Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2023


Boudicca

Anbefalte innlegg

Var på offentlig TUL i dag, og alt så heldigvis helt perfekt ut 🥰 Håper jeg klarer å slappe av resten av svangerskapet nå etter at vi mistet i mars. 

 

IMG_20221104_172913_261.jpg

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hirka89 skrev (22 timer siden):

Var på offentlig TUL i dag, og alt så heldigvis helt perfekt ut 🥰 Håper jeg klarer å slappe av resten av svangerskapet nå etter at vi mistet i mars. 

 

IMG_20221104_172913_261.jpg

Så utrolig gøy ❤ Er foreløpig 9 uker og var på privat ultralyd nylig, alt så bra ut, men nå er grugleder jeg meg til neste som er om hele 4 uker. Konstant bekymret 😅 Så deilig at du kan begynne å glede deg mere nå ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann1234 skrev (15 minutter siden):

Så utrolig gøy ❤ Er foreløpig 9 uker og var på privat ultralyd nylig, alt så bra ut, men nå er grugleder jeg meg til neste som er om hele 4 uker. Konstant bekymret 😅 Så deilig at du kan begynne å glede deg mere nå ☺

Ja jeg var også i uke 9 og så bankende hjerte, for mistet i uke 8 i mars. I går var jeg 13+0, selv om hun målte meg til 13+3, men ungen lå ikke stille, så tror lengde målene hun tok ble bittelitt feil. Så går foreløpig ut i fra at jeg er 13+1 i dag 😊 Jeg gruet meg også veldig før timen nå, siden det er nå de kan oppdagw alvorlig avvik osv. Men gikk jo heldigvis bra. Satser på du også får gode nyheter om noen uker. Da vil det også se ut som en ordentlig baby, som er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirka89 skrev (2 timer siden):

Ja jeg var også i uke 9 og så bankende hjerte, for mistet i uke 8 i mars. I går var jeg 13+0, selv om hun målte meg til 13+3, men ungen lå ikke stille, så tror lengde målene hun tok ble bittelitt feil. Så går foreløpig ut i fra at jeg er 13+1 i dag 😊 Jeg gruet meg også veldig før timen nå, siden det er nå de kan oppdagw alvorlig avvik osv. Men gikk jo heldigvis bra. Satser på du også får gode nyheter om noen uker. Da vil det også se ut som en ordentlig baby, som er gøy!

Takk vi håper på det ❤️ Lykke til videre i svangerskapet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag har jeg vært på TUL! Alt så veldig fint ut og det var heldigvis bare én inni der 🙊 Jeg var supernervøs så det var veldig fint å få vite at det var liv og at alt var fint. 

På første svangerskapskontroll insisterte jordmor på å ta utgangspunkt i siste dag i siste mens selv om jeg sa at den syklusen var ganske lang, så jeg var omtrent 12-14 dager kortere enn forventet ut fra helsekortet. Hun som utførte ultralyden spurte heldigvis meg om jeg var enig i det som stod på helsekortet og jeg sa hva jeg trodde selv. Krabaten måltes til +-1 dag fra mine egne beregninger så alt så ut som det skulle ur fra hvilken uke jeg er i, og hun var enig i lengen på svangerskapet 🥰 
 

Er veldig letta nå og det føles mer virkelig. Har sagt det til et par folk nå (kommende besteforeldre blant annet) og alle syns det er veldig stas 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jentafralandet skrev (59 minutter siden):

I dag har jeg vært på TUL! Alt så veldig fint ut og det var heldigvis bare én inni der 🙊 Jeg var supernervøs så det var veldig fint å få vite at det var liv og at alt var fint. 

På første svangerskapskontroll insisterte jordmor på å ta utgangspunkt i siste dag i siste mens selv om jeg sa at den syklusen var ganske lang, så jeg var omtrent 12-14 dager kortere enn forventet ut fra helsekortet. Hun som utførte ultralyden spurte heldigvis meg om jeg var enig i det som stod på helsekortet og jeg sa hva jeg trodde selv. Krabaten måltes til +-1 dag fra mine egne beregninger så alt så ut som det skulle ur fra hvilken uke jeg er i, og hun var enig i lengen på svangerskapet 🥰 
 

Er veldig letta nå og det føles mer virkelig. Har sagt det til et par folk nå (kommende besteforeldre blant annet) og alle syns det er veldig stas 💕

Grattis med overstått og vellykka TUL, det må være utrolig deilig! 

Jeg har nesten 3 uker igjen til min og tiden har aldri gått så sakte som nå. Er ikke i superform men jobber likevel fult bare for å slippe å "vente", angsten for svangerskapet er der nesten konstant 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann1234 skrev (5 minutter siden):

Grattis med overstått og vellykka TUL, det må være utrolig deilig! 

Jeg har nesten 3 uker igjen til min og tiden har aldri gått så sakte som nå. Er ikke i superform men jobber likevel fult bare for å slippe å "vente", angsten for svangerskapet er der nesten konstant 😅😅

Ja tiden har faktisk gått uutholdelig sakte altså… Men plutselig er dagen der! Kjekt å ha noe å fylle dagene med, men pass på deg selv og 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jentafralandet skrev (1 time siden):

I dag har jeg vært på TUL! Alt så veldig fint ut og det var heldigvis bare én inni der 🙊 Jeg var supernervøs så det var veldig fint å få vite at det var liv og at alt var fint. 

På første svangerskapskontroll insisterte jordmor på å ta utgangspunkt i siste dag i siste mens selv om jeg sa at den syklusen var ganske lang, så jeg var omtrent 12-14 dager kortere enn forventet ut fra helsekortet. Hun som utførte ultralyden spurte heldigvis meg om jeg var enig i det som stod på helsekortet og jeg sa hva jeg trodde selv. Krabaten måltes til +-1 dag fra mine egne beregninger så alt så ut som det skulle ur fra hvilken uke jeg er i, og hun var enig i lengen på svangerskapet 🥰 
 

Er veldig letta nå og det føles mer virkelig. Har sagt det til et par folk nå (kommende besteforeldre blant annet) og alle syns det er veldig stas 💕

ahh så artig! - Gratulerer!🫶🏽

Vi har også vært på TUL igår - en liten rabagast som var aktiv! og tok seg på føttene, det var veldig stas å se.

Nå har vi også fortelt d til flere, svigers og far viste om dette en stund, men nå har vi også sakt det til oldeforeldre som gleder seg masse❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+6 i dag🥰

Tiden flyr samtidig som det går utrolig sakte, de siste ukene har jeg prøvd å kjenne på magefølelsen om det er en liten gutt eller ei lita jente i magen. Men null magefølelse, eller kanskje jeg har ? Men noe jeg ikke tørr å si høyt. Misforstå meg rett, vi er fornøyd uansett hvilke kjønn det er og for oss spiller det ingen rolle - men så klart blir man nysserrig.  Akkurat i dag er det 1 uke til vi får vite, siden vi gjerne vil fortelle nyheten til hele familien rundt juletiden da vi er samlet enn å sende melding/ringe …

Ellers, hvordan går det med dere andre her innpå?❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elinoooor skrev (19 timer siden):

12+6 i dag🥰

Tiden flyr samtidig som det går utrolig sakte, de siste ukene har jeg prøvd å kjenne på magefølelsen om det er en liten gutt eller ei lita jente i magen. Men null magefølelse, eller kanskje jeg har ? Men noe jeg ikke tørr å si høyt. Misforstå meg rett, vi er fornøyd uansett hvilke kjønn det er og for oss spiller det ingen rolle - men så klart blir man nysserrig.  Akkurat i dag er det 1 uke til vi får vite, siden vi gjerne vil fortelle nyheten til hele familien rundt juletiden da vi er samlet enn å sende melding/ringe …

Ellers, hvordan går det med dere andre her innpå?❤️

Skjønner hva du mener, på den ene siden flyr timene og dagene forbi, mens noen ting føles å gå litt saktere 😅

Jeg er 16+0 i dag, så tiden går jo absolutt litt raskere nå enn helt i starten av svangerskapet. Har vært i veldig mye dårlig form dette svangerskapet, så ble litt tatt på senga av det, da første svangerskapet var uten plager før mot slutten. Så trodde det skulle bli likt denne gangen også 😅 men så feil kan man ta!

Til mandag er det 2 uker til OUL, så kjenner jeg er litt utålmodig nå frem til den timen. Både gruer og gleder meg. Vil gjerne få bekreftet at alt fremdeles står bra til med baby der inne 😊 Også håper vi å få bekreftet kjønn. Var på TUL 13+5, og da trodde de gutt, men var fortsatt litt usikkert. Så håper vi nå endelig kan få bekreftet at det er lillebror som er inni magen 🥰 Ellers er det jo mye nå som skjer frem til jul, så tiden går sikkert fort fremover.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elinoooor skrev (På 24.11.2022 den 12.20):

12+6 i dag🥰

Tiden flyr samtidig som det går utrolig sakte, de siste ukene har jeg prøvd å kjenne på magefølelsen om det er en liten gutt eller ei lita jente i magen. Men null magefølelse, eller kanskje jeg har ? Men noe jeg ikke tørr å si høyt. Misforstå meg rett, vi er fornøyd uansett hvilke kjønn det er og for oss spiller det ingen rolle - men så klart blir man nysserrig.  Akkurat i dag er det 1 uke til vi får vite, siden vi gjerne vil fortelle nyheten til hele familien rundt juletiden da vi er samlet enn å sende melding/ringe …

Ellers, hvordan går det med dere andre her innpå?❤️

Jeg syns tiden frem til TUL gikk ulidelig sakte, nå går heldigvis dagene mer i normalt tempo! Jeg er så heldig at jeg ikke har noen plager (la det vare 🤞🏼) så jeg glemmer litt innimellom at jeg er gravid. Gleder meg til OUL etter nyttår, forhåpentligvis får vi vite kjønn da 🥰 Så håper jeg tiden frem mot jul går fort 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg venter en jente i starten av juni 🥰 skal på tidlig ultralyd neste uke så veldig spennende! Dette er vår første og vi er veldig spente på tiden framover. Foreløpig ingen symptomer 🤷‍♀️😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før noen lurer på hvordan jeg vet det er jente, vi har tatt nipt test i Danmark for noen uker siden og fikk da vite kjønnet ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Orangutangen

Slenger meg på denne :D jeg var på ultralyd på tirsdagen og er 14 uker på vei med nummer 2🥰 har vært velsignet med to helt nydelige svangerskap (hittil) - elsker å være gravid😂 håper formen er bra for dere også, dere som har vært plaget med kvalme er forhåpentligvis på bedringens vei nå som vi beveger oss inn i andre trimester😍 (tenk det, ferdig med 1/3 av graviditeten allerede!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese oppdateringer fra dere 🥰 Jeg er 11+2 idag og skal på TUL om litt over en uke, syns tiden går veldig seint nå og kjenner på en uro over at det ikke skal være liv eller at noe skal være gale. Dette er nummer to og med nummer en var den frykten mye større, men nå når det nærmer seg timen kommer den snikende igjen 🙈 

Vi har bestemt oss for å ikke vite kjønnet denne gangen. Med første syns jeg det var veldig viktig for tilknytningen til babyen i magen, men tror det blir litt annerledes andre gang. Tenker det må være veldig spennende å ikke vite også, og for alle rundt som blir såå nysgjerrige 😂 og ikke minst under fødselen når man endelig får se hva det blir 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi2018 skrev (1 time siden):

Så gøy å lese oppdateringer fra dere 🥰 Jeg er 11+2 idag og skal på TUL om litt over en uke, syns tiden går veldig seint nå og kjenner på en uro over at det ikke skal være liv eller at noe skal være gale. Dette er nummer to og med nummer en var den frykten mye større, men nå når det nærmer seg timen kommer den snikende igjen 🙈 

Vi har bestemt oss for å ikke vite kjønnet denne gangen. Med første syns jeg det var veldig viktig for tilknytningen til babyen i magen, men tror det blir litt annerledes andre gang. Tenker det må være veldig spennende å ikke vite også, og for alle rundt som blir såå nysgjerrige 😂 og ikke minst under fødselen når man endelig får se hva det blir 🤭

Misunnelig at du klarer å ikke vite kjønnet😝 vi ville det vi også men er altfor nysgjerrig, vi skal dra til Dr.Lundring på torsdag så gleder oss masse🙈  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

elinoooor skrev (På 29.11.2022 den 16.35):

Misunnelig at du klarer å ikke vite kjønnet😝 vi ville det vi også men er altfor nysgjerrig, vi skal dra til Dr.Lundring på torsdag så gleder oss masse🙈  

Tenker at det var spennende å prøve det også 🤭 hvem vet om dette er siste barnet. Men er jo nysgjerrig jeg også, så blir sikkert lenge å vente for å vite det. Kanskje jeg angrer underveis 😂 Blir spennende for dere 😍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig ultralyd gikk så bra 😄 Jeg er så glad! Trodde hjertet skulle hoppe ut av kroppen da det første vi så var hendene til den lille ❤ Fasinerende å kunne se så mange knokler, organer og ryggvirvler så tidlig! Er 13 + 3 uker på vei nå, begynte å se antydninger til en liten mage for noen dager siden. Nå må jeg stadig sjekke meg i speilet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann1234 skrev (7 timer siden):

Tidlig ultralyd gikk så bra 😄 Jeg er så glad! Trodde hjertet skulle hoppe ut av kroppen da det første vi så var hendene til den lille ❤ Fasinerende å kunne se så mange knokler, organer og ryggvirvler så tidlig! Er 13 + 3 uker på vei nå, begynte å se antydninger til en liten mage for noen dager siden. Nå må jeg stadig sjekke meg i speilet 😅

Så koselig 😍

Gleder meg til magen kommer så jeg ikke bare ser ut som jeg er oppblåst 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...