Gå til innhold

Politiet presset meg til å kjøre fort, jeg fikk bot


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg ville ikke godkjent boten,  de brøt loven ved å legge seg helt oppe i deg og som andre påstår her så er det ikke din oppgave å bremse på en vei med høy hastighet så andre kan kjøre forbi, mer enn nok fart i de bilene til å kjøre forbi en bil i 80 uansett.

Så innrømmer du din egen feil og bare si du gjorde det fordi du ble ukomfortabel og at du ikke ville bremse i en så høy hastighet med en bil som lå så nærme.

Anonymkode: 8c478...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 17.22):

Det presset deg ikke til å kjøre for fort, de ga tegn om åat de ville forbi. Du skulle selvfølgelig bremset ned og kjørt til siden, dette er noe en lærer nårven tar kjøreopplæring.

Anonymkode: f1844...fbe

Hvor lenge har du hatt lappen, eller har du det i det hele tatt?

Man skal ikke vise tegn til at man vil forbi ved å legge seg helt inntil bilen foran. Hva om en elg eller noe plutselig hadde hoppet ut i vegen, og føreren foran måtte bråstoppe.

Aldri ligg tett innpå bilen foran, det er provoserende og ikke minst farlig.

Anonymkode: 795e4...ac8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 17.22):

Det presset deg ikke til å kjøre for fort, de ga tegn om åat de ville forbi. Du skulle selvfølgelig bremset ned og kjørt til siden, dette er noe en lærer nårven tar kjøreopplæring.

Anonymkode: f1844...fbe

Du skjønte ikke at det var en sivilbil?

Anonymkode: e8132...57b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt har det blitt mye verre angående bilister som legger seg altfor nær bilen foran. Det ble kjedekollisjon i sommer av den grunn ikke så langt unna her jeg bor. 

Tviler ikke på historien til ts, det har vært en del rart blant politiet her jeg bor også. 

 

Anonymkode: 1cefb...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd at en bil gjorde dette. Da la jeg meg litt under fartsgrensa og sneilet av gårde, for å provosere. Da satt de på blålysene og kjørte forbi meg.

Å gasse på er ikke rett handling, mener jeg.

Anonymkode: 1705c...a20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har også opplevd at en bil gjorde dette. Da la jeg meg litt under fartsgrensa og sneilet av gårde, for å provosere. Da satt de på blålysene og kjørte forbi meg.

Å gasse på er ikke rett handling, mener jeg.

Anonymkode: 1705c...a20

Har også hørt om et tilfelle fot mange år siden hvor sivilpolitiet gjorde det samme.

Synes faktisk ts burde gå til media med det. Hvis det er så vanlig at sivilpolitiet holder på sånn, så burde det få større oppmerksomhet. Å ligge tett innpå andre biler kan skape like farlige situasjoner som å kjøre for fort. Spesielt i en 80-sone. 

Anonymkode: 795e4...ac8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 18.30):

Jeg støtter en slik tilnærming fullt ut! Topp jobb av politiet. 

Fordi man igjen og igjen vil møte slike som legger seg tett oppi. Er man av de som blir stresset og selv gasser på, så skaper man potensielt farlige situasjoner.

Så supert at slike "lukes ut", slik at folk forhåpentligvis lærer seg å bremse ned og blinke ut. Eventuelt bare holde fartsgrensen frem til den andre bilen får en mulighet til å slippe forbi. 

Anonymkode: cfdb1...923

Jeg håper politiet gjør det samme med idiotene som bare må ligge 10-20 km/t under fartsgrensen også da? De skaper vel så mange farlige og kaotiske situasjoner som bilistene som kjører for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha legget saken ut på SoMe med informasjonen om den som kjørte bak deg 👍

Anonymkode: ebb8c...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange i politiet gjør dette.... Desverre, bryter loven og skaper farlige situasjoner, kun for å fremprovosere lovbrudd.

 Verste tilfellet var der en sivil gjorde dette, med studenter i bilen. 

Han innrømte til og med at han ikke kunne gjøre noenting fordi hans hadde politistudenter i bilen. Han satte både oss, seg selv og studentene i bilen i fare. 

Han kunne kjørt forbi, men da måtte han brutt fartsgrensa selv.... 

For det er ikke forbi de vil, de vil ha forbedret statistikken sin. Hvis du bremser har de fort trøbbel, gasser du på bittelitt kan de ta deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 17.14):

Jeg kjørte på en vanlig landevei med 80 sone, bak kom en sort bmw som la seg helt opp på støtfangeren og presset meg. Etter en kort stund ble jeg provosert og ga gass for å for håpentligvis få litt lenger avstand, da kom plutselig blålysene på etter kort tid, da hadde de tatt fartsmåling fra jeg ga gass. 
jeg kunne såklart så vidt tøtsjet bremsepedalen så bremselysene hadde blitt tent eller stoppet og sluppen han forbi, men slikt er lett å tenke i ettertid.

har virkelig politiet lov til å presse folk til å kjøre fort for så å ta de etterpå? Vet noen her om politiet har filmet hendelsen ifall jeg går til sak? For hvis det er filmet av de er det jo bevist at de presset meg, kjørte forøvrig i 85 på speedometeret før de kom etter. Ble målt til 109. 
 

Er det mulighet for at jeg kommer noen vei om jeg går til sak mot de og anmelder? Slike politibetjenter har ikke noe i det yrke å gjøre, å kjøre slik som de gjorde er soleklart førerkortbeslag med så kort avstand til forankjørende

Anonymkode: 68759...eeb

Er det tredje eller fjerde gangen en variasjon av dette innlegget dukker opp på KG? Det er jo bare tull, tøys og fanteri.

Anonymkode: 2660b...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ville ha legget saken ut på SoMe med informasjonen om den som kjørte bak deg 👍

Anonymkode: ebb8c...5e4

Hvorfor skulle det hjelpe å legge ut fantasihistorier på some?

Anonymkode: 2660b...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Mocca* skrev (20 timer siden):

Mange i politiet gjør dette.... Desverre, bryter loven og skaper farlige situasjoner, kun for å fremprovosere lovbrudd.

 Verste tilfellet var der en sivil gjorde dette, med studenter i bilen. 

Han innrømte til og med at han ikke kunne gjøre noenting fordi hans hadde politistudenter i bilen. Han satte både oss, seg selv og studentene i bilen i fare. 

Han kunne kjørt forbi, men da måtte han brutt fartsgrensa selv.... 

For det er ikke forbi de vil, de vil ha forbedret statistikken sin. Hvis du bremser har de fort trøbbel, gasser du på bittelitt kan de ta deg.

 

Slutt å lyve.

Anonymkode: 2660b...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har også hørt om et tilfelle fot mange år siden hvor sivilpolitiet gjorde det samme.

Synes faktisk ts burde gå til media med det. Hvis det er så vanlig at sivilpolitiet holder på sånn, så burde det få større oppmerksomhet. Å ligge tett innpå andre biler kan skape like farlige situasjoner som å kjøre for fort. Spesielt i en 80-sone. 

Anonymkode: 795e4...ac8

Det er ikke vanlig. Det skjer faktisk aldri. Kun på nettsteder som KG der folk skal unnskylde hvorfor de ble tatt av politiet.

Anonymkode: 2660b...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ikke vanlig. Det skjer faktisk aldri. Kun på nettsteder som KG der folk skal unnskylde hvorfor de ble tatt av politiet.

Anonymkode: 2660b...82e

Og jeg har aldri blitt voldtatt så derfor vet jeg at det ikke foredår voldtekter......... Kunn noe enkelte damer finner på for opmerksomhet.😏

Anonymkode: 9e53d...8aa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg har aldri blitt voldtatt så derfor vet jeg at det ikke foredår voldtekter......... Kunn noe enkelte damer finner på for opmerksomhet.😏

Anonymkode: 9e53d...8aa

Voldtekt er vel etablert i samfunnet at skjer. Dersom dette som beskrives i tråden skjedde så ofte som dere skal ha det til, så hadde det blitt avslørt for lenge siden.

Anonymkode: 2660b...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Voldtekt er vel etablert i samfunnet at skjer. Dersom dette som beskrives i tråden skjedde så ofte som dere skal ha det til, så hadde det blitt avslørt for lenge siden.

Anonymkode: 2660b...82e

Det skjer "ofte" men pga holdninger som du har med at siden du ikke har opplevd det så kan det ikke skje, gjør at folk ikke går ut med det. Og hvem trur du hadde vunnet i en rettsak? politiet eller den sivile hvor det da ofte er to politibetjenter i mot en sivil.

Anonymkode: 9e53d...8aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 17.18):

Hvorfor kjøre fortere bare fordi det ligger en bil bak? Sett cruise kontrollen på  5 kilometer under fartsgrensa og drit i dem. Garantert aldri fartsbot

Anonymkode: d1aea...a79

Hvorfor under fartsgrensa? Du skaper jo unødvendig forbikjøringer... 

Anonymkode: a6d18...99e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skaper jo unødvendig forbikjøringer... 

Dette er ansvarsfraskrivelse. Det er alltid den som velger å kjøre forbi som skaper situasjonen. Dette blir litt som å slå en kvinne, og så si "du fikk meg til å gjøre det."

Anonymkode: 7cac0...88e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skjer "ofte" men pga holdninger som du har med at siden du ikke har opplevd det så kan det ikke skje, gjør at folk ikke går ut med det. Og hvem trur du hadde vunnet i en rettsak? politiet eller den sivile hvor det da ofte er to politibetjenter i mot en sivil.

Anonymkode: 9e53d...8aa

Om det hadde skjedd så ofte som folk skal ha det til, så hadde det blitt fanget på film for årevis siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest svarene i tråden men har lest ditt inlegg og her er svaret:

Om du ikke takler presset at folk ligger nært deg, så kjører du til siden og lar dem kjøre forbi når det er trygt.

Om du begynner å gasse når folk er bak deg, så gjør du store feiler ass.

Anonymkode: 56a0c...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...