Gå til innhold

Dere som har gått ned i vekt - hva kuttet dere ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dere som har lyktes med å gå ned i vekt - hvilke matvarer har dere kuttet helt ut? Og hva spiser dere fortsatt? 

 

Anonymkode: c7a25...660

Ingenting. Spiste variert i mindre mengder. 

Anonymkode: 52f42...2b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Telte kalorier. Brukte Lifesum. Gikk 4 km hver dag. (Delte opp gåingen) 

Anonymkode: a5262...aef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

16 kg på 1 mnd?

Anonymkode: b1b15...a9c

Når man kutter karbo går man ned veldig mye i starten, men det meste er vannvekt.

Anonymkode: 67fb3...96a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutta frokosten. Spiste middag så sent at jeg ikke fikk søtsug om kvelden. Lagde meg en liste med sunnere alternativer som jeg kunne velge mellom de kveldene jeg trengte mer mat før leggetid. Feks Skyr, ovnsbakte grønnsaker, gulrot, knekkebrød med pålegg osv. 

Har ikke ja og nei-lister over hva jeg kan spise og ikke, men for min kropp passer det dårlig å tillate seg å åpne godteskapet kl 21.30. Da går det raskt i utforbakke, og jeg koser meg halvt ihjel på sofaen mens overvekten kommer snikende tilbake😆

 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuttet ikke ut noe som helst, bare mindre mengder av alt. Jeg har spist sjokolade nesten hver dag i 2 år, men alikevel gått ned 40 kg. 

Anonymkode: ba371...7d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kuttet ut sukker: Vil det bare si sukker i form av snop, bruk, kjeks og andre «tomme kalorier», eller også sukker i form av frukt, yoghurt og andre naturlige kilder?

Anonymkode: 042cd...22f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, det er jo bare 3733 kalorier i underskudd pr dag, det... Burde være skrivefeil. 

Anonymkode: de113...7ec

Ja, beklager. Skrivefeil. 6 kilo 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dere som kuttet ut sukker: Vil det bare si sukker i form av snop, bruk, kjeks og andre «tomme kalorier», eller også sukker i form av frukt, yoghurt og andre naturlige kilder?

Anonymkode: 042cd...22f

Snakker hovedsakelig om tomme kalorier. Brus, godteri, kjeks, etc. Spiste fortsatt frukt, yoghurt og annen mat med naturlig sukkerarter i 😊

Endret av Turtellure12
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuttet ut alle melkeprodukter, og kuttet ned på brødmengden (fra 6-8 brødskiver om dagen til maks 2).

Anonymkode: a704d...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dere som har lyktes med å gå ned i vekt - hvilke matvarer har dere kuttet helt ut? Og hva spiser dere fortsatt? 

 

Anonymkode: c7a25...660

Spiser det samme men slutter å spise når jeg ikke er sulten mer. Spiser ikke opp restene etter barna bare for å tømme fatene osv.

Anonymkode: 9a876...ad3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dere som har lyktes med å gå ned i vekt - hvilke matvarer har dere kuttet helt ut? Og hva spiser dere fortsatt? 

 

Anonymkode: c7a25...660

kuttet helt sjokolade pga avhengighet. Har ikke sug lengre etter 6 uker :)

Anonymkode: 88c38...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kuttet karbohydrater til et minimum.  (innenfor der er også alt som i beholder sukker). Alle cravings er borte og vekta går ned selv om jeg ikke føler jeg "går inn for det".

Har tydeligvis alltid bedrevet med periodisk fasting, (Uten å tenke over det)  da jeg ikke er sulten på morgenen, så det blir lunch og middag, evt bare middag.

Tilfører mye grønnsaker, og forsøker å få i meg nok vann.  8 kg på 8 uker,og har mye mer energi og overskudd.

Teller ikke kalorier, men har en viss kunnskap om hvilke som er "sunne kalorier " og hvilke som er "tomme kalorier". Var mye plaget med oppblåsthet og uvelhhet i mage, og det er også borte. 

Så får vi se da, men å gå tilbake til et høykarbo liv vil jeg nok aldri gjøre.  Den tydelige gevinsten på kroppen (foruten vekttap som bare er en bonus) uten mye karbo har vært slående, og jeg ønsker meg ikke tilbake. 

Anonymkode: 039e5...fa9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dere som kuttet ut sukker: Vil det bare si sukker i form av snop, bruk, kjeks og andre «tomme kalorier», eller også sukker i form av frukt, yoghurt og andre naturlige kilder?

Anonymkode: 042cd...22f

I hovedsak bare tomme kalorier. Særlig sjokoladen om kvelden var et problem for meg, så var den vanen jeg ville kvitte meg med. Samt alle slike mellommåltid du nevner, som frukt og yoghurt jo gjerne er. 

I begynnelsen var jeg også veldig restriktiv ellers. For jeg merket at søt mat kunne trigge suget mitt igjen. I begynnelsen prøvde jeg også å spise snop fredag kveld... men det endte med sprekk lørdag, og sug søndag-onsdag. Det var rett og slett ikke verdt det. 

Etterhvert er faktisk søtsuget så lavt at jeg faktisk ikke har lyst på kaka eller godteskålen som står frem, og jeg liker heller ikke søtt i maten. Og jeg velger alltid vann til maten, tror det er årevis siden jeg drakk brus sist, for synes det bare smaker søtt. 

Anonymkode: b8476...ff1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør. Altså jeg elsker smør, og mengder av det, både på skiva, knekkebrødet, steking osv. Fikk sjokk når jeg begynte med kaloritelling! Kuttet det så og si helt ut, og begynte med smørbare pålegg i stedet, evnt lettmajones eller philadelfia lett som erstatning. Så smør er kun til spesielle anledninger nå.

Fløte, creme fraiche(bruker nå mager kesam til alt som trenger rømme), nøtter(kunne sette til livs en halv eller hel boks valnøtter før, ikke rart jeg aldri gikk ned i vekt selv om jeg var «sunn»). Is tilhører også sjeldenhetene. Kunne lett raske med meg en Royal Trippel på butikken bare som «veiamat» på tur hjem. Potetgull er byttet ut med popcorn, før spiste jeg glatt en pose alene en kveld..

Anonymkode: 8731e...a09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle raske karbohydrater og alle mellommåltider. Begrenset de litt tregere karbohydratene litt, men droppet dem ikke. Og startet med å legge til mye grønt til hvert måltid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuttet ut drikke med kalorier. Drikker lettbrus eller vann. Spiser mindre måltider. Knekkebrød fremfor brødskive til lunj. 

Anonymkode: eb917...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...