Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2023


Boudicca

Anbefalte innlegg

jentafralandet skrev (5 timer siden):

Så koselig 😍

Gleder meg til magen kommer så jeg ikke bare ser ut som jeg er oppblåst 😂

Det hender jeg tenker at det er oppblåsthet og, så hvem vet 😅 hvor langt er du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann1234 skrev (20 timer siden):

Det hender jeg tenker at det er oppblåsthet og, så hvem vet 😅 hvor langt er du? 

14+1, rundt der 😄 kjenner forskjell på magen nå da, så har konkludert med at det ikke er oppblåsthet alene 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i dag 17+6, og ganske sikker på at jeg har kjent liv et par ganger, selv om det er lenge mellom 😊 Til mandag har jeg OUL, grugleder meg 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg og! Er 17+3 på vei med vårt andre barn. Kjenner at jeg har en del andre ting å tenke på i denne graviditeten, så har (heldigvis) ikke hatt så mye tid til å bekymre meg like mye som med nr. 1 🙈

Skal på ordinær ultralyd til uka, og det blir så spennende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirka89 skrev (På 8.12.2022 den 17.24):

Er i dag 17+6, og ganske sikker på at jeg har kjent liv et par ganger, selv om det er lenge mellom 😊 Til mandag har jeg OUL, grugleder meg 🥰

 

Hirka89 skrev (6 timer siden):

Var på OUL i går. Alt så fint ut 😍 Og det er lillebror som bor i magen 💙

Oii oii så morro ☺ Grattis! Hvordan ville du beskrevet det du kjenner som liv? 

mingrid skrev (På 11.12.2022 den 13.57):

Slenger meg på her jeg og! Er 17+3 på vei med vårt andre barn. Kjenner at jeg har en del andre ting å tenke på i denne graviditeten, så har (heldigvis) ikke hatt så mye tid til å bekymre meg like mye som med nr. 1 🙈

Skal på ordinær ultralyd til uka, og det blir så spennende. 

Godt å slippe at første trimesteret føles så lang! Lykke til på ultralyd ♡ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann1234 skrev (18 minutter siden):

 

Oii oii så morro ☺ Grattis! Hvordan ville du beskrevet det du kjenner som liv? 

Godt å slippe at første trimesteret føles så lang! Lykke til på ultralyd ♡ 

Det kjennes ut som små svake dult nederst i magen like over blæra. Litt dypt inne i magen. Og noen ganger kjennes det litt som dirring eller leamus. Har kjent det tydeligere fra dag til dag. Nå er jeg også annengangs, så kjenner det liksom igjen fra førstemann, selv om jeg da kjente liv mye senere 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er straks 17 uker og jeg har fra uke 16 kjent liv (tror jeg), nederst i magen, kjennes ut som svake dult ja. Tanken på at det bittelille livet med de bitte små føttene som prøver å sparke, åhhh både jeg og partner smelter 😭 Han er misunnelig på meg for at jeg får oppleve det og ikke han (enda) 😅. Nå går jeg rundt hver dag og venter på at det skal skje hele tiden, ligger og venter på at den lille skal sparke, men det er så sporadisk atte, jeg blir så utålmodig 🙃 Er vell ikke bare meg som er sånn håper jeg?  

Sånn ellers er jeg ganske utmatta for tiden, og ønsker noe søtt hele tiden. Treningen føles plutselig ganske tungt, mest pga pusten. Kan være årstiden for alt jeg vet altså.. Kjenner og en slags pulserende ømhet nedentil, men det er visst normalt. 

Håper det går bra med dere og ♡ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan går det med dere her inne? 💕

Jeg er faktisk halvveis i dag, det har gått fort! Formen er fortsatt bra, jeg kjenner korsryggen blir sliten utover dagen hvis jeg driver på med mye. Har også litt smerter i høyre del av rumpa/korsryggen som stråler litt nedover beinet, regner med det er knytta til bekkenet? 😅

Vi har begynt å smått å diskutere navn også! Kom gjerne med forslag til fine, tradisjonelle (gjerne eldre) guttenavn. Vi blir heller ikke enige om etternavn… 🙃😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jentafralandet skrev (På 16.1.2023 den 17.12):

Hvordan går det med dere her inne? 💕

Jeg er faktisk halvveis i dag, det har gått fort! Formen er fortsatt bra, jeg kjenner korsryggen blir sliten utover dagen hvis jeg driver på med mye. Har også litt smerter i høyre del av rumpa/korsryggen som stråler litt nedover beinet, regner med det er knytta til bekkenet? 😅

Vi har begynt å smått å diskutere navn også! Kom gjerne med forslag til fine, tradisjonelle (gjerne eldre) guttenavn. Vi blir heller ikke enige om etternavn… 🙃😂

Gratulerer med halvveis 😊 Selv er jeg 24+4 i dag. Kjenner masse liv hver dag, og det er gøy. Men har generelt vært mye dårlig dette svangerskapet, og synes ting er fryktelig tungt allerede nå. Dette er nr.2, så magen kom veldig tidlig også. Men nå går jeg hjemme om dagen, så det hjelper heldigvis på formen, og jeg har god tid til å pusle hjemme 😊 Har allerede funnet frem babyklærne etter storebror, og håper å finne frem resten av babytingene, organisere og handle inn det vi trenger nytt eller mangler i god tid før jeg blir enda større og ikke orker 😅

Smertene du nevner kan både være muskulært eller bekkenet. Hør eventuelt med jordmor/lege neste gang du skal dit 🙂 Når det gjelder etternavn er det mange muligheter. Dere kan bruke begges etternavn, det er jo veldig vanlig. Eller dere kan bruke et av etternavnene som mellomnavn. Selv hadde jeg mamma sitt etternavn som mellomnavn, og min fars som etternavn. Da jeg giftet meg tok jeg mannens etternavn, og mannen min tok mitt mellomnavn. Så nå heter både jeg og mannen min og sønnen vår det samme til mellomnavn og etternavn. 

Endret av Hirka89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
jentafralandet skrev (På 16.1.2023 den 17.12):

Hvordan går det med dere her inne? 💕

Jeg er faktisk halvveis i dag, det har gått fort! Formen er fortsatt bra, jeg kjenner korsryggen blir sliten utover dagen hvis jeg driver på med mye. Har også litt smerter i høyre del av rumpa/korsryggen som stråler litt nedover beinet, regner med det er knytta til bekkenet? 😅

Vi har begynt å smått å diskutere navn også! Kom gjerne med forslag til fine, tradisjonelle (gjerne eldre) guttenavn. Vi blir heller ikke enige om etternavn… 🙃😂

23+0 i dag 🤩 Svangerskaper nr.3 og denne gangen er det fryktelig tungt😩 Sliter med bekkenet og er nå 100% sykemeldt...fant frem krykkene i dag. Smertene dine høres veldig ut som bekkenplager 😬 Navn ja...det synes jeg bare blir vanskeligere for hvert barn vi får🤣 venter jente nr.3, tar nok lang tid før vi lander på et navn denne gangen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan går det med alle dere her inne 😊? Hvor langt er dere kommet nå?

Her er jeg 29+5 i dag. Formen er ok, men kjenner det begynner å bli tungt. Har også fått svangerskapsdiabetes, som er veldig kjedelig. Regulerer med kost, setter insulin 2 ganger om dagen, og får mye oppfølging fra sykehuset. Så spent på hva som skjer fremover. Er visst vanlig å bli satt i gang i uke 38 når man går på insulin. Så da har jeg kanskje bare 8-9 uker igjen før lillebror er her 🥰 Kjenner det er litt skrekkblandet fryd. Gleder meg til han kommer, men gruer meg litt til å ha 2 barn 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Slenger meg på her jeg og 😊

Jeg har termin 13.Mai og håper at det ikke blir 17.Mai, og han må dele bursdagen sin med hele Norge 😅🙈

Dette er barn nr.2, har en jente på 10 år fra før, så håper på mye hjelp fra henne 😃

Jeg er egentlig i god form, var bare ganske trøtt i 1.trimester og nå i 3.trimester syns jeg egentlig alt er tungt og ubehagelig 🙈 har en jobb som ikke kan tilrettelegges så jeg har vært delvis sykemeldt siden rett før jul og helt siden slutten av januar. Litt kjedelig å bare være hjemme og oppleve så lite. Hva bruker dere andre som ikke jobber dagene på? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chocho skrev (2 timer siden):

Hei! 

Slenger meg på her jeg og 😊

Jeg har termin 13.Mai og håper at det ikke blir 17.Mai, og han må dele bursdagen sin med hele Norge 😅🙈

Dette er barn nr.2, har en jente på 10 år fra før, så håper på mye hjelp fra henne 😃

Jeg er egentlig i god form, var bare ganske trøtt i 1.trimester og nå i 3.trimester syns jeg egentlig alt er tungt og ubehagelig 🙈 har en jobb som ikke kan tilrettelegges så jeg har vært delvis sykemeldt siden rett før jul og helt siden slutten av januar. Litt kjedelig å bare være hjemme og oppleve så lite. Hva bruker dere andre som ikke jobber dagene på? 😊

Jeg har vært sykemeldt 50% siden desember! Dagene kan gå veldig tregt, men prøver å bake litt, rydde litt i huset og slikt :) Jeg er sykemeldt pga. utmattelse i svangerskapet da, så jeg orker ikke så alt for masse uansett, men lange dager det blir det, haha :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26+1 i dag og kjenner at magen er i veien! Ut og inn av bil, ta på sko, ut av senga osv er virkelig ingen spøk så er veldig spent på hvordan det blir om x antall uker og kilo 🙃😂

Er i full jobb enda (kontorjobb) og det går egentlig fint så lenge jeg er flink til å bevege meg i løpet av dagen. Merker at hodet ikke henger like godt med og konsentrasjonen er ikke helt på topp heller, men det er til å leve med 😄 Kjenner det så smått i bekkenet innimellom, men holder det i sjakk med gravidtrening og hvile om hverandre! 

Er det noen av dere som har erfaring med 3D ultralyd forresten? Kunne godt tenkt meg det, syns det er så lenge fra OUL til fødsel uten å se babyen 💙

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

heidipiia skrev (På 10.5.2023 den 22.07):

Noen som har født ennå?!🤩

Jeg fødte 5 mai 😊 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...