Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2023


Boudicca

Anbefalte innlegg

Slenger meg også på her 😊 Jeg er 32 og venter nr.2 nå. Er 8+1/8+2 nå med termin 16 eller 17 mai. Hadde en MA i uke 8 i mars, så nå er jeg like langt som da jeg mistet sist. Så er litt nervøs om dagen. Skal på TUL til fredag. Håper å få se en liten bamsemums med bankende hjerte da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det med dere her inne? Kjent på noe symptomer enda? - jeg er 5+3 i dag og kjenner absolutt ingenting… føler meg heller ikke gravid🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elinoooor skrev (47 minutter siden):

Hvordan går det med dere her inne? Kjent på noe symptomer enda? - jeg er 5+3 i dag og kjenner absolutt ingenting… føler meg heller ikke gravid🫠

Hadde mye symptomer som dabbet av i uke 8, siden da har eneste symptom vært mye tissing, tretthet og sult. Kvalme innimellom men absolutt levbart.

Nå i kveld derimot skulle jeg prøve å spise meg opp til natten så jeg kanskje slipper å spise, men endte opp med kvalme så har lagt meg i håp om å unngå oppkast..

Sånn totalt sett føler jeg meg ikke gravid jeg heller, og må si jeg glemmer det innimellom. Skal på ultralyd i morgen så er spent på om det er noe der og om ting ser greit ut 🤞🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært få symptomer her også 😔 er ganske nervøs for det siden jeg ikke hadde noen symptomer sist jeg mistet heller.. er 5+0 idag. Får håpe det ikke betyr noe eller at de kommer etterhvert @elinoooor 🤞

Lykke til på TUL @Carro123 😄

Endret av Elise93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite symptomer på meg også! Ganske ømme brystet og litt uggen innimellom, ellers ingenting 😟 Jo! Metallsmak i munnen, usj. 
 

Fikk 3+ på clear blue digital i dag, er 5+0 i følge Preglife. Koselig å følge med her inne 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 28 år og er 5+1 ifølge Flo 🌸 har ingen andre symptomer en ømme brystvorter 😅 føler meg ellers ikke spesielt gravid, så det blir gøy å ta tidlig ultralyd om noen uker ☺️ 

Når bestiller dere time til lege/ jordmor? Jeg må kanskje gjøre det etterhvert 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (4 timer siden):

Svært få symptomer her også 😔 er ganske nervøs for det siden jeg ikke hadde noen symptomer sist jeg mistet heller.. er 5+0 idag. Får håpe det ikke betyr noe eller at de kommer etterhvert @elinoooor 🤞

Lykke til på TUL @Carro123 😄

Ah, kjenner på den følelsen. Men tror vi bare skal være litt glad for at vi ikke sliter med kvalme osv sånt enda, eller aldri🙈 Føler jeg kjente mer når jeg ikke var gravid😂 

jentafralandet skrev (3 timer siden):

Lite symptomer på meg også! Ganske ømme brystet og litt uggen innimellom, ellers ingenting 😟 Jo! Metallsmak i munnen, usj. 
 

Fikk 3+ på clear blue digital i dag, er 5+0 i følge Preglife. Koselig å følge med her inne 🥰

Ahh så spennende med 3+ på cb digital i dag! Får krysse for at dette kan være drømme-gravidtet med lite plager 🙈

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georgin skrev (58 minutter siden):

Jeg er 28 år og er 5+1 ifølge Flo 🌸 har ingen andre symptomer en ømme brystvorter 😅 føler meg ellers ikke spesielt gravid, så det blir gøy å ta tidlig ultralyd om noen uker ☺️ 

Når bestiller dere time til lege/ jordmor? Jeg må kanskje gjøre det etterhvert 😅 

velkommen🦋! Så spennende, hvor tidlig skal du på ul? vi er så usikre her… Vi bestilte når jeg er 10+6, men vet ikke om jeg ryker på en litt tidligere for er spent om det er liv der inne🙈 Jeg skal bestille time hos jordmor når jeg er i uke 10❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georgin skrev (1 time siden):

Jeg er 28 år og er 5+1 ifølge Flo 🌸 har ingen andre symptomer en ømme brystvorter 😅 føler meg ellers ikke spesielt gravid, så det blir gøy å ta tidlig ultralyd om noen uker ☺️ 

Når bestiller dere time til lege/ jordmor? Jeg må kanskje gjøre det etterhvert 😅 

Jeg ringte helsestasjonen dagen jeg fikk 1-2 på CB digital 😂 Skal på første svangerskapskontroll i slutten av mnd, da er jeg i uke 9. Hun jeg snakket med sa det ikke var så mye å se før i uke 6, men det avhenger vel av hva slags utstyr de har for hånden. Tipper de som tilbyr TUL kan se mer enn de på helsestasjonen (rein gjetning her nå)🤪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Elise93 Vet ikke helt for å være ærlig. Det var ingen hjerteslag, men alt som skal være der er der. Vi så embryoet, men hjertet hadde ikke startet å slå enda. I tillegg er jeg visst noen dager kortere på vei enn jeg trodde. Men gynekologen var ikke bekymret, og jeg skal tilbake neste uke. Men med min historie så frykter jeg nå en MA. Får bare vente til neste uke og se. Kjenner det blir en laaaang uke. 

Endret av Chara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jentafralandet skrev (På 3.10.2022 den 11.23):

Hei!

Jeg har foreløpig termin 8 juni 🥰 Er 27 og dette er første gangen jeg er gravid. Kjenner jeg veksler på å glede meg over graviditeten samtidig som jeg ikke helt klarer å slippe jubelen løs så tidlig. Skulle ønske jeg ikke hadde lest så mye på forum før jeg ble gravid, da hadde jeg nok klart å nyte det mer. Fallhøyden blir riktignok større hvis man forventer at alt skal gå bra, så det er vanskelig det der 😅 Har fått time på helsestasjonen i slutten av måneden, syns det er lenge til 😩

 

Helt enig, angrer litt på at jeg har lest så mye på forum… En tid hvor jeg egentlig skal vær kjempe glad, er mer en tid med bekymringer😢 Har så lyst å bare glede meg og nyte det, men jeg kjenner jeg er bare stressa og bekymra for at det ikke skal gå bra😥 Hvor langt på vei er du forresten?😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chara skrev (5 timer siden):

@Elise93 Vet ikke helt for å være ærlig. Det var ingen hjerteslag, men alt som skal være der er der. Vi så embryoet, men hjertet hadde ikke startet å slå enda. I tillegg er jeg visst noen dager kortere på vei enn jeg trodde. Men gynekologen var ikke bekymret, og jeg skal tilbake neste uke. Men med min historie så frykter jeg nå en MA. Får bare vente til neste uke og se. Kjenner det blir en laaaang uke. 

Åå, men godt gynekologen ikke var bekymret og du skal tilbake neste uke. Hvis du var et par dager kortere enn du trodde er det jo ikke sikkert hjertet har begynt å slå enda! Krysser fingrene for at du ser et bankende hjerte neste uke 🤞 ja, kan tenke meg at tiden kommer til å gå sakte til neste uke.. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katteelskeren skrev (26 minutter siden):

Helt enig, angrer litt på at jeg har lest så mye på forum… En tid hvor jeg egentlig skal vær kjempe glad, er mer en tid med bekymringer😢 Har så lyst å bare glede meg og nyte det, men jeg kjenner jeg er bare stressa og bekymra for at det ikke skal gå bra😥 Hvor langt på vei er du forresten?😁

Jaa enig..

 

I følge Preglife er jeg 5+0 I dag 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro på ultralyd i dag, fordi jeg ikke klarte å holde fingrene fra fatet. Jeg skjønner ikke helt, fikk pos. el-test 07.09 og 28-dagers syklus… Men vi fant ingenting enn fostersekk, hun antok at jeg var en uke tidligere, altså 4 uker…

image.jpeg.6427c02c97289e36441fac801edd9e59.jpeg

Men så klart, jeg er veldig glad for at det var noe der og alt så langt er normalt

Endret av elinoooor
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jentafralandet skrev (25 minutter siden):

@Carro123 

Hvordan gikk ultralyd? 💕

Det gikk over all forventning! 
Det begynner faktisk å se ut som et foster, kunne se alle 5 fingre, en fint hjerte, ryggrad, hjerne og nyrer. Altså mye mer enn jeg forventet! Den var i full aktivitet og viste seg frem fra alle vinkler 😍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carro123 skrev (7 minutter siden):

Det gikk over all forventning! 
Det begynner faktisk å se ut som et foster, kunne se alle 5 fingre, en fint hjerte, ryggrad, hjerne og nyrer. Altså mye mer enn jeg forventet! Den var i full aktivitet og viste seg frem fra alle vinkler 😍

så gøy å høre😍❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carro123 skrev (8 timer siden):

Det gikk over all forventning! 
Det begynner faktisk å se ut som et foster, kunne se alle 5 fingre, en fint hjerte, ryggrad, hjerne og nyrer. Altså mye mer enn jeg forventet! Den var i full aktivitet og viste seg frem fra alle vinkler 😍

Så herlig! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carro123 skrev (9 timer siden):

Det gikk over all forventning! 
Det begynner faktisk å se ut som et foster, kunne se alle 5 fingre, en fint hjerte, ryggrad, hjerne og nyrer. Altså mye mer enn jeg forventet! Den var i full aktivitet og viste seg frem fra alle vinkler 😍

Fantastisk 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...