke lappen. Trafikken er ikke et sted for å bli så stresset at man bryter loven. 

Anonymkode: cfdb1...923

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan ikke vare lovlig da politiet som alle andre må følge trafikk loven og holde avstand til bilen foran.

Ellers du kunne bråbremse ,da krasjer de i deg .....

Anonymkode: 95733...5c3

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da fortjener man ikke lappen. Trafikken er ikke et sted for å bli så stresset at man bryter loven. 

Anonymkode: cfdb1...923

Enig i det, men er det ok av politiet å ligge helt i ræva på en da, når en ligger i fartsgrensen? For kort avstand til bilen foran er like fullt brudd på trafikksikkerhet som å kjøre for fort. 

Anonymkode: d133e...de3

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Enig i det, men er det ok av politiet å ligge helt i ræva på en da, når en ligger i fartsgrensen? For kort avstand til bilen foran er like fullt brudd på trafikksikkerhet som å kjøre for fort. 

Anonymkode: d133e...de3

De tester jo hva som skjer når "idiotene" gjør dette.

Er det ikke bedre at man får en oppstramming for dette under kontrollerte forhold? 

Politiet bryter forsåvidt også lovverket andre ganger, når formålet er å ta lovbrytere. Vil jo si at kjøring langt over fartsgrensen, selv med blålys, er mer risikofylt enn å legge seg litt tett på bilen foran når de er såpass trente sjåfører som de er. 

Anonymkode: cfdb1...923

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ligget i 80 her  tror du korrupt rettsvesen tror på ? en uhildet politimann (sett i statens øyne) og en forbryter ? dvs fartsforbryter ? nei her vil nok en advokat si at det og mene og ha rett er ikke det samme som å få rett mest sannsynligvis skrudde de av dashcam når de utførte ugjerningen  men retten kommer neppe til å spørre om hvorfor det var avskrudd men som sagt jeg støtter deg her i problemstillingen din min forklaring var bare åssen samfunnet fungerer i praksis tvilen skal komme tiltalte til gode men staten vinner mellom 60-100% av sakene men dommeren er jo staten så 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har skjedd at retten dømmer i ens favør, spesielt om politiet har kamera i bilen så skal det legges frem som bevis - men det beste er jo om du selv har kamera eller vitner? 

Anonymkode: a290d...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjørte på en vanlig landevei med 80 sone, bak kom en sort bmw som la seg helt opp på støtfangeren og presset meg. Etter en kort stund ble jeg provosert og ga gass for å for håpentligvis få litt lenger avstand, da kom plutselig blålysene på etter kort tid, da hadde de tatt fartsmåling fra jeg ga gass. 
jeg kunne såklart så vidt tøtsjet bremsepedalen så bremselysene hadde blitt tent eller stoppet og sluppen han forbi, men slikt er lett å tenke i ettertid.

har virkelig politiet lov til å presse folk til å kjøre fort for så å ta de etterpå? Vet noen her om politiet har filmet hendelsen ifall jeg går til sak? For hvis det er filmet av de er det jo bevist at de presset meg, kjørte forøvrig i 85 på speedometeret før de kom etter. Ble målt til 109. 
 

Er det mulighet for at jeg kommer noen vei om jeg går til sak mot de og anmelder? Slike politibetjenter har ikke noe i det yrke å gjøre, å kjøre slik som de gjorde er soleklart førerkortbeslag med så kort avstand til forankjørende

Anonymkode: 68759...eeb

mange politifolk har ikke egnenhet til å være politi. Merkelig oppførsel av sivilpoliti. Har du allerede akseptert boten? du kan klage.

Anonymkode: 11e5b...49d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du er en som lar deg provosere til offensive handlinger, foran defensive handlinger.

Skulle bråbremset, og det har du vel lært til neste gang ;)

Anonymkode: 22708...fef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme har skjedd med maaange her i områdene rundt jeg bor. En som tidligere var i UP’n gjorde dette. La seg nært og presset, vipps bot. 

Anonymkode: 295d8...3f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for det….

Kjører vanligvis ikke fort men ble såpass provosert at jeg i dette tilfellet gjorde det! 

Anonymkode: 68759...eeb

Det er mer provoserende om du hadde lagt deg 10-20 under fartsgrensen. Særlig der hvor det er umulig å kjøre forbi. Folk tar gjerne hintet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...