Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2023


Boudicca

Anbefalte innlegg

Georgin skrev (På 21.10.2022 den 10.14):

Haha så spennende 😍 Føles fort veldig ekte ut da vil jeg tro 🥰 Jeg har time på torsdag, men jeg valgte å ta første kontroll til fastlege, så tenkte jeg å ta hos jordmor på de neste 😄 Fastlegen min er nok ikke den beste å dra til, men tenkte jeg skulle få han til å teste meg for leiden og nivå av protein s når jeg først var der 😅 Min mor har leiden og min søster har protein s mangel, så bare for å vite om jeg trenger blodfortynnende (håper ikke det da🤪). 
Men tenker en rolig og god jordmor egentlig er et bedre alternativ enn en litt stresset fastlege 😂

Nå skal jeg bare knekke helga så er det min tur å dra på UL!! Jeg gleder meg til å bare ha det gjort 😅 Har fri fra jobb, så har alt for mye tid på å uroe meg 🙈 Skal bli godt om alt står bra til, å bare senke skuldrene litt og fortelle det til et vennepar. Hun er selv gravid, så hadde vært så gøy å fortelle det, samt prate om alt som foregår i dette hodet 🤪 

Har du tenkt noe på NIPT test? Jeg har bestilt et testkit fra danmark 🙊 Der tester de visst en del mer enn i norge, pluss at det er billigere 😄 Må finne ut om fastlegekontoret tar blodprøver til «eget bruk» eller om jeg må på youtube 😂

Ahh, ja da er det nok lurt å gå til fastlegen 😊 Så kan du heller gå til jordmor på neste 😄 

MASSE lykke til imorgen 😍😍❤️ krysser fingrene for at det går bra! 🤞

Har ikke tenkt så mye på NIPT-test 🙈 er 29 år gammel så har egentlig ikke tenkt at det er nødvendig å ta det. Men det er jo selvsagt en betryggende å vite at man får et friskt barn! ❤️ hvor mye koster det fra Danmark? 🥰 haha, det burde de vel kunne gjøre! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elise93 skrev (2 timer siden):

Ahh, ja da er det nok lurt å gå til fastlegen 😊 Så kan du heller gå til jordmor på neste 😄 

MASSE lykke til imorgen 😍😍❤️ krysser fingrene for at det går bra! 🤞

Har ikke tenkt så mye på NIPT-test 🙈 er 29 år gammel så har egentlig ikke tenkt at det er nødvendig å ta det. Men det er jo selvsagt en betryggende å vite at man får et friskt barn! ❤️ hvor mye koster det fra Danmark? 🥰 haha, det burde de vel kunne gjøre! ☺️

Tusen takk❤️❤️ Det blir veldig spennende.

Tror jeg betalte 5600kr eller noe sånt, er en stund siden jeg kjøpte kittet. Er selv 28 år, men tenkte det var en billig forsikring for å føle seg tryggere, i tillegg til at man får vite kjønn helt sikkert veldig tidlig😂😇 Prøven tas i uke 9, så da kan jeg jo potensielt vite kjønn allerede i uke 10, og det er jo litt morsomt 😅 

Hvordan går det med deg da? Fått noen symptomer? 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere her inne? 😄 Jeg har fått kjenne skikkelig på kvalmen i dag, egentlig for første gang siden positiv test! 
 

Ellers så håper jeg egentlig jeg får mage ganske fort, for nå føler jeg meg bare… tjukk. Puppene er større så BH-er strammer, buksene mine kjennes stramme og jeg føler meg bare oppblåst og uvel 😂 Er heldigvis i god form ellers da og kan gå turer og være aktiv uten at det føles veldig tungt 🥳

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georgin skrev (6 timer siden):

Tusen takk❤️❤️ Det blir veldig spennende.

Tror jeg betalte 5600kr eller noe sånt, er en stund siden jeg kjøpte kittet. Er selv 28 år, men tenkte det var en billig forsikring for å føle seg tryggere, i tillegg til at man får vite kjønn helt sikkert veldig tidlig😂😇 Prøven tas i uke 9, så da kan jeg jo potensielt vite kjønn allerede i uke 10, og det er jo litt morsomt 😅 

Hvordan går det med deg da? Fått noen symptomer? 🥰

Det var ikke så dyrt i forhold til Norge da 😊 jeg hadde nok tatt den om den ikke hadde kosta så mye, vi holder på med flytting så det er nok utgifter her om dagen, spørs om vi tar oss råd til det 😂 Men ååå så fint å få vite kjønn allerede da 😍

Føler meg i fin form fremdeles. Har litt ømme pupper, er ganske oppblåst om dagen og litt forstoppa 🙈 blir litt tidligere trøtt på kvelden kjenner jeg, men ellers merker jeg ikke så mye.. hva med deg? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jentafralandet skrev (12 minutter siden):

Hvordan går det med dere her inne? 😄 Jeg har fått kjenne skikkelig på kvalmen i dag, egentlig for første gang siden positiv test! 
 

Ellers så håper jeg egentlig jeg får mage ganske fort, for nå føler jeg meg bare… tjukk. Puppene er større så BH-er strammer, buksene mine kjennes stramme og jeg føler meg bare oppblåst og uvel 😂 Er heldigvis i god form ellers da og kan gå turer og være aktiv uten at det føles veldig tungt 🥳

Her går det fint ☺️ ingen kvalme foreløpig, men er også ganske oppblåst og litt forstoppa. Tror ikke puppene har vokst så mye her enda, men de er litt ømme 🙈 Godt å være i fin form da 😊 jeg skulle helst hatt mer symptomer for da hadde jeg følt meg tryggere, men ble heldigvis betrygget av jordmor at det er mange som ikke har så mange symptomer heller 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jentafralandet skrev (1 time siden):

Hvordan går det med dere her inne? 😄 Jeg har fått kjenne skikkelig på kvalmen i dag, egentlig for første gang siden positiv test! 
 

Ellers så håper jeg egentlig jeg får mage ganske fort, for nå føler jeg meg bare… tjukk. Puppene er større så BH-er strammer, buksene mine kjennes stramme og jeg føler meg bare oppblåst og uvel 😂 Er heldigvis i god form ellers da og kan gå turer og være aktiv uten at det føles veldig tungt 🥳

Her rusler og går det. Vært ganske dårlig i over 6 uker nå. Er 30% sykemeldt og er inne i 5 uka mi med hjemmekontor 😅 Begynner endelig å bli bittelitt bedre nå, tror jeg...er 11+2 i dag, så håper virkelig formen blir bra snart nå som jeg nærmer meg uke 12. Og ellers venter/gruer jeg meg til TUL på sykehuset om 2 uker. Håper det fremdeles er liv, og at alt ser bra ut med babyen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ultralyden idag gikk dessverre ikke bra 💔 har målt hcg, og skal ta en ny på onsdag, før ny ultralyd på torsdag. Var ingen liv, og jeg er veldig sikker på eggløsning, så kan nok ikke være kortere på vei. 
Forferdelig trist etter en MA i fjor, og etter å ha prøvd i 1 år og 4 mnd på å bli gravid igjen.. Håper det ikke går så lang tid neste gang, og at det snart er vår tur ❤️

Ønsker dere masse lykke til! Håper spirene deres sitter og at dere i mai/juni sitter med en liten en 🥰

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georgin skrev (39 minutter siden):

Ultralyden idag gikk dessverre ikke bra 💔 har målt hcg, og skal ta en ny på onsdag, før ny ultralyd på torsdag. Var ingen liv, og jeg er veldig sikker på eggløsning, så kan nok ikke være kortere på vei. 
Forferdelig trist etter en MA i fjor, og etter å ha prøvd i 1 år og 4 mnd på å bli gravid igjen.. Håper det ikke går så lang tid neste gang, og at det snart er vår tur ❤️

Ønsker dere masse lykke til! Håper spirene deres sitter og at dere i mai/juni sitter med en liten en 🥰

Så utrolig leit å høre!🥺 Håper det går bra med dere begge to❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georgin skrev (3 timer siden):

Ultralyden idag gikk dessverre ikke bra 💔 har målt hcg, og skal ta en ny på onsdag, før ny ultralyd på torsdag. Var ingen liv, og jeg er veldig sikker på eggløsning, så kan nok ikke være kortere på vei. 
Forferdelig trist etter en MA i fjor, og etter å ha prøvd i 1 år og 4 mnd på å bli gravid igjen.. Håper det ikke går så lang tid neste gang, og at det snart er vår tur ❤️

Ønsker dere masse lykke til! Håper spirene deres sitter og at dere i mai/juni sitter med en liten en 🥰

Ånei!! 🥺😭💔 det var utrolig trist å lese.. veldig lei meg på deres vegne 💔😭  hadde ikke hjertet begynt å slå enda siden de kanskje trodde du var kortere på vei? Håper hvertfall du blir raskt gravid igjen ❤️ ta vare på hverandre oppi alt dette, sender en god klem ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georgin skrev (5 timer siden):

Ultralyden idag gikk dessverre ikke bra 💔 har målt hcg, og skal ta en ny på onsdag, før ny ultralyd på torsdag. Var ingen liv, og jeg er veldig sikker på eggløsning, så kan nok ikke være kortere på vei. 
Forferdelig trist etter en MA i fjor, og etter å ha prøvd i 1 år og 4 mnd på å bli gravid igjen.. Håper det ikke går så lang tid neste gang, og at det snart er vår tur ❤️

Ønsker dere masse lykke til! Håper spirene deres sitter og at dere i mai/juni sitter med en liten en 🥰

Så trist å høre 😔💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georgin skrev (5 timer siden):

Ultralyden idag gikk dessverre ikke bra 💔 har målt hcg, og skal ta en ny på onsdag, før ny ultralyd på torsdag. Var ingen liv, og jeg er veldig sikker på eggløsning, så kan nok ikke være kortere på vei. 
Forferdelig trist etter en MA i fjor, og etter å ha prøvd i 1 år og 4 mnd på å bli gravid igjen.. Håper det ikke går så lang tid neste gang, og at det snart er vår tur ❤️

Ønsker dere masse lykke til! Håper spirene deres sitter og at dere i mai/juni sitter med en liten en 🥰

Så utrolig trist å høre 🙁 føler virkelig med dere! ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan går det med dere andre her inne?❤️

Jeg er i dag 9+2, og det går så fort! Føles som det var noen dager siden jeg skimte den første svake streken. Jeg skal på ny ultralyd hos legen denne uka som kommer, og jeg håper å fortsatt høre hjertelyden på lille nurket.

Symptomene jeg har er for det meste trøtt og sliten. Ellers er formen mye bedre, litt små kvalm og hodepine i nye og ned men går fort over. 

Vi har også valgt å fortelle svigers og pappaen min om graviditeten. De ble kjempe glad, og jeg som var så nervøs for at de skulle tenke negativt fordi vi fortsatt er så unge🙈 De er så spente om det er en gutt eller ei jente denne gangen!🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig 🥰

Jeg er 8+6 og hadde første svangerskapskontroll i dag. Der ble termin satt i slutten av mai, men jeg vet det ikke stemmer på grunn av uregelmessige sykluser. Alt var hvertfall fint med blodtrykk og urinprøve og jeg fikk innkalling til tidlig ultralyd på sykehuset på samme dag som jeg har bestilt TUL privat, så da slapp jeg å bruke de 2000kr 🥳😂

 

Endret av jentafralandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg på jeg. Er gravid med vårt 3 barn og har termin ca 10 juni. Veldig spennende men formen har ikke vært bra i det hele tatt. Lite/ingen symptomer med de to forrige så har vært heldig. Har vært så dårlig at jeg er hjemme fra jobb og får dårlig samvittighet. Men det er for mitt eget beste da jeg ikke fungerer skikkelig på jobb som ikke er rettferdig ovenfor kollegaer og tjenestemottakere. Har blitt henvist til ultralyd av jordmor pga sterke symptomer og tvillinger i samboer sin familie. Tipper vi får avslag, men da skulle hun prøve et annet sted. Får vi ikke der heller så bestiller vi privat for å se at alt er som det skal. Blir spennende med sommerbaby. Går inn i uke 10 imorgen🌸 Gleder meg til å dele nyheten med venner og kjente - spesielt når jeg er så dårlig, og vi bor i en liten bygd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ultralyd idag og det gikk dessverre ikke bra. Trodde jeg var 8+6 men ultralyden viste 8+3 og hjertet hadde sluttet å slå. Veldig trist at det bare sluttet å slå for noen dager siden 💔 ønsker dere alle lykke til videre 💕

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (7 timer siden):

Vi var på ultralyd idag og det gikk dessverre ikke bra. Trodde jeg var 8+6 men ultralyden viste 8+3 og hjertet hadde sluttet å slå. Veldig trist at det bare sluttet å slå for noen dager siden 💔 ønsker dere alle lykke til videre 💕

Dette var utrolig trist å lese 💔 hadde på varsling på mail, så fikk opp at du skrev dette, og følte bare jeg måtte si at dette var skikkelig trasig.. Jeg vet hvordan det føles, og det er helt forferdelig😭 Jeg er akkurat ferdig å blø etter cytoteckuren, og vil egentlig bare begynne prøvingen igjen så raskt som mulig.. Jeg fikk resept på albyl-e av gynekologen, siden jeg har mistet to ganger mente hun at det var verdt å prøve når jeg blir gravid igjen. Kanskje du skulle diskutert det med gynekologen/legen din? Kanskje det hjelper ved ny graviditet ❤️ 

Håper vi snart møtes igjen i en ny skravletråd 🥰 Sender deg en stor klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elise93 skrev (8 timer siden):

Vi var på ultralyd idag og det gikk dessverre ikke bra. Trodde jeg var 8+6 men ultralyden viste 8+3 og hjertet hadde sluttet å slå. Veldig trist at det bare sluttet å slå for noen dager siden 💔 ønsker dere alle lykke til videre 💕

Det var leit å lese 😔❤ Var igjennom akkurat det samme i mars. Hjertet hadde stoppet i starten av uke 8, ble oppdaget uke 9. Det er veldig tungt når det står på, og det er lov å føle på alt mellom himmel og jord. Men det blir bedre etter hvert ❤ Ta vare på deg selv i tiden fremover.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georgin skrev (2 timer siden):

Dette var utrolig trist å lese 💔 hadde på varsling på mail, så fikk opp at du skrev dette, og følte bare jeg måtte si at dette var skikkelig trasig.. Jeg vet hvordan det føles, og det er helt forferdelig😭 Jeg er akkurat ferdig å blø etter cytoteckuren, og vil egentlig bare begynne prøvingen igjen så raskt som mulig.. Jeg fikk resept på albyl-e av gynekologen, siden jeg har mistet to ganger mente hun at det var verdt å prøve når jeg blir gravid igjen. Kanskje du skulle diskutert det med gynekologen/legen din? Kanskje det hjelper ved ny graviditet ❤️ 

Håper vi snart møtes igjen i en ny skravletråd 🥰 Sender deg en stor klem ❤️

Takk ❤️ det skal jeg ta opp med de 🥰 skal begynne på cytotec idag, gruer meg, men samtidig vil jeg bare få det overstått.. Vi ønsker også å prøve igjen så raskt for mulig 🥰 håper vi sees i ny skravletråd ja, det hadde vært veldig hyggelig❤️ Jeg har forresten en dagbok her hvor jeg kommer til å skrive litt framover, har du også det? Kunne ikke se at du hadde noen 💕

Endret av Elise93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirka89 skrev (1 time siden):

Det var leit å lese 😔❤ Var igjennom akkurat det samme i mars. Hjertet hadde stoppet i starten av uke 8, ble oppdaget uke 9. Det er veldig tungt når det står på, og det er lov å føle på alt mellom himmel og jord. Men det blir bedre etter hvert ❤ Ta vare på deg selv i tiden fremover.

Tusen takk❤️ huff, ja er helt forferdelig 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (7 timer siden):

Takk ❤️ det skal jeg ta opp med de 🥰 skal begynne på cytotec idag, gruer meg, men samtidig vil jeg bare få det overstått.. Vi ønsker også å prøve igjen så raskt for mulig 🥰 håper vi sees i ny skravletråd ja, det hadde vært veldig hyggelig❤️ Jeg har forresten en dagbok her hvor jeg kommer til å skrive litt framover, har du også det? Kunne ikke se at du hadde noen 💕

Lykke til, håper det går så smertefritt som mulig (det virker som det er så individuelt, men synes personlig det er et smertehelvette😩) ❤️ Noen tar de under tungen og noen vaginalt, har prøvd begge og vaginalt ga definitivt mindre bivirkninger for meg.. 

Nei det har jeg ikke, men skal absolutt følge med på din 💕 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...