Gå til innhold

Dere som har gått ned i vekt - hva kuttet dere ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har lyktes med å gå ned i vekt - hvilke matvarer har dere kuttet helt ut? Og hva spiser dere fortsatt? 

 

Anonymkode: c7a25...660

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kuttet alt av sukker.

Spiste alt annet. Gikk ned 16 kilo på ca 1 mnd. Holdt meg der lett i etterkant. 

Endret av Turtellure12
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuttet ikke ut noe? Jeg begrenset mengden, slik at jeg forbrenner mer enn jeg får i meg. Har gått ned 17 kilo siden mars, slow but steady. Spiser fortsatt både pasta, lørdagsgodt og rømme, liksom.

Anonymkode: de113...7ec

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Turtellure12 said:

Kuttet alt av sukker.

Spiste alt annet. Gikk ned 16 kilo på ca 1 mnd. Holdt meg der lett i etterkant. 

Å kutte ut sukker var nok det som gjorde den største forskjellen for meg. Har også kuttet det meste annet av karbohydrater. Spiser meg ordentlig mett til alle måltider, ingen begrensninger på mengde.

Anonymkode: cf5d1...0f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å kutte ut sukker var nok det som gjorde den største forskjellen for meg. Har også kuttet det meste annet av karbohydrater. Spiser meg ordentlig mett til alle måltider, ingen begrensninger på mengde.

Anonymkode: cf5d1...0f1

Absolutt den verste fienden ja. Mat i seg selv har ikke vært noe problem. Spiste ganske sunt og "vanlig". Problemet var brus hver dag, sjokolade i ny og ne, og smågodt. Kuttet det helt ut, intet unntak. Beste jeg har gjort.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sukker  og karbohydrater i form av hvetemel, pasta og ris. Spiser masse grønnsaker til absolutt alle måltider, og sørger for å få i meg sunt fett og nok protein. 

Anonymkode: e4ab7...24b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost. Og lunsj ca annenhver dag. 

Spiser ikke pasta, ris eller brød til middag, kun noen ganger som en del av lunsjen. 

Anonymkode: 5110d...361

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dere som har lyktes med å gå ned i vekt - hvilke matvarer har dere kuttet helt ut? Og hva spiser dere fortsatt? 

 

Anonymkode: c7a25...660

Egentlig ikke kuttet ut noe som helst.

Men spiser ikke de samme mengdene.

Er ikke sånn at man går ned/opp i vekt pga isolerte varer. Det er totalen kalorier som betyr noe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuttet ned på mengden mat og begynte å spise knekkebrød i stedet for brød. 

Anonymkode: 37bf2...b8c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, sicario said:

Egentlig ikke kuttet ut noe som helst.

Men spiser ikke de samme mengdene.

Er ikke sånn at man går ned/opp i vekt pga isolerte varer. Det er totalen kalorier som betyr noe.

Ja, men noen kalorikilder er lettere å kutte ut enn andre. Altså den maten som bare bidrar med energi og lite næring.

Anonymkode: cf5d1...0f1

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaloribomber kuttet jeg ut. Herav mat med høyt fettinnhold og stivelse særlig. Samt alt av fos som is, sjokolade, kaker, potetgull osv. 

Slanking handler om kalorier ut vs kalorier ut. 

Det ble mye frukt, grønt, bær, salater og proteiner på meg i den perioden av livet, og det funket knall! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtellure12 skrev (23 minutter siden):

Kuttet alt av sukker.

Spiste alt annet. Gikk ned 16 kilo på ca 1 mnd. Holdt meg der lett i etterkant. 

16 kg på 1 mnd?

Anonymkode: b1b15...a9c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker said:

16 kg på 1 mnd?

Anonymkode: b1b15...a9c

Ja, det er jo bare 3733 kalorier i underskudd pr dag, det... Burde være skrivefeil. 

Anonymkode: de113...7ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kuttet ut noe. Bare minket inntaket av mat jeg liker til et mere normalt inntak. Kutter jeg ut ting helt så sprekker jeg og så føler jeg meg mislykket og så tenker jeg at jeg ikke kommer til å få det til uansett så jeg kan like gjerne bare gi opp. 

Gått ned 63kg, er ferdig nedgått så nå er det bare vedlikehold .

Anonymkode: 655de...82d

  • Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppet alt av snacking, snoping og mellommåltid. Holdt meg til tre faste måltid om dagen. Mat jeg liker og som for meg er "kos", slik at jeg ikke følte jeg manglet noe, i passe mengder. Var bare litt mer bevisst på å ikke fortsette å spise da jeg egentlig var mett, bare fordi det var godt. 

Er forresten veldig oppmuntrende å se en tråd som retter seg til de som har gått ned i vekt, med fornuftige svar. I stedet for trådene som henvender seg til de som går ned i vekt, og er helfrelst på fasting, keto, og alt som ikke fungerer i lengden. 

Anonymkode: b8476...ff1

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...