Gå til innhold

Politiet presset meg til å kjøre fort, jeg fikk bot


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 10/3/2022 at 12:38 PM, *Mocca* said:

Mange i politiet gjør dette.... Desverre, bryter loven og skaper farlige situasjoner, kun for å fremprovosere lovbrudd.

 Verste tilfellet var der en sivil gjorde dette, med studenter i bilen. 

Han innrømte til og med at han ikke kunne gjøre noenting fordi hans hadde politistudenter i bilen. Han satte både oss, seg selv og studentene i bilen i fare. 

Han kunne kjørt forbi, men da måtte han brutt fartsgrensa selv.... 

For det er ikke forbi de vil, de vil ha forbedret statistikken sin. Hvis du bremser har de fort trøbbel, gasser du på bittelitt kan de ta deg.

 

få se kilder til påstandene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deep Impact skrev (13 timer siden):

få se kilder til påstandene dine.

Kilder på egne og andre erfaringer vet du ikke finnes.

Men kilder på at politiet på fast basis bryter Norges lover bevisst, ofte for å forbedre egen oppklaringsprosent, velger hvilke lover de ønsker å håndheve eller ikke... Med mer... Det er ikke vanskelig å finne for noen.

Noen ganger uttaler de det til og med selv i media så man lett kan få det med seg.  Legger man til at politiet nå skal granskes pga alt dette så trenger man ikke kilder, hvis man har fulgt med.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Mocca* skrev (4 timer siden):

Kilder på egne og andre erfaringer vet du ikke finnes.

Men kilder på at politiet på fast basis bryter Norges lover bevisst, ofte for å forbedre egen oppklaringsprosent, velger hvilke lover de ønsker å håndheve eller ikke... Med mer... Det er ikke vanskelig å finne for noen.

Noen ganger uttaler de det til og med selv i media så man lett kan få det med seg.  Legger man til at politiet nå skal granskes pga alt dette så trenger man ikke kilder, hvis man har fulgt med.

 

Hvor er det politiet granskes for å presse folk opp i fart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sant, og det kan det jo godt være, så er det virkelig dårlig gjort av politiet. Men du kommer aldri til å klare å bevise det dessverre. Folk kommer til å tro på politiet.

Anonymkode: 7b2a5...138

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det er sant, og det kan det jo godt være, så er det virkelig dårlig gjort av politiet. Men du kommer aldri til å klare å bevise det dessverre. Folk kommer til å tro på politiet.

Anonymkode: 7b2a5...138

Det er ikke sant. Hadde det vært så vanlig som enkelte i denne tråden påstår, så hadde det vært fanget på kamera for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger de bak deg og måler farten din bruker de gjennomsnittmåling, det betyr at du har hatt den hastigheten (gjerne også høyere) over en lengre avstand. Husker ikke helt men mener det minste de kan måle på er 300 meter. 

Anonymkode: 91135...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reign skrev (4 timer siden):

Hvor er det politiet granskes for å presse folk opp i fart?

Som du ser av hva jeg skrev, var ikke det konkret knyttet til gransking ifht til den ene spesifikke tingen.

Politiet skal granskes i større grad enn akkurat en av tingene de bryter loven i.

Men jeg tipper du er en av de som tror på at politiet gjør oppgaven sin i henhold til lovverket og kan stoles på 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (4 timer siden):

Det er ikke sant. Hadde det vært så vanlig som enkelte i denne tråden påstår, så hadde det vært fanget på kamera for lenge siden.

Hvilke kameraer tror du det skulle vært fanget opp på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Mocca* skrev (15 timer siden):

Som du ser av hva jeg skrev, var ikke det konkret knyttet til gransking ifht til den ene spesifikke tingen.

Politiet skal granskes i større grad enn akkurat en av tingene de bryter loven i.

Men jeg tipper du er en av de som tror på at politiet gjør oppgaven sin i henhold til lovverket og kan stoles på 🤷🏼‍♀️

Da kan du diskutere det i en annen tråd. Det er ikke relevant for denne.

Nei, jeg har mye skepsis til politiets praksis på andre områder. At de kjører rundt og presser folk opp i fart er ikke en av bekymringene mine, all den tid de kan ta folk som kjører altfor fort på legitimt vis hver eneste dag.

*Mocca* skrev (15 timer siden):

Hvilke kameraer tror du det skulle vært fanget opp på?

De dashcamene som alle som kjører gris har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (5 timer siden):

Da kan du diskutere det i en annen tråd. Det er ikke relevant for denne.

Nei, jeg har mye skepsis til politiets praksis på andre områder. At de kjører rundt og presser folk opp i fart er ikke en av bekymringene mine, all den tid de kan ta folk som kjører altfor fort på legitimt vis hver eneste dag.

De dashcamene som alle som kjører gris har.

Som er mye mer vanlig i andre land enn Norge, så ikke særlig aktuelt her.....

Som prinsipp at politiet bevisst bryter loven for å fremprovosere lovbrudd hos innbyggerne er aktuelt her også.

At du ikke kjenner til problemet med at de presser folk opp i fart for så å ta dem for å kjøre for fort, gjør såklart at du ikke bekymrer for det. 

Men det endrer ikke det faktum at de gjør det, og at det ikke kun skjer tilfeldig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (På 5.10.2022 den 12.33):

Det er ikke sant. Hadde det vært så vanlig som enkelte i denne tråden påstår, så hadde det vært fanget på kamera for lenge siden.

Min far nektet bot på dette grunnlaget, han hadde det på film for han har kamera både i front og bakover. 

Ble rettsak over nett, dette var i pandemien. Min far fikk litt lavere bot, eller 4 dager fengsel og velge mellom. Politiet fikk ikke engang spørsmål om hvorfor de hadde valgt å ligge så tett på bilen foran. 

Når Min far tok dette opp med advokat fikk han til svar at det ikke var politiet denne rettsaken handlet om, det handlet om min fars handling eller reaksjon. Derfor ble det ikke vektlagt overholde. 

Så jo dette har nok mange fanget på film, men det nytter ikke med mindre man går til søksmål mot politietaten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 10.32):

Du er ikke første som faller for den fella der nei 😉 Ligger en tett oppi rompa de uten å kjøre forbi deg er det ofte for å få deg til å kjøre fortere og sjansen er da stor for at det er politiet.

Anonymkode: 9e53d...8aa

Skjer stadig i trafikken med meg, og det har aldri vært politiet. Skjer jo stort sett hver dag.

Anonymkode: f8b52...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 17.19):

Takk for det….

Kjører vanligvis ikke fort men ble såpass provosert at jeg i dette tilfellet gjorde det! 

Anonymkode: 68759...eeb

Og da fortjener du også bot. Gratulerer. 

Anonymkode: 6f77c...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 12.36):

Ligger de bak deg og måler farten din bruker de gjennomsnittmåling, det betyr at du har hatt den hastigheten (gjerne også høyere) over en lengre avstand. Husker ikke helt men mener det minste de kan måle på er 300 meter. 

Anonymkode: 91135...ffb

Det kjører du vel på drøyt 10 sekunder i den farten der?

Anonymkode: ee840...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loboto skrev (1 time siden):

Min far nektet bot på dette grunnlaget, han hadde det på film for han har kamera både i front og bakover. 

Ble rettsak over nett, dette var i pandemien. Min far fikk litt lavere bot, eller 4 dager fengsel og velge mellom. Politiet fikk ikke engang spørsmål om hvorfor de hadde valgt å ligge så tett på bilen foran. 

Når Min far tok dette opp med advokat fikk han til svar at det ikke var politiet denne rettsaken handlet om, det handlet om min fars handling eller reaksjon. Derfor ble det ikke vektlagt overholde. 

Så jo dette har nok mange fanget på film, men det nytter ikke med mindre man går til søksmål mot politietaten.

Eneste korrekte avgjørelse. Ligger noen tett på bak, sørg for å slippe de forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loboto skrev (1 time siden):

Min far nektet bot på dette grunnlaget, han hadde det på film for han har kamera både i front og bakover. 

Ble rettsak over nett, dette var i pandemien. Min far fikk litt lavere bot, eller 4 dager fengsel og velge mellom. Politiet fikk ikke engang spørsmål om hvorfor de hadde valgt å ligge så tett på bilen foran. 

Når Min far tok dette opp med advokat fikk han til svar at det ikke var politiet denne rettsaken handlet om, det handlet om min fars handling eller reaksjon. Derfor ble det ikke vektlagt overholde. 

Så jo dette har nok mange fanget på film, men det nytter ikke med mindre man går til søksmål mot politietaten.

Faren din gjorde jo noe ulovlig selv om politiet gjorde noe ulovlig. Minus og minus er ikke pluss. Man skal aldri øke farten fordi man har noen i ræva.

Dog høres denne historien ut som oppspinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Reign skrev (1 minutt siden):

Faren din gjorde jo noe ulovlig selv om politiet gjorde noe ulovlig. Minus og minus er ikke pluss. Man skal aldri øke farten fordi man har noen i ræva.

Dog høres denne historien ut som oppspinn.

Ja det er både jeg og min far helt enig i. Men nei, det er ikke oppspinn, selvom jeg kunne ønske det for det sier noe om den norske politietaten man helst ikke vil høre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loboto skrev (2 minutter siden):

Ja det er både jeg og min far helt enig i. Men nei, det er ikke oppspinn, selvom jeg kunne ønske det for det sier noe om den norske politietaten man helst ikke vil høre. 

Problemet er at du ikke bare sier noe om politietaten. Du sier at domstolen er korrupt. Har du belegg for en slik påstand?

Endret av Reign
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (1 minutt siden):

Problemet er at du ikke bare sier noe om politietaten. Du sier at domstolen er korrupt. Har du belegg for en slik påstand?

Nei, jeg sier faktisk ikke det. 

Har endel med domstolene å gjøre i forbindelse med jobb, og det er slik det fungerer og skal fungere. 

Feks sak fra 2021. Gutt tiltalt for politivold i Oslo. En politimann med blåmerke på et kne og en annen på underarm etter et spark. Gutten hadde derimot fått grisebank formodeøig av politiet, med flere ribbensbrudd og knekt nese. 

Gutten fikk samfunnsstraff, selvom det var ønsket fengsel. Politiet fikk ikke engang tilsnakk. Det var nemlig ikke Politiet saken omhandlet men guttens lovbrudd ved politivold. Saken ble aldri meldt ang mulig politivold fordi Gutten ikke valgte å anmelde.  Politiet derimot valgte nettopp det. 

Dette betyr ikke at det er korrupsjon, det betyr bare at domstolen må forholde seg til hvem som er fornærmet og ikke i de gitte sakene. 

Direktøren en dokumentar på tv2 viser også et godt bilde av dette ift domstolen. Mange reagerer på dette ja, men det er faktisk slik systemet fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...