Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2023


Boudicca

Anbefalte innlegg

elinoooor skrev (På 4.10.2022 den 20.13):

Jeg dro på ultralyd i dag, fordi jeg ikke klarte å holde fingrene fra fatet. Jeg skjønner ikke helt, fikk pos. el-test 07.09 og 28-dagers syklus… Men vi fant ingenting enn fostersekk, hun antok at jeg var en uke tidligere, altså 4 uker…

image.jpeg.6427c02c97289e36441fac801edd9e59.jpeg

Men så klart, jeg er veldig glad for at det var noe der og alt så langt er normalt

Håper de ser mer neste uke og at det bare var litt for tidlig å se noe nå 💕💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

elinoooor skrev (På 4.10.2022 den 11.12):

velkommen🦋! Så spennende, hvor tidlig skal du på ul? vi er så usikre her… Vi bestilte når jeg er 10+6, men vet ikke om jeg ryker på en litt tidligere for er spent om det er liv der inne🙈 Jeg skal bestille time hos jordmor når jeg er i uke 10❤️ 

Har bestilt tidlig ul når jeg er 8 uker på vei, men vurderer litt å bestille en time allerede neste uke (jeg er da 6 uker) 🙈 Både fordi jeg er så spent og utålmodig, men samtidig fordi jeg ikke har ømme brystvorter lengre (hvertfall ikke idag) 🙄 Har jo lest at symptomer kan komme og gå, men man blir jo litt urolig 🤷🏼‍♀️ Hadde en MA i fjor, og er naturligvis ganske redd for at det skal skje igjen..🤞🏻

Er det andre her som opplever å miste symptomer så tidlig? Eller at de kommer og går? 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georgin skrev (45 minutter siden):

Har bestilt tidlig ul når jeg er 8 uker på vei, men vurderer litt å bestille en time allerede neste uke (jeg er da 6 uker) 🙈 Både fordi jeg er så spent og utålmodig, men samtidig fordi jeg ikke har ømme brystvorter lengre (hvertfall ikke idag) 🙄 Har jo lest at symptomer kan komme og gå, men man blir jo litt urolig 🤷🏼‍♀️ Hadde en MA i fjor, og er naturligvis ganske redd for at det skal skje igjen..🤞🏻

Er det andre her som opplever å miste symptomer så tidlig? Eller at de kommer og går? 😅

Jeg har også UL i uke 8. Klinikken anbefalte egentlig ikke tidligere siden det ikke var sikkert man ser så mye uten at det nødvendigvis er noe galt. Men ventetiden er grusom! Så trist at du opplevde å miste, jeg hadde også en MA ifjor og det tok 1 år før jeg ble gravid igjen. Jeg er veldig redd siden jeg heller ikke har noe særlig symptomer, men var å målte hcg så det betrygget hvertfall litt. Prøver å tenke at de fleste svangerskap går fint å resulterer i en levende baby ❤️ Masse lykke til, enten du drar på UL tidligere eller venter 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (59 minutter siden):

Jeg har også UL i uke 8. Klinikken anbefalte egentlig ikke tidligere siden det ikke var sikkert man ser så mye uten at det nødvendigvis er noe galt. Men ventetiden er grusom! Så trist at du opplevde å miste, jeg hadde også en MA ifjor og det tok 1 år før jeg ble gravid igjen. Jeg er veldig redd siden jeg heller ikke har noe særlig symptomer, men var å målte hcg så det betrygget hvertfall litt. Prøver å tenke at de fleste svangerskap går fint å resulterer i en levende baby ❤️ Masse lykke til, enten du drar på UL tidligere eller venter 🤞

Tusen takk, du fikk meg til å føle meg litt bedre 🥰 Det er nok helt sant det med tidlig ul, er jo forferdelig om de ikke ser noe, og man tror det har gått galt i en ukes tid.. Kanskje jeg også skal dra å måle hcg, mulig det betrygger meg også. 
Trist at du også opplevde MA💔 Etter min MA tok det 1 år og 3 mnd, men fikk hjelp av letrozol de 3 siste syklusene, så da gikk det endelig ❤️ Håper det er vår begges tur denne gangen, og at det blir friske babyer til neste år🌸

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her vil jeg gjerne være med også 😊🤞🏼❤️ Prøvd på nummer 2 siden mai. Gått på letrozol+ovitrelle uten hell. Nå ble det gonal-f sprøyte og ovitrelle og det gjorde visst susen 🤗 Foreløpig termin er 21-22 juni. Hadde litt blod på papiret en gang for dagen søndag og tirsdag denne uken, men etter det har det ikke vært mer. Har opplevd SA før og syns dette er en nervepirrende tid 🫣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tussi2018 skrev (2 timer siden):

Hei, her vil jeg gjerne være med også 😊🤞🏼❤️ Prøvd på nummer 2 siden mai. Gått på letrozol+ovitrelle uten hell. Nå ble det gonal-f sprøyte og ovitrelle og det gjorde visst susen 🤗 Foreløpig termin er 21-22 juni. Hadde litt blod på papiret en gang for dagen søndag og tirsdag denne uken, men etter det har det ikke vært mer. Har opplevd SA før og syns dette er en nervepirrende tid 🫣

Velkommen

Håper virkelig spira sitter nå 🤞🏼

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jentafralandet skrev (14 minutter siden):

@Hirka89 Hvordan gikk det med deg på ultralyden? 🥰🤞🏼

 

Det gikk heldigvis veldig bra 😊 Liten sprellende bønne med fine hjerteslag, målt til 9+0. 

 

20221007_143518.jpg

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirka89 skrev (3 timer siden):

Det gikk heldigvis veldig bra 😊 Liten sprellende bønne med fine hjerteslag, målt til 9+0. 

 

20221007_143518.jpg

Åh herlig! Gratulerer 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jentafralandet skrev (2 timer siden):

Åh herlig! Gratulerer 😍

Takk 😊 Ble veldig lettet. Vi har hvert fall passert der vi mistet sist. Men tror nok ikke jeg senker skuldrene helt før etter TUL i uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirka89 skrev (8 timer siden):

Det gikk heldigvis veldig bra 😊 Liten sprellende bønne med fine hjerteslag, målt til 9+0. 

 

20221007_143518.jpg

Så gøy å se bilder og hvor raskt de utvikler seg! Enda mer merkelig å se tilbake på disse bildene etter fødsel å tenke på at de faktisk så slik ut på et tidspunkt 😂❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carro123 skrev (33 minutter siden):

Så gøy å se bilder og hvor raskt de utvikler seg! Enda mer merkelig å se tilbake på disse bildene etter fødsel å tenke på at de faktisk så slik ut på et tidspunkt 😂❤️

Haha ja, vi har en gutt på 3 år fra før. Og i går etter TUL sa jeg til mannen "tenk at han der (peker på guttungen som hopper rundt) var like liten som den bønna en gang" 😅 Gru/gleder meg til TUL i uke 12. Håper det fortsatt er liv der inne, pluss at da ligner det en ordentlig baby 😍

Endret av Hirka89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hirka89 skrev (9 timer siden):

Det gikk heldigvis veldig bra 😊 Liten sprellende bønne med fine hjerteslag, målt til 9+0. 

 

20221007_143518.jpg

Så fantastisk 🤩 Nydelig liten bønne ❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her, jeg. Menstermin 01.06.23.. Ømme bryster, trøtt, utrolig kvalm, murringer i underlivet og oppblåst så her merkes graviditeten godt på kroppen. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida går så sakte 🫠

Jeg er ikke spesielt trøtt og heller ikke kvalm, men jeg har ømme og «fastere» bryster pluss mye murring og stikking. Prøver å holde meg fra å Google på meg bekymringer, men det er en kamp hver dag altså 😂 

Det er fortsatt tre (!) uker til første svangerskapskontroll hos jordmor, også har jeg bestilt TUL i midten av november. Får man egentlig bekrefta eller avkrefta liv på første kontroll? Jeg vet ikke hva slags utstyr de har tilgjengelig på helsestasjonen her 🤔 All ære til de som tar dette med knusende ro og klarer å vente helt til ordinær ultralyd…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Jentafralandet. Enig med deg; tiden går såååå sakte foreløpig!

Man får ikke bekreftet liv hos jordmor på første kontroll. Der tester man blodtrykk, urinprøve osv. av deg + info/søknad om fødested.

Jeg har bestilt TUL neste mandag og teller ned dagene. Håper på å se et bankende hjerte❤️

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heidipiia skrev (1 time siden):

Hei Jentafralandet. Enig med deg; tiden går såååå sakte foreløpig!

Man får ikke bekreftet liv hos jordmor på første kontroll. Der tester man blodtrykk, urinprøve osv. av deg + info/søknad om fødested.

Jeg har bestilt TUL neste mandag og teller ned dagene. Håper på å se et bankende hjerte❤️

 

Mistenkte det, godt jeg bestilte TUL da! Men er jo omtrent en måned til så må finne på noe lurt for å få tida til å gå 😟

 

Åå så spennende 🤞🏼 Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jentafralandet skrev (På 10.10.2022 den 17.20):

Mistenkte det, godt jeg bestilte TUL da! Men er jo omtrent en måned til så må finne på noe lurt for å få tida til å gå 😟

 

Åå så spennende 🤞🏼 Hvor langt er du på vei?

6+1 i dag! 👌🏼🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1 idag, ikke noe særlig symptomer..  litt ømme pupper og er endel oppblåst, har kjent på noen episoder hvor jeg har følt meg uggen/småkvalm men vet liksom ikke om det er jeg som ønsketenker så mye at jeg innbiller meg ting 🙈 huff, er så redd for ny MA. Ultralyd om 8 dager og jeg kjenner jeg veksler veldig mellom å tenke at det kommer til å gå bra og tenke at det skjer samme som sist. Er veldig nervøs om dagen, prøver bare å puste med magen og distrahere meg selv ved å gjøre andre ting 🥺🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...